'De slag om London' vanavond op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: 'De slag om London' vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 07:55

Iedereen die in dit zelfde schuitje zou zitten zou hetzelfde gedaan hebben. Maar dan natuurlijk voor minder geld. Maar ik vind de vraag waarom een bankier wel met deze misdaden weg kan komen en Ger senior niet wel een hele goede. Wij moeten ook betalen voor de misdaden van andere bankiers.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:42

Ik heb de documentaire ook gekeken en vond het heel interessant. Begreep eigenlijk nooit iets van dat hele gebeuren, maar het is nu heel duidelijk gemaakt. Top!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:46

Wat heftig was het zeg. Ik wist wel dat er veel schulden was maar zoveel bij veel banken dat wist ik niet , ik wist niet wat ik hoorde.

Wat moet je nu met 20 Ferrari's waar je maar zo af en toe in rijdt . En dan al die andere duren auto's die daar op de terrein ook stonden .

Wat sneu voor het personeel en vooral voor Gerco , wat hebben die een moeilijke tijd gehad en ik heb respect voor Gerco dat hij bleef presteren.

Wat ging er opeens mis met het paard dat voor de kar stond ?

Er stonden toch 100 paarden op stal en bij de veiling waren er maar 20 paarden te zien , waar zijn die 80 paarden gebleven ?

Wat erg voor het personeel dat je alle paarden een voor een ziet vertrekken . Gelukkig zijn nu de 4 oudjes bij elkaar.

Wat een schat is meneer Glock.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:57

purny....wat een zinloze opmerking....zelf al eens in de spiegel gekeken? Laat iedereen in zijn waarde zeg...

Vind het ook superfijn dat Glock, London heeft kunnen kopen. Prachtig voor Gerco om zo bij "zijn" paard te kunnen blijven.

Jansje73, die paarden zijn allemaal verkocht voordat de bank alles ging veilen. Meeste zijn naar het buitenland verkocht waar ze goed presteren.

Ik denk ook wel dat het geen kwaad opzet was, maar gewoon van de regen in de drup komen en dat is helemaal fout gegaan. Wel jammer hoor dat die prachtige stallen leeg blijven staan.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:58

Indrukwekkende docu!! Zit hier nog steeds met een wrang gevoel. De mensen die het meeste hart voor de dieren en de zaak hadden zijn het meest gedupeerd en moeten het nu maar uitzoeken. Ik vind het jammer dat zo'n prachtig complex daar nu ligt te verslonzen. Het zou gauw verkocht moeten worden.
Wel fijn dat London behouden is en de oudjes bij elkaar mochten blijven.
'T is wat...

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:59

Ik ga hem vanmiddag als ik terug kom van mijn stage gelijk terugkijken! Ben echt onwijs benieuwd, maar wat ik hier lees zal het een erg goede documentaire zijn.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:14

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:42

Zo te lezen is het echt wel interessant om het terug te kijken. dat gaan we zo ook maar eens doen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:47

purny schreef:
Die oudjes... Zo sneu om ze uit elkaar te moeten halen. Sneu dat er alleen verliezers zijn behalve Gerco. En die vrachtwagen met de 305 liter. Zou die een hoop airmiles hebben zeg.

In een gewone vrachtwagen gooi je zo het vier voudige per week dud
s viel mij juist op dat het zo weinig was. Ze zullen vast een tankpasje hebben gehad.

heel triest om het personeel en de paarden te zien in de documaintaire. De banken heb ik geen medelijden mee, zij hebben het spel zelf mee gespeeld. Benieuwd wat voor straf de vissers boven het hoofd hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:00

purny schreef:
Iedereen die in dit zelfde schuitje zou zitten zou hetzelfde gedaan hebben. Maar dan natuurlijk voor minder geld. Maar ik vind de vraag waarom een bankier wel met deze misdaden weg kan komen en Ger senior niet wel een hele goede. Wij moeten ook betalen voor de misdaden van andere bankiers.

Iedereen zou hetzelfde gedaan hebben? Die Visser Sr en Jr zijn gewoon schurken van de bovenste plank. Zij hebben fraude gepleegd op meerdere vlakken en hier hebben zij iedereen in meegesleurd. De levens van velen zijn gewoon naar de knoppen geholpen door deze beste mannen.
Nee, dit zou ik nooit en te nimmer hebben gedaan. Dergelijke zaken gaan van kwaad tot erger met alle gevolgen van dien.

Met de vinger naar de Rabo wijzen heeft weinig zin. Zij zullen wellicht een krediet hebben verstrekt terwijl ze wisten van de situatie, maar de veroorzaker is nog altijd Visser zelf.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:19

Ik had het zó graag willen zien, maar ik kon mijn ogen niet open houden. Kan ik het nog ergens terug zien?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:21

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:22

Maar los van het feit dat de Vissers ook hun aandeel hebben in dit verhaal is het ongehoord hoe banken (bestuurders) wel wegkomen bij o.a. fraudezaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:24

Snorlex schreef:
Maar los van het feit dat de Vissers ook hun aandeel hebben in dit verhaal is het ongehoord hoe banken (bestuurders) wel wegkomen bij o.a. fraudezaken.

Ik geloof niet dat we hier een oordeel over kunnen vellen, want daar ging het programma niet diep genoeg op in. Wellicht loopt er nog wel een zaak binnen de Rabo, weten wij veel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:27

Rowdine schreef:
Snorlex schreef:

Ik geloof niet dat we hier een oordeel over kunnen vellen, want daar ging het programma niet diep genoeg op in. Wellicht loopt er nog wel een zaak binnen de Rabo, weten wij veel.

Meer een algemene opmerking over het bankwezen (bewezen fraude met de rentes).
Hoewel er toch duidelijk in de docu werd gemeld dat er door de Rabobank iets is afgekocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:31

Snorlex schreef:
Rowdine schreef:

Hoewel er toch duidelijk in de docu werd gemeld dat er door de Rabobank iets is afgekocht...

Goh, ik ben wel benieuwd naar de bewijzen daarvan. Over welke banken heb je het precies? (Laten we de dsb even buiten beschouwing laten)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:32

als paardenvrouw zijnde had ik er ook alles aan gedaan om mijn paarden te kunnen behouden ..
en idd van de regen in de drup.
Raar maar waar, ik heb ontzettend medelijden emt de fam. Visser, maar nog meer met personeel. Ben benieuw hoe het hun nu vergaat, hoop dat het echtpaard met kids die op t terrein woonde al een nieuw onderkomen en baan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:35

Rambobo schreef:
als paardenvrouw zijnde had ik er ook alles aan gedaan om mijn paarden te kunnen behouden ..
en idd van de regen in de drup.
Raar maar waar, ik heb ontzettend medelijden emt de fam. Visser, maar nog meer met personeel. Ben benieuw hoe het hun nu vergaat, hoop dat het echtpaard met kids die op t terrein woonde al een nieuw onderkomen en baan hebben.

Tja ik kan niet geloven dat de heer Visser een echte paardenman is. Wel een echte zakenman, die teveel om veel geld geeft.
Daar kan ik geen medelijden mee hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:36

Rowdine schreef:
purny schreef:

Iedereen zou hetzelfde gedaan hebben? Die Visser Sr en Jr zijn gewoon schurken van de bovenste plank. Zij hebben fraude gepleegd op meerdere vlakken en hier hebben zij iedereen in meegesleurd. De levens van velen zijn gewoon naar de knoppen geholpen door deze beste mannen.
Nee, dit zou ik nooit en te nimmer hebben gedaan. Dergelijke zaken gaan van kwaad tot erger met alle gevolgen van dien.

Met de vinger naar de Rabo wijzen heeft weinig zin. Zij zullen wellicht een krediet hebben verstrekt terwijl ze wisten van de situatie, maar de veroorzaker is nog altijd Visser zelf.

Inderdaad, deze opmerking viel ook verkeerd hier.

Gewétenloze mensen zouden dit ook gedaan hebben, gelukkig zijn er ook een heleboel ondernemers tot op hoog niveau, die wel een geweten en sociaal besef hebben.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:36

Bijinn schreef:
Ik had het zó graag willen zien, maar ik kon mijn ogen niet open houden. Kan ik het nog ergens terug zien?

Heb je ziggo interactieve tv? Kan je hem ook terug kijken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:39

Rowdine schreef:
Snorlex schreef:

Goh, ik ben wel benieuwd naar de bewijzen daarvan. Over welke banken heb je het precies? (Laten we de dsb even buiten beschouwing laten)

Ik noem bijvoorbeeld Libor.
My point being: ik denk dat de Rabobank ook ergens iets 'niet goed' heeft gedaan.
De bankenwereld is schimmig en misschien wordt het tijd niet zoveel handjes boven elkaars hoofd te houden.
= een mening :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:39

rowdine ik ben het met je eens,visser familie zijn schurken en brengen heel wat banken in de problemen in Nederland!Ongelofelijk dat dit allemaal kan gebeuren.
Ik zie bij vissers zelf geen enkel medeleven naar paarden en/of medewerkers....geld geld geld.Die junior zit met zo n misselijkmakend halfgrijnsje rond te kijken naast zijn papa tijdens de intervieuws bah.

De arrogantie dat dat paard in t tuig ff geen zin meer had,meneer belt naar stal voor een ander paard en weet zijn naam niet eens.Dikke sigaar in zn kop,bah,totaal uiterlijk vertoon.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:40

Rowdine schreef:
Snorlex schreef:

Dan moet je ook geen oordeel vellen over de Visser familie want daar weet je net zo min iets van. Dat de banken een zeer bedenkelijk rol in dit drama gespeeld hebben is evident - die kunnen hun handjes niet in onschuld wassen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:44

Ik vind het zeer fascinerend om te zien hoe dit probleem zich zoo heeft kunnen escaleren..

Ik vond het erg typisch om te zien hoe zowel Dr Visser en de banken met hun vingetje naar de ander wijzen wie nou schuld is..
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat de banken voor zo ontzettend veel geld in zee zijn gegaan, en ik snap werkelijk niet hoe de familie Visser hiermee door is kunnen gaan en dat ze praten alsof ze het hebben over 2 tientjes terwijl wij als belastingbetaler hier allemaal voor de rekening kunnen opdraaien..

De bank had in mijn ogen veeeel eerder actie moeten ondernemen, wij als huis eigenaren moeten het eens wagen om een maand of 2 geen hypotheek te betalen, dan wordt je huis meteen onder je kont verkocht..

Ik vind het heel erg sneu voor alle medewerkers en de familie die op het terrein woont, ook vind ik het voor Gerco heel sneu, ondanks dat hij London heeft, denk ik dat hij dit ook liever niet had zien gebeuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:47

Jannepauli schreef:
Rowdine schreef:

Dan moet je ook geen oordeel vellen over de Visser familie want daar weet je net zo min iets van. Dat de banken een zeer bedenkelijk rol in dit drama gespeeld hebben is evident - die kunnen hun handjes niet in onschuld wassen.

Wat de familie Visser heeft gedaan is overal lang en breed uitgemeten. Dat is niet alleen valsheid in geschrifte maar ook failissementspauliana.
Vertel jij eens in concreto wat de Rabo heeft (mis)daan in deze zaak en wat ook is vastgesteld door de rechter?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-15 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt