Les Anky van Grunsven levert €8150,- op voor Serious Request

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Les Anky van Grunsven levert €8150,- op voor Serious Request

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:27

Ik heb totaal € 340,- opgehaald. Ieder goed doel is er een. Waar en of iemand geeft is zijn/haar eigen keuze. Zoals Grit al zegt, er zijn hierin geen verliezers. Vind je SR niks? Dan doneer je toch niet? Maar ga dan niet de mensen die wel doneren aanvallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:56

Electra63 schreef:
Ik snap dit echt niet. Ik hou sowieso niet van leed met elkaar vergelijken.
SR wil hier actie voor voeren, de tegenstanders hoeven niet te geven, te luisteren naar de radio of te kijken naar TV. Vind je het geweld in eigen land erg of erger, dan geef je daaraan geld, maarlaat anderen lekker aan SR doneren, zonder commentaar :D

Het punt is dat er dus wel verplicht wordt te geven aan dergelijke goede doelen (bij ons toendertijd via sponsertochten). ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:01

Ayasha schreef:
Het punt is dat er dus wel verplicht wordt te geven aan dergelijke goede doelen (bij ons toendertijd via sponsertochten). ;)
Maar dat staat toch los van SR, daar kunnen zij niks aan doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:06

Bokt zou bokt niet zijn als men niet een lekker potje zou komen zeiken in dit soort topics, is het niet? :D Zijn ook altijd dezelfde types, hoe verwonderlijk! Het is toch alleen maar positief als iemand 8000,- euro er voor over heeft? Waar valt daar nog over te zeiken? Natuurlijk weet die persoon dat zo'n les minder waard is. Maar nee dan maar over de dubieuze achtergrond van de organisatie beginnen.. Stelletje azijnpissers, echt niets beters te doen zo te zien. :+

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:09

Ben benieuwd hoeveel van het geld daadwerkelijk op de plekken komt waar het nodig is

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:55

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:41

Electra63 schreef:
San87 het ging over dat er veel (sexueel) geweld is in oorlogsgebieden en dat dit niet te vergelijken is met de situatie in ons land. Dat soort zaken moet je niet vergelijken met elkaar.
Natuurlijk zijn acties tegenwoordig super commercieel, maar geen aandacht, geen geld.
ik ben blij dat er organisaties zijn, die proberen om hulp te bieden. Je zal daar maar geboren zijn of wonen.

Moet ook niet vergeleken worden, dat is zo :). En die organisaties moeten er ook zijn, echter ik doneer er zelf niet aan...

Grit schreef:
_San87_ schreef:
En de leus is al helemaal mosterd na de maaltijd, hands off our girls... Beetje laat :').
Haha -O- , ik hoop maar dat je de smiley verkeerd gekozen hebt.

Mediahype, gemeentes die winst maken, bedrijven die reclame maken…. Wat maakt het uit, er wordt een groot geldbedrag voor een belangrijk doel opgehaald.
Ja, er is nog veel meer ellende, maar is dat een reden om dit dan ook maar niet aan te pakken?

En ja, het circus eromheen is nodig, want anders zou het overgrote deel van het geld wat nu is opgehaald niet naar een goed doel zijn gegaan, ook niet naar een ander doel, ook niet naar de plaatselijke voedselbank enz, enz.
Dus er is niks verloren, alleen gewonnen.

En doneren is vrijwillig, dus wat is het probleem? Tenminste het moet vrijwillig zijn, het schoolvoorbeeld wat hier genoemd is, vind ik niet kunnen.

Nee, eigenlijk niet :). Ik weet niet welke betekenis jij aan die smiley hangt, maar ik bedoel hem dus niet als huilen van het lachen.

Zoals ik zei, ik heb zelf niks met SR of met mediacircussen omtrent goede doelen. Als een ander erdoor gaat geven, helemaal prima. Maar het zorgt ervoor dat ik er wel een afkeer van krijg :). Ik doe wat ik kan op mijn manier. SR hoort daar niet bij :). Overigens heb ik dus niks tegen mensen die wel geld geven aan een project van SR, moeten ze helemaal zelf weten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 09:14

Waarom vraag je welke betekenis ik aan die smiley hang? Die staat toch voor huilen van het lachen, tjonge, jonge, dat was nog eens lachen, wat een grap, denken ze dat ik gek ben enz, enz.
Dus inderdaad, ik lees het als een cynische opmerking, jij vind het wel een grap vind dat ze actie gaan voeren terwijl de vrouwen toch al verkracht, misbruikt en mishandeld zijn…. Komen ze ook een keer aankakken met geld, terwijl het kwaad al is geschied, haha…..

Ik hoor graag hoe jij die zin bedoeld met dat het mosterd na de maaltijd is gecombineerd met die smiley. Het verband tussen de opmerking en je uitleg eronder zie ik namelijk ook al niet. Ik ben erg benieuwd welke creatieve gedachte ik over het hoofd zie :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:28

Ik vind de slogan raar, daar is het namelijk te laat voor. De actie niet, die juich ik toe.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:37

Okay. Maar ze investeren ook in preventie en voorlichting om dergelijke ernstige zaken te kunnen voorkomen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:47

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:
Ik snap dit echt niet. Ik hou sowieso niet van leed met elkaar vergelijken.
SR wil hier actie voor voeren, de tegenstanders hoeven niet te geven, te luisteren naar de radio of te kijken naar TV. Vind je het geweld in eigen land erg of erger, dan geef je daaraan geld, maarlaat anderen lekker aan SR doneren, zonder commentaar :D

Werd jij gedwongen om iemand te sponsoren of moest je sponsoren proberen te regelen voor die loop?

Wij moesten altijd gewoon een aantal sponsoren regelen, en of die dan 5 cent per rondje deden, of een euro, dat maakt niet uit. Kan me niet voorstellen dat je ouders verplicht 20 frank neer moesten leggen.

Ik hoop dat degene die de les van Anky gekocht heeft op de veiling, er ook echt wat aan heeft :P Maar mooi dat er mensen zijn die zoveel over hebben voor een goed doel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:56

Is het trouwens ook niet zo dat al een deel van het belastinggeld naar ontwikkelingshulp gaat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:42

Klopt wel, maar ontwikkelingshulp is natuurlijk een heel erg breed begrip.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:22

LadyMadonna schreef:
Klopt wel, maar ontwikkelingshulp is natuurlijk een heel erg breed begrip.

Ja klopt, wou ik even weten :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:57

Grit schreef:
Ayasha schreef:
Maar dat staat toch los van SR, daar kunnen zij niks aan doen.

Ik reageerde op iemand in het topic die moest inzamelen van school uit met een eigen voorbeeld omdat ik weet dat de bokker waarmee ik in discussie was ook weet dat wij hier geen SR hebben. ;)