Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) laadden wij gewoon vanuit een kraal in een "open" grote trailer... Niets moeilijks aan 
..
Jolien87 schreef:Hoho, rustig maar. Het was maar een vraag. Voor hetzelfde geld was er iets met de paarden aan de hand waardoor ze geslacht zouden worden. In dat geval zou het namelijk bijzonder zijn om er alsnog een gezond paard van proberen te maken.
En ja, ik ben bekend met grote vleesfabrieken. Ik ben een groot dierenliefhebber, maar mijn stukje vlees neemt niemand van mij af. Ik snap dat mensen vegetarisch zijn en ik zou het haast knap willen noemen, want ik vind vlees véél te lekker om te laten staan. Maar dit gaat te ver offtopic.
AafkeB schreef:xSlvna schreef:Dat is het zeker, zo een verhaal. Maarja toch snap ik die buurtbewoners niet. Kijk ik lig hier serieus niet wakker als een paard naar de salamimolen gaat, of dat nu het paard van de buren is of die op het weiland aan de huppelepup stal. Waarom wilde al die mensen dát paard redden terwijl ze met hun blokkie om (als ze een hond hebben én daar wandelen, maar je snapt me) genoeg paarden zien die precies dezelfde dood zouden hebben als Django.
Ik snap die ophef gewoon niet. Ja paard was weggerend en en... dus? "Hij mag niet dood want..." en ja, dat paard op het weiland naast je mag dus wel gewoon dood?
Snap je wat ik bedoel. Van mij mogen ze best redden wat ze redden willen, doe lekker. Mijn geld is het niet en mijn moeite is het ook niet, ik word geen beter of slechter mens van hun keuze, ik wil hun keuze alleen begrijpen.
Precies, je slaat de spijker op z'n kop... hun keus daarin is niet te begrijpen.. ook niet uit te leggen.
Hoogstwaarschijnlijk genieten dezelfde mensen van een stukkie vlees waarvan ze niet weten waar het vandaan komt, ja... van een dier wat ze niet in de ogen hebben gekeken.
M.i. hebben enkel strenge vegetariërs recht van spreken. En nee, ik ben geen vegetariër mijn weide-ornamentjes blijven zolang ze daar gezond genoeg voor zijn en ik een bepaalde band met ze heb. Ook ik heb net een heerlijk karbonaatje op, een stukje varken die daar dood voor moest.
gemma92 schreef:Jeeetje wat is iedereen negatief, zou zo zelf niet graag door het leven willen gaan..
Iedereen roept maar, 'waarom alleen dit paard redden blabla' 'waarom niet de rest van de slachtpaarden?'. is maar een idee hoor, maar al zouden ze 20 paarden kunnen redden met dat geld van deze actie, dan hadden die paarden allemaal een eigenaar moeten krijgen, verzorging, stalling, aandacht, eten en liefde. Lijkt me niet zo simpel. Daarnaast kwam dit paard waarschijnlijk op het pad van deze mensen? En hebben zij besloten om het te kopen. Laat ze lekker dan. Daarnaast heb ik samen met nog wat mensen hier kunnen genieten van het mooie verhaal dat Voest geschreven heeft. Daar wordt toch niemand minder van?
En over dat gezeur over de benaming paardenfluisteraar. Serieus, wat kan een mens zich allemaal wel niet aan trekken. wordt er een beetje simpel van
gemma92 schreef:Maar wat is dan het verschil met jou en hen? Jij hebt er twee in je weide staan en zij nu 1.. Snap je intentie van dit bericht niet echt
xSlvna schreef:Ja maar zij (de buurtbewoners die heise maakte over een paard dat geslacht zou worden) hebben wel de hele straat (de weilanden eraan) vol paarden staan die wél de salami in gaan binnen no-time. Ja sorry... Dan zie je ze naast je huis op en af gaan en dan staat opeens één op de wei tegenover je en dan wil je DIE hebben.
?
gemma92 schreef:Dus omdat er paarden naar de slacht gaan bij hun in de omgeving, mogen ze er ook maar geen redden :'
))?.. die slacht is toch niet van hun! Vind het een beetje kortzichtig allemaal. Waarom zo moeilijk doen over het feit dat er een paard hoogstwaarschijnlijk een mooier leven kan krijgen.
Edit: Daarnaast AafkeB. Ben ik nog steeds benieuwd wat het verschil is tussen jou en hen?
jullie eten allebei vlees en hebben allebei een paard van de slacht. Want die had je toch dacht ik op te maken uit je post? Waarom is het van hun dan niet te begrijpen dat ze er 1 redden en vlees eten maar van jou wel? Als je het nog snapt
bigone schreef:Deze mensen zijn in het nieuws gekomen naar aanleiding van alle voorgaande berichten, zij hebben niet de publiciteit gezocht, dat was de eigenaresse van het land, die wilde het wilde beest weg hebben.
Dan word er een oplossing gevonden en logisch dat dat ook in het nieuws komt. Ze vragen niet om een schouderklopje, ze hebben gewoon dat paard gered. Net als jij hebt gedaan maar daar is geen ruchtbaarheid aan gegeven. Als het paard was afgeschoten dan had jij waarschijnlijk hiet ook gezegd, had hem maar naar mij gebracht. Het is niet goed of het deugd niet.
Er is geen probleem dat paarden naar de slacht gaan, dat gebeurt al heel lang en zal ook zo blijven maar waarom moeten mensen die dan zo'n paard kopen weer afgekraakt worden. Alleen omdat het nu openbaar is en niet in de anonimiteit gebeurd??
AafkeB schreef:Jolien87 schreef:Hoho, rustig maar. Het was maar een vraag. Voor hetzelfde geld was er iets met de paarden aan de hand waardoor ze geslacht zouden worden. In dat geval zou het namelijk bijzonder zijn om er alsnog een gezond paard van proberen te maken.
En ja, ik ben bekend met grote vleesfabrieken. Ik ben een groot dierenliefhebber, maar mijn stukje vlees neemt niemand van mij af. Ik snap dat mensen vegetarisch zijn en ik zou het haast knap willen noemen, want ik vind vlees véél te lekker om te laten staan. Maar dit gaat te ver offtopic.
Is niet off-topic.. geeft juist het het hypocriete gehalte aan van deze gehele reddingsactie...
bigone schreef:Er is geen probleem dat paarden naar de slacht gaan, dat gebeurt al heel lang en zal ook zo blijven maar waarom moeten mensen die dan zo'n paard kopen weer afgekraakt worden. Alleen omdat het nu openbaar is en niet in de anonimiteit gebeurd??