Opnieuw ophef om internationale endurancesport door foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:27

Gloa schreef:
Gut gut wat een overdreven reacties weer :? . Ga eens bij een tuigpaarden wedstrijd kijken. Die dieren zien ook bijna niets meer door kleppen die alleen aan de voorkant nog en klein beetje open staan terwijl paarden het meeste aan de onderkant en schuin naar voren kunnen waarnemen. Gelukkig begint ook in de menwereld een beweging los te komen waarbij kleppen niet meer de norm zijn.

Ja in de arabische landen is heel veel mis met het welzijn van de paarden maar om alles wat ze doen nu meteen als mishandeling weg te zetten. Dat het tegen de regelementen is wil ook niet zeggen dat het per definitie dier onvriendelijk is.

Het lijkt me heel erg sterk dat deze paarden echt blind zijn gemaakt. Misschien heeft het wel een heel andere reden zoals inderdaad zandstormen of zijn het erg kijkerige paarden die onnodig energie verspillen door te slingeren.

In de oren lopen heel veel bloedvaten aan de oppervlak die bijdragen aan het afkoelen van het lichaam. In dat oogpunt is het uit- en kaalscheren van de oren helemaal niet zo gek maar moet de gehoorgang vervolgens met watten beschermd worden tegen het zand

deze reacties zijn de ergste, ja maar daar en daar gebeurt dit en dat. Wat heeft dat er mee te maken?Er komt gewoon langzaam naar buiten druppellen wat een walgelijk tak van"sport" dit nu eigenlijk is. Deal with it.

Dus voordat iedereen meteen moord en brand schreeuwt en alleen door een blinde of gekleurde bril heen kijkt..........probeer tactieken in de topsport eens te zien waarbij een paard juist geholpen wordt om die topprestatie neer te zetten.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:49

Joolien schreef:
t worden bijna auto's :n

Precies dit.. schandalig als dit waar is. Moet je is voorstellen hoe dat voor zo'n paard zal zijn. -:(-
Laatst bijgewerkt door felineepino op 20-02-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

felineepino

Re: Opnieuw ophef om internationale endurancesport door foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:52

Hoop maar dat het voor het zand is. Al vind ik het er behoorlijk dicht uitzien.. Kan je nergens lezen wat dit nu precies is?

liekensancho

Re: Opnieuw ophef om internationale endurancesport door foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:16

mijn eerste idee was ook dat de paarden zo geen zand in oren en ogen krijgen, wat mij nogal erg probleem lijkt in een woestijn, de mensen op de paarden zijn ook helemaal beschut tegen inademen etc van zand.
De rest ben ik ook verontwaardigd over. Maar denk dat veel culturen dieren nog zien als tool. In egypte is de prins fluffy stichting die paarden ezels en kamelen verzorgen, hoe die diertjes er soms aan toe zijn |( en dan nog hebben moeten werken...
Door de media tegenwoordig komt dit allemaal aan het licht, alles wordt gefotografeerd en gefilmd. Ik vind het vreselijk hoe sommige culturen zijn ( en misstanden in eigen land/ europa met dieren)... een wereldwijde richtlijn zal vooralsnog niet echt aan de orde zijn aankomende decennia. Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat voor veel werkdieren en 'sport' dieren er toch een oplossing komt voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:21

Topsport is aanslag op het lichaam.
Mensen kiezen hier zelf voor, maar dieren hebben geen keus.

Zonder doping en hulpmiddelen kan je alsnog een paard vrij makkelijk over vragen. Ze kunnen wel van alles verbieden maar daarmee kan je nooit verkomen dat het gebeurd.
Het zit volgens mij meer in een stukje gezond verstand en het hebben van de juiste mentaliteit.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:50

Dit is echt wel zielig voor het paard maar vraag me af waar het voor is :?

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:36

Ze moeten de paarden gewoon goed africhten, dan zijn die oogkleppen en watten helemaal niet nodig als ze schrikken.