Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Het is een bergachtig gebied met ook grote rotsvlaktes en delen boven de boomgrens waar minder groeit. Maar er was genoeg voedsel om zo een grote kudde te ontwikkelen en nu zitten ze op een keerpunt. Maar het hoofdprobleem is denk ik dat de inheemse flora en fauna geen kans meer krijgt waardoor die uit het gebied verdwijnen.
Ik ben even kwijt om welk gebied het gaat, vorig jaar was er ook al zoiets en dit ging toen om een gebied in het noorden westen van Australië. Dit is een gebied waar ze geen 4 seizoenen kennen, maar 6. Waaronder droogte, bosbranden, overstromingen.. Kostolany schreef:Waarom niet een groot aantal hengsten vangen casteratie toepassen en weer los laten? Dan krijg je niet steeds die overbevolking en trek je ook geen verband uit de kuddes die bestaan? Snap ook het vangen wel en verkopen maar in deze tijd raak je ze niet kwijt. En slacht is dan alweer iets beter dan afschieten. Maar waarom niet zn oplossing? Dan beperk je je kudde en heb je toch natuur?
randalinpony schreef:Dat van dat kannibalisme lijkt mij gewoon kolder, er is maar 1 bron van, met dezelfde heldere lichten als het filmpje in de beginpost.
Eerlijk, ik zie geen grote wond waar paarden uit staan te vreten, alleen een paar dieren die aan een dood dier snuffelen.
BMHP schreef:afschieten is in mijn ogen beter, het levert veel minder stress op voor het paard dan slacht.
ik geloof dat er met deze info meer aan de hand is, delen van het land worden ook begrazen met schapen en het is een lobby voor het terug brengen van de populatie.
klinkt meer als een bewuste hetze tegen de bromby en het promoten om de aantallen (om verkeerde redenen) naar beneden te brengen. De info over kannibalisme is verspreid door jagers.
wees voorzichtig met wat je geloofd.
BMHP schreef:afschieten is in mijn ogen beter, het levert veel minder stress op voor het paard dan slacht.
ik geloof dat er met deze info meer aan de hand is, delen van het land worden ook begrazen met schapen en het is een lobby voor het terug brengen van de populatie.
klinkt meer als een bewuste hetze tegen de bromby en het promoten om de aantallen (om verkeerde redenen) naar beneden te brengen. De info over kannibalisme is verspreid door jagers.
wees voorzichtig met wat je geloofd.
Sizzle schreef:Eh, het speekwoord is wachten TOT een koe een haas vangt, ofwel wachten tot st. Juttemus.
fransje23 schreef:Feit is dat die paarden daar eigenlijk niet in de natuur horen en schade toe brengen en een bedreiging zijn voor de inheemse flora en fauna. Dat kannibalisme-ding vind ik minder interessant.