Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! Heel knap van de combinatie om het GP te winnen van de grote paarden.
LdJ schreef:inowa schreef:In Nederland mag een B pony ook geen Z starten.
Dat is niet helemaal waar Inowa, zolang je bij de paarden start mag je tm het ZZ-licht, pas daarna moeten ze 1,48m of groter zijn. Dit is omdat de ZZ-licht tegenwoordig bij de basissport hoort.
Ik ben eigelijk ook niet bekent met de verplichte onderdelen in de kur van de gp, maar een serie om de pas zit er niet tussen dacht ik? In de reguliere proeven komt dit toch wel naar voren?
Al met al, knap gestuurd!
Edit;orion456 schreef:Heel gaaf om te zien en meer een lust voor mijn oog dan menig grand prix ruiter in nederland. Erg fijn gereden (afgezien van wat spoorgebruik, maar ik denk ook dat welsh cobs misschien wat minder heet zijn dan de tegenwoordige kwpn-ers en dus meer been nodig heeft om tot die verzameling en activiteit te komen). Zou deze combinaties graag meer zien in de dressuurwereld!
Een paard kan je zo vlug voor je been maken als je wilt denk ikDat heeft niets met een ras te maken..
(eentje op de diagonaal die beetje mis ging en daarom herhaalt ze hem nog eens op de middellijn)
antje_vip schreef:Nu vind ik het direct weer jammer dat pony's hier niet mee mogen rijden op het hoogste niveau. Waarom in vredesnaam niet? Bang voor échte concurrentie?
.Electra63 schreef:antje_vip schreef:Nu vind ik het direct weer jammer dat pony's hier niet mee mogen rijden op het hoogste niveau. Waarom in vredesnaam niet? Bang voor échte concurrentie?
Niet overdrijven![]()
.
Leuke proef met een leuke pony. Heel knap dit niveau, super knap, maar niet te vergelijken met de Nederlandse top (behoort tot de wereldtop) en subtop, naar mijn mening.
Electra63 schreef:Van mij mag iedereen op elk ras meedoen, maar om te zeggen dat deze combinatie beter is dan een deel van de Nederlandse top (=wereldtop) of geduchte concurrentie is voor de Nederlandse top, is naar mijn mening, totaal niet realistisch. Ik vind het een mooie proef, leuke combinatie, stoer om met deze pony dit niveau te bereiken, een superprestatie, maar niet te vergelijken met de huidige Nederlandse top. Eerlijk gezegd, begrijp ik ook niet, dat sommigen dat ook maar suggereren.
Electra63 schreef:Van mij mag iedereen op elk ras meedoen, maar om te zeggen dat deze combinatie beter is dan een deel van de Nederlandse top (=wereldtop) of geduchte concurrentie is voor de Nederlandse top, is naar mijn mening, totaal niet realistisch. Ik vind het een mooie proef, leuke combinatie, stoer om met deze pony dit niveau te bereiken, een superprestatie, maar niet te vergelijken met de huidige Nederlandse top. Eerlijk gezegd, begrijp ik ook niet, dat sommigen dat ook maar suggereren.
Ayasha schreef:Electra63 schreef:Van mij mag iedereen op elk ras meedoen, maar om te zeggen dat deze combinatie beter is dan een deel van de Nederlandse top (=wereldtop) of geduchte concurrentie is voor de Nederlandse top, is naar mijn mening, totaal niet realistisch. Ik vind het een mooie proef, leuke combinatie, stoer om met deze pony dit niveau te bereiken, een superprestatie, maar niet te vergelijken met de huidige Nederlandse top. Eerlijk gezegd, begrijp ik ook niet, dat sommigen dat ook maar suggereren.
Het gaat er niet om of ze Gal zouden kunnen verslaan want nee, dat gaat 'm niet worden. Maar ik betwijfel ook ernstig dat ze laatste zouden eindigen.
Ze rijden hetzelfde niveau als Gal hoor. Kan me herinneren dat zowel Gal als HP ook een tijd al blij waren met 70%.
We hebben hier helaas geen wapenfabrikanten die extreem getalenteerde paarden sponseren. Dat maakt nog niet dat ze niet tot de top behoren. 
Ayasha schreef:wellicht is jouw top dan enigszins "beperkt". Als enkel de eerste 5 "top" zijn, nee dan zal deze geen concurrentie zijn en bijgevolg blijkbaar ook geen toegevoegde waarde hebben maar goed, dan worden de GP wedstrijden wel een stuk minder bevolkt als we zo voor iedereen moeten gaan redeneren.
Jeroen Devroe reed een 70% score op de WEG, niet dat ik zo'n Devroe fan ben, maar om te beweren dat ze niet tot de europese top behoren vind ik ook ietwat apart.Ze rijden hetzelfde niveau als Gal hoor. Kan me herinneren dat zowel Gal als HP ook een tijd al blij waren met 70%.
We hebben hier helaas geen wapenfabrikanten die extreem getalenteerde paarden sponseren. Dat maakt nog niet dat ze niet tot de top behoren.
(Gal en Voice reden ook 70% bij elkaar, ja, Voice is diens tweede paard maar laten we eerlijk zijn. Alsnog is Voice veel getalenteerder dan Eres.)
Maar goed, als dat je idé van "europese top" is, dan hebben deze twee (en de rest van de wereld buiten Nederland, Duitsland en GB) niks te zoeken in de GP.
Ayasha schreef:Tuurlijk, maar maakt dat enkel hun europese top?Dus al de rest wat er bij rijdt is eigenlijk maar voor spek en bonen? Zo van... Nou ... Tsja, categorie-vulling zegma?
Ja, dat vind ik een beperkte visie ja.
Daar hoef (en zal) je het verder niet mee eens (te) zijn.
Bizzybijtje schreef:En naast Devroe?