murphy102 schreef:Het is werkelijk onbegrijpelijk dat men hier de mens -Bartels in dit geval- de hand boven het hoofd durft te houden!
We zouden toch mogen verwachten dat we onvoorwaardelijk zouden moeten kiezen voor het paard, .... wanneer en in welke omstandigheid dan ook! We moeten ons dood schamen dat dit kan gebeuren, n.b., op wat men noemt, topniveau!!
U2 staat symbool voor duizenden paarden die dag in dag uit aan de hand van deze vreselijke trainingsmethode "getraind" worden.
Diegenen die murw geslagen zijn door de filmpjes en dit goed durven te praten, werken zeer waarschijnlijk op dezelfde wijze of zijn gewoon meelopers, napraters. Daarom wil men niet horen wat Ulrike Thiel zegt en gaat men ongefundeerd schoppen.
We beginnen zo te wennen aan deze afschuwelijke beelden dat we er doof voor worden, dat is heel ernstig.
Iedereen die zich ook maar een klein beetje verdiept in de anatomie, fysiologie en biomechanica van een paard zal snappen dat het wachten was op een eerste rechtszaak. Deze mevrouw kan het zich financieel gelukkig permitteren, want dat is altijd de case.
Het wordt hoog tijd dat de uitvoerders (en dat zijn er velen) van deze omstreden trainingsmethode in het openbaar nu eindelijk een halt toegeroepen wordt.
De positieve kant van het verhaal is dat we in de praktijk gelukkig een kentering gaan zien, terug naar eerlijk paardrijden.
Ik vind dat je hier inderdaad een punt hebt, maar dat veel mensen twijfelen komt denk ik ook hoe alles naar buiten is gebracht en dat weinig mensen het zich voor kunnen stellen.
Ulrike heeft al vaker haar kanttekeningen gezet bij sommige Nederlandse topruiters.
Maar vind dit uitgebreide verslag wel heel erg duidelijk en ik schrik ervan.
En dan valt Bartels handig door de mand.
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen.
Laatst bijgewerkt door jesito op 10-03-15 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt