Peuter ernstig gewond door trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:47

Leeuwnie schreef:
mamamier schreef:
ze loopt netjes, zoals ze dat geleerd heeft bij de paarden, vóór de koe langs, geeft dat beest haar toch een kopstoot! Ze vloog echt een paar meter naar achter.

:oo Ohhh, zielig! Niks aan over gehouden?

Nee behalve een hekel aan koeien niet haha. Wel flink geschrokken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:47

Mindim schreef:
Dat een kind van 2,5 uberhaupt bij een stel paardenbenen in de buurt kan komen, vind ik onbegrijpelijk.

Als je paarden aan huis hebt kan dat toch echt wel gebeuren in een onbewaakt ogenblik. Moeders (en vaders) zijn ook maar mensen en kunnen toch echt wel eens hun kleintje uit het oog verliezen. Kindjes op die leeftijd kunnen heel snel zijn.

Niet meenemen naar stal is wat lastig als die stal tegenover je huis staat :+

Hoop dat het kindje snel opknapt en weer helemaal zal genezen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:51

Mindim schreef:
Dat een kind van 2,5 uberhaupt bij een stel paardenbenen in de buurt kan komen, vind ik onbegrijpelijk.

tja dat vind ik ook van tieners die onder een bus gaan liggen of van een oma die van de fiets valt maar toch, kan gebeuren he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:52

Sizzle schreef:
Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.

Nou vooral als je ze aan huis hebt of een manegebedrijf hebt, lijkt het me dat je voorzorgsmaatregelen hebt genomen. Dat vind ik nou helemaal geen excuus.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:53

Met enorme verbazing zit ik hier te lezen. Wat een belachelijke theorieën houden mensen erop na.
De opmerkingen dan moet je een kind van die leeftijd niet mee nemen, beter opletten, waar was moeder, ect ect.
Een kind is ondernemend, jij kijkt links en rechts gebeurt het. Je kan opletten wat je wilt, het gebeurt soms onder je ogen.
Wie weet stond de moeder netjes aan de kant met het kindje aan de hand. Paard loopt voorbij en trapt. Dat kan, daar doe je niks aan, dat noemt men een ongeluk!!!!!!!!
Ik hoop van ganse harte dat ouders of eigenaar paard hier niet meelezen, dan krijg je alsnog van de beter weter bokkers een behoorlijke trap na.

mamamier

Wij hebben pony niet aan huis maar op een kleinschalige pension stal. Kids zijn allemaal van kleins af aan mee gegaan naar stal. Het eerste incident met een dier was dus gisteren met de jongste. Op de kinderboerderij. En ik stond ernaast! Zo vlug kan een koe dus zijn...

Anoniem

Percy schreef:
Mindim schreef:

Als je paarden aan huis hebt kan dat toch echt wel gebeuren in een onbewaakt ogenblik. Moeders (en vaders) zijn ook maar mensen en kunnen toch echt wel eens hun kleintje uit het oog verliezen. Kindjes op die leeftijd kunnen heel snel zijn.

Niet meenemen naar stal is wat lastig als die stal tegenover je huis staat :+

Hoop dat het kindje snel opknapt en weer helemaal zal genezen.

Ik ben mama, dus ik weet hoe snel het kan gaan. Maar een kindje van 2.5 hoort niet 'los' op een plek waar het met paardenbenen in aanraking kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:54

Gillbo schreef:
Mindim schreef:

tja dat vind ik ook van tieners die onder een bus gaan liggen of van een oma die van de fiets valt maar toch, kan gebeuren he

Ja, maar daar zijn geen andere mensen verantwoordelijk voor en zij kunnen zelfstandig nadenken, dat kan een kind van 2.5 niet, daar zijn ouders voor ;)

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:59

Esmeralda schreef:
Een kind is ondernemend, jij kijkt links en rechts gebeurt het. Je kan opletten wat je wilt, het gebeurt soms onder je ogen.
Wie weet stond de moeder netjes aan de kant met het kindje aan de hand. Paard loopt voorbij en trapt. Dat kan, daar doe je niks aan, dat noemt men een ongeluk!!!!!!!!

Amen! _/-\o_

tammiebels

Re: Peuter ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:04

Schijnbaar moet ik mn kinderen maar uit huis laten plaatsen aangezien wij de stallen in het huis hebben :?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:06

tammiebels schreef:
Schijnbaar moet ik mn kinderen maar uit huis laten plaatsen aangezien wij de stallen in het huis hebben :?

Of een hek oid plaatsen, tot hier en niet verder!!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:09

Of in piepschuim verpakken. Tjonge jonge zeg. Kind weghouden bij paarden of bij alle situaties die gevaarlijk zouden kunnen zijn? Dan kan namelijk helemaal niks meer. Gewoon opletten. Punt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:15

Tja kan gebeuren. Omgaan met paarden, autorijden, duiken, allemaal zijn dit potentieel gevaarlijke dingen. Wil je dat dit niet gebeurt moet je het kind bij paarden weghouden. Maar ja, dat is soms ook geen optie in de ogen van de ouders (oppas e.d.) Dus zie zoiets als een ongeluk en ongelukken gebeuren nu eenmaal.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:21

Wat naar, ik hoop dat het meisje er weer helemaal bovenop komt!

Je moest eens weten hoeveel ouders geen enkel idee hebben dat een paard behoorlijke losse achterbenen kan hebben. Mijn paard staat op een boerderij waar ook zwemles wordt gegeven en echt, soms moet ik kinderen wegtrekken die 'opeens' achter mijn paard staan of lopen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:37

Mijn dochter is bijna 3, en die komt ook regelmatig op stal, maar zij komt echt alleen maar aan de zijkant van mijn paard om te borstelen terwijl ik haar vast houdt. ongelukken zitten in een klein hoekje. Volwassen of peuter. Je hoeft niet eens achter een paard te lopen om een trap te krijgen, want paarden kunnen zich razendsnel omdraaien... Om het paard gelijk af te maken is noncence, Peuters zijn onvoorspelbaar, maar paarden kunnen ook onvoorspelbaar zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:20

Mindim schreef:
Ik ben mama, dus ik weet hoe snel het kan gaan. Maar een kindje van 2.5 hoort niet 'los' op een plek waar het met paardenbenen in aanraking kan komen.

Nee, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan een kind wel in een kooitje stoppen want een kind hoort ook niet op een plek waar auto's komen, of fietsen, of of of.

Er gebeuren, helaas, nu eenmaal ongelukken met kleine kinderen, ook met kinderen met hele verantwoordelijke, goede ouders.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:58

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:21

Gelukkig is het geen probleem als een 7 jarige een tik in zijn buik krijgt, of zou contact met dieren verboden moeten zijn tot je 18e :roll:
Ik ken kinderen van 4 die beter weten hoe je met een paard omgaat dan de gemiddelde 10 jarige manege penny.

Ben ook voorstander voor het verbieden van traplopen tot een jaar of 12.

Ik heb in 18 jaar rijbewijs nog nooit schade gehad maar vorige week had ik bijna een ongeluk door mijn schuld omdat ik een auto niet gezien had. En dat terwijl ik altijd heel zorgvuldig kijk.
Ze kunnen autorijden beter verbieden tot je 40e denk ik.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:24

mamamier schreef:
Of in piepschuim verpakken. Tjonge jonge zeg. Kind weghouden bij paarden of bij alle situaties die gevaarlijk zouden kunnen zijn? Dan kan namelijk helemaal niks meer. Gewoon opletten. Punt.

Maar wie is er verantwoordelijk als zoiets dergelijks gebeurd?
De eigenaar van het paard. Nou ik kan je zeggen dat ik soms mijn hart vasthoud op stal met al die kinderen en ik een periode heb gehad dat ik ze bijna niet meer op de poetsplek durfde te zetten vanwege de kinderen.
Ook op de wei zaten kinderen een keer met zwepen de paarden (ook mijn paarden) op te jagen en kluiten gooien heb ik ook al gehad.

Ik heb toen de vraag op bokt gesteld wie er verantwoordelijk is als er iets gebeurd.
En ik kreeg als antwoord dat IK dat dan zou zijn.

Ik kom dus al niet op woensdag middag en in de weekenden ben ik er vroeg.
Je moet er toch niet aan denken zeg...hoe mak ze ook zijn.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:27

Mindim schreef:
Sizzle schreef:
Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.

Nou vooral als je ze aan huis hebt of een manegebedrijf hebt, lijkt het me dat je voorzorgsmaatregelen hebt genomen. Dat vind ik nou helemaal geen excuus.

Voor een ongeluk is vaak geen excuus te bedenken. Het gebeurt en het is verschrikkelijk. Maar ga nou niet doen alsof je als ouder ALLES kunt voorkomen, want dat is helaas niet zo. Dus dat kan je ook niet verwachten van een ouder.

Ik hoop dat het meisje er weer bovenop komt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:32

Het is een ongeluk, ongelukken gebeuren nu eenmaal.

Hoop dat het meisje er weer boven op komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:53

Ik heb liever nog kleintjes op stal dan pubers. Die zijn vaak pas echt levensgevaarlijk bezig in een poging zich te bewijzen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:05

Sizzle schreef:
Ik heb liever nog kleintjes op stal dan pubers. Die zijn vaak pas echt levensgevaarlijk bezig in een poging zich te bewijzen.

ben ik even blij dat ik geen van beiden op stal heb :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:09

Toen mn toenmalige eigengefokte paard in de hengstenopfok stond (natuurgebied) lieten wandelaars hun kids gewoon tussen de groep hengsten door lopen... die ouders hadden gewoon geen idee dat dat gevaarlijk kon zijn!
ik zei dat hengsten elkaar weleens meppen en dat het gevaarlijk was, en verwees naar het bord (min 25 meter afstand houden van de koeien en paarden). En toen riepen ze hun kids bij zich. .
Sommige mensen die niks met paarden hebben zien dus ook gewoon echt het gevaar er niet van in hoor!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:16

Mijn inmiddels 3 jarige dochter komt op stal. Sterker nog, ze heeft een eigen pony.
Ook loopt ze weleens in de buurt (dan wel met gepaste afstand) van mijn paard.
Waarschuwen er niet achterlangs gaan, doe je een 100-en-1 keer, maar zal ik eens wat vertellen? Kleine meisjes van 2,5 (3) zijn snel! Vooral niet knipperen met je ogen, want ze lopen er achterlangs. Hoe vaak je het ook zegt.
Dus een vooroordeel als "mam is te druk met whatsappen" is onzin.

Ongeluk zit in klein hoekje. Het is mijn grote angst.
Maar toch weerhoudt het mij er niet van om mijn dochter mee te nemen naar stal.
Op de fiets kunnen we ook geschept worden door een auto. Of auto-ongeluk krijgen. Of noem maar op.