Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lady62 schreef:Om het oplichting te noemen is ook niet zeker liegen hoeft geen oplichting te zijn namelijk en de eigenaren zijn hier net zo goed schuldig aan zij wilden of konden er geen geld meer insteken en Ellie kwam toen als geroepen om GRATIS het paardje op te vangen.
Wie is hier nu fout bezig ik vind het nog steeds een eenzijdig verhaal ben benieuwd wat justitie ervan vind.
bliver schreef:lady62 schreef:Om het oplichting te noemen is ook niet zeker liegen hoeft geen oplichting te zijn namelijk en de eigenaren zijn hier net zo goed schuldig aan zij wilden of konden er geen geld meer insteken en Ellie kwam toen als geroepen om GRATIS het paardje op te vangen.
Wie is hier nu fout bezig ik vind het nog steeds een eenzijdig verhaal ben benieuwd wat justitie ervan vind.
Klopt het is natuurlijk heel lief en aardig dat ze dat paard gratis wilt OPVANGEN. het woord opvangen zegt het al dat is niet doorverkopen.
lady62 schreef:gohya ik kan me helemaal vinden in het feit dat mensen huilend het paard in je handen drukken en daarna nooit meer iets van zich laten horen.
Dit is zo herkenbaar.
Het verschil is wel jij hebt een goed hart voor de paardjes en doet het uit liefde maar Ellie doet het onder valse voorwendselen en dollartekens.
Zij verpest het voor jou om liefdevol een paardje op te vangen omdat paardeneigenaren het vertrouwen verliezen om hem achter te laten bij iemand omdat ze het vertrouwen zijn verloren in het goede van mensen.
gohya schreef:Klopt Brainless er was ook iemand die het paard in bruikleen had gegeven,en ja dan zit die Ellie fout.
Maar er waren ook paarden gewoon weg gegeven aan die Ellie.
Yvank_ schreef:Degene die het paard in bruikleen had gegeven in het vorige topic heeft hem ook gewoon weer terug gehad?
chimello schreef:Genoeg ongewenste shetlanders die gratis weggegeven worden zonder een of ander contract. Ik vind het maar sneu dat mensen zielig lopen doen nadat ze zelf hun paard ergens gedumpt hebben. Als mijn paard niet meer te rijden was en oud dan zou ik haar nog eerder een spuitje zetten dan dat ik haar zomaar weggaf als ik de optie niet had haar te kunnen houden. Je weet toch zelf ook dat niemand geldboompjes heeft om zomaar andermans paard in leven te houden... En deze paarden eindigen of bij de slacht of er wordt weer op gereden en er worden ongelukken veroorzaakt. Ik vind het ook erg voor de eigenaren maar deels is het toch je eigen fout als je je paard zo lang niet bezoekt. Opfok is toch wat anders he... Daar betaal je sowieso om je paard te stallen. Sorry, maar 6 maanden niet naar je dier omkijken of het nu verzorgd wordt of niet, vind ik niet kunnen.
bliver schreef:tuurlijk volgens de regeltjes hebben de mensen natuurlijk geen poot om op te staan maar het gaat om het idee dat deze mevrouw dondersgoed weet dat ze fout bezig is en moedwillig mensen oplicht.
superpony schreef:Maar niemand weet welke afspraken gemaakt zijn en wat mevrouw beloofd heeft.
Ik heb een 21 jarige en een 16jarige die geblesseerd is. Nu staan ze 24/7 buiten in de buurt. Maar als je in pension staat waar ze weinig buiten komen bijvoorbeeld en je veel betaald voor veel luxe waar je niks aan hebt, zou ik ook rondkijken naar een rusthuis.
Als iemand iets moois aanbied, zou ik ze met heel veel pijn en moeite wel iets verder weg zetten, maar dan kan ik niet meer elke dag gaan. Is eigenlijk ook de reden dat we er nu ( nog ) niet voor gekozen hebben. + dat we nog ritjes maken.
Er zijn ook rusthuizen waar je niet eens dagelijks mag komen. Ik las een adv van een adres waar je 2 bezoekdagen hebt..........nou, no way! Super leuk dat je ze kan bekijken via de webcam, maar ik vind dat 10x niks.
Ik zie ok oude paarden gewoon in pension staan en er niet veel beter op worden. Mensen vertrouwen het niet snel en dat is oke, maar de andere optie is vaak ook niks voor het dier. Hoe kom je erachter of een rusthuis goed is? Zoveel mogelijk ervaringen zoeken, maar die zijn ook heel verschillend.
Deze mevrouw is iets mee aan de hand of wil dingen doen die gewoon niet kunnen en komt in de knoei. ( waarschijnlijk financieel )
Yvank_ schreef:Jij hebt het over een rusthuis dat is heel wat anders dan je paard weggeven
superpony schreef:Yvank_ schreef:Jij hebt het over een rusthuis dat is heel wat anders dan je paard weggeven
Ik? Ik heb het over de reden dat mensen tot het besluit komen. Meestal is dat leeftijd of blessure. Iedereen die zo roept dat je je paard maar moet houden, hoop ik dat ze dan ook een goede stalling hebben. Ik vind in pension en maar 2 tot 4 uurtjes buiten niks voor een oud beestje. En ja, logisch dat mensen niet voor een binnenbak, molen, solarium etc willen betalen als ze die niet meer gebruiken.
Ik ga ze niet weggeven en wil ze ook net te ver weg hebben bijv, maar ik snap wel het probleem van veel mensen die een oplossing zoeken. Wat niet altijd met geld te maken heeft, maar ook met ruimte bijv.
superpony schreef:Yvank_ schreef:Jij hebt het over een rusthuis dat is heel wat anders dan je paard weggeven
Ik? Ik heb het over de reden dat mensen tot het besluit komen. Meestal is dat leeftijd of blessure. Iedereen die zo roept dat je je paard maar moet houden, hoop ik dat ze dan ook een goede stalling hebben. Ik vind in pension en maar 2 tot 4 uurtjes buiten niks voor een oud beestje. En ja, logisch dat mensen niet voor een binnenbak, molen, solarium etc willen betalen als ze die niet meer gebruiken.
Ik ga ze niet weggeven en wil ze ook net te ver weg hebben bijv, maar ik snap wel het probleem van veel mensen die een oplossing zoeken. Wat niet altijd met geld te maken heeft, maar ook met ruimte bijv.