In het artikel stond dat er 4 pony's op het spoor stonden en dat er 1 pony geraakt is en het ongeval niet overleefd had en de vierde pony spoorloos verdwenen was.
Omdat het ook een pony betrof die bijna 4 jaar van mij was geweest en pas sinds enkele maanden van eigenaar gewisseld was, trok ik het me heel erg aan
Ik ben dan ook zelf aan het uitzoeken geweest wat er gebeurt is en ik heb inmiddels uitgevonden dat er NOOIT een vierde pony was (er liepen er ook altijd maar 3 in de weide 2 shetjes en de welsh) de pony waarvan ik dacht dat hij ervandoor was, was mijn pony, de welshpony op het filmpje die door de brandweermannen terug gebracht werd.
Door de niet correcte berichtgeving van rtv oost dacht ik dat "mijn" pony ongedeerd was, helaas is niets minder waar....
Mijn pony, is de pony die geraakt is door de trein, hij heeft de klap overleefd maar gezien de ernst van zijn verwondingen heeft een opgeroepen dierenarts hem in moeten laten slapen....hij had meerdere botbreuken en inwendig letsel...
helaas kwam ik er 2 dagen na het ongeval achter dat mijn kameraadje niet meer in zijn weide stond zodoende ben ik het gaan uitzoeken (was na het werk te donker om de pony's te kunnen zien) ik heb dan ook geen afscheid van hem kunnen nemen
Mijn kleine vriendje mocht slechts 4 jaar en 4 maanden oud worden