Ponyruiters veroorzaken overlast in Veenendaal-Oost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:02

Ik hoop dat dit nieuws hun ouders bereikt en dat ze hun verantwoordingen nemen.
Erg vervelend zo dat die andere kinderen niet meer veilig in de speelplaats kunnen spelen en dat ze zo asociaal gedragen naar anderen.
Zelf vindt ik het niet verstandig om zulke jonge kinderen zonder begeleiding over de openbare weg te laten rijden met een pony. Vaak hebben ze geen besef van de gevaren en ook nog geen verkeersinzicht.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:34

janouk schreef:
Dit is een bericht van een buurtbewoner zonder Bokt account, die gevraagd heeft dit bericht te plaatsen voor haar.

Citaat:
Mensen weten het altijd beter terwijl ze er niet wonen.
Dit is bij ons in de wijk, en idd ik heb ze ook regelmatig gezien. ( vorig jaar met 5 a 6 man ). Deze meiden gaan in volle galop door de speeltuintjes waar op dat moment ook kinderen zijn. Ook over de groenstrook.
Vorig jaar heb ik ze er op aangesproken dat je best rustig door een wijk kan rijden, maar die acties waar kinderen spelen echt niet kan. Ik kreeg een grote mond dat ze zelf wel uit maken wat ze deden. ( over het hoofdstel wat verkeerd zit maar te zwijgen ).

Ze kwamen voorbij een honden veldje waar mijn hond liep. Ze begon te blaffen en 1 van die meiden schreeuwde naar mijn hond * houd je kop *.

Het verhaal is dus zeker niet overdreven, wel vind ik het overdreven dat de hele media ermee aan de haal gaat. mevrouw is benadert door 1 krant en heeft haar verhaal gedaan en gelijk gaat het als een lopend vuurtje door de paardenwereld.

Dit kan gewoon écht niet. Jong of onbezonnen of niet. Het zal je kind maar zijn dat verongelukt in zo'n speeltuintje. Ja sorry mevrouw, maar we waren gewoon jong en onbezonnen.

Zo te lezen zijn het een paar asociale kinderen die gewoon totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

fmw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:18

Even een misverstand uit de wereld helpen. Het gaat niet om 2 meisjes, er rijden meerdere meiden op dezelfde paarden. De groep van 5/6 waarover gesproken wordt is een compleet andere groep en mij niet bekend. Ik ben de moeder van één van de meiden die wel eens in de wijk rijdt, een zeer ervaren ruiter. Uiteraard heb ik mijn dochter aangesproken op wat er in de krant stond. Het verhaal in de krant is behoorlijk uit zijn verband getrokken door de media helaas. Zij zal in elk geval niet meer in de wijk rijden.