Aangifte tegen BVA Auctions voor veiling verwaarloosde pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:58

Ik weet niet wanneer die kijkdag was maar op die foto zien de shetjes er nog goed uit.

robertvries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:03

belle_boef schreef:
Ik weet niet wanneer die kijkdag was maar op die foto zien de shetjes er nog goed uit.

Het vosje waar het vooral omgaat ligt en kan ook niet meer op haar beentjes staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:14

Is niemand op de kijkdag geweest?
Er was nog een derde shetlander, die lag dood voor de paardenvrachtwagen onder een zeiltje. Je zag zijn hoefjes en snoetje er iets onder weg piepen.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:10

Jennyj01 schreef:
Sorry haar maar die mening deel ik niet met je. Als je geen verstand van zaken hebt dan haal je die kennis. In dit geval bij een dierenarts. Die had ook het verhaal van de paspoorten kunnen ondervangen bij de checkup.
Als het een Ferrari was geweest dan was er ook iemand bij gekomen om de technischische staat te beoordelen en aan te geven wat het ding ongeveer waard is.

Dan zijn we het hier niet over eens ;)
Over het algemeen worden de goederen (en dat zijn, zakelijk gezien, de paarden in dit geval helaas) niet getaxeerd. Auto of paard maakt niet uit. De curator is er voor de schuldeisers en zal dus zo min mogelijk kosten maken.

Bij zulke veilingen koop je wat je ziet, zo staat er ook wel eens bij de de werking onbekend is. Er zijn niet voor niets kijkdagen.

Mpol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:16

Anoniem schreef:
Is niemand op de kijkdag geweest?
Er was nog een derde shetlander, die lag dood voor de paardenvrachtwagen onder een zeiltje. Je zag zijn hoefjes en snoetje er iets onder weg piepen.

Nee!!!!!!!!!!!! Nog eentje dus..........en hoeveel zijn er voor de kijkdag al opgeruimd????
Wat erg dit? had echt niet gedacht dat dit nog in nederland voor zou komen! Maar dat is natuurlijk naief..........ook ik lees dus nieuwsberichten...........maar soms wil je het gewoon niet zien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:24

jojo1991 schreef:
Ik vraag mij af in hoeverre Meijer, BVA Auctions en/of de curator verantwoordelijk zijn. Bij een veiling is het normaal dat het aangeboden waar getaxeerd wordt, er zal een minimumbod vastgesteld worden. Is hier een deskundige voor geraadpleegd? Zo ja, dan had deze dat natuurlijk moeten zien......

Ze zijn inderdaad niet verantwoordelijk voor de staat waarin de dieren verkeerden bij de eigenaar, echter hebben zij verzuimd om de dieren zsm te laten nakijken door een onafhankelijke DA toen de dieren aan hun zorg werden toegewezen ivm het verkopen ervan ter aflossing van de schulden van de eigenaar. Dat de pony in zo'n slechte gezondheid verkeerde is hen niet aan te rekenen, dat zij dit dier niet zsm hebben laten inslapen/medische zorg hebben onthouden, maar hebben doorverkocht echter wel.

lady62

Re: Aangifte tegen BVA Auctions voor veiling verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 06:22

Zoals ik al heb gezegd het is Nederland en het gaat alleen maar om de centen.
Alleen jij en ik kunnen boetes krijgen.
Maar in gevallen als dit komen ze er gewoon mee weg let maar op.
En als je het over dieren hebt voor de wet is een dier gewoon maar een ding gelijk aan een fiets.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:37

Heb n filmpje gezien van de arme merrie toen ze nog liep, schandalig

karmapaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:50

Laten we hopen dat de verantwoordelijke mensen gestraft worden en hier niet mee weg komen. Een paard of pony heeft geen stem, dus wij moeten zijn stem zijn

Ikenmijzusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:56

hallo echt sneu dit voor die pony's ik heb even een heel belangrijk vraagje onder die foto staat lady en dan iets van piep ofzo heet die schetlander dan lady ?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:18

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 22:26

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:32

Schandalig ik hoop dat ze aan de hoogste boom gaan maar vrees het ergste.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:26

Het is zo jammer dat er geen hele strikte regels zijn voor dit soort zaken. Dan zou voor zo'n bedrijf ook duidelijk zijn waaraan de verzorging moet voldoen. Het is echt te gek voor woorden dat paarden er zo bij staan, en vooral ook dat voor de kopers dus blijkbaar onduidelijk is in welke staat ze de paarden kopen?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:07

Citaat:
Het is zo jammer dat er geen hele strikte regels zijn voor dit soort zaken. Dan zou voor zo'n bedrijf ook duidelijk zijn waaraan de verzorging moet voldoen. Het is echt te gek voor woorden dat paarden er zo bij staan, en vooral ook dat voor de kopers dus blijkbaar onduidelijk is in welke staat ze de paarden kopen?

De wet is voor de curator het zelfde als voor ieder ander. In geval van het onthouden van noodzakelijke zorg en voer svp aangifte doen.

Als je iets ongezien koopt neem je een risico, dat mag je niet op de curator schuiven.
De staat van de dieren en de papieren is een ander verhaal, ik hoop dat er meer en betere zorg komt voor dieren die via een veiling via een curator worden verhandelt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:08

Prima dat die paarden geveild worden voor het hoogste bod, maar laat dat alsjeblieft gedaan worden door een bedrijf die verstand heeft van paarden en ook paarden de hoog nodige zorg kan geven. En niet de dieren in de stal laten staan, foto's maken en vervolgens op de website zetten en er niet meer naar om laten kijken....

Er moet flink wat veranderen kan ik je wel vertellen.
Ik kan bijna zeggen dat paarden het beter hebben op de paardenmarkten.....

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:32

nou bij een stal in witten Drenthe. staan ook dekhengsten en in et jaar dat ik er gewerkt heb nog niet 1 buiten geweest..evenals de jonge hebgsten die afgespeend zij en in een kleine stal zijn gepropt en na 3 jaar ook nog noooit eruit zijn geweest

en op een andere locatie in assen zwaar vermagerde hengsten van 5 jaar die op stal staan en er nog nooit uit zij geweest of überhaupt in handen..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:41

En heb je daar al melding van gemaakt?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:00

Bon_charmeur schreef:
nou bij een stal in witten Drenthe. staan ook dekhengsten en in et jaar dat ik er gewerkt heb nog niet 1 buiten geweest..evenals de jonge hebgsten die afgespeend zij en in een kleine stal zijn gepropt en na 3 jaar ook nog noooit eruit zijn geweest

en op een andere locatie in assen zwaar vermagerde hengsten van 5 jaar die op stal staan en er nog nooit uit zij geweest of überhaupt in handen..

En hoe lang is dit geleden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:11

Angela schreef:
Het is zo jammer dat er geen hele strikte regels zijn voor dit soort zaken. Dan zou voor zo'n bedrijf ook duidelijk zijn waaraan de verzorging moet voldoen.

Ik vraag me af of er te weinig regels zijn. Volgens mij gaan namelijk alle verplichtingen over op de curator, inclusief dus de plicht om behoorlijk voor de dieren te zorgen. Het heeft dan ook denk ik niet zoveel met onduidelijkheid te maken, maar eerder met te weinig betrokkenheid. (Veel misstanden zijn niet het gevolg van te weinig regels, maar van het niet naleven van regels en verplichtingen die er wel zijn.)

De oplossing lijkt me dan ook eerder om ze binnen de regels die er zijn aan te spreken - aangiftes en voor de rechter brengen dus. Pas als dan blijkt dat er niks aan te doen is, heeft het zin om andere regels te maken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:27

Ik denk dat " behoorlijke verzorging" niet duidelijk genoeg is. Wel voor ons, maar niet voor een leek. Ze hebben geen idee van mesten, wormen, hoeveelheden voer enz. Ze doen waarschijnlijk maar wat, en daardoor gaat het mis.

karmapaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:11

Het is te belachelijk dat die memsen dit gedaan hebben. Hoe zal het met de anderepaarden en ppony zijn? En is er iemand uit de omgeving die deze mensen aanspreekt? Want vooralsnog leven zij hun "succesvolle" leven gewoon door

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:31

Angela schreef:
Ik denk dat " behoorlijke verzorging" niet duidelijk genoeg is. Wel voor ons, maar niet voor een leek. Ze hebben geen idee van mesten, wormen, hoeveelheden voer enz. Ze doen waarschijnlijk maar wat, en daardoor gaat het mis.

Dat zoeken ze dat toch op? Curatoren zijn mensen met voldoende intelligentie om dat aan te kunnen. Ik vind dat we mensen best wat meer aan mogen spreken op hun verantwoordelijkheid zonder dat dat in allerlei afvinkregels gevangen wordt. Meer regels is niet de oplossing - het idee dat je als professional (dus ook als professioneel curator) gewoon je verantwoordelijkheid neemt is wel de oplossing. Dus spreek ze maar aan, en geen genoegen nemen met 'dat wist ik niet'. Als iemand dat niet weet moet 'ie of zorgen dat 'ie het wel gaat weten, of de verantwoordelijkheid niet aanvaarden. Ingewikkelder dan dat lijkt het me eigenlijk niet.

Overigens heb ik helemaal niet de indruk dat er hier sprake was van 'goedbedoeld maar niet goed genoeg' - volgens mij was dit volkomen desinteresse zonder de intentie om het goed te doen.

karmapaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:02

Het allerergste is dat geen van de betrokken partijen het lef heeft naar buiten te koomen met een verklaring. Er wordt alleen geschermd met aanklagen wegens smaad als jr om een verklaring vraagt. Over de verwaarloosde dieren spreekt menzich niet uit. Beter was t als ze met een kort en bondig excuus zpzouden komen. Maar ze geven niets om de dieren, het eigen hachje moet worden gered. Mensen die zich zo gedragen zouden nietsmeer met dieren te maken mogen hebben. Nooit weer! Huichelaars zijn het!

anna150

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:19

Jij hebt dus ook bericht gehad over smaad enz. Hoeveel mensen hebben nog meer dat bericht gehadt ?