Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ruitje schreef:Ben ik nou de enige die Bokt hier niet snapt.
Als een paard wat mankeerd moeten er 6 duizend second opinions gedaan worden voordat iemand zijn paard mag laten inslapen want een gezond paard mag je niet laten inslapen.
Maar dan heb je het geld er niet voor en dan heeft iedereen respect... Nou schiet mij maar lek. Het gaat over bedragen waarvan ik denk: had je dan geen spaarpotje voor je paard? Een koliekoperatie en je bent het ook kwijt, daar laat je toch geen paard voor inslapen.
Dat ik zelf ook geen zin heb om paardenbelasting te betalen staat los van het feit dat ik het gewoonweg te grof voor woorden vind dat je om een reden als deze je paard laat inslapen.
Zoolgangster schreef:ruitje schreef:Ben ik nou de enige die Bokt hier niet snapt.
Als een paard wat mankeerd moeten er 6 duizend second opinions gedaan worden voordat iemand zijn paard mag laten inslapen want een gezond paard mag je niet laten inslapen.
Maar dan heb je het geld er niet voor en dan heeft iedereen respect... Nou schiet mij maar lek. Het gaat over bedragen waarvan ik denk: had je dan geen spaarpotje voor je paard? Een koliekoperatie en je bent het ook kwijt, daar laat je toch geen paard voor inslapen.
Dat ik zelf ook geen zin heb om paardenbelasting te betalen staat los van het feit dat ik het gewoonweg te grof voor woorden vind dat je om een reden als deze je paard laat inslapen.
Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen. Ik zou in haar plaats desnoods mijn paarden anoniem dumpen bij een opvang of de dierenbescherming bellen of iets dergelijks. Bovendien kan zo'n organisatie de klachten naar aanleiding van deze nieuwe belasting bundelen.
Wat ook zou kunnen: paarden dumpen bij het regeringsgebouw/in de tuin van de verantwoordelijke minister.
Zoolgangster schreef:Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen.
Toydoll schreef:Zoolgangster schreef:Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen.
Hoe weet jij dat ze kerngezond waren dan?
Misschien waren het wel 3 oude, krakkemikkige dieren.
Maar paardenbelasting snap ik ergens nog wel, een heel klein beetje dan, maar dan moet het toch niet gaan om meer dan 100 euro per jaar.
paardjes123 schreef:HannahFrouk schreef:Je paard dumpen in de tuin van een minister. Nee, dan komt het natuurlijk helemaal goed met dat dier![]()
Als het niet om een levend wezen zou gaan had ik de humor ervan ingezien
snowdon schreef:Ja ik snap je berekening, maar er zullen ook wel emoties meespelen. Zeker als ze alledrie al extra zorg nodig hadden van wat ik ergens begreep. Dan maar in 1x er van af is soms een makkelijkere weg...
elenaMM77 schreef:als je drie paarden moet in laten slapen van de drie vanwege de belasting.
dan stond je er ook al niet bijster goed voor neem ik aan..
---------
bovenstaande staat in mijn opinie los van de overtrokkenheid van het heffen van paardenbelasting, vooral met deze bedragen.
als men dezelfde hoogte aanhoud als hondenbelasting en het steekt in het onderhoud van voorzieningen van paarden, dan kan ik er nog inkomen.. Maar je moet af en toe bijna een snoeischaar meenemen als je te paard het bos in wilt.
het bedrag is van de zotte..