Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Ik snap dit echt niet. Ik hou sowieso niet van leed met elkaar vergelijken.
SR wil hier actie voor voeren, de tegenstanders hoeven niet te geven, te luisteren naar de radio of te kijken naar TV. Vind je het geweld in eigen land erg of erger, dan geef je daaraan geld, maarlaat anderen lekker aan SR doneren, zonder commentaar
Zijn ook altijd dezelfde types, hoe verwonderlijk! Het is toch alleen maar positief als iemand 8000,- euro er voor over heeft? Waar valt daar nog over te zeiken? Natuurlijk weet die persoon dat zo'n les minder waard is. Maar nee dan maar over de dubieuze achtergrond van de organisatie beginnen.. Stelletje azijnpissers, echt niets beters te doen zo te zien.
Electra63 schreef:San87 het ging over dat er veel (sexueel) geweld is in oorlogsgebieden en dat dit niet te vergelijken is met de situatie in ons land. Dat soort zaken moet je niet vergelijken met elkaar.
Natuurlijk zijn acties tegenwoordig super commercieel, maar geen aandacht, geen geld.
ik ben blij dat er organisaties zijn, die proberen om hulp te bieden. Je zal daar maar geboren zijn of wonen.
. En die organisaties moeten er ook zijn, echter ik doneer er zelf niet aan... Grit schreef:_San87_ schreef:HahaEn de leus is al helemaal mosterd na de maaltijd, hands off our girls... Beetje laat.
, ik hoop maar dat je de smiley verkeerd gekozen hebt.
Mediahype, gemeentes die winst maken, bedrijven die reclame maken…. Wat maakt het uit, er wordt een groot geldbedrag voor een belangrijk doel opgehaald.
Ja, er is nog veel meer ellende, maar is dat een reden om dit dan ook maar niet aan te pakken?
En ja, het circus eromheen is nodig, want anders zou het overgrote deel van het geld wat nu is opgehaald niet naar een goed doel zijn gegaan, ook niet naar een ander doel, ook niet naar de plaatselijke voedselbank enz, enz.
Dus er is niks verloren, alleen gewonnen.
En doneren is vrijwillig, dus wat is het probleem? Tenminste het moet vrijwillig zijn, het schoolvoorbeeld wat hier genoemd is, vind ik niet kunnen.
. Ik weet niet welke betekenis jij aan die smiley hangt, maar ik bedoel hem dus niet als huilen van het lachen.
. Ik doe wat ik kan op mijn manier. SR hoort daar niet bij
. Overigens heb ik dus niks tegen mensen die wel geld geven aan een project van SR, moeten ze helemaal zelf weten.
Ayasha schreef:Electra63 schreef:Ik snap dit echt niet. Ik hou sowieso niet van leed met elkaar vergelijken.
SR wil hier actie voor voeren, de tegenstanders hoeven niet te geven, te luisteren naar de radio of te kijken naar TV. Vind je het geweld in eigen land erg of erger, dan geef je daaraan geld, maarlaat anderen lekker aan SR doneren, zonder commentaar
Het punt is dat er dus wel verplicht wordt te geven aan dergelijke goede doelen (bij ons toendertijd via sponsertochten).
Maar mooi dat er mensen zijn die zoveel over hebben voor een goed doel. Grit schreef:Ayasha schreef:Maar dat staat toch los van SR, daar kunnen zij niks aan doen.Het punt is dat er dus wel verplicht wordt te geven aan dergelijke goede doelen (bij ons toendertijd via sponsertochten).