Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyj01 schreef:Sorry haar maar die mening deel ik niet met je. Als je geen verstand van zaken hebt dan haal je die kennis. In dit geval bij een dierenarts. Die had ook het verhaal van de paspoorten kunnen ondervangen bij de checkup.
Als het een Ferrari was geweest dan was er ook iemand bij gekomen om de technischische staat te beoordelen en aan te geven wat het ding ongeveer waard is.
Anoniem schreef:Is niemand op de kijkdag geweest?
Er was nog een derde shetlander, die lag dood voor de paardenvrachtwagen onder een zeiltje. Je zag zijn hoefjes en snoetje er iets onder weg piepen.
jojo1991 schreef:Ik vraag mij af in hoeverre Meijer, BVA Auctions en/of de curator verantwoordelijk zijn. Bij een veiling is het normaal dat het aangeboden waar getaxeerd wordt, er zal een minimumbod vastgesteld worden. Is hier een deskundige voor geraadpleegd? Zo ja, dan had deze dat natuurlijk moeten zien......
Citaat:Het is zo jammer dat er geen hele strikte regels zijn voor dit soort zaken. Dan zou voor zo'n bedrijf ook duidelijk zijn waaraan de verzorging moet voldoen. Het is echt te gek voor woorden dat paarden er zo bij staan, en vooral ook dat voor de kopers dus blijkbaar onduidelijk is in welke staat ze de paarden kopen?
Bon_charmeur schreef:nou bij een stal in witten Drenthe. staan ook dekhengsten en in et jaar dat ik er gewerkt heb nog niet 1 buiten geweest..evenals de jonge hebgsten die afgespeend zij en in een kleine stal zijn gepropt en na 3 jaar ook nog noooit eruit zijn geweest
en op een andere locatie in assen zwaar vermagerde hengsten van 5 jaar die op stal staan en er nog nooit uit zij geweest of überhaupt in handen..
Angela schreef:Het is zo jammer dat er geen hele strikte regels zijn voor dit soort zaken. Dan zou voor zo'n bedrijf ook duidelijk zijn waaraan de verzorging moet voldoen.
Angela schreef:Ik denk dat " behoorlijke verzorging" niet duidelijk genoeg is. Wel voor ons, maar niet voor een leek. Ze hebben geen idee van mesten, wormen, hoeveelheden voer enz. Ze doen waarschijnlijk maar wat, en daardoor gaat het mis.