Op wedstrijd is er ook iemand die de achterkant van haar camionette heeft omgetoverd tot een laadruimte voor haar paard, levens gevaarlijk als je het mij vraagt want als de auto plots moet stoppen vliegt het paard gewoon door de voorruit
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marloez schreef:Ik vind trouwens om het nou 'goed te praten' omdat ze het in oostbloklanden etc ook gewoon zo doen helemaal vreemd. Deze mensen gaan over het algemeen nou niet echt bepaald vriendelijk met hun dieren om.![]()
Ik hoop dat ze de eigenaar opsporen en dat hij dit mooie paard niet weer zo'n risico laat lopen, ik ben blij dat het goed afgelopen is, het had heel anders kunnen gaan!
Op het water zullen ze zich niet gevaarlijk kunnen beschadigen aan het wegdek en ik denk dat de meeste paarden bij het voelen van een nat voetje al gauw weer hun been terug trekken. Het gaat ook heel wat minder snel. Marloez schreef:![]()
Ik zou in elk geval niet mijn paard op zo'n risicovolle wijze vervoeren. Geen idee hoe er verder voor dat dier gezorgd wordt, maar ik vindt dit toch echt een luchtige manier van omgaan met een kwetsbaar dier. Dan lijkt mij dat de kans groot is dat er verder ook niet zo zorgzaam mee omgegaan wordt.
Misschien een kortzichtige manier van denken, maar waarom jij je meteen afvraagt of ik dan wel een beter baasje zou zijn vind ik minstens net zo kortzichtig.
ikke schreef:Marloez schreef:![]()
Ik zou in elk geval niet mijn paard op zo'n risicovolle wijze vervoeren. Geen idee hoe er verder voor dat dier gezorgd wordt, maar ik vindt dit toch echt een luchtige manier van omgaan met een kwetsbaar dier. Dan lijkt mij dat de kans groot is dat er verder ook niet zo zorgzaam mee omgegaan wordt.
Misschien een kortzichtige manier van denken, maar waarom jij je meteen afvraagt of ik dan wel een beter baasje zou zijn vind ik minstens net zo kortzichtig.
Wat ik mis is elke vorm van nuance.
Feitelijk doe jij precies hetzelfde. Op basis van een enkele foto brandt je iemands totale omgang met paarden af! Hoe bedoelt u, kortzichtig!?!
Zoals al gezegd, het vergt een zeker opvoedingniveau van je paard om het paard zelfs maar op die wagen te krijgen. Nog los van welk risico dan ook, 95% van het Nederlandse paardenvolkje krijgt z'n paard niet eens op die auto, laat staan dat de zelfs maar de kans krijgen er een meter mee te rijden!
Marloez schreef:ikke schreef:-
![]()

Blue_Eyes schreef:Waarom?