Vrouw van paard getrokken en aangerand *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:18

Zo die doet dat geen tweede keer meer :D Mooi!

cissy

Re: Vrouw van paard getrokken en aangerand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:26

Volgens hetzelfde verhaal van de Telegraaf is de vrouw niet van haar paard getrokken maar heeft die vent dat wel geprobeerd, ze is dus op haar paard blijven zitten.

Ik heb geen idee of mijn paard zo'n reactie zou geven, ik kan haar wel op commando laten bokken door mijn hand achter het zadel te leggen en druk te geven, maar gelukkig nog nooit nodig gehad.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:33

Erg voor de vrouw ... hopelijk krijgt zij snel haar vertrouwen terug om buiten te gaan rijden.

Stoer van het paard!

Alleen jammer dat hij de aanrader niet in het volle gezicht heeft geraakt! -:(-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:25

cissy schreef:
Volgens hetzelfde verhaal van de Telegraaf is de vrouw niet van haar paard getrokken maar heeft die vent dat wel geprobeerd, ze is dus op haar paard blijven zitten.

De Telegraaf heeft het hele bericht omgedraaid, dus ik zou daar niet zo snel van uit gaan. Ook onderstaand bericht meldt nogmaals dat ze van het paard is getrokken.

Sammie

Re: Vrouw van paard getrokken en aangerand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:25

Update:

http://www.rtvoost.nl/

De vrouw die gisteren van haar paard werd getrokken op de Sallandse Heuvelrug is mogelijk slachtoffer van een poging tot beroving. In eerste instantie werd gedacht aan aanranding, maar de politie twijfelt nu wat de bedoelingen van de man zijn geweest.
Volgens de politie staat vast dat het t-shirt van de vrouw kapot getrokken is en dat er sprake is geweest van poging tot beroving óf een poging tot aanranding. Alleen is niet zeker wat nu de bedoeling van de belager was.
Het 42-jarige slachtoffer heeft vandaag gesproken met medewerkers van het zedendelictenteam. Ook na dat gesprek is nog altijd niet met zekerheid te zeggen wat de man nu van haar wilde. Er volgt nader onderzoek, maar waarschijnlijk kan de zaak alleen opgehelderd worden als de verdachte gevonden wordt.
Tot nu toe heeft de politie geen idee wie de man is die de vrouw van haar paard trok. Een getuigenoproep leverde niets op. Mogelijk is de man gewond door de trap die hij kreeg van het paard van de vrouw. Dankzij het ingrijpen van het paard, wist de vrouw te ontkomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:34

hyppolyte schreef:
Volgens 'kenners' :+.... Hangt toch echt helemaal van je band met het paard af, vind een beschermende reactie helemaal niet zo onwaarschijnlijk, schrikreactie zorgt voor wegrennen, niet zozeer voor trappen. Een paard kan trouwens wel degelijk 'zijn mens' beschermen.

Ik geloof eerder, dat het paard van schrik is gaan bokken en de belager heeft geraakt.
Paarden kunnen wel voorkeur of afkeer voor bepaalde mensen hebben, maar beschermen en gericht trappen om zijn baasje te beschermen, is meer een verhaal voor in de Penny ;)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:37

Electra63 schreef:
hyppolyte schreef:
Volgens 'kenners' :+.... Hangt toch echt helemaal van je band met het paard af, vind een beschermende reactie helemaal niet zo onwaarschijnlijk, schrikreactie zorgt voor wegrennen, niet zozeer voor trappen. Een paard kan trouwens wel degelijk 'zijn mens' beschermen.

Ik geloof eerder, dat het paard van schrik is gaan bokken en de belager heeft geraakt.
Paarden kunnen wel voorkeur of afkeer voor bepaalde mensen hebben, maar beschermen en gericht trappen om zijn baasje te beschermen, is meer een verhaal voor in de Penny ;)

zou je even mijn verhaal willen lezen een paar pagina's terug? Was dat ook schrikreactie? volgens mij niet.

Ontopic, ik leef mee met de vrouw, met welke bedoeling dan ook het is ongelofelijk schrikken

Electra63

Re: Vrouw van paard getrokken en aangerand *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:41

Nee, dat was geen schrikreactie, jouw paard had een sterke afkeer voor de persoon die er aan kwam. Of dat was om jou te beschermen, dat betwijfel ik. Eerder dat paard zichzelf wilde beschermen :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:58

Ik heb eerder meegemaakt dat een paard zijn mens beschermde. Maar dat was in een situatie in de wei dat een ander paard gericht uitviel tegen een vrouw. Het paard van de vrouw ging er als de bliksem tussen staan en incasseerde de klappen (ocherrem 't beest was pas 28) Ik denk wel dat er een soort beschermingsinstinkt bestaat voor leden van de "kudde" en ik denk wel dat je als eigenaar in die categorie in gedeeld kunt worden en dus actief door je paard beschermd kunt worden. Al moet ik zeggen dat de situatie in dit topic behoorlijk sterk is. Sterk maar zeker niet onwaarschijnlijk.
Stiekem hoop ik dat mocht het nodig is mijn paard ook een rake knal uitdeelt. Tegelijkertijd behoort mijn paard tot mijn kudde en als eigenaar ben ik dus verplicht hem te beschermen als dat nodig is. En volgens mij doen we dat als eigenaren ook allemaal.
Ben benieuwd wat Machtelt Dierendonk van deze situatie vind....

Iemcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:05

Hopelijk heeft het paard hem goed in zijn "klokkenspel" geraakt zodat hij het nooit weer kan doen ( verdiende straf).
En wat heeft die Amazone een geluk gehad dat ze toch een geweldig paard heeft.
Hopelijk gaan ze binnenkort weer snel genieten van een buitenrit samen.
O ik lees net op zijn borstkas in ieder geval zijn verdiende loon. vreemde gasten lopen er op deze aardbol rond.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:43

@electra, het kan ook gerust per ongeluk geweest zijn, maar nogmaals, het is ook niet onwaarschijnlijk dat het een beschermingsreactie is geweest, kan ook zelfbescherming zijn geweest vanuit het paard. Maar ik vind persoonlijk een schrikreactie onwaarschijnlijker.
Dat geval van mijn paard die tussen mij en een gevaarlijk stel ging staan was ook echt wel heel duidelijk een beschermende reactie, ze ging er duidelijk tussen staan en duwde mij bij het 'gevaar' weg.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 06:30

Het zou zomaar kunnen dat de aanvaller in de war was. Het bos is een onlogische plaats voor een beroving, en een ruiter al helemaal een onlogisch slachtoffer. Misschien moet de politie maar eens bij GGZ instellingen in de buurt rondvragen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:57

misschien een domme vraag, maar hoe kan het paard de man tegen de borst slaan als hij bovenop de vrouw ligt/zit? Dan zou het verhaal van de telegraaf toch een heel stuk logischer zijn...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:00

Misschien lag hij nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:00

NikkiEnJij schreef:
xXbellaXx schreef:
Mijn hond blaft en gromt naar donkere mensen }:)

Gaaf zeg! Want donkere mensen zijn natuurlijk altijd gevaarlijk...
Racist...

Wat is er nu in hemelsnaam racistisch aan die opmerking?
Bijna alle honden doen dat namelijk, je schrikt je kapot als je dat de eerste keer meemaakt en het is aan de eigenaar om daar adequaat op te reageren.
Mijn pikzwarte bouvier, flikte het ook, helemaal als ik hem uitliet in het donker (ik was 16 ofzo) en de gebroeders Pinas kwamen voorbij, waren ook zo zwart als de nacht met die prachtige witte tanden. Kon ik hem altijd net houden, zo fel was die dan. Goddank dat zij mij nooit voor racist hebben uitgemaakt, zij vonden het zelfs wel stoer geloof ik, dat mijn hond mij zo goed verdedigde...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:36

hyppolyte schreef:
Mijn merrie is ook wel eens tussen mij en een stel etterende paarden in gaan staan, dus ze beschermen je zeker wel, andersom doe ik het bij haar ook. Of ze ook zo zou reageren in een dergelijke situatie weet ik ook niet, maar degene bij wie het gebeurd is zal er maar wat blij mee zijn.

Ja, mijn paard deed dat ook bij mij, hij doet dat altijd en beschermde mij ook en daar is niets geks aan.

Maar in dit geval geloof ik niet dat het doelgericht was maar meer van schrik en toevallig raak, het is heel logisch dat een paard zo reageert, man trekt aan vrouw die op paard zat, en dier schrikt ervan en keert van het gevaar af en draaid dus weg en hup trappen om het van zich af te houden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:45

Woogy schreef:
misschien een domme vraag, maar hoe kan het paard de man tegen de borst slaan als hij bovenop de vrouw ligt/zit? Dan zou het verhaal van de telegraaf toch een heel stuk logischer zijn...

Al vanaf de eerste keer dat ik dit stuk las, geloofde ik het niet. Er zijn genoeg mensen die het interessant vinden een verhaal de wereld in te gooien en dan ook nog eens met penny twist.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:47

ohjajoh6 schreef:
Wat is er nu in hemelsnaam racistisch aan die opmerking?
Bijna alle honden doen dat namelijk, je schrikt je kapot als je dat de eerste keer meemaakt en het is aan de eigenaar om daar adequaat op te reageren.
Mijn pikzwarte bouvier, flikte het ook, helemaal als ik hem uitliet in het donker (ik was 16 ofzo) en de gebroeders Pinas kwamen voorbij, waren ook zo zwart als de nacht met die prachtige witte tanden. Kon ik hem altijd net houden, zo fel was die dan. Goddank dat zij mij nooit voor racist hebben uitgemaakt, zij vonden het zelfs wel stoer geloof ik, dat mijn hond mij zo goed verdedigde...

Het is de toon die de muziek maakt. We vallen niet over het gedrag van de hond maar wel op de joligheid van de eigenaar erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:53

F_Orumster schreef:
Woogy schreef:

Al vanaf de eerste keer dat ik dit stuk las, geloofde ik het niet. Er zijn genoeg mensen die het interessant vinden een verhaal de wereld in te gooien en dan ook nog eens met penny twist.

En waar in het verhaal lezen jullie dat de man bovenop de vrouw lag / zit? Volgens mij probeerde hij haar van het paard te trekken maar is dit niet gelukt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:55

Dat had ik er ook niet uit opgemaakt. Dat was niet de reden van mijn quotering.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:58

Hopelijk heeft het paard hem goed geraakt.
Jammer dat hij nog weg kon lopen.
Klinkt misschien hard maar je word er toch vreselijk boos over.
Arme vrouw weer een met een trauma.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:50

wat een brutaliteit zég!! Doet hij geen 2e keer denk ik!?

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:06

lady62 schreef:
Hopelijk heeft het paard hem goed geraakt.
Jammer dat hij nog weg kon lopen.
Klinkt misschien hard maar je word er toch vreselijk boos over.
Arme vrouw weer een met een trauma.

Helemaal mee eens.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:27

Ff iets heel blonds hoor, maar hij heeft haar niet van haar paard af kunnen trekken of iets sexistisch kunnen flikken bij haar. Wat is daar aanranding aan dan :o?

Mag hopen dat mijn paard ook zo reageert, zou daar echt trots op zijn!

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:30

Mijn ruin heeft mij al meerdere keren verdedigd in de kudde. Hoop dat deze mevrouw geen blijvend letsel aan deze actie overhoud en de dader opgepakt wordt. Het is niet alleen die mevrouw die nu schade oploopt, maar het wekt ook angst in de omgeving, door 1 zo'n ziek persoon.