Dood en verminkt paard langs weg gedumpt *update 2*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:48

bliver schreef:
nee het was niet mijn paard. het is gewoon bekend dat een kogel stukken goedkoper is dan alle dure medicijnen van een dierenarts. Daarnaast is het zeker diervriendelijker omdat ze er gewoon niks van merken en binnen een paar tellen gebeurt is. Bij inslapen merken ze wel degelijk iets omdat dit in etappes gaat. Eerst sederen dan laten liggen dan verder versuffen en dan pas echt dodelijke medicatie.

Dat is toch echt niet altijd waar.
Ik heb pas een paard in laten slapen, sedatie en daarna direct het fatale spul, overleed direct, heeft de val al niet meer gemerkt. geen greintje stress, beest heeft er niks van geweten zo snel ging het.

Jammer dat dit verhaal over dit paard zo'n sensatie geworden is, had helemaal geen media aandacht moeten krijgen!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:04

_coquette_ schreef:
easygoing schreef:
Eerst een dierenarts en later een slager? Lekker vaag.
En dan nog dat het dier blijkbaar al in een aanhanger lag erweer uitgehaald is en daar neergelegd om later opgehaald te worden. Dat doet die man wel vaker zo.
Heel vreemd verhaal.

Aangezien ze in eerste instantie nog hebben gekeken naar de mogelijkheid om het paard te laten operenen is hij niet direct door de DA afgemaakt. Helaas bleek dat de verwondingen te erg waren en dat dit niet meer te redden was. En aangezien het dier niet voor menselijke consumptie was aangezien de eigenaar dit niet wou moet het dier toch opgehaald worden door de Rendac. Maar dit is naast een 80km ook niet helemaal handig. Dus moest het dier toch echt verplaatst worden.

Als iedereen nou eens niet zo snel zou oordelen...

Fijne situatie dan. Paard is aangereden, moet wachten op een dierenarts, word ingeladen, moet weer wachten nu op een slager, krijgt de kogel in een trailer, word vervoerd naar een achteraf weggetje, uitgeladen en aam de kant gelegd zonder afgedekt te zijn en moet dan uiteindelijk de rendac.
Zover ik uit het verhaal opmaak had de slager de aanhanger bij zich maar die moest terug tja dan denk ik toch dat hij ook het paard naar zijn bedrijf had kunnen brengen ipv aan de kant van een weg leggen.
Heeft niets met oordelen te maken.

bliver

Re: Dood en verminkt paard langs weg gedumpt *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:23

dat zal wel met regels te maken hebben dat hij het niet mee neemt naar zijn bedrijf. Al dacht ik wel dat afdekken wel echt verplicht is toch?

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:03

Wie zegt dat hij een eigen slachterij heeft? Dhr. De Kok is een hele fijne man.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:14

beaversrun schreef:
Slachter heeft m afgemaakt. Slachter heeft een werkplaats in Nieuw en st Joostland maar woont in Wolphaartsdijk. Paard is in Heinkenszand voor de auto gesprongen in de trailer gegaan voor noodslachting vervolgens naar dat bewuste afgelegen plekje gebracht omdat dat daar rendac vaker beesten komt halen voor de slachter. Hier is voor gekozen zeer waarschijnlijk zodat het dode paard niet langs een druk begaande weg of op pensionstal zou liggen. En toevallig is er dit keer een jogger in dat straatje gaan spelen en met alle commotie van dien.
Zo.... En als het goed is kunnen we nu allemaal weer slapen en bleek het verhaal niet zo spannend als verwacht. En misschien de details over het doden bewaren voor een ander topic uit respect voor de eigenaresse. Sterkte aan haar.

+1

beetje respectvoller mag allemaal wel. iemand is op afschuwelijke wijze haar paardje kwijt geraakt hoor!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:14

Ach niemand zegt dat hij een eigen tent heeft maar hij zal heus wel ergens werkzaam zijn.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:22

Ja dat klopt, maar is dat in de buurt? Kun je daar een dood paard neerleggen? Er zullen wel een aantal regels zijn omtrent een slachthuis.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:26

wallance schreef:
Ja dat klopt, maar is dat in de buurt? Kun je daar een dood paard neerleggen? Er zullen wel een aantal regels zijn omtrent een slachthuis.

volgens mij mogen dieren die het terrein op gaan er niet meer ( heel/levend) af of iets in die trant. Ik vind het eigenlijk een prima oplossing om dat paard daar neer te leggen al had hij afgedekt moeten worden.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:29

Dat vind ik ook bliver. Maar ik kan ook begrijpen dat je geen afdekzeil in je auto hebt liggen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:34

Heel vreemd allemaal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:56

Serieus??
Kan meneer Kok zich echt niet bedenken dat dit niet geheel handig is.....
Dit had op zn minst gemeld moeten worden..zoals altijd als er een paard geschoten word.. Ook bij noodslachting.
Dan had het dier gewoon door de rendac opgehaald kunnen worden..

Lekkere handige actie dit..heel t land in rep en roer..heel de media op de kop..
En mogelijk iemand met een trauma...

Kok is een vakkundige slager...maar vind dit niet een bepaald doordachte actie..

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:10

beaversrun schreef:
Slachter heeft m afgemaakt. Slachter heeft een werkplaats in Nieuw en st Joostland maar woont in Wolphaartsdijk. Paard is in Heinkenszand voor de auto gesprongen in de trailer gegaan voor noodslachting vervolgens naar dat bewuste afgelegen plekje gebracht omdat dat daar rendac vaker beesten komt halen voor de slachter. Hier is voor gekozen zeer waarschijnlijk zodat het dode paard niet langs een druk begaande weg of op pensionstal zou liggen. En toevallig is er dit keer een jogger in dat straatje gaan spelen en met alle commotie van dien.
Zo.... En als het goed is kunnen we nu allemaal weer slapen en bleek het verhaal niet zo spannend als verwacht. En misschien de details over het doden bewaren voor een ander topic uit respect voor de eigenaresse. Sterkte aan haar.

Hij woont niet in wolphaartsdijk om dit even uit de wereld te helpen. Bij het niet weten van de echte woonplaats meld dit dan ook niet heeft ook geen toegevoegde waarde vind ik.

Er was trouwens wel een passagier in de auto.. de personen in de auto hebben gelukkig niks.
auto is idd wel totallos.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:26

Ik heb zelf ervaringen met de Heer Martin de kok en ik kan met mijn hele hart zeggen dat hij zo ie zo altijd met zeer veel respect omgaat met paarden etc .ook mijn paard is door hem gedaan en ik heb er een beter gevoel over dan over mijn ander paard dat ingeslapen werd op een rotmanier ..Waarom het nu anders is gelopen met wel of geen zeiltje intereseerd me niet Maar ik vindt het echt onnodig om hem zo te veroordelen .Hij is een gerespecteerde slachter .En ook voor de eigenaresse vindt ik alle sensatie zo overbodig en sneu .En natuurlijk is de jogster geschrokken .Het is al ellendig zat voor alle partijen en gissen en veroordelen heeft geen enkele zin .Wat denk je dat het met de mensen doet die in de auto zaten ..Al met al is het voor alle betrokkenen een rotsituatie en ik vindt het jammer dat er al zo snel met vingers gewezen wordt ..

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:34

Jolliegirl: de Rendac komt nooit gelijk dezelfde dag (uit mijn ervaring), dus ligt het altijd even langs de weg. En een 80 km weg lijkt me niet een plaats om een paard op te halen. Ik denk niet dat veel mensen daar op zitten te wachten.

Het is al lastig genoeg voor alle betrokkenen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:37

De rendac kan gewoon direct komen na noodslachting.
Heb zelf in een slachterij gewerkt en als t nodig was werden paarden gewoon ehaald na een telefoontje.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:14

Bij mij kwamen ze niet dezelfde dag. Altijd minimaal een dag later of zelfs langer.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:15

Maar belangrijk is het niet. Daar wij niet alles weten kunnen we ook niet oordelen in deze situatie.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:14

Ach maar je mag best je eigen gedachten erover hebben.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:30

En precies daarom wordt het dus een sensatieverhaal!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:54

Jolliegirl schreef:
Lekkere handige actie dit..heel t land in rep en roer..heel de media op de kop..
.

Vrije vertaling, een handvol bokkertjes houden een opgewonden forumdiscussie.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:01

En hier in zeeland is het niet eens op tv geweest. stel je voor wat een nieuws..
De speculaties maken het erger dan het is.

Edit: of ik heb het gemist maar gister avond in iedergeval niet

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:48

Toen ik de titel las moest ik meteen denken aan het verhaal van die boswachter die een paard onder een zeil gevonden had en er ook meteen een sensatieverhaal op twitter van gemaakt had. En ondertussen zat er een doodongelukkig meisje dat haar paard net verloren is, en was Rendac onderweg.

Dat zal hier ook het geval zijn. De eigenaar van dit paard zit nu met de wetenschap dat haar paard aangereden en ingeslapen is, en dan komt er ook nog zo een rotverhaal in de media, en een topic op bokt waar iedereen precies weet hoe en wat er gebeurd is, en vooral hoe het beter had gemoeten.

Het is gebeurd, het was misschien niet zo handig om het paard niet af te dekken, maar houd je oordeel hierover alsjeblieft voor je uit respect. Want waarschijnlijk zit er nu ergens een paardeneigenaar die hartstikke verdrietig is omdat diegene zijn of haar paard verloren is.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:47

MayDayParade schreef:
Toen ik de titel las moest ik meteen denken aan het verhaal van die boswachter die een paard onder een zeil gevonden had en er ook meteen een sensatieverhaal op twitter van gemaakt had. En ondertussen zat er een doodongelukkig meisje dat haar paard net verloren is, en was Rendac onderweg.

Dat zal hier ook het geval zijn. De eigenaar van dit paard zit nu met de wetenschap dat haar paard aangereden en ingeslapen is, en dan komt er ook nog zo een rotverhaal in de media, en een topic op bokt waar iedereen precies weet hoe en wat er gebeurd is, en vooral hoe het beter had gemoeten.

Het is gebeurd, het was misschien niet zo handig om het paard niet af te dekken, maar houd je oordeel hierover alsjeblieft voor je uit respect. Want waarschijnlijk zit er nu ergens een paardeneigenaar die hartstikke verdrietig is omdat diegene zijn of haar paard verloren is.

_/-\o_

Helemaal mee eens!

Mocht de eigenaar dit topic een keer onder ogen komen (wat ik niet hoop), heel veel sterkte met dit grote verlies.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:53

Kuggur schreef:
Jolliegirl schreef:
.

Vrije vertaling, een handvol bokkertjes houden een opgewonden forumdiscussie.

Niet alleen op bokt...
De media..de politie... Hele ratteplan is ingeschakeld geweest...