Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:03

gohya ik kan me helemaal vinden in het feit dat mensen huilend het paard in je handen drukken en daarna nooit meer iets van zich laten horen.
Dit is zo herkenbaar.
Het verschil is wel jij hebt een goed hart voor de paardjes en doet het uit liefde maar Ellie doet het onder valse voorwendselen en dollartekens.
Zij verpest het voor jou om liefdevol een paardje op te vangen omdat paardeneigenaren het vertrouwen verliezen om hem achter te laten bij iemand omdat ze het vertrouwen zijn verloren in het goede van mensen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:04

Als je een paard (of welk dier dan ook) hebt dien je er weldegelijk zelf voor te zorgen anders moet je er niet aan beginnen!
ALs het dan plots minder leuk of moeilijk word willen veel mensen het "afsmeren" aan anderen en dat deugd in mijn ogen dan weer niet.
Het is alles of niks!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:04

tuurlijk volgens de regeltjes hebben de mensen natuurlijk geen poot om op te staan maar het gaat om het idee dat deze mevrouw dondersgoed weet dat ze fout bezig is en moedwillig mensen oplicht.

lady62

Re: Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:12

Om het oplichting te noemen is ook niet zeker liegen hoeft geen oplichting te zijn namelijk en de eigenaren zijn hier net zo goed schuldig aan zij wilden of konden er geen geld meer insteken en Ellie kwam toen als geroepen om GRATIS het paardje op te vangen.
Wie is hier nu fout bezig ik vind het nog steeds een eenzijdig verhaal ben benieuwd wat justitie ervan vind.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:15

lady62 schreef:
Om het oplichting te noemen is ook niet zeker liegen hoeft geen oplichting te zijn namelijk en de eigenaren zijn hier net zo goed schuldig aan zij wilden of konden er geen geld meer insteken en Ellie kwam toen als geroepen om GRATIS het paardje op te vangen.
Wie is hier nu fout bezig ik vind het nog steeds een eenzijdig verhaal ben benieuwd wat justitie ervan vind.

Klopt het is natuurlijk heel lief en aardig dat ze dat paard gratis wilt OPVANGEN. het woord opvangen zegt het al dat is niet doorverkopen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:19

Heeft ze erbij gezegd hoelang ze wil opvangen kan ook tot volgende maand zijn en daana weg ermee

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:31

bliver schreef:
lady62 schreef:

Klopt het is natuurlijk heel lief en aardig dat ze dat paard gratis wilt OPVANGEN. het woord opvangen zegt het al dat is niet doorverkopen.

Er is geen data tot wanneer ze de paarden zou opvangen.
Vind de zogezegde eigenaren net zo fout.
Beest word daar bij de vrouw "gedumpt" omdat de paarden niet kunnen voldoen aan wat de eigenaar wou dus ze moesten weg.

Dus vind die mensen net zo schuldig.
Breng em dan zelf naar de slager of laat em in slapen als ie niet meer voldoet

Maar nee mensen gooien ze massaal op de markt.
Als zodoende weide maatje of pensioen paard.
Dan kan iemand toch ook zeggen neem em over en de week daarna dat ze rm zelf naar de slager brengen

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:36

Ik persoonlijk wou dat ik een oudje op kon vangen maar helaas hebben de mensen geen vertrouwen meer.
En ik kan het heel goed begrijpen ook nog.
Als je een paardje opvangt wil je er wel nog wat mee kunnen doen de kosten blijven het zelfde en als hij echt wat mankeert dan komt de medicatie er ook nog bij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:40

lady62 schreef:
gohya ik kan me helemaal vinden in het feit dat mensen huilend het paard in je handen drukken en daarna nooit meer iets van zich laten horen.
Dit is zo herkenbaar.
Het verschil is wel jij hebt een goed hart voor de paardjes en doet het uit liefde maar Ellie doet het onder valse voorwendselen en dollartekens.
Zij verpest het voor jou om liefdevol een paardje op te vangen omdat paardeneigenaren het vertrouwen verliezen om hem achter te laten bij iemand omdat ze het vertrouwen zijn verloren in het goede van mensen.

Het is idd. heel erg jammer dat de rotte appels het verpesten voor degene die het wél goed doen en wél eerlijk zijn.Maar ook als je eerlijk bent,krijg je achteraf vaak slechte praat.Ik maak het zó vaak mee,en soms nóg steeds hoor.Ik ben ook gestopt om paarden op te vangen die gewoon gedumpt moesten worden.Paard word hier gedumpt,ze wéten dat ik ze kan herplaatsen,en achteraf krijg je de praat dat ik ze door verkoop! Hierdoor ben ik dus gestopt met het opvangen van paarden die gedumpt werden.
Ik heb er nu 2 opgevangen,niet omdat ze er slecht uitzagen,maar puur om privé redenen van de eigenaars.En ja,ik help die mensen daar mee,én die paarden.En ik doe het ook graag voor ze.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:44

gohya schreef:
Klopt Brainless er was ook iemand die het paard in bruikleen had gegeven,en ja dan zit die Ellie fout.
Maar er waren ook paarden gewoon weg gegeven aan die Ellie.

Dat ben ik. Mijn paard (kerngezond en goed te gebruiken) stond daar in bruikleen, voor haar dochter. Die heeft er heerlijk mee gereden. Kreeg regelmatig foto's en filmpjes.
Na 2 maanden kreeg ik een appje van Ellie of ik mijn paard weer op wilde halen. Ze moest verhuizen omdat haar man in de gevangenis zat...
Laatst bijgewerkt door Rindin op 19-08-14 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:46

Yvank_ schreef:
Degene die het paard in bruikleen had gegeven in het vorige topic heeft hem ook gewoon weer terug gehad?

Jup, ik reageerde net ook al op de ander die dit zei. Ik was dat. Heb mijn paard gewoon terug gehad.
Er is prima voor haar gezorgd en de dochter van Ellie heeft veel plezier met mijn paard gehad. Kreeg
na 2 maanden een appje dat ik Nikki weer op moest halen omdat Ellie ging verhuizen.

Pas toen mijn paard alweer een paar weken thuis was, las ik deze verhalen.

Ik had trouwens een erg uitgebreid en duidelijk contract met Ellie...

Dit is trouwens dat andere topic:
[VN] Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:59

Paard word hier gedumpt,ze wéten dat ik ze kan herplaatsen,en achteraf krijg je de praat dat ik ze door verkoop! Hierdoor ben ik dus gestopt met het opvangen van paarden die gedumpt werden.
Ik heb er nu 2 opgevangen,niet omdat ze er slecht uitzagen,maar puur om privé redenen van de eigenaars.En ja,ik help die mensen daar mee,én die paarden.En ik doe het ook graag voor ze.[/quote]

Je kunt een hoop gezeik krijgen van eigenaren zij dumpen het paard jij zoekt er een goede plek voor en nog is het niet goed.
Je mag er wel geld in steken en goed voor het paard zorgen dat is normaal maar doe je iets wat ze niet zint dan maken ze je zwart.
Zolang je het niet voor het geld doet ben je goed bezig.

Hier ging iets mis met de quote geloof ik

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:29

chimello schreef:
Genoeg ongewenste shetlanders die gratis weggegeven worden zonder een of ander contract. Ik vind het maar sneu dat mensen zielig lopen doen nadat ze zelf hun paard ergens gedumpt hebben. Als mijn paard niet meer te rijden was en oud dan zou ik haar nog eerder een spuitje zetten dan dat ik haar zomaar weggaf als ik de optie niet had haar te kunnen houden. Je weet toch zelf ook dat niemand geldboompjes heeft om zomaar andermans paard in leven te houden... En deze paarden eindigen of bij de slacht of er wordt weer op gereden en er worden ongelukken veroorzaakt. Ik vind het ook erg voor de eigenaren maar deels is het toch je eigen fout als je je paard zo lang niet bezoekt. Opfok is toch wat anders he... Daar betaal je sowieso om je paard te stallen. Sorry, maar 6 maanden niet naar je dier omkijken of het nu verzorgd wordt of niet, vind ik niet kunnen.

Totaal mee eens!

Het is helemaal jouw eigen verantwoordelijkheid, dus achteraf miepen........ en wijzen naar een persoon...neee, kijk naar jezelf, je had het zelf gedaan door het erheen te brengen, want een ander die het dier onderhoudt is de eigenaar, hoe dan ook...... en die mag er mee doen wat ie wil, hoe gemeen en hoe achterbaks ook en niet aan de afspraak gehouden en hoe zielig ook etc. etc..............

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:37

Ik lees hier heel veel 'ouder geblesseerd paard'. Wat als het nou om een jonkie gaat die gewoon nog alles kan behalve alsnog erop gaat zitten. Denk aan longeren, vrijheidsdresssuur grondwerk enzovoort. Moet er dan ook maar een spuitje in want je kan er niet op?????

Hoe dan ook, voor vele mensen blijft paardrijden een sport. Kan je niet meer rijden ja helaas volgend paard, overal gebeurd het. Heb je geen klik en gaat het rijden dan ook niet omdat je als combinatie gewoon niet past. Hoppa paard weg.

Vind het wel erg dubbel dat er word gezegd dat als je een dier aanschaft je het Tot het einde moet houden. Ik denk dat iedereen dat wel probeert maar het is nou eenmaal geen goudvis of kat, een paard kost ruim 300 euro per maand en voor sommige zelfs veel meer. Als je dat niet meer kan opbrengen of er niet meer voor over hebt, hoe is het paard dan het beste af.. slager, spuitje of als weide paard. Er zijn zoveel opties en het is echt niet zo dat iedereen met een klein budget het slechtste voor heeft of van plan is het paard Door te verkopen.

Verkoop je je paard, ben je geen eigenaar meer en heb je geen zegeschap over wat er met je paard gebeurd. Eerst dus 10 x goed nadenken voor je een besluit maakt en niet huilen als het toch de verkeerde keuze is of het paard uit het oog bent verloren.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:34

bliver schreef:
tuurlijk volgens de regeltjes hebben de mensen natuurlijk geen poot om op te staan maar het gaat om het idee dat deze mevrouw dondersgoed weet dat ze fout bezig is en moedwillig mensen oplicht.

moreel gezien is het oplichting, wettelijk is het geen oplichting; die mensen hebben zelf hun paard aan dr gegeven, dus ze zijn geen eigenaar meer. Dat zij daarna die paarden gewoon doorverkoopt, tja dat is haar goed recht; ze is tenslotte eigenaar geworden.

En zoals meerderen hier al zeggen; je oude paard (of geblesseerde) ergens heen kunnen brengen en er geen cent meer aan hoeven spenderen, want dat gaat de nieuwe eigenaar doen; tja te mooi om waar te zijn...zeker in deze tijden.

En wat zeggen ze ook al weer? Als iets te mooi is om waar te zijn.........

is hard voor de oud eigenaren, maar ik hoop voor die arme dieren dat ze allemaal regelrecht naar de slacht zijn gegaan; zijn zij tenminste niet in een ellendige situatie terecht gekomen. In ieder geval de 'kneusjes' dan toch.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:36

superpony schreef:
Maar niemand weet welke afspraken gemaakt zijn en wat mevrouw beloofd heeft.

Ik heb een 21 jarige en een 16jarige die geblesseerd is. Nu staan ze 24/7 buiten in de buurt. Maar als je in pension staat waar ze weinig buiten komen bijvoorbeeld en je veel betaald voor veel luxe waar je niks aan hebt, zou ik ook rondkijken naar een rusthuis.

Als iemand iets moois aanbied, zou ik ze met heel veel pijn en moeite wel iets verder weg zetten, maar dan kan ik niet meer elke dag gaan. Is eigenlijk ook de reden dat we er nu ( nog ) niet voor gekozen hebben. + dat we nog ritjes maken.

Er zijn ook rusthuizen waar je niet eens dagelijks mag komen. Ik las een adv van een adres waar je 2 bezoekdagen hebt..........nou, no way! Super leuk dat je ze kan bekijken via de webcam, maar ik vind dat 10x niks.

Ik zie ok oude paarden gewoon in pension staan en er niet veel beter op worden. Mensen vertrouwen het niet snel en dat is oke, maar de andere optie is vaak ook niks voor het dier. Hoe kom je erachter of een rusthuis goed is? Zoveel mogelijk ervaringen zoeken, maar die zijn ook heel verschillend.

Deze mevrouw is iets mee aan de hand of wil dingen doen die gewoon niet kunnen en komt in de knoei. ( waarschijnlijk financieel )

Ik quote mezelf maar nog een keer. Je wil het beste, maar in pension is niet altijd het beste en afhankelijk van je stal,regio en mogelijkheden zoek je soms een plek verder weg waar je paard lekker echt kan genieten van een oude dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:46

Jij hebt het over een rusthuis dat is heel wat anders dan je paard weggeven ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:01

Ik ben van mening dat je je (oude) geblesseerde paard zelf moet houden of zelf moet hemelen. Je kunt toch niet verwachten dat een ander kosten gaat maken voor JOUW geblesseerde paard?

Uiteraard is het wel vervelend voor de betrokken eigenaren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:14

Yvank_ schreef:

Ik? Ik heb het over de reden dat mensen tot het besluit komen. Meestal is dat leeftijd of blessure. Iedereen die zo roept dat je je paard maar moet houden, hoop ik dat ze dan ook een goede stalling hebben. Ik vind in pension en maar 2 tot 4 uurtjes buiten niks voor een oud beestje. En ja, logisch dat mensen niet voor een binnenbak, molen, solarium etc willen betalen als ze die niet meer gebruiken.

Ik ga ze niet weggeven en wil ze ook net te ver weg hebben bijv, maar ik snap wel het probleem van veel mensen die een oplossing zoeken. Wat niet altijd met geld te maken heeft, maar ook met ruimte bijv.

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:42

Schandalig!!! -:(- :n

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:42

Ik heb het idee dat jullie langs elkaar praten ;). Zolang je nog voor je oude paard betaald, hetzij een pension stalling of een rusthuis, is het geen punt en blijft het paard van jou. Maar als je hem weggeeft (zoals in dit geval) is er zelfs met contract weinig aan te pakken. Je verwacht dat een ander wel alle medicatie en andere bijbehorende kosten gaat betalen, maar geen rechten krijgt over het paard.. Tja zo werkt het nou eenmaal niet. Dat is naïef en dan moet je zorgen dat het dier altijd onder je eigen verantwoording valt en dat is wat de meeste hier bedoelen.

De oplossing is of je paard houden en op een geschikte plaats stallen of je laat het dier inslapen. Maar juist deze dieren die het op het oog nog best redelijk doen worden bij schenking makkelijk door verkocht voor een lage prijs... Iedereen wil een fijne plek voor zijn/haar dier maar feit is dat er maar een handjevol plekken zijn waar je dier echt goed wordt verzorgt onder die constructie.

superpony schreef:
Yvank_ schreef:

Ik? Ik heb het over de reden dat mensen tot het besluit komen. Meestal is dat leeftijd of blessure. Iedereen die zo roept dat je je paard maar moet houden, hoop ik dat ze dan ook een goede stalling hebben. Ik vind in pension en maar 2 tot 4 uurtjes buiten niks voor een oud beestje. En ja, logisch dat mensen niet voor een binnenbak, molen, solarium etc willen betalen als ze die niet meer gebruiken.

Ik ga ze niet weggeven en wil ze ook net te ver weg hebben bijv, maar ik snap wel het probleem van veel mensen die een oplossing zoeken. Wat niet altijd met geld te maken heeft, maar ook met ruimte bijv.

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:53

ik vind het niet eerlijk om alle rusthuizen over 1 kam te scheren.
ik heb al 10 jaar een rusthuis en ik verkoop niks door.
maar mensen betalen er ook voor.
ik vind het hypocriet om je oude paardje naar een rusthuis te brengen en er niets voor te betaald en ze gaan denken dat het paardje er tot zijn dood kan blijven.
weet wat een paard kost en zeker als ze op leeftijd zijn.
maar ik praat zeker niet goed wat ze heeft gedaan, afspraken zijn afspraken.
maar als mensen denken dat er iemand is die de paarden zomaar gratis een plek kunnen bieden en er niks voor vragen, dan gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.
ik vind het heel erg voor de dieren die zomaar ergens anders worden ondergebracht en de mensen er niet van op de hoogte worden gebracht.
maar je vraagt om problemen op deze manier.
laat dit een goede les zijn voor iedereen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:12

superpony schreef:
Yvank_ schreef:

2 of 4 uurtjes buiten is voor geen enkel paard goed :o.

Ik neem aan dat je een goede stalling hebt voor je paard als ie nog niet oud/geblesseerd is. Daar kan je paard dan toch gewoon blijven staan?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:25

Onze haf gaat ook naar een pension waar ze van haar oude dag mag gaan genieten
Hier in de buurt is niks te vinden waar ze de hele dag naar buiten kan ,ze mankeert nog niks kan gewoon bereden worden maar me dochter heeft er totaal geen zin meer in
Verkopen gezien haar leeftijd is geen optie (18) waar komt ze dan terecht ? In de handel misschien dat risico willen we niet lopen , Dus gaat ze naar Brabant waar ze heerlijk naar buiten kan 24/7 en in November December pas naar binnen gaat in grote loopstallen met onbeperkt ruwvoer
Het 39 km vanaf ons huis dus kunnen haar opzoeken wanneer we willen

Ik gun me beestje haar rust en dat ze mag genieten ,dan maar betalen elke maand voor iets waar we niks mee doen maar liever dit dan in de handel terecht komen

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:31

Ik ben daar in mei wezen kijken voor een trailer. Die was hartstikke verrot dus ben weer weg gegaan.
Nu zie ik als deze verhalen en die naam kwam mij zo bekend voor. Dus ik heb de email erbij gehaald. En dat is haar toch echt.
Laatst bijgewerkt door Evitaali op 20-08-14 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt