Politie "sprakeloos" door vervoer van paard in laadbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: Politie "sprakeloos" door vervoer van paard in laadbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:01

Dat het paard zo braaf blijft staan is toch wel een teken dat ie dit gewend is denk ik..
Op wedstrijd is er ook iemand die de achterkant van haar camionette heeft omgetoverd tot een laadruimte voor haar paard, levens gevaarlijk als je het mij vraagt want als de auto plots moet stoppen vliegt het paard gewoon door de voorruit :n

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:16

Ik vind trouwens om het nou 'goed te praten' omdat ze het in oostbloklanden etc ook gewoon zo doen helemaal vreemd. Deze mensen gaan over het algemeen nou niet echt bepaald vriendelijk met hun dieren om. :=

Ik hoop dat ze de eigenaar opsporen en dat hij dit mooie paard niet weer zo'n risico laat lopen, ik ben blij dat het goed afgelopen is, het had heel anders kunnen gaan!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:19

Marloez schreef:
Ik vind trouwens om het nou 'goed te praten' omdat ze het in oostbloklanden etc ook gewoon zo doen helemaal vreemd. Deze mensen gaan over het algemeen nou niet echt bepaald vriendelijk met hun dieren om. :=

Ik hoop dat ze de eigenaar opsporen en dat hij dit mooie paard niet weer zo'n risico laat lopen, ik ben blij dat het goed afgelopen is, het had heel anders kunnen gaan!

In Nederland gaan erook nog steeds paarden op de (platte) boot voor vervoer.
Hier op Bokt zijn er diverse ruiters die regelmatig een (klein fietsers)pontje nemen met hun paard.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:30

Ja maar dat vind ik toch alweer heel anders dan half slepend over de weg schuren (mocht het misgaan) als je over een (snel)weg rijdt. Hoogstens valt je paard in het water, nou gelukkig kunnen de meesten zwemmen. ;) Op het water zullen ze zich niet gevaarlijk kunnen beschadigen aan het wegdek en ik denk dat de meeste paarden bij het voelen van een nat voetje al gauw weer hun been terug trekken. Het gaat ook heel wat minder snel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:16

Marloez schreef:
:+

Ik zou in elk geval niet mijn paard op zo'n risicovolle wijze vervoeren. Geen idee hoe er verder voor dat dier gezorgd wordt, maar ik vindt dit toch echt een luchtige manier van omgaan met een kwetsbaar dier. Dan lijkt mij dat de kans groot is dat er verder ook niet zo zorgzaam mee omgegaan wordt.

Misschien een kortzichtige manier van denken, maar waarom jij je meteen afvraagt of ik dan wel een beter baasje zou zijn vind ik minstens net zo kortzichtig. :)

Wat ik mis is elke vorm van nuance.

Feitelijk doe jij precies hetzelfde. Op basis van een enkele foto brandt je iemands totale omgang met paarden af! Hoe bedoelt u, kortzichtig!?!

Zoals al gezegd, het vergt een zeker opvoedingniveau van je paard om het paard zelfs maar op die wagen te krijgen. Nog los van welk risico dan ook, 95% van het Nederlandse paardenvolkje krijgt z'n paard niet eens op die auto, laat staan dat de zelfs maar de kans krijgen er een meter mee te rijden!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:17

moest er wel even om lachen ookal is het natuurlijk levens gevaarlijk :o

santusha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:30

Dit is echt triest voor dat dier

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:11

ik vraag me af hoe de eigenaar het paard erop heeft gekregen...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:49

ikke schreef:
Marloez schreef:

Ik zou in elk geval niet mijn paard op zo'n risicovolle wijze vervoeren. Geen idee hoe er verder voor dat dier gezorgd wordt, maar ik vindt dit toch echt een luchtige manier van omgaan met een kwetsbaar dier. Dan lijkt mij dat de kans groot is dat er verder ook niet zo zorgzaam mee omgegaan wordt.

Misschien een kortzichtige manier van denken, maar waarom jij je meteen afvraagt of ik dan wel een beter baasje zou zijn vind ik minstens net zo kortzichtig. :)

Wat ik mis is elke vorm van nuance.

Feitelijk doe jij precies hetzelfde. Op basis van een enkele foto brandt je iemands totale omgang met paarden af! Hoe bedoelt u, kortzichtig!?!

Zoals al gezegd, het vergt een zeker opvoedingniveau van je paard om het paard zelfs maar op die wagen te krijgen. Nog los van welk risico dan ook, 95% van het Nederlandse paardenvolkje krijgt z'n paard niet eens op die auto, laat staan dat de zelfs maar de kans krijgen er een meter mee te rijden!

Ik vind vooral jou erg kortzichtig en fel op mijn reactie reageren.

Ik reageer in mijn reactie al over mezelf dat het waarschijnlijk een kortzichtige manier van denken is, en ik vermeld er zelfs in "Geen idee hoe er verder voor dat dier gezorgd wordt". En "dat de kans groot is dat er verder ook niet zo zorgzaam mee omgegaan wordt".

Dus ik begrijp niet waarom jij helemaal losbrandt en mij nog extra aanvalt op dat stukje. Ik heb het al heel voorzichtig omschreven zonder dat ik er een feit van heb gemaakt, het is een vermoeden, iets wat ik begin te denken als er zo met een dier omgegaan wordt.

Je zou bijna denken dat jij de eigenaar bent van dit paard. Wie neemt het nou op voor zo'n risicovolle manier van een paard vervoeren? :?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:10

Equilibria schreef:
ik vraag me af hoe de eigenaar het paard erop heeft gekregen...

Laat het paard springen... Veel Amerikaanse trailers hebben ook geen loopplank nee gewoon springen en met eruit omdraaien en eruit springen

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:24

Netjes opgevoed paard, kunnen veel paarden een voorbeeld aan nemen :P

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:48

Internet staat er vol van! Ben zelf op zoek naar een Amerikaanse pick up om een trailer te trekken, maar misschien moet ik die trailer maar gewoon skippen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die Amerikanen toch

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:25

Marloez schreef:
ikke schreef:
-

Maar jij (niet jij persoonlijk) woont ook niet in een ontwikkelings of derde wereldland waar je moet roeien met de riemen die je hebt..

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:48

Ach, 1 van mijn vrienden vervoerd zijn paard altijd achterop zijn 'bakkie' (pickup). Hij zegt gewoon;"klim Lacotta!". En dan klimt Lacotta achterop, sluit hij de achterklep en daar gaan ze. Hier heel gewoon hoor! Mijn paard nog niet zo vervoerd (ook niet van plan hoor!) maar al wel op een 'open' trailer. Dus een gewone stevige horsebox maar dan in plaats van dichte kanten een soort stevige ijzeren kooi constructie. Mijn merrie vond het heerlijk! Ze kon lekker om zich heen kijken en met 40 graden denk ik dat dit lekkerder was dan met mijn eigen dichte trailer. Ze stond iig veel rustiger!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:56

Zo zou ik Nieuw-Zeeland en Amerika niet durven noemen :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:06

Shirley schreef:
Zo zou ik Nieuw-Zeeland en Amerika niet durven noemen :=

Nee, de bevolkingsdichtheid is er zo mogelijk nog lager...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:17

Paard staat er ook zo lekker droog bij te kijken :')
Mijn mini werd bij haar vorige eigenaar bij gebrek aan trailer gewoon zittend op de passagierstoel van zijn auto vervoerd. Tja, blij dat ze zo braaf en onverschrokken is :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:18

Toch wel met de gordel om, hoop ik _O-

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:03

***** Sorry, maar dit is echt zielig :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:06

Waarom?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:03

Blue_Eyes schreef:
Waarom?

Omdat de meeste mensen niet in staat zijn het getoonde te refereren aan de lokatie waar het gebeurt.

Je kunt in NL niet eens 3 minuten over een snelweg rijden zonder iemand tegen te komen; in die omgeving zijn bosjes gebieden waar je 3 uur kunt rijden zonder iemand tegen te komen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:05

Ik probeerde eigenlijk ook vooral de jongedame aan het denken te zetten over haar eigen opmerking ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:13

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:16

Deze zocht ik eigenlijk maar de vorige was ook leuk!