Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:20

paarden belasting??? vraag me af waar dat op gebaseerd kan worden!?
Voor het enkele paard wat een buitenrit loopt en eens op straat schijt?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:26

Ik vind het ook onzin, paardenbelasting
En de verklaring dat mensen met een paard veel geld hebben en het dus maar moeten kunnen ophoesten vind ik nog grotere onzin.
Vind het een goed besluit van de vrouw maar schandalig dat ze hiertoe uiteindelijk gedwongen is

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:43

ruitje schreef:
Ben ik nou de enige die Bokt hier niet snapt :') .

Als een paard wat mankeerd moeten er 6 duizend second opinions gedaan worden voordat iemand zijn paard mag laten inslapen want een gezond paard mag je niet laten inslapen.

Maar dan heb je het geld er niet voor en dan heeft iedereen respect... Nou schiet mij maar lek. Het gaat over bedragen waarvan ik denk: had je dan geen spaarpotje voor je paard? Een koliekoperatie en je bent het ook kwijt, daar laat je toch geen paard voor inslapen.

Dat ik zelf ook geen zin heb om paardenbelasting te betalen staat los van het feit dat ik het gewoonweg te grof voor woorden vind dat je om een reden als deze je paard laat inslapen.

Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen. Ik zou in haar plaats desnoods mijn paarden anoniem dumpen bij een opvang of de dierenbescherming bellen of iets dergelijks. Bovendien kan zo'n organisatie de klachten naar aanleiding van deze nieuwe belasting bundelen.
Wat ook zou kunnen: paarden dumpen bij het regeringsgebouw/in de tuin van de verantwoordelijke minister.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:01

Je paard dumpen in de tuin van een minister. Nee, dan komt het natuurlijk helemaal goed met dat dier :? 8)7

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:06

HannahFrouk schreef:
Je paard dumpen in de tuin van een minister. Nee, dan komt het natuurlijk helemaal goed met dat dier :? 8)7

Als het niet om een levend wezen zou gaan had ik de humor ervan ingezien

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:11

Zoolgangster schreef:
ruitje schreef:
Ben ik nou de enige die Bokt hier niet snapt :') .

Als een paard wat mankeerd moeten er 6 duizend second opinions gedaan worden voordat iemand zijn paard mag laten inslapen want een gezond paard mag je niet laten inslapen.

Maar dan heb je het geld er niet voor en dan heeft iedereen respect... Nou schiet mij maar lek. Het gaat over bedragen waarvan ik denk: had je dan geen spaarpotje voor je paard? Een koliekoperatie en je bent het ook kwijt, daar laat je toch geen paard voor inslapen.

Dat ik zelf ook geen zin heb om paardenbelasting te betalen staat los van het feit dat ik het gewoonweg te grof voor woorden vind dat je om een reden als deze je paard laat inslapen.

Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen. Ik zou in haar plaats desnoods mijn paarden anoniem dumpen bij een opvang of de dierenbescherming bellen of iets dergelijks. Bovendien kan zo'n organisatie de klachten naar aanleiding van deze nieuwe belasting bundelen.
Wat ook zou kunnen: paarden dumpen bij het regeringsgebouw/in de tuin van de verantwoordelijke minister.

In een ander artikel stond niet dat ze kerngezond waren maar al wat ouder en kwalen hadden

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:09

Belachelijke regeling en er zullen misschien wel meerdere paardeneigenaren deze keuze moeten maken helaas.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:26

Zoolgangster schreef:
Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen.

Hoe weet jij dat ze kerngezond waren dan?
Misschien waren het wel 3 oude, krakkemikkige dieren.

Maar paardenbelasting snap ik ergens nog wel, een heel klein beetje dan, maar dan moet het toch niet gaan om meer dan 100 euro per jaar.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:30

Toydoll schreef:
Zoolgangster schreef:
Inderdaad... ik vind het niet iets om "respect" voor te hebben, het is domweg triest dat iemand blijkbaar geen betere oplossing heeft dan 3 kerngezonde paarden in te laten slapen.

Hoe weet jij dat ze kerngezond waren dan?
Misschien waren het wel 3 oude, krakkemikkige dieren.

Maar paardenbelasting snap ik ergens nog wel, een heel klein beetje dan, maar dan moet het toch niet gaan om meer dan 100 euro per jaar.

In een ander artikel stond idd dat het oudere dieren waren die wat ziekig waren

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:54

Ik vraag me ook af of het nog op gewicht of stokmaat oid gaat, het bedrag van de paardenbelasting?
Zoveel honderden euro's per jaar voor een shetlandpony, wat zullen de slagers in hun handjes knijpen voor het vele aanbod.... en wat zullen er veel paarden ineens alleen komen te staan :(

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:59

Die rechter die beslist heeft dat paardeneigenaren geld zat hebben om die belasting te betalen, heeft ie daadwerkelijk alle inkomens van de paardeneigenaren onderzocht of doet hij zomaar een aanname?

En mag een rechter dat wel?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:25

paardjes123 schreef:
HannahFrouk schreef:

Als het niet om een levend wezen zou gaan had ik de humor ervan ingezien

Dat het met het paard waarschijnlijk niet goed komt als het in de tuin gedumpt wordt? Ligt eraan hoe je het aanpakt... en eventueel kun je ook alleen de mest van je paarden dumpen natuurlijk. :Y)
Je maakt zo wel een heel duidelijk statement... en haalt de pers ermee.
Dan zijn er ook altijd wel dierenvrienden die het verhaal lezen en er schande van spreken en is de kans groot dat er toch wel mail contact met de betreffende instanties komt en er vervelende vragen gesteld gaan worden aan die instanties.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:03

Als er nu 50 eigenaren hun paarden aan die minister schenken, dan krijgt die man toch wel een flinke belastingaanslag :D

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:52

LBLGypsyCobs schreef:
Als er nu 50 eigenaren hun paarden aan die minister schenken, dan krijgt die man toch wel een flinke belastingaanslag :D

Dat zou wel een sterke actie zijn! _O- +:)+

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 00:24

Ik vind het belachelijk, 60/70 extra per maand voor 'niks' kan ik echt niet opbrengen. Ook hoe simpel ze zeggen, ja die mensen hebben geld. Dus als mensen rijk zijn, heb je ook het recht om het gelijk af te pakken wat een misselijkmakende gedachte. Heb medelijden met onze buren.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 06:28

Met die gedachte kun je ook zeggen dat mensen met een Audi en BMW geld genoeg hebben, en die extra belasten.

Rechters en ministers schijnen ook veel te verdienen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:41

Ik stem voor de togabelasting.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:47

LBLGypsyCobs schreef:
Met die gedachte kun je ook zeggen dat mensen met een Audi en BMW geld genoeg hebben, en die extra belasten.

Rechters en ministers schijnen ook veel te verdienen...

Dit inderdaad.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:37

Té gek voor woorden! Paardenbelasting,sporen niet meer helemaal...
Moeten boeren dan ook belasting gaan betalen voor elk stuk vee...paard hoord daar nl ook bij ! Landbouwdieren....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:53

als je drie paarden moet in laten slapen van de drie vanwege de belasting.
dan stond je er ook al niet bijster goed voor neem ik aan..

als ze echt een paard had willen houden, dan had ze er 2 kunnen laten slachten (meteen de belasting voor jaar 1 te pakken, tenzij ze niet voor consumptie mogen).. Want ik neem dat je een bepaald potje per jaar per paard ergens hebt, of rekening mee houd voor onvoorziene zaken.. Dit potje maal 2 + voer x2 + tandarts x2 + DA/inenten x 2 + hoefsmid x2 = voldoende geld over voor de belasting van het laatste paard.

gewoon al je paarden af laten maken vanwege belasting, dat lijkt mij nogal cru en overbodig.. Deze mevrouw stond er of al financieel niet best voor, of had levende grasmaaiers waar ze niet extra voor wilde gaan betalen, of zag er gewoon geen brood meer in en heeft dit aangegrepen om de paardenhobby te beëindigen en niet hoeft te leuren om de paarden kwijt te raken (of baalt dat de paarden niet meer verhandelbaar zijn).

---------

bovenstaande staat in mijn opinie los van de overtrokkenheid van het heffen van paardenbelasting, vooral met deze bedragen.

als men dezelfde hoogte aanhoud als hondenbelasting en het steekt in het onderhoud van voorzieningen van paarden, dan kan ik er nog inkomen.. Maar je moet af en toe bijna een snoeischaar meenemen als je te paard het bos in wilt.

het bedrag is van de zotte..

Echter een bedrag vragen, voorkomt wel weer het doelloos hobbyfokken met matige merrie en leuke hengst met kromme pootjes van de buren.. immers je zult belasting moeten gaan betalen voor een veulen dat je om die reden waarschijnlijk ook niet kwijt zult raken..

plus er zal waarschijnlijk ook paal en perk worden gesteld aan dat ieder dier, en nu zal ik iedereen wel over mij heen krijgen, maar in leven moet worden gehouden als levende grasmaaier.

hoeveel paardjes zie je nu niet staan 20+ jaar oud en verkoopreden.. 'ik heb te weinig tijd'. meestal amehoela verhaal.. paard begint gewoon oud te worden, meer medische kosten en minder rijplezier, dus een ander moet het paard maar overnemen en een goede oude dag geven.

De weides zullen inderdaad minder vollopen met levende grasmaaiers en slechte fokproducten, de verzadiging van de paardenmarkt zal daardoor dan ook heel langzaam aan afnemen en de kwaliteit langzaamaan toe nemen. Simpelweg omdat mensen eerder geneigd zullen zijn om afstand te doen van een paard.. dat klinkt heel kill en zakelijk, maar als je kijkt naar de hoeveelheid advertenties... op bokt en mp.. dan proberen mensen nu ook hun minder (geworden) dieren van de hand te doen, met allerlei sprookjesredenen waarom ze zelf van de verantwoordelijkheid af willen. zo hoeven ze tenminste niet te besluiten het dier naar de eeuwige weides te sturen..

Dus kortom een lage vorm van belasting waarbij de opbrengst gestoken wordt in onderhoud van paarden(sport)faciliteiten heeft in mijn ogen naast de pijn van betalen, ook voordelen. Mensen met een kleinere beurs kunnen dan nog steeds paarden houden alleen zullen ze keuzes moeten maken (misschien gewoon 1 paard, of geen andere huisdieren er nog bij.. maar het kan gewoon nog)

De vorm waarvoor gekozen wordt is elitair, alleen mensen met een hele dikke beurs kunnen dan nog paarden houden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:41

Ik vind er eigenlijk niets op tegen om paarden in te laten slapen of te slachten als het niet meer gaat. Voor een ieder zo zn redenen dan ook. (Snel) Verkopen is echt niet altijd een betere optie.
En ik denk dat er meeeeeeeeeer dan genoeg paardenhouders er niet zo goed voor staan financieel gezien, als ik eens om mij heen kijk naar kennissen etc. Daar kan je een mening over hebben, maar is wel een feit. En dan kan zo'n paardenbelasting wel een welbekende druppel vormen. Hoef je dan niet de paardenbelasting de schuld van te geven wellicht, maar ik begrijp het wel.
De paardenbelasting zoals in Duitsland her en der vind ik ook echt te overdreven. Zoals hierboven wordt geschetst zou ik de reden erachter wel begrijpen, maar kies dan eerst een gulden middenweg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:47

absoluut snowdon,

maar van 3 > 0 vanwege de belasting, dan had je al totaal geen speelruimte meer over als je het op de fininanciële gevolgen gooit.. immers de kosten die je ontloopt door er twee dan weg te doen, of als het echt niet anders is, in te laten slapen, daar kun je met gemak de belasting van de derde van betalen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:49

Ja ik snap je berekening, maar er zullen ook wel emoties meespelen. Zeker als ze alledrie al extra zorg nodig hadden van wat ik ergens begreep. Dan maar in 1x er van af is soms een makkelijkere weg...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:54

snowdon schreef:
Ja ik snap je berekening, maar er zullen ook wel emoties meespelen. Zeker als ze alledrie al extra zorg nodig hadden van wat ik ergens begreep. Dan maar in 1x er van af is soms een makkelijkere weg...

klopt.. en daar heb ik ook op zich begrip voor..
maar om dan de media op te zoeken en daar doen voorkomen dat het komt vanwege de belasting,
dat vind ik niet kloppen. dan zat er gewoon al iets niet snor..

en als ze inderdaad alledrie al extra zorg nodig hadden, ja dan raak je ze ook niet meer kwijt natuurlijk, want een ander moet er dan net zo hard belasting voor betalen.

als de belasting lager is (vergelijkbaar met hondenbelasting of max 200 euro), dan vind ik het nog niet al te bezwarend. zeker niet als het ten goede komt van de ruitersport. mensen zullen dan eerder geneigd zijn om een paard dat niet of nauwelijks meer gaat (en een hoop kosten meebrengt) te laten gaan. Mensen zijn minder geneigd om akkoord te gaan paarden met gebreken. en mensen zullen minder snel gaan fokken met paarden waarbij geen mooie resultaten te bereiken zijn, of ze leren het na twee veulens die ze niet kwijtraken wel af.. Het schoont wel de markt wat.. en dat klinkt wellicht hard, maar het is wel een gevolg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:59

elenaMM77 schreef:
als je drie paarden moet in laten slapen van de drie vanwege de belasting.
dan stond je er ook al niet bijster goed voor neem ik aan..

---------

bovenstaande staat in mijn opinie los van de overtrokkenheid van het heffen van paardenbelasting, vooral met deze bedragen.

als men dezelfde hoogte aanhoud als hondenbelasting en het steekt in het onderhoud van voorzieningen van paarden, dan kan ik er nog inkomen.. Maar je moet af en toe bijna een snoeischaar meenemen als je te paard het bos in wilt.

het bedrag is van de zotte..

Het bedrag is idd van de zotte. Maar je moet dus een flinke zak geld verdienen om zo'n stijging van je vaste lasten op dit punt aan te kunnen. Je dieren hoeven niks aan basisverzorging te kort te komen om toch dit soort structurele extra bedragen niet te kunnen betalen.