Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:11

Wauw wat een mooie combinatie en terechte score! Super om een Welsh Cob op dit niveau te zien. Netjes gereden :D

jansje73

Re: Welsh Cob pony wint Grand Prix in Kentucky [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:50

Wat een stoere pony <3 ! Heel knap van de combinatie om het GP te winnen van de grote paarden. *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:00

LdJ schreef:
inowa schreef:
In Nederland mag een B pony ook geen Z starten.

Dat is niet helemaal waar Inowa, zolang je bij de paarden start mag je tm het ZZ-licht, pas daarna moeten ze 1,48m of groter zijn. Dit is omdat de ZZ-licht tegenwoordig bij de basissport hoort.

Ik ben eigelijk ook niet bekent met de verplichte onderdelen in de kur van de gp, maar een serie om de pas zit er niet tussen dacht ik? In de reguliere proeven komt dit toch wel naar voren?

Al met al, knap gestuurd! :D

Edit;
orion456 schreef:
Heel gaaf om te zien en meer een lust voor mijn oog dan menig grand prix ruiter in nederland. Erg fijn gereden (afgezien van wat spoorgebruik, maar ik denk ook dat welsh cobs misschien wat minder heet zijn dan de tegenwoordige kwpn-ers en dus meer been nodig heeft om tot die verzameling en activiteit te komen). Zou deze combinaties graag meer zien in de dressuurwereld!

Een paard kan je zo vlug voor je been maken als je wilt denk ik :) Dat heeft niets met een ras te maken..

Jawel, op het einde, twee zelfs. :) (eentje op de diagonaal die beetje mis ging en daarom herhaalt ze hem nog eens op de middellijn)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:35

Haha oke, ik dacht te herinneren dat dat om de twee was :+ Die twee lijnen herinner ik me namelijk ook

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:39

Nee hij springt de diagonaal elke pas om volgens mij. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:43

Nu vind ik het direct weer jammer dat pony's hier niet mee mogen rijden op het hoogste niveau. Waarom in vredesnaam niet? Bang voor échte concurrentie? :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:43

Wat een gaaf dier hè <3

SanD95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:01

Knap gereden, maar hier zou hij niet mee komen op het hoogste niveau. Het is allemaal net niet vloeiend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:11

antje_vip schreef:
Nu vind ik het direct weer jammer dat pony's hier niet mee mogen rijden op het hoogste niveau. Waarom in vredesnaam niet? Bang voor échte concurrentie? :+

Niet overdrijven :D ;) .
Leuke proef met een leuke pony. Heel knap dit niveau, super knap, maar niet te vergelijken met de Nederlandse top (behoort tot de wereldtop) en subtop, naar mijn mening.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:15

Maar dat dit het nét niet is, wil toch niet zeggen dat geen enkele pony mee zou komen op dat niveau? Vind het echt nergens opslaan dat pony's in NL dat niet mogen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:05

Electra63 schreef:
antje_vip schreef:

Niet overdrijven :D ;) .
Leuke proef met een leuke pony. Heel knap dit niveau, super knap, maar niet te vergelijken met de Nederlandse top (behoort tot de wereldtop) en subtop, naar mijn mening.

Maar er zijn er ook die beroerder rijden. Zo verschrikkelijk zou deze het echt niet doen imo. Dus das toch geen argument om ze uit te sluiten? dat ze mogelijk niet vak kür gaan mogen rijden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:19

Van mij mag iedereen op elk ras meedoen, maar om te zeggen dat deze combinatie beter is dan een deel van de Nederlandse top (=wereldtop) of geduchte concurrentie is voor de Nederlandse top, is naar mijn mening, totaal niet realistisch. Ik vind het een mooie proef, leuke combinatie, stoer om met deze pony dit niveau te bereiken, een superprestatie, maar niet te vergelijken met de huidige Nederlandse top. Eerlijk gezegd, begrijp ik ook niet, dat sommigen dat ook maar suggereren.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:21

Electra63 schreef:
Van mij mag iedereen op elk ras meedoen, maar om te zeggen dat deze combinatie beter is dan een deel van de Nederlandse top (=wereldtop) of geduchte concurrentie is voor de Nederlandse top, is naar mijn mening, totaal niet realistisch. Ik vind het een mooie proef, leuke combinatie, stoer om met deze pony dit niveau te bereiken, een superprestatie, maar niet te vergelijken met de huidige Nederlandse top. Eerlijk gezegd, begrijp ik ook niet, dat sommigen dat ook maar suggereren.

Mee eens. Ook met iemand anders hier dat zei dat het net niet vloeiend genoeg is. Dat vind ik ook. Storend spoorgebruik zie ik dan wel soms bij onze belgische en nederlandse topruiters en daar worden mag ik toch hopen ook wel de nodige punten voor afgetrokken.
Maar er zijn wel bepaalde onderdelen waar hij bij ons zeker niet dezelfde punten had gekregen.
Wel mogen er van mij ook wat meer pony's bij de paarden komen starten. De laatste jaren leek het soms te gaan om om ter 't grootst. Al zie ik nu ook niet meteen een b pony op zo een grote piste de show stelen. Moet toch een stukje langer duren eer die zijn proef volledig gelopen heeft :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:45

Electra63 schreef:

Het gaat er niet om of ze Gal zouden kunnen verslaan want nee, dat gaat 'm niet worden. Maar ik betwijfel ook ernstig dat ze laatste zouden eindigen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:34

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Het gaat er niet om of ze Gal zouden kunnen verslaan want nee, dat gaat 'm niet worden. Maar ik betwijfel ook ernstig dat ze laatste zouden eindigen.

Tjaaaaaaa, dat zullen we nooit weten. Wat betreft haar plaatsing, dat zal liggen aan de overige deelnemers. Maar het is onrealistisch om dit te vergelijken met europese top.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:40

Je hebt de Belgen nog niet vaak aan het werk gezien geloof ik. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:49

Ayasha schreef:
Je hebt de Belgen nog niet vaak aan het werk gezien geloof ik. :D

Sorry, ik beschouw de Belgen niet tot europese dressuurtop ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:43

wellicht is jouw top dan enigszins "beperkt". Als enkel de eerste 5 "top" zijn, nee dan zal deze geen concurrentie zijn en bijgevolg blijkbaar ook geen toegevoegde waarde hebben maar goed, dan worden de GP wedstrijden wel een stuk minder bevolkt als we zo voor iedereen moeten gaan redeneren.
Jeroen Devroe reed een 70% score op de WEG, niet dat ik zo'n Devroe fan ben, maar om te beweren dat ze niet tot de europese top behoren vind ik ook ietwat apart. :) Ze rijden hetzelfde niveau als Gal hoor. Kan me herinneren dat zowel Gal als HP ook een tijd al blij waren met 70%. ;) We hebben hier helaas geen wapenfabrikanten die extreem getalenteerde paarden sponseren. Dat maakt nog niet dat ze niet tot de top behoren. :?
(Gal en Voice reden ook 70% bij elkaar, ja, Voice is diens tweede paard maar laten we eerlijk zijn. Alsnog is Voice veel getalenteerder dan Eres.)

Maar goed, als dat je idé van "europese top" is, dan hebben deze twee (en de rest van de wereld buiten Nederland, Duitsland en GB) niks te zoeken in de GP. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:23

En naast Devroe? :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:32

Ayasha schreef:
wellicht is jouw top dan enigszins "beperkt". Als enkel de eerste 5 "top" zijn, nee dan zal deze geen concurrentie zijn en bijgevolg blijkbaar ook geen toegevoegde waarde hebben maar goed, dan worden de GP wedstrijden wel een stuk minder bevolkt als we zo voor iedereen moeten gaan redeneren.
Jeroen Devroe reed een 70% score op de WEG, niet dat ik zo'n Devroe fan ben, maar om te beweren dat ze niet tot de europese top behoren vind ik ook ietwat apart. :) Ze rijden hetzelfde niveau als Gal hoor. Kan me herinneren dat zowel Gal als HP ook een tijd al blij waren met 70%. ;) We hebben hier helaas geen wapenfabrikanten die extreem getalenteerde paarden sponseren. Dat maakt nog niet dat ze niet tot de top behoren. :?
(Gal en Voice reden ook 70% bij elkaar, ja, Voice is diens tweede paard maar laten we eerlijk zijn. Alsnog is Voice veel getalenteerder dan Eres.)

Maar goed, als dat je idé van "europese top" is, dan hebben deze twee (en de rest van de wereld buiten Nederland, Duitsland en GB) niks te zoeken in de GP. :+

Je hoeft niet te katten. De topwedstrijden dressuur (OS, EK, WK) worden gedomineerd door Duitsland, Engeland en Nederland, al jaren. Dat is een feit, dat heeft niets met een beperkte zicht te maken.
Daarom vind ik sommige opmerkingen in dit topic onrealistisch. Neemt niet weg dat ikde prestatie van deze combinatie geweldig knap vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:36

Tuurlijk, maar maakt dat enkel hun europese top? :) Dus al de rest wat er bij rijdt is eigenlijk maar voor spek en bonen? Zo van... Nou ... Tsja, categorie-vulling zegma?
Ja, dat vind ik een beperkte visie ja. :)
Daar hoef (en zal) je het verder niet mee eens (te) zijn. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:07

Ayasha schreef:
Tuurlijk, maar maakt dat enkel hun europese top? :) Dus al de rest wat er bij rijdt is eigenlijk maar voor spek en bonen? Zo van... Nou ... Tsja, categorie-vulling zegma?
Ja, dat vind ik een beperkte visie ja. :)
Daar hoef (en zal) je het verder niet mee eens (te) zijn. :+

Onzin, de rest is geen vulling, waar zeg ik dat? Hoe breder de sport (geldt voor iedere sport) hoe beter, de kwaliteit. Concurrentie maakt uiteindelijk de top sterker. Alleen behoort deze combinatie, naar mijn mening, niet tot enige concurrentie voor de top of zelfs subtop van Nederland of Europa. Al is het erg knap om dit te bereiken met een pony.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:10

Bizzybijtje schreef:

Claudia ! Meng mij dan ook maar even in de belgen-op-gp-niveau-discussie :D
Ik vind Claudia trouwens beter dan Devroe...maar goed, wat niveau betreft, inderdaad chapeau dat onze belgen er overal bij zijn, maar er zit te weinig schot in de zaak wat betreft de dressuur hier...Maar dat is mijn eigen mening natuurlijk :P

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:23

Hij lijkt echt veel groter!, knappe ponyy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:42

Bizzybijtje schreef:

Claudia, Philippe, ook geen klungelaars die per ongeluk te paard raken en al lang blij mogen zijn dat ze niet verongelukken, Stefan zijn paard wordt zelfs door jullie geliefde HP gereden nu dus zo beroerd zal die ook niet gereden zijn.