Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xHaithi schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom hier zo belachelijk op wordt gereageerd.
Ten eerste, waarom niet voor 'maar een paard' maar wel voor 'maar een mens'? Ik vind dat behoorlijk neerbuigend overkomen. "'t Is maar een beest, who cares! Whahaha! Zo belachelijk!" Maar als er een idioot tegen een boom knalt bijvoorbeeld, of iemand wordt neergestoken, dan kan het blijkbaar wel want oh jeetje, een mens dood. Oeioei! Ramp oh ramp!
Ikeje schreef:xHaithi schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom hier zo belachelijk op wordt gereageerd.
Ten eerste, waarom niet voor 'maar een paard' maar wel voor 'maar een mens'? Ik vind dat behoorlijk neerbuigend overkomen. "'t Is maar een beest, who cares! Whahaha! Zo belachelijk!" Maar als er een idioot tegen een boom knalt bijvoorbeeld, of iemand wordt neergestoken, dan kan het blijkbaar wel want oh jeetje, een mens dood. Oeioei! Ramp oh ramp!
Een stille tocht heeft geen enkele betekenis meer als het te pas en onpas inzet om aandacht te vragen voor het leed dat je is aangedaan.
Ik stond sceptisch tegenover het bericht omdat ik het van weinig respect vind getuigen naar ergere incidenten. En ja, ik vind vermoorde kinderen erger dan doodgeschrokken paarden.
billionache schreef:@Jolien87: autopsie aan de Universiteit Gent heeft bevestigd dat het paard kerngezond was.
Ikeje schreef:zigranta schreef:Met een vuurwerkverbod krijg je nog veel meer illegale zooi lijkt mij, ze kunnen beter goed gaan handhaven.
Dit lees ik dus op meerdere plekken, ook in de media. Maar los van of ik voor of tegen een verbod ben vind ik dit een kulargument.
Er staat nergens dat het vuurwerk waar dit paard zogenaamd aan is overleden illegaal was. De brand in Alkmaar kan net zo goed een gewone vuurpijl zijn geweest en er was niets illegaals aan het rotje waarmee mijn buurjongen ooit zijn duim van zijn hand afknalde.
Het probleem is niet dat het vuurwerk te sterk is, meer dat het door iedereen en overal kan en mag worden afgestoken.