Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 08:10

HannahFrouk schreef:
ivy_power89 schreef:
pfff, die gene die ook maar 1 vinger (met boze bedoelingen) uitsteekt naar mijn hond heeft toch echt een probleem! daarom gaat er eigenlijk altijd een zweep mee naar het bos, en ik ben ook echt niet bang om die te gebruiken!
Zeker nav het verhaal wat hier neer gezet is, hond schoppen zonder aanleiding, dan had hij toch echt van mij geweest!

Schei toch uit pff. :+ Hoe had je dat willen doen, met 1 hand je paard vasthouden en dan die man (met hond die hij vast had) vragen even dichterbij te komen zodat je hem had kunnen slaan met zo'n dressuurzweepje waarmee je nog geen deuk in een pakje boter slaat? Achter hem aan hollen? Je paard eerst vastbinden en dan op zn nek springen? Lijkt me in de realiteit nog niet zo simpel hoor.

jullie roepen allemaal dressuurzweep maar ik heb vaak een simpel springzweepje bij me.
daarbij heb ik dus zelf ervaren dat een vent mij van een paard wilde trekken en heeft dat zweepje mij gered. Flinke mep in het gezicht, gozer liet mij los omdat hij naar zn gezicht greep en ik kon er vandoor.
dus nee het zijn geen grote praatjes maar iets wat ik helaas in levende lijve heb mee gemaakt.
En ik zou het zo weer doen!

freeride

Re: Ruiters lastiggevallen tijdens buitenrit in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:49

Jeez, die had toch een paar tikken van mij gekregen! Zou je thuis niet kunnen oefenen met je paard dat die leert op iemand in te lopen? Ik heb mijn vorige paarden dit allemaal geleerd en weinig personen blijven volhouden als je je paard ertegenaan parkeerd hoor. wat een idioot zeg!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:38

freeride schreef:
Jeez, die had toch een paar tikken van mij gekregen! Zou je thuis niet kunnen oefenen met je paard dat die leert op iemand in te lopen? Ik heb mijn vorige paarden dit allemaal geleerd en weinig personen blijven volhouden als je je paard ertegenaan parkeerd hoor. wat een idioot zeg!

Lekker verstandig dan doen ze dat dus ook als het niet de bedoeling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:05

En je hebt grote kans dat je door gene die jou dan aangeklaagd voor mishandeling wanneer je voor eigen rechter speelt.

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:37

Even voor alle duidelijkheid.
De hond lijn ik altijd aan waar dat verplicht is en of als de situatie er naar is.
Bijvoorbeeld in het dorp van Diever maar ook als ik andere ruiters tegenkom of kinderen ect.
Mijn hond heb ik aangeleerd tegen mijn voet/paard omhoog te komen om haar zo vast te klikken en of los te maken.
Als ik haar niet vertrouw in het bos met mensen, dieren of wat dan ook had ik haar niet meegenomen maar het is een ongelooflijk lief dier en luistert prima.
Hieronder een idee hoe ik haar aanlijn of losmaak.
Afbeelding

En even het zweep verhaal uit de wereld brengen. Mijn handen en zweep jeukte ontzettend maar de situatie was zo dreigend dat wij ons hebben beheerst

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:48

Ik denk dat de meesten hier het zo rottig vinden, dat ze met agressieve oplossingen komen.
Gevoelsmatig zou ik die vent ook wel een knal willen verkopen.
Maar je schiet er niets mee op.
Jullie hebben goed gehandeld!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:54

Frosti, hebben jullie enig idee waarom deze man zo reageerde? Angst voor jullie hond, geintimideerd gevoeld door paarden, hekel aan paardenmeisjes of toch gewoon "een hoekske af"?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:17

Jeetje wat een bizar verhaal zeg, wat zullen jullie geschrokken zijn!

En een hoop dappere mensen hier lees ik al, ik denk dat het vies tegenvalt mocht je zelf in een dergelijke situatie terecht komen... je wilt toch graag je paard en hond heel en rustig houden, dan kun je echt niet zo heldhaftig doen.

Hopelijk kan de politie er nog wat mee doen!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:45

, ik zou ook niks doen, straks doet die mafkees me hond nog meer pijn, no way als die m al uit t niets een schop verkoopt, wie weet wat die nog mer zou doen, eerst hond terug en dan er vandoor

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:13

Ik had die kerel inderdaad ook met mijn zweep geslagen. Op zulke momenten speel ik voor eigen rechter. Dan zijn er maar consequenties, niemand hoeft mij of wie dan ook te bedreigen. Kom op zeg, je kunt tegenwoordig niet eens is meer veilig buitenrijden. Jeetje! Pff vreselijk zeg, ook voor je hondje. Ik hoop dat ze die kerel hard aanpakken. Sterkte!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:18

Iedereen geeft hier de dames maar gelijk. Maar we horen maar 1 kant van het verhaal. Wie weet wat deze dames wel tegen dit echtpaar heeft gezegd of gedaan. Ik zie en hoor hier soms ook erg brutale amazones/ruiters/menners in het bos. Waar mijn oren van gaan klapperen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:23

Ik heb het geluk 2 Duitse herders te hebben die in zo'n situatie hun kennis van pakwerk boven halen ;)
weliswaar op commando.

Maar het punt wat velen hier aanhalen van met een zweep te meppen zou ik ook doen, maar dan eerder als ik alleen ben zonder honden :)

Moet wel schrikken zijn in zo'n situatie, god weet wat zou ie nog meer gedaan kunnen hebben.

Heb eens meegemaakt dat ik in het bos was en een man passeer die dronken was, revolver vast had een een geschreven briefje.
Geloof me heb me zover mogelijk door gereden en de politie gebeld.
Wou toch mezelf en paard in veiligheid hebben.

Je komt wat tegen tegenwoordig :s

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 05:41

Wij hebben niks gezegd. Dat is nou het vreemde aan dit verhaal. Hun hond liep trouwens ook los. Die heeft niks gedaan en onze hond ook niks dus zeg het maar........
FriesWytske schreef:
Iedereen geeft hier de dames maar gelijk. Maar we horen maar 1 kant van het verhaal. Wie weet wat deze dames wel tegen dit echtpaar heeft gezegd of gedaan. Ik zie en hoor hier soms ook erg brutale amazones/ruiters/menners in het bos. Waar mijn oren van gaan klapperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 05:52

Voortaan deo mee? Heb je wat te spuiten in zo'n vent zijn ogen , wat een leipo

hendrika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:44

wat een vervelende dingen weer. laat elkaar toch gewoon met rust. blijf van de dingen/dieren af die niet van jou zijn..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:26

Ik denk dat die man gewoon "van het padje af" was...
Je hebt goed gereageerd, en voorkomen dat het van kwaad tot erger ging, TS!

Aangifte doen/melding doen van het voorval bij de politie is verstandig, wie weet stapelen de meldingen/aangiftes zich op en kan die man bijvoorbeeld (gedwongen) behandeld worden of zoiets.
Best kans dat die vrouw machteloos is om zelf iets te regelen voor die man.
Met meldingen help je die vrouw in feite ook. Wie weet is zij door de instanties, die ze misschien al probeerde in te schakelen, niet serieus genomen en dat dankzij meldingen bij de politie er eindelijk iets kan gebeuren. Reken maar dat het voor haar ook geen lolletje is om een man te hebben die zo raar doet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:10

Gedwongen behandeling is niet erg realistisch (je moet dan gediagnosticeerd zijn met een psychische stoornis én aantoonbaar gevaarlijk voor jezelf of je omgeving.
Maar melden en een dossier opbouwen is natuurlijk een prima plan. Maar dat hebben ze dus volgens mij ook al gedaan.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:34

Vreemd..bekend van die man dat die vaker rare dingen zegt of doet?

Ik ken het stuk bos hebben wij ook eens rare situatie met man en hond gehad maar geen idee of dat zelfde is..is al vier tot vijf jaar terug.

Nare ervaring iig..raar van die man..

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:53

ik denk dat iedereen het liefst zon man kapot mept met de zweep maar er zijn meerdere factoren waarom je het beter niet kan doen en ik denk dat de dames dan ook goed gehandeld hebben. je kan ook niet zomaar weg galopperen als iemand anders je hond vast heeft. en je kan van je paard springen maar je moet ook zorgen dat die niet in paniek raakt en die moet je toch bij je houden.. je wil ook niet dat het uit de hand loopt en zon man je paard ofzo schopt. in zon situatie sta je gewoon machteloos en kan je het maar beter sussen dan uitdagen of kolen op het vuur gooien. wel ontzettend vervelende situatie zeg! maar goed dat je weet wie die mensen zijn... eigenlijk al helemaal raar want die mensen zouden jou dan ook moeten herkennen en kan die man toch na gaan dat je naar de politie gaat en zijn naam noemt.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:10

Maar jeetje wat raar, die man ging zonder aankondiging en zonder dat er vooraf enige vorm van communicatie was op jullie hond af? Hond liep/rende niet naar zijn hond toe om te begroeten ofzo, dat hij daarom dacht dat de hond aanviel? Riep niet van te voren 'hou die hond bij je' of iets in die richting? Jullie hadden ook niet al iets tegen hem gezegd? Wat een bizar verhaal. Ik ga jullie kant niet in twijfel trekken, ik was er niet bij dus kan daar helemaal niks over zeggen, maar het klinkt zo onvolledig. Je zou toch denken dat er iets aan vooraf gaat voordat zo iemand op je hond af gaat. Dan moet die man wel echt knettergek zijn

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:10

Ik ben eigenlijk wel benieuw of er nog wat gebeurd is na de aangifte. Is de politie bijvoorbeeld gaan praten met deze man? Of hebben jullie nog meer vernomen van hem? Zo iemand wil je toch niet graag in het bos tegenkomen. Ik heb wel vaker gehad dat mensen raar deden maar dat was vaak angst en bleef bij schelden. Die gingen geen dieren te lijf daar waren ze te bang voor.