Merrie met snijwonden aangetroffen in Ermelo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:45

Met alle respect, zo'n wond bij de vulva heeft mijn merrie ook wel eens gehad. En dat was zeker niet door mensen gedaan. Gewoon een trap van een ander paard of schuren en zichzelf beschadigt. Ik zou dit niet 100% zeker als mensenwerk bestempelen. Het zou kunnen, maar het kan ook wat anders zijn.

Ik bedoel het niet verkeerd, het kan dat het in jouw geval wel een mens was maar het zou het onderzoek schaden als mensen per ongeluk nu elke wond zien als werk van de paardenbeul. Beetje kritisch blijven mag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:57

Waves het is door de D.A. bevestigd,niet door mij,dat dit met een scherp voorwerp door een mens is gedaan.
Daarbij als er twijfel zou zijn,dan neemt de politie toch geen aangifte op?

Anoniem

Re: Merrie met snijwonden aangetroffen in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:05

Met alle respect hoor, maar ik begrijp nu werkelijk waar niet waarom men hier maar blijft zeggen, dat het niet door een mens is veroorzaakt.
Oost Indisch blind? Met dat selectieve leesgedrag?

Als een DA het constateert en bevestigd en politie erbij is geweest - en notabene er al meer dan 70 paarden te pakken zijn genomen, waar baseren de "niet gelovers" het dan eigenlijk op? :o?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:26

ohjajoh6 schreef:
Met alle respect hoor, maar ik begrijp nu werkelijk waar niet waarom men hier maar blijft zeggen, dat het niet door een mens is veroorzaakt.

Als een DA het constateert en bevestigd en politie erbij is geweest - en notabene er al meer dan 70 paarden te pakken zijn genomen, waar baseren de "niet gelovers" het dan eigenlijk op? :o?

Dat vind ik nou ook! als er maar 1 % twijfel zou zijn,dan word dit niet zo in de media gegooid.
Ook hier staat toch duidelijk dat het om de paarden mishandelaar gaat?

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... BVChWdxk5t

Mijn paard is nr. 80 die mishandeld is door de paardenbeul is er gezegt.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:14

ohjajoh6 schreef:

Omdat na bijna twintig jaar blijkt dat politie en dierenarts niet altijd goed onderzoek verrichten. Het onderzoek van de slachtpartij, die door Jetalito Jetset gepleegd zou zijn, laat ook nogal wat uh foutjes zien.

Het gaat niet om wel of niet geloven, maar ik heb dit soort wonden wel eerder gezien. Veroorzaakt door weidegenootjes en omheiningen. Van de 70 die jij noemt is misschien de helft door de eigenaar geconcludeerd.
Dus kritisch blijven lijkt me verstandig.

Gohya, ik hoop dat je merrie snel opknapt. Ga je nog een extra vorm van bewaking inzetten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:17

Ook een dierenarts heeft niet alle wijsheid in pacht. Bij ons in de regio waren ook twee gevallen waarvan de dierenartsen (twee verschillende trouwens) ervan overtuigd waren dat het door een paardenbeul kwam. Later bleek de oorzaak toch heel anders en niet door menselijk toedoen.
Maar door de vele mishandelingen schieten mensen al snel in paniekmodus en wordt snel gedacht dat het door een paardenbeul komt. Inderdaad is kritisch blijven dus wel verstandig.

Waarmee ik niet zeg dat het paard van Gohya wel of geen slachtoffer zou kunnen zijn, maar laten we wel vooral blijven nadenken en niet als kippen zonder kop in het rond gaan rennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:41

Sorry maar dit vind ik dus speculeren met "verzonnen" informatie, ik vind het serieus waar erg knap dat men dit in twijfel trekt, terwijl men niet eens informatie heeft. Als je op basis van 1 foto het al beter denkt te weten dan een DA, daar wil ik niet eens over uitwijden, hoe arrogant ik dat vind.
Buiten het feit dat het om verwondingen gaat dus meervoud en wij dus niet eens weten wat er inwendig nog allemaal gesloopt is, vind ik het ook nogal respectloos naar de eigenaren van de slachtoffers toe, om te spreken van : "als kippen zonder kop rondrennen"

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:05

De mensen hebben denk ik de volgende keer liever foto's dat de heleboel goed open gesneden is zodat er echt geen twijfel mogelijk is.
Oja dan zal er nog twijfel zijn :+
Want dit kan en dit kan gebeurd zijn.
ja het kan allemaal.
Niks is zeker pas als diegene op camera staat en je ziet hem bezig :(

Onee nog steeds niet iedereen heeft camera bewaking.

En als het ze zelf overkomt en ze hun eigen merrie zo vinden dan gaat het wel los.

Zekerheid heb je nooit maar die gek is al langer in deze omgeving bezig.
Of het nou wel of niet dezelfde gek is want daar kunnen we ook een discussie over hebben.

Sterkte in ieder geval.

En wat was de oorzaak dan Cayenne bij die 2 paarden?
Hoe hebben die dat voor elkaar gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:15

ohjajoh6 schreef:
Sorry maar dit vind ik dus speculeren met "verzonnen" informatie, ik vind het serieus waar erg knap dat men dit in twijfel trekt, terwijl men niet eens informatie heeft. Als je op basis van 1 foto het al beter denkt te weten dan een DA, daar wil ik niet eens over uitwijden, hoe arrogant ik dat vind.
Buiten het feit dat het om verwondingen gaat dus meervoud en wij dus niet eens weten wat er inwendig nog allemaal gesloopt is, vind ik het ook nogal respectloos naar de eigenaren van de slachtoffers toe, om te spreken van : "als kippen zonder kop rondrennen"

Er is hier meerdere keren juist om die informatie gevraagd maar die wordt niet gegeven. ;)
En die wordt niet gegeven.

Niemand wil hier ghoya in twijfel trekken maar vraagt om aanvullende informatie over de zekerheid van de toedracht. Soms lijkt de angst zo te zijn toegeslagen dat elke gewonde merrie als slachtoffer van de paardenbeul wordt gezien. Dan is het toch logisch dat er bokkers om meer informatie vragen?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:35

Misschien mag Yvonne niets zeggen ivm het onderzoek.
Wie weet leest die zieke geest hier wel mee, weet jij veel.

Yvonne ik wens jullie veel sterkte toe en hopelijk vinden ze die hufter.
Hopelijk komt hij eens het verkeerde paard tegen of eigenaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:51

Ik héb geen aanvullende informatie,daarbij mag ik ook het onderzoek v.d. politie niet naar buiten brengen.Dat men dat niet snapt,dat je geen info naar buiten mag brengen vanwege onderzoek.
Als Politie,Dierenpolitie én D.A zegt dat dit het werk is van de beul? geef me 1 reden waarom ik die 3 niet zou moeten geloven?

Ik zal je eerlijk zeggen:toen ik die wondjes zag,was mijn eerste gedachte:dit is door 1 v.d. paarden gedaan.Maar heb voor de zekerheid,om de beul uit te sluiten,de politie gebelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:13

Dat was toch niet zo moeilijk om te zeggen? ;) Juist door aan te geven dat de informatie niet naar buiten mag worden gebracht als daar herhaaldelijk om wordt gevraagd, voorkomt zo veel irritatie en speculeren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:16

Judith_ schreef:
Dat was toch niet zo moeilijk om te zeggen? ;) Juist door aan te geven dat de informatie niet naar buiten mag worden gebracht als daar herhaaldelijk om wordt gevraagd, voorkomt zo veel irritatie en speculeren.

Maar dat is toch algemeen bekend dat je niets of zo min mogelijk naar buiten moet brengen als er een onderzoek loopt?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:18

Dat is idd algemeen bekend, alleen bij sommige mensen blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:20

Maar het blijft bokt, dat is ook algemeen bekend. ;)

Even voor de goede orde, ik wil niets of niemand tegen de schenen schoppen of in twijfel trekken. Maar dat over en weer gebrul is nergens voor nodig en het is net het echte leven; communicatie is het sleutelwoord. Als je speculaties wil voorkomen wees dan zelf duidelijk en reageer op de mensen die vragen stellen. Dat voorkomt dat er bij uitblijven van antwoorden en reacties de lege gaten zelf worden ingevuld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:21

Ik zal er op letten voortaan. ;)
Maar dacht dus echt dat iedereen dat wel wist,als er een onderzoek loopt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:23

Judith_ schreef:
Maar het blijft bokt, dat is ook algemeen bekend. ;).

Amen :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:26

Zal misschien bij veel bokkers niet op komen omdat het 'een ver van hun bed' show is? Het is misschien logisch maar er zal ongetwijfeld niet aan gedacht worden. ;)
Speelt misschien ook mee dat er frustratie is? Ik wordt er wel gefrustreerd van om te lezen dat er álweer een paard slachtoffer is. Kan niemand iets aan doen natuurlijk, tot die oetlül een keer tegen de lamp loopt. Maar emoties, nieuwsgierigheid ect. zorgt er ook voor dat de meest voor de hand liggende dingen soms over geslagen worden.

Hoe dan ook, sterkte met de merrie! Menselijke toe doen of niet, het maakt voor de merrie niet uit. En hopelijk is ze het laatste slachtoffer en wordt de verantwoordelijke (groepering?) eindelijk gepakt.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:29

Sterkte Gohya!

Moet er niet aan denken dat de dader een bokker is -O-

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:56

linnie050 schreef:
De mensen hebben denk ik de volgende keer liever foto's dat de heleboel goed open gesneden is zodat er echt geen twijfel mogelijk is.
Oja dan zal er nog twijfel zijn :+
Want dit kan en dit kan gebeurd zijn.
ja het kan allemaal.
Niks is zeker pas als diegene op camera staat en je ziet hem bezig :(

Onee nog steeds niet iedereen heeft camera bewaking.

En als het ze zelf overkomt en ze hun eigen merrie zo vinden dan gaat het wel los.

Zekerheid heb je nooit maar die gek is al langer in deze omgeving bezig.
Of het nou wel of niet dezelfde gek is want daar kunnen we ook een discussie over hebben.

Sterkte in ieder geval.

En wat was de oorzaak dan Cayenne bij die 2 paarden?
Hoe hebben die dat voor elkaar gekregen?

Nee joh, dan is het gefotoshopt, want zo erg kan het dan niet zijn. Of er is vast iets met de bewegende beelden gedaan.
Iedereen kan trouwens wel bedenken dat wanneer er een onderzoek loopt dat je niets of zo min mogelijk hierover mag zeggen. Er wordt weer lekker makkelijk gedacht allemaal. Maar goed dat is typisch bokt.

Sterkte Gohya, ik zou er ook niet meer van kunnen slapen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:06

gohya schreef:
Mijn andere merrie is 2 maand terug beschoten,althans poging,maar de kogel ketste af op de metalen ruif waar ze uit stond te eten.Ik was er zelf bij,ik schrok me rot.Merrie is nog heel lang bang geweest voor dichte struiken,daar kwam ook het schot vandaan,achter dichte struiken.

Mijn merrie is niet gedrogeerd,ze is echt dól op eten en rent naar iedereen toe die bij de wei komt.
Ze denkt dat iedereen eten bij zich heeft voor haar.

Twee van dit soort incidenten in korte tijd... echt afschuwelijk voor je. Heel veel sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:50

Dank jullie wel. Het is een superfijne plek waar de paarden staan,maar er is vaker wat gebeurt,het zijn niet alleen deze 2 incidenten.De paarden zijn vaker mishandeld,maar men gelooft me niet altijd.Nee joh,dat hebben de paarden onderling gedaan.Ik heb me toen ook niet meer verdedigd op Bokt,ik wist wel beter,ik kén me paarden te goed.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:42

Toen mijn paard beschoten was,mocht ik ook geen info naar buiten brengen,en las ook alle kritiek zoals,een klein wondje,dat is toch niet levensbedreigend?( terwijl een kogeltje tegen een pees wel degelijk levensbedreigend is en toch een klein wondje) als je als eigenaar dat leest en niets mag zeggen is dat zeer frustrerend,dus hou je commentaar bij wat je hoort en trek pas conclusies als je iets zeker weet.
De Dierenpolitie heeft genoeg ervaring om te zien wat voor verwonding het is.
misschien kun je het hek ook onder stroom zetten?als iemand er dan overheen klimt dan schokt hij er vanaf.
Gohya,veel sterkte,en je hoeft je niet te verdedigen,diegenen met verstand begrijpen het,en de rest is niet belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:29

Amen! Wodan _/-\o_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:30

Dank je Wodan! ik kán het hek onder stroom zetten,maar er komen daar veel kleine kinderen langs die nogal eens op het hek gaan staan.Zulke kleine kindjes die ook niet kunnen lezen,die schrikken zich dood als ze een schok krijgen.Dat vind ik dan weer zielig voor ze.