0000 schreef:Janine1990, ik vind dat je wel heel erg vanuit jezelf redeneert hoor. Ik begrijp je punt wel, maar het is gewoon echt niet zo dat iedere combinatie maar even 65% kan rijden in alle klassen. Ik heb zelf ook een paard gereden waar ik in de lagere klassen regelmatig dubbele punten mee reed, in het M2 nog zelden en in het Z1 geloof ik één keer (en dat was ehm, optimistisch gejureerd) dus dan had ik nooit Z2 mogen starten....Terwijl we wel winst reden in het Z2. Was geen bijzonder paard, liep op dat niveau ook op zijn top, maar hadden we daarom nooit Z mogen starten? Ik heb wel veel ervaring opgedaan met 'm en veel schik gehad.....
Er zijn ook genoeg ruiters die best netjes op een paard zitten, maar gewoon nooit echt ruitergevoel zullen ontwikkelen. Die rijden net hun puntjes, misschien af en toe een keer een prijsje maar zullen nooit regelmatig bovenaan staan, gaan nooit winnen in grote rubrieken en zullen ook zelden of nooit dubbele winstpunten rijden. Moeten die dan maar een andere hobby gaan zoeken?
Je zegt zelf al, je bent erg ambitieus. Ik ook. Ik ga niet op concours om net een winstpunt te rijden en ben ook zeker niet van plan om eindeloos in een klasse te blijven hangen. Maar ik heb wel begrip voor ruiters die op een andere manier ook plezier halen uit de sport. Die voor de gezelligheid een wedstrijdje rijden, dik tevreden zijn met hun bepaalde puntje en het prima vinden om na een jaar of misschien wel langer eens een klasse hoger te proberen. Ik begrijp niet waarom je deze groep uit zou willen sluiten of niet meer zou laten promoveren.
Ik vind het laten starten van B en L1 ruiters op de Hippiade echt een goede zaak. Enorme stimulans voor minder ervaren of pas beginnende wedstrijdruiters, het gevoel dat ze erbij horen en meetellen. Ik denk dat dat voor de sport belangrijk is. Het merendeel van de wedstrijdruiters blijft hangen in het B en L maar voor de sport zijn deze klassen imo wel erg belangrijk.
Goed gezegd, 0000.
Ik ben geen amazone die elke week op wedstrijd gaat en ook niet wil gaan. Zoek de leuke wedstrijden hier in de buurt uit. Laat dat per jaar eens een kleine 20 keer zijn. En kan zelf, samen met mijn instructeurs, heel goed redeneren of ik klaar ben voor een hogere klasse.
@ Janine. Dan zit jij in een regio waar altijd goed gepunt wordt. En kan je zeggen dat dat niet in alle regio's voorkomt.