Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ziezoziezo22 schreef:Ik wil dit zeker niet goed praten.
Maar zeg alleen dat de paarden er altijd goed uitzagen.
Als dit echt waar is .
Dan is het een treurige zaak.
En vind ook dat paarden naar buiten moeten.
Maar we weten niet of die schouwhengst nooit buiten kwam.
Marlien schreef:Jemig wat een reacties allemaal. Jammer dat mensen meteen een oordeel klaar hebben zonder dat ze het echte verhaal niet kennen! Een zware burn-out, stal failliet en dan krijg je dit gezeur nog over je heen?? Zo onterecht! Ze zijn altijd goed voor de paarden geweest! Mijn paard heeft daar bijna een jaar op stal gestaan, altijd goed verzorgd en kwam absoluut niks te kort!
Dus niet oordelen voordat je de echte waarheid kent...
Collie2008 schreef:Dat is niet eens meer een hoef te noemen. Wat een treurige en schandalige foto. Zoiets ontwikkeld zich niet in 3 maanden
xJitskee schreef:Erg jammer dat het verhaal maar van één kant wordt verteld.
Zoals eerder in dit topic verteld stonden de paarden er altijd tip top bij. Stonden lekker in de wei en hadden contact met soortgenoten. De paarden hadden het daar beter dan op menig andere stal.
Ik ken Nico als een hele eerlijke man. Wij zijn er eens wezen kijken voor een paard, hij was echt begaan met zijn dieren en zorgde er echt heel erg goed voor. Ik vind het erg sneu dat hij nu zo door het slijk getrokken wordt...
Marlien schreef:Jemig wat een reacties allemaal. Jammer dat mensen meteen een oordeel klaar hebben zonder dat ze het echte verhaal niet kennen! Een zware burn-out, stal failliet en dan krijg je dit gezeur nog over je heen?? Zo onterecht! Ze zijn altijd goed voor de paarden geweest! Mijn paard heeft daar bijna een jaar op stal gestaan, altijd goed verzorgd en kwam absoluut niks te kort!
Dus niet oordelen voordat je de echte waarheid kent...
terpentijn schreef:Er is toch geen weldenkend mens die het zo ver laat komen met een Shet die hoefbevangen is? dat zijn geen hoeven maar "klompjes".
Voor zo ver ik heb begrepen waren de hoeven eerst te lang en is er toen "ineens"een groot stuk met een tang bot afgeknipt, waarna de vervorming is ontstaan.
Op de rontgenfoto's van de betreffende pony is te zien dat er van hoefbeen (beiden gezwaar gekanteld) al geen sprake meer is, een deel er van is geabsorbeerd (op de foto's te zien als gewoon weg dus).
Dat is een proces dat tijdenlang duurt. Niet een paar weken. En met heel veel pijn en leed gepaard gaat.
En het dier bleek nog drachtig te zijn ook. Ach wat een leed. Dit is absoluut niet goed te praten. degene die eigenaar/eigenaresse van de pony was is zéker aansprakelijk voor dierenmishandeling. Dat zouden jij of ik in zo'n situatie ook zijn en terecht.
Een burn-out van de stalhouder is geen enkel excuus voor deze schandalige situatie. Dan had er een ander ingeschakeld dienen te worden die wél adequaat kon toezien op een normale verzorging en behandelwijze.