Paard neemt herfstduik in zwembad [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Paard neemt herfstduik in zwembad [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:27

Ook al trekt de brandweer niet dagelijks een paard uit de sloot, dan krijgen ze scholing hoe ze dingen aan moeten pakken. Ze krijgen ook niet dagelijks met alle soorten branden te maken en toch behoren ze te weten wat ze wel of niet moeten doen, waarmee ze wel of niet kunnen blussen.

@germie: gelukkig heeft je paard er niets aan overgehouden. Ik kan me helemaal voorstellen dat je alles uit de kast haalt en alles gaat proberen als je voor een dergelijke beslissing komt te staan.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:42

Ik zag idd t filmpje op hart van NL voorbij komen. Fijn dat ze hem er toch zo snel uit gekregen hebben. Wat ik alleen niet zo goed begreep...paard en pony staan aan een hooinet te knabbelen wat tegen t schrikdraad hangt? Dan staat er geen stroom op mag ik aan nemen. Heeft t s nachts dan wel aan gestaan???

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:54

sandra83 schreef:
Ehh, ja, dat is dus MIJN paard...
best wel schrikken toen vanmorgen de telefoon ging. Gelukkig zie ik het filmpje nu pas.
Mowgli maakt het goed hoor. Heeft een deken opgekregen en extra hooi en water. De enige zichtbare verwonding heeft hij op zijn knie. Uiteraard komt er binnenkort een chiro bij hem langs.
Ik ben vooral heel dankbaar dat ze hem uit het zwembad hebben willen redden. Dat dat er niet zo mooi uitziet... Hij leeft, lijkt verder geen gevolgen ervan te ondervinden en het zwembad... Unive gaf aan dat we ervoor verzekerd zijn. Hoera!

Hihi, ik had je post nog niet eens gelezen en dacht "Het zou je paard maar zijn?!"

Ze hebben het netjes gedaan, en stijf vind ik eigenlijk nog niet eens zo gek.
Als je een aantal uur in het koude water wandelt, wordt je best wel stijf.
Je moet je lichaam warm zien te houden, terwijl je net ontdekt hebt, er niet uit te kunnen.
En dan sta je ook in niet al te warm water...

Ik vind het echt knap en netjes hoe de brandweren het paard uit het water halen.
Ze gebruiken tenminste banden om het lichaam.
En met 6 man, zoals ik zag? Een paard van 500 a 600 kilo uit het water halen?
Is wel 75 tot 100 kg per man. Dier ligt ook nog eens onder hun, dus zal het nog zwaarder zijn.