Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:34

Wij zijn zelf ter straks langs Eindhoven gereden, de weg was daar echt slecht. De rechterbaan was gewoon één grote ijsbaan, links rijden ging nog wel maar veel harder dan 70/80 ging ook niet. Ook half weg lag er ineens een halve meter sneeuw op de linkerbaan en kon je daar helemaal niet meer verder rijden. Het leek alsof ze daar niet eens aan het strooien/schuiven waren (in de tegengestelde richting wel, en toen we terug zijn gedraaid kon je daar idd wel iets beter rijden).

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:35

Jawel vind ik juist hartstikke lief (jolien87). Winterbanden is dus ook niet alles zo te lezen. Fijn dat het allemaal goed is afgelopen voor de betrokkenen.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:37

Neuhh heb geen hond dus das geen probleem :D
enne toestemming zal ik van bokt toch nooit krijgen, ik ben al eerder voor levensgevaarlijk uit gemaakt dus moet wel een beetje lachen. Iedereen moet toch gewoon zelf bepalen of die de weg opgaat en niet bokt lijkt me

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:38

Daantjuh88 schreef:
Sneeuw?? Waar?? Ik heb nog gewoon buiten gereden net, wel koud..... Hoorde op de radio al van ongevallen en vertragingen, maar als ik hier naar buiten kijk is het hartstikke groen. Hopelijk morgen ook, dan heb ik concours! Klein beetje sneeuw ga ik wel op concours, 4x4 aan en rijden maar. (wel als een tuthola, maar er zit toch niemand om 7 uur op de weg)

Hier! En inmiddels is er nog wel zo'n 5 cm bij gevallen...
Afbeelding

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:39

Nou met een goudvis kom je ook de auto niet in, dier is een dier, zolangie nog niet in de kroket zit tenminste
wow renske wat een pak sneeuw, beter blijf je binnen want de gevaren loeren daar buiten....

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:41

Laatst bijgewerkt door MissBmx op 27-12-14 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

demug

Re: Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:43

Jep gillbo maar die mensen reizen met een heteluchtballon anders mag het niet van d bokt veiligheids commissie }:)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:45

:7 bNog niet gezien maar hoe dan ook levensgevaarlijk haha

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:50

Hier sneeuwde het al voor 07.00 uur......en het is nog niet opgehouden.
Bomen in de tuin liggen plat door het gewicht.
Eindelijk dan eens terecht een verkeerswaarschuwing.

Ja, op pad met je paarden/ trailer/vrachtwagen......
Hier in Nederland zijn ze érg vlot met het uitgeven van hun code geel-oranje en rood voor het weer.
Snap het ook wel.....áls het ergens vreselijk mis gaat en er is geen waarschuwing geweest staan we met z'n allen op de achterste benen.
Geven ze een waarschuwing en gebeurt er niks is het sarcasme niet van de lucht.

Zal met dit trailer ongeluk ook wel zo zijn.
Als er paarden waren verongelukt piepten vele op het forum wel anders.
Mogelijk zijn er wél weer een paar paarden bij gekomen in Nederland met een laad-trauma......maar het loopt nog.....dus prijzen en titels kunnen nog "gewoon " gepakt worden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:11

Het is nu levensgevaarlijk om met zo'n vrachtwagentje of trailer op pad te gaan!
Niet alleen vanmorgen vroeg maar je moet ook nog terug en ze voorspellen nog veel meer sneeuw en als de prut van het dooien nu ook gaat aanvriezen wordt het echt een bende.

Ik heb jaren lang met zo'n veewagentje rond gereden ook tot in Duitsland dus weet wel een beetje hoe die op de weg liggen, mijne had zelfs nog wat grotere banden, maar met dit weer is het gewoon niet verstandig.

Ik zag vanmorgen de foto en wist ook waar ze ergens hingen, nou dat is geen pretje, doodeng.

jasmijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:16

Als het voor je beroep is dat je vandaag moet rijden, zijn het ook je eigen paarden niet, maar met dit weer erop uit gaan getuigd niet van veel dierenliefde. Meeste paarden staan op ijzers, dan weet je ook dat ze tijdens het laden en lossen goed onderuit kunnen gaan en als ze dan 2 weken op rust moeten staan, daar zit de eigenaar ook niet op te wachten.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:22

jasmijn5 schreef:
Als het voor je beroep is dat je vandaag moet rijden, zijn het ook je eigen paarden niet, maar met dit weer erop uit gaan getuigd niet van veel dierenliefde. Meeste paarden staan op ijzers, dan weet je ook dat ze tijdens het laden en lossen goed onderuit kunnen gaan en als ze dan 2 weken op rust moeten staan, daar zit de eigenaar ook niet op te wachten.

Thuis laden met de klep in de stal en op concours is alle sneeuw weggeschoven en zout gestrooid. Zelf hebben we ook nog zout bij.
Met dat gevaar valt het dus echt wel mee. Gewoon je verstand gebruiken en opletten. Ik heb genoeg dierenliefde, maar ik kan ook prima risico's verkleinen en uitsluiten. Met dit weer de paarden alleen maar in stal houden is ook niet alles.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:38

piezze schreef:
Fijn toch dat jij wel die keus hebt, wel jammer voor de organisatie als iedereen dat doet. Als de veiligheid van je paard voorop staat moet je hem in een gouden kooitje zetten en zeker geen buitenritten, springwedstrijden doen, zelfs rijden kan het paard schaden dus beter niet meer gaan rijden dan,. :D

Ik word zo misselijk vsn deze opmerking.

Mijn paarden staan zeker niet in goude kooitjes. En ik vind je beredenering v!n veiligheid op nr 1 zo kinderachtig. Dit heeft niet te maken mt nooit meer wat met je paard doen. Wel met het feit dat je deze gevaren niet opzoekt. In andere landen is dit weer normaal bij ons in nederland staat alles op zijn kop als er 3 vlokken vallen. Ik zou dus nooit op pad gaan met mijn paarden als het dit weer is. Mijn paarden zijn mijn maatjes/kinderen en niet mijn voorwerpen en zomaar vervangbaar.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:24

En dus moet een ander het ook niet mogen of met de grond gelijk gemaakt worden als die een andere keus maakt? Ik wordt persoonlijk eerder misselijk vsn types die altijd met de opgeheven vinger klaar staan over de keuzes vsn anderen. Ook met slechte weersomstandigheden kun je met de juiste veiligheidsmaatregels de weg wel op en om dan maar gelijk te stellen dat dat gevaarlijke gekken zijn die minder dan jij van hun dier houden. Het is toch geen wedstrijd wie het meest van zijn dier houdt?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:30

Nee piezze , in het buitenland houden ze de wegen anders bij, hebben de vervoersmiddelen zwaardere motoren en zijn ze ook zo wijs om onder bepaalde omstandigheden niet te rijden.

Het heeft vanmiddag flink gedooid en nu sneeuwt het al weer behoorlijk.
Zogauw de temperatuur onder nul komt wordt het glad en vooral 1 stuk bij Eindhoven is daar duidelijk niet op gemaakt, dat is al link bij veel regen , laat staan ijzel.

Juist dat dooien een aanvriezen is zo gevaarlijk, niet een gewone laag sneeuw.

Om voor een showtje met zulk weer de weg op te gaan is gewoon niet slim.

Ben natuurlijk wel blij dat deze mensen er zo goed vanaf zijn gekomen, het had heel anders kunnen aflopen .

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:52

Ja spatter, Hier wordt over het algemeen prima gestrooid en je hebt zelf in de hand wat voor vervoersmiddel je kiest.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:08

Kan van de Leegte die jongens niets beters meegeven , dan zo'n "Mini". :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:14

piezze schreef:
Ja spatter, Hier wordt over het algemeen prima gestrooid en je hebt zelf in de hand wat voor vervoersmiddel je kiest.

Ik weet niet hoeveel auto's jij hebt, maar ik heb er maar 1 tot mijn beschikking hoor :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:25

Ik hoop dat ze ervan geleerd hebben. Gelukkig is het goed afgelopen, maar tjonge... Wat naïef om met dit weer inclusief waarschuwingen, met de paarden op pad te gaan. Al is het voor je beroep. Zo vaak komt dit niet voor.
Moet je met spoed naar de DA, dan heb je weinig keus. Maar voor een wedstrijd, nee dan roep je het op jezelf af.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:31

piezze schreef:
En dus moet een ander het ook niet mogen of met de grond gelijk gemaakt worden als die een andere keus maakt? Ik wordt persoonlijk eerder misselijk vsn types die altijd met de opgeheven vinger klaar staan over de keuzes vsn anderen. Ook met slechte weersomstandigheden kun je met de juiste veiligheidsmaatregels de weg wel op en om dan maar gelijk te stellen dat dat gevaarlijke gekken zijn die minder dan jij van hun dier houden. Het is toch geen wedstrijd wie het meest van zijn dier houdt?

+ dat degene die nu op pad gegaan is wel in de berm beland is. Het is nu goed afgelopen maar het had veel rotter gekund. Er is gestrooid maar dat neemt niet weg dat wr ook gelijk gered zijn.

Nee sorry maar met dit weer op pad gaan wetende dat het glad is en ook nog blijft sneeuwen verdiend van mij geen respect sorry daarvoor. Er kan altijd wat gebeuren maar ik vind dit gewoon net te opzoekerig. Wegligging van deze vrachtwagentjes is al niet geheel stabiel. dus ook nog eens niet voor het juiste vervoersmiddel gekozen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:37

Onali schreef:
piezze schreef:

Ik weet niet hoeveel auto's jij hebt, maar ik heb er maar 1 tot mijn beschikking hoor :')

Ik krijg nu zo'n Pokémon-idee. :')
"Landrover: ik kies jou!!!"

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:43

Jolien87 schreef:
piezze schreef:

Ik krijg nu zo'n Pokémon-idee. :')
"Landrover: ik kies jou!!!"

Sneeuwscooter :Y)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:44

ik zag vanochtend als 1 vd eerste op de snelweg (06.15) en het zou onverantwoordelijk zijn geweest om te gaan rijden met een Bgebakje of trailer. De gehele A2 van den bosch tot aan utrecht was niet gestrooid. Als je je snelheid aanpaste ging het wel maar de weg was niet schoon. Laat staan die idioot die de snelweg op kwam glibberen doorschoof en ik maar moest uitwijken. Daar zit je ook niet op te wachten. Met een auto kan je nog enigzinds uitwijken/remmen en abrupt naar links gaan maar dat zie ik met een trailer niet zo snel gebeuren.
Vanmiddag was de snelweg prima schoon en kon je gewoon 130km rijden :-)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:45

Behalve de bodemgesteldheid is er ook nog eens de wind. Niet alleen als je een medeweggebruiker passeert of gepasseerd wordt - als er tegen je wagen wordt aange'blazen' is stabiliteit schaars.

Ik vind het indrukwekkend, die foto met het busje op zo'n dertig graden.
Ik hoop van harte dat er idd alleen maar sprake is van schaafwonden, maar om een tijdlang zo te moeten staan als paard lijkt me "niets aan".

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:16

_Zeppelin schreef:
Wagentje had wel winterbanden, voor hier verwarring over ontstaat. Vrachtwagen die ook mee was is niks mee aan de hand,

Met de paarden, bestuurder en inzittende is alles naar omstandigheden oké.

Tot zover het nut van winterbanden........