Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:37

chimello schreef:
Dat is echt de beul niet die origineel in België actief was want die sneed merries en veulens open aan de geslachtsdelen, groot verschil met ringen en een mes...

Een cockring wordt over het algemeen niet gebruikt voor snijden :+ Denk dat die een andere functie had :+
Met een stalen buis echter kan je behoorlijk wat schade toebrengen.

Denk dat er meerdere zieke geesten ronddwalen door NL en Belgie, dus denk dat het inderdaad niet dezelfde is als in Belgie ;)
Zeker gezien het feit dat hij op de fiets was.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:38

@goyha misschien is dat een detail die ze achterwegen houden of dergelijke geen idee? Maar ik heb nergens nog gezien dat het niet zo is. Overigens vraag ik me af "stel dat" hij een condoom of iets droeg, of het na die wonden nog wel te zien is...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:38

De echte beul of niet, het gaat erom dat zulk ziek iemand van iets smerigs van plan was te gaan doen met andermans dier.

Opdonderen ermee en strafbaar stellen! Het moet afgelopen zijn, laat ie toch gewoon een opblaaspop kopen!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:39

purny schreef:
Ropa schreef:
Vreselijk dat ze hem niet oppakken!
Zo gaat het dus in Nederland..

Omdat je niet iemand mag oppakken zonder een strafbaar feit.

Dan vind ik het nog raar/dom..
Het was wel duidelijk dat hij wat wou gaan doen..

Maar ook bij ernstige verdenking kan iemand opgepakt worden.. Ik snap het echt niet, bewijs genoeg om hem mee te nemen voor verhoor lijkt me zo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:40

Ik lees geen strafbaar feit. Man leunde over het hek om te kijken, stond niet in de wei bij de pony. Zou hij dit wel gedaan hebben dan is het een ander feit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:40

Seks met dieren is al strafbaar. Maar wat wil je deze keer strafbaar stellen? Dat iemand een rare kledingkeus heeft, kinky speeltjes bij zich heeft, bij een hek staat en een metalen buis bij zich heeft? Dat maakt bij elkaar wel een verdachte situatie, maar nog geen misdrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:41

Mioux schreef:
@goyha misschien is dat een detail die ze achterwegen houden of dergelijke geen idee? Maar ik heb nergens nog gezien dat het niet zo is. Overigens vraag ik me af "stel dat" hij een condoom of iets droeg, of het na die wonden nog wel te zien is...
Ik denk niet dat zo'n klein piemeltje wonden achterlaat in een merrie inderdaad. :+

Mioux

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:42

Nee daarom, dat is niet te zien meer, dus had prima gekunt dat het wel zo was bij de paarden die mishandeld zijn... Daarom is er ook niet te bewijzen of hij het is of niet. Hij is ook nooit op heterdaad betrapt, ook nooit gefilmd. Wel vaak dat het in t donker gebeurd, het was nu vlak ervoor begreep ik. Al zou je denken met die voorwerpen dat het wel erg apart is...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:43

Ropa schreef:
Dan vind ik het nog raar/dom..
Het was wel duidelijk dat hij wat wou gaan doen..

Dat heet het NL rechtssysteem onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En hoewel ik ook de paardenbeul het liefst zie hangen zie ik wel in dat deze man met de ene kant van het verhaal van mevrouw dekker niet voldoende is om de man op te pakken. Als Britt gewacht had en de man in actie had gezien was dit anders geweest.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:44

chimello schreef:
Dat is echt de beul niet die origineel in België actief was want die sneed merries en veulens open aan de geslachtsdelen, groot verschil met ringen en een mes...

Ze hebben hem niet gefouilleerd, dus hij zou net zo goed een mes in zijn broekzak kunnen hebben.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:45

Wauw is dit echt waar? Ongelooflijk zeg :wow: de Nederlandse wetten tegenwoordig wbt oppakken etc

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:45

Geen wonder dat DE paardenbeul nog niet gevonden is, als ze deze vent al zo maar laten gaan.......

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:46

Ik vind het eigenlijk zorgwekkender dat mensen hier vallen over het feit dat hij niet is opgepakt dan dat er een vent bij een weiland stond :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:47

Als ze al geen eens die man onderzoeken, vragen stellen/meenemen hiervoor en of nakijken wat hij in zijn zakken heb, ja...dan is het 50/50 kans

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:49

Ess_Ramona schreef:
Zucht..
Die man lacht zich de pleures, die is er mooi mee weggekomen.
Ik snap haar reactie wel, die pony had eerst al mishandeld moeten zijn of de politie had hem moeten betrappen op een "heterdaadje"

De pony is al mishandeld ! Het laten versuffen zonder medische reden is al een misdaad.
Deze man was aantoonbaar niets goeds van plan (had zeer vreemde attributen bij zicht) èn had de pony al versufd.
Hij is strafbaar door die pony te sederen, hij heeft daar niets te zoeken en al helemaal niet een dier met een substantie buiten westen te brengen.

Ik snap niet dat de politie hem niet in hechtenis heeft genomen, voor nader onderzoek.
Echt niet te vatten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:50

Ik vind ook dat de politie in nederland erg soft zijn als t om dieren gaat.

Dieren moeten uithongeren bijna dood zijn, bloeden als een gek, bijna dood liggen voor er wat gedaan word.

Als de man inderdaad t paard wat had gegeven een roesje of iets, kan dit gevonden worden in het bloed of andere onderzoeken. Dat is zover ik kan zien niet gebeurd. Tot die tijd had de politie de man op verdenken hiervan/mishandeling kunnen aanhouden.

Maar ja, in nederland moet er eerst iets dood gaan of zo ernstig gewond zijn voor ze stappen ondernemen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:50

truitje schreef:
Jeetje wat een idioten lopen er rond. Hopelijk is die man geschrokken en bedenkt hij zich een tweede keer voortaan!

Ik snap wel dat ze hem niet opgepakt hebben, juridisch kun je dat niet verantwoorden. Je kunt iemand niet straffen voor iets wat hij niet heeft gedaan

Deze quote had ik willen plaatsen bij mijn bericht. Hij heeft dus al wel wat gedaan, het laten versuffen, buiten bewustzijn brengen van een pony.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:51

Is die pony onderzocht door een DA? Anders heb je ook geen voet om op te staan verder mbt het sederen.

sterregoud schreef:
truitje schreef:
Jeetje wat een idioten lopen er rond. Hopelijk is die man geschrokken en bedenkt hij zich een tweede keer voortaan!

Ik snap wel dat ze hem niet opgepakt hebben, juridisch kun je dat niet verantwoorden. Je kunt iemand niet straffen voor iets wat hij niet heeft gedaan

Deze quote had ik willen plaatsen bij mijn bericht. Hij heeft dus al wel wat gedaan, het laten versuffen, buiten bewustzijn brengen van een pony.

Is dat te bewijzen? Heel lullig, maar anders heb je er gewoon niks aan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:53

Als t mijn paard was, had ik zeker zsm da laten komen en laten onderzoeken. Dan kan je later alsnog in iedergeval dit aangeven. T signalement was al duidelijk want de politie heeft hem aangesproken. En dan kan je erna ook nog eens even melden (ik zou t openbaar doen!) dat de politie geen enkele moeite heeft gedaan om te achterhalen of dit dé bewuste dierenmishandelaar was. En dat die man dus erna gezocht kan worden met gezicht erbij.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:55

Sleeper schreef:
Woogy schreef:
ik heb zo enorm veel moeite met dit stuk. Waarom zou 'de' paardenbeul blijven staan als hij dus al is aangesproken. Waarom zou hij de benen niet nemen?

Dat is inderdaad een hele goede vraag!

dat in combinatie met dat het verhaal afkomstig is van Britt Dekker..
zou echt de eerste keer zijn dat die een logisch verhaal met correcte conclusie voorbij haar lippen krijgt.

nu zeg ik niet dat het niet gebeurd is, of niet verschrikkelijk is dat zo iemand niet opgepakt wordt..
maar de volgende keer hoop ik toch echt dat hij gepakt wordt door iemand die wat meer vertrouwen uitstraalt in woord en daad dan Britt Dekker.

het eerste wat mijn hersenen doen als zij wat zegt is proberen te achterhalen wat ze nu gezien/gehoord heeft en er een logisch geheel van maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:57

sterregoud schreef:
Ess_Ramona schreef:
Zucht..
Die man lacht zich de pleures, die is er mooi mee weggekomen.
Ik snap haar reactie wel, die pony had eerst al mishandeld moeten zijn of de politie had hem moeten betrappen op een "heterdaadje"

De pony is al mishandeld ! Het laten versuffen zonder medische reden is al een misdaad.
Deze man was aantoonbaar niets goeds van plan (had zeer vreemde attributen bij zicht) èn had de pony al versufd.
Hij is strafbaar door die pony te sederen, hij heeft daar niets te zoeken en al helemaal niet een dier met een substantie buiten westen te brengen.

Ik snap niet dat de politie hem niet in hechtenis heeft genomen, voor nader onderzoek.
Echt niet te vatten.

Allemaal aannames. Het is helemaal (nog) niet bewezen dat de man de pony gesedeerd heeft. Die man mag in zijn fietstassen meenemen wat ie wil. Ja het is een beetje vreemd dat hij dat soort dingen bij zich heeft, maar hij heeft er niks mee gedaan. Een onderbroek met een extra gat in een fietstas is geen strafbaar feit.

Dat ze hem niet gefouilleerd hebben staat volgens mij ook nergens. Misschien hebben ze hem wel gevraagd om zijn zakken leeg te maken en kwam daar niks uit wat zorgwekkend was.
En het stuk metaal is ook ineens veranderd in een stalen buis.........

En daarbij.... Britt Dekker? Ik ben ze weleens geloofwaardiger tegen gekomen ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:58

ohh god zij dank, ik ben niet meer de enige die het britt dekker gehalte durft te benoemen..

mijn dank Saskia, ik zat hier al met samengeknepen billen voor de reacties daarop..
nu kunnen we ze tenminste delen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:59

Ik vraag me af hoe jullie zouden reageren als Marie van dalen dit zou hebben gedaan. zouden jullie dan nog steeds hetzelfde gereageerd hebben of meer met een lachertje.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:00

Nee ze is niet altijd geloofwaardig die britt, maar wat als ze nu gelijk heeft? EN het mogelijk wel dé paardenbeul is of één van zulke zieke geesten? Ja je weet t niet... Als dus een "standaard" persoon dit had gezegd kwam t anders over? Ik vind het alsnog het onderzoeken waard, en zou het paard wel persoonlijk zelf laten onderzoeken

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:00

Tuurlijk, ze hebben geen bewijs dat hij daadwerkelijk wat gedaan heeft. Daarom is hij ook niet aangehouden. Maar dat neemt niet weg dat hij zichzelf enorm verdacht heeft gemaakt met die voorwerpen die hij bij zich had, wachtend bij een hek bij een versuft paard...

En jammer dat Britt Dekker als ongeloofwaardig neergezet wordt. Het is een flapuit, en denkt niet na voor ze wat zegt, maar dat betekent niet dat ze ongeloofwaardig is. In ieder geval niet in een serieuze situatie als deze.

Hopelijk hebben ze de naam en de gegevens van de man opgeslagen bij de politie. Wellicht kunnen ze er dan nog wat mee mocht er nog weer eens iets verdachts plaats vinden.