LBLGypsyCobs schreef:Paarden die in een sloot/kanaal zijn gevallen en weten dat ze daar niet meer zelfstandig uitkomen, willen zich nog weleens vol laten lopen met water.Ik heb wel eens van een paard gehoord wat al weken in stal stond na een zware operatie aan een gebroken been, het dier stond geïsoleerd in een hok terwijl het een kudde gewend was en had veel pijn.
Er stond een grote bak water in zijn stal waar hij steeds met z'n hoofd in ging liggen, ze hebben de bak weg moeten halen omdat hij anders zou verdrinken.
Het kwam blijkbaar bij niemand op dat hij dat wel eens bewust kon doen, omdat hij niet meer wilde...

Heel sneu.
daar zal misschien niet iedereen bij hebben nagedacht. Als ik de tekst lees van het artikel zelf klinkt dit als een vechtertje die de lol van leven nog wel in ziet. Ik zie wel eens gevallen voorbij komen die er veel ernstiger uit zien dan dit, die ook niet in worden geslapen. Persoonlijk zou ik niet weten wat ik zou doen, maar nu het paard herstellende is zie ik het zielige er niet meer van in en gaat die echt wel een fijn leven tegemoet. Ik durf alleen niet te zeggen wat ik had gedaan als ik het paard zo in het prikkeldraad had gevonden.