Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:50

horseyfries schreef:
[Hij heeft verschillende blessures gehad dus ook dat is mogelijk.

Voor het gemak antwoord je maar even niet op de vraag wanneer en waar hij volgens jou dan zo snel na de OS gestart is?

Als ik een vraag stel, suggereer jij ook voor het gemak dat het al een antwoord of "waarheid" is, maar nee, ik had geen tijd die wedstrijd op te zoeken. Kom ik op terug

horseyfries

Re: Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:55

Succes! ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:10

Lithya schreef:
De documentaire die laatst op tv was. Van paard tot fenomeen. Daarin gaf Schockemohle onder andere toe dat Rath nooit Pfeiffer heeft gehad. .

Geef nou gewoon toe Lithya dat deze opmerking gewoon écht niet klopt, er is gewoon geen enkel moment in die documentaire waarin Schockemohle toegeeft dat Rath nooit Pfeiffer heeft gehad.

En bespaar je de moeite van het zoeken, hij heeft pas in oktober de training weer opgepakt en is niet vlak na de Olympische Spelen gestart.

Get your facts straight en verkoop geen onzin, daar kan ik niet tegen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:21

Volgens jullie concentreer ik mij alleen op die zin. Jullie alleen op de Pfeiffer. Er worden 's winters veel kleiner wedstrijden in Duitsland georganiseerd en ik weet dat hij daar in oktober al met een ander paard gestart is. Maar ja. Dat valt voor jullie onder stemmingmakerij omdat ik dan moet noemen wie hem tegen is gekomen. Iemand de hand boven het hoofd houden die veel onzin verkondigd is ook onzin.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:28

Van alle wedstrijden zijn uitslagenlijsten te vinden, of reed Matthias mee met de onderlinge BB wedstrijd op de manege volgens jou? Alsjeblieft zeg, zet je zelf niet nog meer voor schut en lieg ook niet om niet je ongelijk toe te hoeven geven. Dat is gewoon echt te onvolwassen voor woorden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:53

http://www.horses.nl/sport/matthias-ale ... t-rentree/

Alsjeblieft. 10 september 2012 reed hij weer mee.

Vandaar dat ik vroeg, kun je in een maand weer fit genoeg zijn, aangezien je ook wel enige training gehad moet hebben om conditioneel die proef vol te kunnen houden. Anders scoor je ook geen 80%

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:01

Hoe kom je bij die maand dan? Hij heeft in juni Aken al afgezegd vanwege Pfeiffer, toen was hij dus al ziek.
Ok, ik neem mijn woorden terug dat het niet waar was dat hij met een ander paard gestart was, maar het zou je sieren als jij hetzelfde zou doen voor wat betreft die documentaire en dat Schockemohle gezegd heeft dat Matthias helemaal geen Pfeiffer had. Het door jezelf gequote artikel zegt dat in de eerste zin zelfs wel.

Met een jong paard wat doorgetraind is door anderen is een hoge score halen niet zo moeilijk ook al ben je niet fit, zoveel wordt er niet gevraagd. De score wordt dan gehaald op het talent van het paard.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:12

Misschien had hij Pfeiffer misschien niet. Waarom ik mijn woorden niet terug neem is door de hele situatie. De wedstrijd voor Aken liep niet goed. Rath wordt afgemeld. Opeens is er sprake van Pfeiffer. Misschien komt deelname aan de spelen in gevaar. Totilas loopt niet fijn en dan is de Pfeiffer zo heftig dat hij echt niet kan starten. De spelen waren begin augustus. Wanneer hij 2 weken voor 10 september weer op paard zat, was dat 2 weken naar de spelen. Snap je waarom ik dit allemaal wat erg toevallig vindt?

Daarnaast vind ik hem er zelf omheen draaien in de documentaire. O dat zegt hij dan. Maar op een iets te nonchalante manier.

Weet je. Van mij wordt hij de volgende olympisch kampioen. Maar wat ze doen is die hengst in de picture houden vanwege de dekkerij en ten koste van Rath. Dat is wat zo zonde is. Dat verdient paard en ruiter niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:29

maar een gewone wedstrijd en de spelen, is ook een beetje appels met peren vergelijken. Pfeiffer kan in gradaties voorkomen, mijn zusje is na 10 jaar nog moe bij manier van spreken en een ander die voelt zich een paar weken wat minder en blijkt dan achteraf gezien pfeiffer doorgemaakt te hebben. Dus nee raar vind ik het niet dat hij 2 weken na de spelen op een paard zat. Nogmaals als je de precieze omstandigheden niet kent dan kan er beter gezwegen worden...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:59

Er is ook een groot verschil tussen de datum van de Spelen nemen en de werkelijke datum van de Pfeiffer, want hij kon niet naar de Spelen doordat hij Aken al niet meer reed en zich in juni al afmeldde. Toen was hij dus al ziek.

Beetje onzin om te zeggen dat hij niet goed genoeg in vorm zou zijn, hij had zowel in Balve als in Hagen gewonnen en was zo'n beetje zeker van een plek in het Duitse team als hij Aken maar uitreed.
Met alle doorzettingsvermogen die zij al gehad hebben zou ik niet weten waarom hij toen ineens een smoes zou verzinnen. Als je geen enkel bewijs hebt is het gewoon niet erg verstandig om keihard te roepen dat iets zo is, en daarbij nog te roepen dat Paul Schockemohle dit zelf gezegd heeft in de documentaire terwijl iedereen kan zien in de link die ik geplaatst heb dat dit pertinent niet waar is.

Ik ben het ook niet met je eens dat wat ze nu doen ten koste van Rath gaat. Ik heb hem in Kapellen gezien en die man heeft enorm veel bijgeleerd, en de combinatie is nu echt mooi om te zien, getuige ook de resultaten in Aken. Of ze de volgende OS halen is nog maar de vraag maar nu het zo goed gaat en hij duidelijk de klik heeft gevonden is het geweldig voor de dressuursport als hij wel naar Las Vegas gaat en daar Valegro, Parzival, Undercover en Damon Hill zou tegenkomen. Dat zou pas de wedstrijd van de eeuw zijn!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:21

Totilas goes vega... tortillas,

dichterbij de waarheid wordt het iig warm en halverwege Las Vegas ligt iets anders :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:16

Hoeveel wedstrijden moet je starten wanneer je niet automatisch geselecteerd bent om startgerechtigd te zijn in de finale? Helsinki is een wb wedstrijd geweest en Lyon zie ik hem nog niet op de startlijst staan.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:19

Lithya schreef:
Hoeveel wedstrijden moet je starten wanneer je niet automatisch geselecteerd bent om startgerechtigd te zijn in de finale? Helsinki is een wb wedstrijd geweest en Lyon zie ik hem nog niet op de startlijst staan.

volgens mij zijn er zat wereldbekerwedstrijden. Je kan dan punten halen en de beste zoveel mogen finale rijden. Volgens mij is alleen de winnaar van het voorgaande jaar automatisch geplaatst, mits diegene twee wedstrijden start.