Dronten APV: "Paardenpoep direct opruimen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Dronten APV: "Paardenpoep direct opruimen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:25

Ach wacht een dag en paardenpoep is een geworden met het wegdek. Uiteindelijk is paardenpoep niets meer dan hooi/gras etc. Ik ruim de drollen van mijn honden wel op overigens.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:01

In Dronten moet je de hondenpoep al ruim 5 jaar opruimen. Wordt ook redelijk streng op gecontroleerd. Heb zelf wel eens gehad dat mijn hond nog stond te poepen toen er al een mannetje aan kwam lopen met zijn boekje :'). Maar even gevraagd of hij het erg vond als ik mijn hond eerst even zou laten poepen voor ik het op zou ruimen.

Als ik daar in het bos loop, kom ik meer paardenpoep tegen dan hondenpoep. Kijk, een verdwaalde drol doen mensen echt niet zo moeilijk over, maar hele wandelpaden vol wel. Dat is waarom deze regel nu in het leven is geroepen. En als je dan niet van je paard af wil of kan, moet je dus een andere oplossing bedenken zoals zo'n poepzak.

Dat andere dingen ook storend zijn, betekent natuurlijk niet dat dan die paardendrollen toch wel kunnen blijven liggen. Lijkt mij een wat kromme manier van denken.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:15

Ik kwam laatst weer een boze meneer tegen, of ik die stront niet even kon opruimen. Van het feit dat die stront helemaal niet van mijn paard was, trok hij zich niets aan. Hij was super boos dat ik niet afstapte om het op te ruimen.

Het is vaker gebeurd dat ik ben afgekat, beledigd of uitgescholden door voorbijgangers simpelweg omdat ik toevallig op mijn paard zat en er verderop stront lag. Van welk paard het is, maakt hun niet uit. We worden als ruiters met z´n allen verantwoordelijk gehouden.

Ik laat mijn paard in de berm mesten, en als het misgaat stap ik even af om het opzij te schuiven met mijn laars. Héle kleine moeite en zo wordt er tenminste niet iemand die lekker met zijn of haar paard op buitenrit gaat, uitgescholden omdat ik de stront van mijn paard niet opruim.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:27

Sharmila schreef:
Ach wacht een dag en paardenpoep is een geworden met het wegdek. Uiteindelijk is paardenpoep niets meer dan hooi/gras etc. Ik ruim de drollen van mijn honden wel op overigens.

En super glad.

Daarnaast ligt veel paardenmest op plekken waar paarden geeneens mogen komen (fiets-/voetpad en zelf in speeltuinen).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:44

Dat deze regel er is/komt hebben de meeste ruiters aan hen zelf te danken! Rijden op een fiets of voetpad terwijl er een ruiterpad naast is dat is natuurlijk een beetje aso en al helemaal als men dan om of erger, door jou berg stront heen moet!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:33

Met een krukje opstappen is wel paarden rug vriendelijker.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:19

Als ik ga buitenrijden ga ik altijd eerst door het bosje bij ons achter bij stal. Mijn paard mest vaak alleen in het begin en daarna niet meer. Gelukkig. En tenzij ze toch moet mesten onder het buitenrijden, gaat ze altijd vanuit zich zelf naar de berm of de zijkant van de weg trekken om daar te mesten zodat andere er minder last van hebben. Goed opgevoed :list:

Van mij mogen ze ook eens wat beter controleren op hondenpoep. Bah dat ligt zelfs op de stoep :r

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:38

Paardenpoep geeft niet zo veel overlast hondenpoep meer