Failliete stalhouder reageert op euthanasie van Shetlandpony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ziezoziezo22

Re: Failliete stalhouder reageert op euthanasie van Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:24

Ik wil dit zeker niet goed praten.
Maar zeg alleen dat de paarden er altijd goed uitzagen.
Als dit echt waar is .
Dan is het een treurige zaak.
En vind ook dat paarden naar buiten moeten.
Maar we weten niet of die schouwhengst nooit buiten kwam.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:12

Kan zijn dit dier kon niet anders beestje verging van de pijn.
Denk echt dat inslapen de beste oplossing was zeker met die gekantelde hoeven.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:15

ziezoziezo22 schreef:
Ik wil dit zeker niet goed praten.
Maar zeg alleen dat de paarden er altijd goed uitzagen.
Als dit echt waar is .
Dan is het een treurige zaak.
En vind ook dat paarden naar buiten moeten.
Maar we weten niet of die schouwhengst nooit buiten kwam.

Dit staat in een eerder bericht hierover geschreven:
De schouwhengst, een paard dat mag kijken bij een merrie om te zien of ze hengstig is, is erg mager en het dier is volgens het personeel van de stalling in de 18 jaar dat hij er woont nog nooit buiten geweest. Een oud-medewerker van stalhouderij Meijer laat weten:
“Verschrikkelijk. Ik voel me ook echt een rotzak nu. We wisten het allemaal. De paarden kwamen nooit hun stal uit alleen als er gemest moest worden.”

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:18

Arme hengst mager ook nog en nooit buiten en dan denkt die stalhouder zich in de pers goed te praten.
Wat een zak typisch dieren mishandeling goed dat die dieren daar weg zijn.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:34

waar zullen trouwens al die dekhengsten zijn gebleven?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:24

Omdat 1 iemand dat zegt .
weer lekker makkelijk.
ik heb juist gehoord dat geen medewerker dat gezegd heeft.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:59

Marlien schreef:
Jemig wat een reacties allemaal. Jammer dat mensen meteen een oordeel klaar hebben zonder dat ze het echte verhaal niet kennen! Een zware burn-out, stal failliet en dan krijg je dit gezeur nog over je heen?? Zo onterecht! Ze zijn altijd goed voor de paarden geweest! Mijn paard heeft daar bijna een jaar op stal gestaan, altijd goed verzorgd en kwam absoluut niks te kort!

Dus niet oordelen voordat je de echte waarheid kent...

De echte waarheid is dat dit paard er heel slecht aan toe was (herstel nog mogelijk of niet) en dat dat niet in 2 dagen is ontstaan. Allemaal heel logisch dat die man in de put zit en als je met levende dieren werkt kan een kleine fout nu eenmaal grote gevolgen hebben, maar ik val er vooral over dat ie met zo'n stel kut smoezen komt. Als zo iemand nu gewoon erkend dat de toestand van dat beestje echt niet goed was en er dingen mis zijn gegaan dan valt dat nog te vergeven. Maar nee, een grote naam in de paardenwereld praat het zwaar bevangen laten staan van een shetje gewoon goed, dat kan gewoon niet, geen paard hoort er zo bij te lopen ook niet "maar een shet" en zelfs geen kreupele hond _-:(

JV_dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:02

Afbeelding
Dit is een foto van hoe de hoef eruit zag van de betreffende shetlander. Voor diegene die vonden dat de hoeven er niet zo slecht uitzagen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:12

O jee , Rowinda dat is echt erg dat is niet van een paar dagen, lijkt wel van een paar jaar.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:17

Verschrikkelijk!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:18

Die "huppelde" zo te zien al heel erg lang niet meer vrolijk in de wei zoals de eigenaar beweerd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:54

Dat is niet eens meer een hoef te noemen. Wat een treurige en schandalige foto. Zoiets ontwikkeld zich niet in 3 maanden

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:25

Kan er niet eens een hoef van maken.
Lijkt eerder een mest bal.
Ja dit ziet er erg uit

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:15

Collie2008 schreef:
Dat is niet eens meer een hoef te noemen. Wat een treurige en schandalige foto. Zoiets ontwikkeld zich niet in 3 maanden

Mijn Pablo(inmiddels in de eeuwige groene weides)was ook chronisch bevangen.
Ik plaats deze foto om te laten zien hoe een hoef na 9 weken kan vergroeien.
Mijn paard werd iedere 6 a 7 weken bekapt en verlegt.Op deze foto stond hij er dus 9 weken op.
Heel goed is te zien de ''slof'' .De toon die vreemd uitgroeit.
Als je ziet dat dit om een goed onderhouden hoef gaat kun je bedenken hoe het er uitziet als je een maand of vier verder bent.

De ene hoef is dus gedaan en de andere niet... :+

Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:34

Maar wat wil je hier nu mee zeggen Geerke, dat het dier prima onderhouden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:04

Erg jammer dat het verhaal maar van één kant wordt verteld.
Zoals eerder in dit topic verteld stonden de paarden er altijd tip top bij. Stonden lekker in de wei en hadden contact met soortgenoten. De paarden hadden het daar beter dan op menig andere stal.
Ik ken Nico als een hele eerlijke man. Wij zijn er eens wezen kijken voor een paard, hij was echt begaan met zijn dieren en zorgde er echt heel erg goed voor. Ik vind het erg sneu dat hij nu zo door het slijk getrokken wordt... :(

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:56

xJitskee schreef:
Erg jammer dat het verhaal maar van één kant wordt verteld.
Zoals eerder in dit topic verteld stonden de paarden er altijd tip top bij. Stonden lekker in de wei en hadden contact met soortgenoten. De paarden hadden het daar beter dan op menig andere stal.
Ik ken Nico als een hele eerlijke man. Wij zijn er eens wezen kijken voor een paard, hij was echt begaan met zijn dieren en zorgde er echt heel erg goed voor. Ik vind het erg sneu dat hij nu zo door het slijk getrokken wordt... :(

Ik lees niks anders dan dat het zo sneu is voor de eigenaar omdat die zo goed voor de paarden was. Maar hoe komt het dan dat dit beestje er zo slecht aan toe was?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:00

Niks sneu voor de eigenaar... aan die hoefjes te zien is dit al véél langer foute boel. Dit is niet tijdig goed behandeld. Dat komt niet van een maand of twee.
"Dartelde nog vrolijk door de wei" ? Dat is dan zeker wel jaren geleden!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:05

Marlien schreef:
Jemig wat een reacties allemaal. Jammer dat mensen meteen een oordeel klaar hebben zonder dat ze het echte verhaal niet kennen! Een zware burn-out, stal failliet en dan krijg je dit gezeur nog over je heen?? Zo onterecht! Ze zijn altijd goed voor de paarden geweest! Mijn paard heeft daar bijna een jaar op stal gestaan, altijd goed verzorgd en kwam absoluut niks te kort!

Dus niet oordelen voordat je de echte waarheid kent...

Tuurlijk, want jij betaald ervoor dus moet jouw paard er goed staan en jij bent degene die het dier berijdt en verzorgd, dus dat zegt niks over deze stal.

Het gaat hier om een pony die schandalig is verwaarloosd en veel pijn heeft gehad en dat is niet goed te praten hoe dan ook. Het heeft enorm eronder geleden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:32

Er is toch geen weldenkend mens die het zo ver laat komen met een Shet die hoefbevangen is? dat zijn geen hoeven maar "klompjes".
Voor zo ver ik heb begrepen waren de hoeven eerst te lang en is er toen "ineens"een groot stuk met een tang bot afgeknipt, waarna de vervorming is ontstaan.

Op de rontgenfoto's van de betreffende pony is te zien dat er van hoefbeen (beiden gezwaar gekanteld) al geen sprake meer is, een deel er van is geabsorbeerd (op de foto's te zien als gewoon weg dus).

Dat is een proces dat tijdenlang duurt. Niet een paar weken. En met heel veel pijn en leed gepaard gaat.

En het dier bleek nog drachtig te zijn ook. Ach wat een leed. Dit is absoluut niet goed te praten. degene die eigenaar/eigenaresse van de pony was is zéker aansprakelijk voor dierenmishandeling. Dat zouden jij of ik in zo'n situatie ook zijn en terecht.

Een burn-out van de stalhouder is geen enkel excuus voor deze schandalige situatie. Dan had er een ander ingeschakeld dienen te worden die wél adequaat kon toezien op een normale verzorging en behandelwijze.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:34

terpentijn schreef:
Er is toch geen weldenkend mens die het zo ver laat komen met een Shet die hoefbevangen is? dat zijn geen hoeven maar "klompjes".
Voor zo ver ik heb begrepen waren de hoeven eerst te lang en is er toen "ineens"een groot stuk met een tang bot afgeknipt, waarna de vervorming is ontstaan.

Op de rontgenfoto's van de betreffende pony is te zien dat er van hoefbeen (beiden gezwaar gekanteld) al geen sprake meer is, een deel er van is geabsorbeerd (op de foto's te zien als gewoon weg dus).

Dat is een proces dat tijdenlang duurt. Niet een paar weken. En met heel veel pijn en leed gepaard gaat.

En het dier bleek nog drachtig te zijn ook. Ach wat een leed. Dit is absoluut niet goed te praten. degene die eigenaar/eigenaresse van de pony was is zéker aansprakelijk voor dierenmishandeling. Dat zouden jij of ik in zo'n situatie ook zijn en terecht.

Een burn-out van de stalhouder is geen enkel excuus voor deze schandalige situatie. Dan had er een ander ingeschakeld dienen te worden die wél adequaat kon toezien op een normale verzorging en behandelwijze.

Helemaal mee eens. Begrijp niet dat mensen dit goed willen praten....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:36

Een hoefbevangen paard de juiste zorg onthouden is gewoon pure dierenmishandeling. Dan kan die man nog zo goed zijn voor alle andere paarden. Dit is gewoon niet goed te praten. Als het dier de juiste zorg had gehad dan zagen die hoeven er niet zo uit.

Ik weet uit ervaring dat de hoeven van een hber als een malle groeien. Daarom kwam bij ons de smid om de 5 a 6 weken om de boel netjes te houden. Dan krijg je niet zulke hoeven als deze shet had.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:40

aisie schreef:
Maar wat wil je hier nu mee zeggen Geerke, dat het dier prima onderhouden is?

ik geloof dat je niet begrijpt wat ik hiermee wil zeggen....deze hoefjes hebben geen jaren nodig om tot dit stadium te komen.

Gelukkig begrijpt Capopjecop@wel wat ik bedoel.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:42

Die hoefjes hadden helemaal niet in dit stadium als op de foto's terecht behóren te komen.

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:43

Wat ik ervan begrijp is dat de paarden al een paar maanden de verantwoordelijkheid van BVA auctions waren? Dan zijn zij ook degenen die de stal zo verwaarloosde en de hoeven hadden moeten laten bekappen of in ieder geval moeten zien dat die er slecht aan toe waren. Ik geloof ook datum verweer is dat ze nou eenmaal "geen verstand van dieren hebben", erg vreemd dat ze daar dan wel voor gaan "zorgen". :+