Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:25

xxCYNNxx schreef:
Het hele gedoe er om heen is idd vreemd. Daarom vraag ik me ook af; is hij nu echt zo vaak geblesseerd geweest, of zijn het smoesjes om zo minder gezichtsverlies te lijden?

Weet ik veel. Ik maak me er niet druk om.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:29

Niet echt nee. De opbouw van de gehele zin heeft eigenlijk al aangegeven waar de discussie over ging, namelijk 1 van de 2 wou blijkbaar toch doorzetten en de andere niet. De tegenstander heeft zn gelijk gekregen. Persoonlijk vind ik het niet interessant genoeg om te willen weten wie nu voor deelname was en wie tegen. Veranderd toch niks aan wat er uiteindelijk destijds besloten is.

Ook letterlijk weten wat er tijdens die discussie allemaal gezegd is, is niet van toepassing en relevant eigenlijk.

rien10

Re: Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:34

Gek he, dat zoiets op deze manier afloopt

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:38

Ik verwacht niet dat we Totilas nog gauw terug zullen zien in de ring. Jammer dat het zo gelopen is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:39

Voor degene die niet hebben opgelet, vorig jaar hebben Valegro en Totilas al tegen elkaar gestreden en toen won Totilas met overmacht.

Het is vreselijk zuur voor de huidige eigenaren dat het dier eigenlijk zo veel blessures heeft. De vorige eigenaren hebben hem mooi op tijd verkocht..........:+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:41

essie_blue schreef:
Ayasha kom je weer je gal spugen wat betreft Edward Gal? Of is deze woordspeling te flauw? :') nee maar in elk topic kom je binnen om te klagen over Gal, nu weten we het wel. Discussies met geklets over klassieke rijkunst en Totilas hebben we nu ook al in overvloed gehad :D ik blijf er bij, het was een extreem beeld altijd, geen idee of dat goed is voor het lijf (lijkt me niet helaas) maar vond het onder Gal wel gepaard gaan met harmonie, op de filmpjes van Rath zag ik alleen maar ruk en pluk werk en een paard die in spiermassa ontzettend was afgenomen. Kan me voorstellen dat het mis is gegaan.

ach en anderen komen hem in elk topic ophemelen. Veel meer dan "geklets over klassieke rijkunst". Verschil moet er wezen.
Dus wil je zeuren over iets dat werkelijk uitgekauwd is, zeur dan over het "ooh hij moet terug naar Gal" of "hij komt vast niet meer terug."
Dat en variaties op jouw reactie, is wat constant herhaald wordt.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:45

Totallos noemt men hem.
Gehoord dat dit alles komt door verkeerd beslag.

Jammer, maar weer het bewijs: succes kan men niet kopen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:57

Myrddin schreef:
Totallos noemt men hem.
Gehoord dat dit alles komt door verkeerd beslag.

Jammer, maar weer het bewijs: succes kan men niet kopen.

Dat is onzin naar mijn idee, er staat mij bij (hang me er niet aan op hè, ik ben ook maar een mens :)* ) dat Totilas wordt beslagen door de hoefsmid waarmee hij ook bij Gal werd gedaan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:59

Naderhand ja, nadat het eerst grandioos verkeerd was gedaan in Duitsland. Hadden ze er daar special ijzers met een soort steuntje onder gedaan, waar het dier helemaal niet mee uit de voeten kon. Toen hebben ze Reinirie weer laten komen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:59

Klopt Lizzyy, maar volgens de documentaire is hij pas gekomen om Totilas te beslaan nadat hun eigen hoefsmid het verpest had :=

Edit: terpentijn was sneller! :D

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:01

Idd terpentijn nu doet Reinirie het maar daarvoor hebben ze flink lopen kl.... met die voeten.
Arm dier

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:05

Er is heel wat afgekl.... met Totilas om hem maar zo snel mogelijk weer na de verkoop te doen "shinen" onder Rath. Maar met zo'n topper van een paard dat op een bepaalde manier gewend is te lopen en bewegen onder 1 bepaalde ruiter moet je niet opeens zo veel willen veranderen.
Zoals de geschiedenis inmiddels heeft uitgewezen....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:26

Ik vraag mij af of paul schockemohle het er met stiefmamma wel eens over gehad hedft om het dier te verkopen aan glock.
Helemaal toen alles mis liep.

Zou hij het geprobeerd hebben haar over te halen want het bod van glock zal geen 100 euro zijn geweest. Het blijft toch een handelaar.

Maar hun verlies niet willen toegeven zal de reden wel zijn dat ze niet op het bod zijn ingegaan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:29

Dat paard wordt nooit meer naar Nederland/ naar een Nederlander verkocht.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:30

Volgens mij is Totilas 'gewoon' een goed paard, en Gal een super ruiter die alles kan omtoveren tot iets moois. Zonder Gal was het nooit zo'n hype geworden. Paul kon beter gewoon Gal kopen en een willekeurig paard uit het weiland trekken :+ .
Sund, vooral voor Rath, want Gal gaat gewoon verder met zijn nieuwe generatie Glocks.
Hoop wel voor Rath dat ze een keertje gewoon een wedstrijd kunnen rijden (doe eens gek,.. misschien wel 2!).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:22

Klassieke rijkunst of niet. Totilas had wel talent met of zonder dat extreme voorbeen, weinig paarden kunnen zo mooi passageren, piafferen, pirrouettes zo mooi klein, prachtige appuyementen en wissels. Dus beweren dat hij slap van achter en niet zuiver zou zijn is onzin. Dan zou hij dat niet kunnen. Ik vind het ongelofelijk zonde, want ik vond zijn uitstraling en kalmte geweldig. Uniek op zijn manier. Hij verdient geen slecht commentaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:37

R12312 schreef:
Voor degene die niet hebben opgelet, vorig jaar hebben Valegro en Totilas al tegen elkaar gestreden en toen won Totilas met overmacht.

Het is vreselijk zuur voor de huidige eigenaren dat het dier eigenlijk zo veel blessures heeft. De vorige eigenaren hebben hem mooi op tijd verkocht..........:+

Of de huidigen hebben hem goed verpest....

Stiekem vraag ik me dan toch af of Gal er zo weer mee weg zou rijden als hij er nog eens op zou gaan.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:07

R12312 schreef:

Ja maar toen had Charlotte Valegro ook net niet lekker lopen. Meende zelfs dat ze een score hadden onder de 80 dat voor hun niet normaal was.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:28

En meneer Glock wrijft nu in zijn handjes :D

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 02:21

Jammer dat het dekgeld nog steeds op E8000,- staat :P

On topic: Paard zal jammer genoeg nooit meer zo succesvol worden als onder Gal. Totilas was geen 'gewoon' goed paard, het was een absolute topper die samen met Edward de meeste succesvolle combinatie ooit is geweest. Althans dat vind ik.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:01

eenitraM schreef:
Hou toch op zeg :')

Dit verhaal is nog sappiger dan een speklap besmeurd met olijfolie in een koekenpan op heet vuur.

:D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:04

Cryssie schreef:
jansje73 schreef:
Ik hoop dat we Totilas ku nen zien stralen in de ring . En hoop ook Totilas VS Valegro strijd. Ik ben benieuwd.

En Undercover gaat met de winst aan de haal

*\o/* *\o/* *\o/* . Dat zal de top punt zijn *\o/* *\o/* *\o/*

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:48

Lon schreef:
Ik ga een poll starten! *\o/* Totilas doet:

[ ] mee in Aken *\o/*
[ ] niet mee in Aken omdat hij van de dekbok gevallen is -O-
[ ] niet mee in Aken omdat hij van de laadklep van de vrachtwagen gevallen is -O-
[ ] niet mee in Aken omdat hij zichzelf aangetikt heeft -O-
[ ] niet mee in Aken omdat Matthias-Alexander Rath ziek is -O-
[ ] niet mee in Aken omdat Matthias-Alexander Rath een tweede kind verwacht -O-
[ ] niet mee in Aken om een andere reden, namelijk.... -O-

Ik denk nog even na over een prijs voor degene met het juiste antwoord.

Als je de poll echt wilt invullen, klik dan *HIER*

Dit vind ik een goeie.
Maar goed ook ik verwacht weer dat er niks van gaat komen.
Toot is een goed en blijft een goed paard, maar de combi is gewoon niet goed.
Ik blijf erbij dat de paul vooral de roem heeft willen kopen met dit paard en te hoog van de toren heeft geblazen.
Rath kan best wel rijden, maar de druk op hem is ook wel heel erg groot.
Ergens hoop ik toch nog dat hij weer gaat spetteren maar of dat realistisch is.....
We wachten het maar af.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:49

Bellona_K schreef:
Jammer dat het dekgeld nog steeds op E8000,- staat :P

On topic: Paard zal jammer genoeg nooit meer zo succesvol worden als onder Gal. Totilas was geen 'gewoon' goed paard, het was een absolute topper die samen met Edward de meeste succesvolle combinatie ooit is geweest. Althans dat vind ik.

Dit is wat ik bedoel, de combi toot en gal was gewoon super.
Denk dat niemand anders dit eruit kan halen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:07

terpentijn schreef:
Nou hier zonder RAGE dan... Totilas liep inderdaad niet volgens de klassiek correcte leer.
Voorbeen en achterbeen kwamen niet gelijkelijk mee, DUS liep hij niet in tact en DUS werd de rug niet op de juiste wijze ingezet.

De diagonalen kloppen voor geen meter.

Ik ben dan ook van mening dat Totilas NIEt klassiek-correct werd gereden, ook niet onder Gal.

Dat dus...
En tel daarbij op dat dat nooit goed kan zijn voor een dier om ze gereden te worden (we willen immers niet voor niets dat er de juiste takt en ruggebruik is) en ik kan mij vervolgens niet anders als aansluiten bij Ayasha...

Naar mijn mening is dat dier op tijd verkocht en te lang zo gereden. Vervolgens dacht de lopende partij dat het goed zou zijn om Totilas zo snel mogelijk op hun methode te gaan rijden en te beslaan etc etc etc...
En daar zijn blessures van gekomen (die er anders ook waren gekomen, maar later).
En toen was het baaibaai zwaaizwaai naar het goud van de OS.

ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die mijn vraagekens heeft bij het bewegingswonder Total Loss (geniaal bedacht trouwens :') )
van voren een bewegingswonder, maar verder moet je niet kijken...

Nu terug ontopic:

Naar mijn mening moeten ze helemaal niet meer willen dat Totilas terug in de ring komt.
Er zijn nu zoveel meer paarden die zoveel beter zijn...
Dát ik mij afvraag of het uitbrengen van Totilas het aantal dekkingen omhoog of omlaag zal brengen...

Naar mijn idee kunnen ze beter de illusie van Totilas, het bewegingswonder, Beste paard ter wereld maar helaas geblesseerd, in stand houden.
Dat zou het aantal dekkingen meer ten goede komen als weer starten en weer bakzeil te moeten halen...