Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:44

als je gewoon zorgt voor een goed contract is er niks aan de hand Britta. En er zijn nog steeds genoeg naïevelingen die dit wel gewoon doen, marktplaats en bokt markt staat er vol mee. Daarom kunnen dit soort praktijken ook nog steeds plaatsvinden...

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:46

Hoi,

Ik heb even meegelezen en wil toch ook even reageren.
Paardensport blijft een sport, dus er blijven mensen die de paarden puur als object zien. Presteren ze niet goed genoeg? hebben ze wat opgelopen, blessure o.i.d., kost teveel tijd, geld en energie, weg ermee. Die mensen nemen de verantwoordelijkheid niet, die voelen niet de liefde, die willen alleen presteren. Helaas zijn de paarden de dupe, maar dat is met elk dier, elke industrie het geval.

Nu is natuurlijk niet elk adres dat een weidemaatje zoekt, gezelschap of een groot stuk land heeft wat wel kaal mag, slecht voor het paard. Er zijn maar weinig mensen te vertrouwen, maar er zijn ook mensen, die wel te vertrouwen zijn. Ik zoek ook een weidemaatje voor een symbolisch bedrag, evt bruikleen en zoek geen paard van 1500 euro wat ik er op kan zetten, ben ik dan gelijk een slecht adres? Tegenwoordig kun je ook dingen op contract zetten, dat vind ik zo'n mooie optie. als iemand niks te verbergen heeft en echt de waarheid verteld heeft de 'koper/krijger' daar niks op tegen toch?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:54

Vervelende kwestie, als ik mijn paard(en) niet meer zou kunnen houden (alleen om zeer dringende redenen zouden ze weggaan), zou ik ze in principe ook weg kunnen geven, maar dan niet aan iemand die ik alleen via internet 'ken'. Als je paard via via bij iemand terecht komt, heb je al veel meer zekerheid. Altijd eerst antecentenonderzoek doen. Ik heb al eens een paard van iemand gekregen, en een van mijn huidige paarden ook, voor een symbolisch bedrag. Maar dat ging ook via gemeenschappelijke kenissen.

Verder ken ik een geval van een weggegeven paard dat bij een net zo louche type terechtkwam als deze dame. Die meneer verzamelde die paarden in stallen, alvorens ze doorverkocht werden. Gelukkig kwamen de eigenaren er op tijd achter, die hebben het paard gewoon opgehaald, samen met de eigenaar van een ander paard die ze op het spoor waren gekomen. Denk maar niet dat types zoals die man en de dame in kwestie aangifte gaan doen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:03

Wat heb je aan een contract als je paard over de grens is verdwenen? Helemaal niets.

Als ik mijn paard weg zou kunnen geven aan een bekende, zou ik het nog overwegen maar waaróm zou je dat doen? Sowieso zou ik regelmatig (on)aangekondigd langs willen gaan.

Je zou ook een proefperiode kunnen afspreken van een paar maanden, als het louche figuren zijn, zullen ze daar veelal niet op zitten te wachten lijkt me.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:05

Ik sta overigens hier ook wel van te kijken:
Citaat:
Ziezo heet de 10-jarige ruin van Debbie Goedemans uit het Noordhollandse Vijfhuizen. Het paard heeft kissing spines, een rugaandoening. ,,Met rust is dat te genezen'', vertelt de eigenares.

En ik maar denken dat KS een chronische niet omkeerbare aandoening was.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:07

Sees schreef:
Wat heb je aan een contract als je paard over de grens is verdwenen? Helemaal niets.

Als ik mijn paard weg zou kunnen geven aan een bekende, zou ik het nog overwegen maar waaróm zou je dat doen? Sowieso zou ik regelmatig (on)aangekondigd langs willen gaan.

Je zou ook een proefperiode kunnen afspreken van een paar maanden, als het louche figuren zijn, zullen ze daar veelal niet op zitten te wachten lijkt me.

Maar dan moet je je paard ook niet op een pensionstal zetten, als een pensioneigenaar besluit om de paarden die hij heeft staan naar het buitenland te brengen is dat hetzelfde verhaal. Dan heb je iig sprake van contractbreuk en kun je de eigenaar dus aanpakken. Niks is waterdicht...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:13

Het is lastig om een vreemde te vertrouwen.Je kan wel eerst gaan kijken en alles goed keuren(zou bij ons wel kunnen).Maar wie gelooft mij.Onze Britt komt van een manege in Groesbeek.Ze was 28 en ik werd door veel mensen voor gek verklaart.Wat moet je nou met een oude knol.En ze geeft ons zoveel liefde en ze heeft mijn dochters heel veel geleerd.Beetje oftopic sorry.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:14

Ik neem aan dat je op een pensionstal zelf dagelijks naar je paard gaat, contact hebt stalgenoten e.d.? Dan zal je paard lijkt me minder snel ongezien de grens over gaan. Daarbij is de pensionhouder niet ineens met de noorderzon vertrokken zonder sporen achter te laten :D.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:20

Hoe je het ook wendt of keert, dergelijke praktijken komen voort uit het feit dat mensen zo´n moeite hebben met in laten slapen of naar de slager brengen.
Er zijn mensen waarbij het lijkt alsof ze hun paarden liever dood te zien gaan na en lange lijdensweg, of dat nu in een "rusthuis" , bij wildvreemden, of eigen wei is.
Nog nooit zijn er zoveel "recreatiepaarden" en "grasmaaiers" aangeboden en gehouden.
En dan heb ik het over paarden die chronische degeneratieve aandoeningen hebben, niet om dieren opgeleid zijn als recreatiepaard of "gras maaien" omdat ze bv nooit zijn ingereden.

De lage prijzen daarvoor maken ook dat paarden nu ook nog veel toegankelijker zijn voor elke drol die denkt er ook maar enig verstand van te hebben, of zelfs dat niet. En zo gaan ze van hand tot hand.

De enige die er wel bij varen zijn de handelaars en de alternatieve genezers en leveraars van suplementen etc.

Los van dat weet ik helaas uit eigen ervaring hoe het is als je je dieren tijdelijk denkt te kunnen toevertrouwen aan iemand en ze vervolgens verdwijnen. Maar dat ging om kerngezonde ponies.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-08-14 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:22

Lusitana, nou zo ongeveer denk ik er dus ook over.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:28

Foss schreef:
Is een mooi nummer van oud en afgedankt van Marco Borsato!

Mijn oudjes blijven bij mij tot de dood ons scheid heb mijn oudste 27 jaar en zijn laatste adem blaast hij bij mij uit.

Neem je verantwoordelijk tegen het dier weggeven is de makkelijkste weg!

Inderdaad Marco heeft het mooi verwoord in een liedje

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:44

Ik zeg: eigen schuld!
Neem je eigen verantwoording naar je eigen paard/ pony.

Wil je het niet houden en er zelf voor zorgen maar onverkoopbaar in de zin van blessure en of te oud, laat het dan inslapen of breng het zelf naar de slacht, hiermee bespaar je het dier heel veel paardenleed.

Als het op rust staat dan zeker niet wegdoen en het aan een ander overlaten en zo heeeeel af n toe opzoeken, lekker makkelijk en het is ook zo raar, want wie gaat er nou voor alle kosten opdraaien voor andermans paarden waar er niet op gereden mag/ kan worden???

Dan weet je voldoende toch? Veels te mooi om waar te zijn ook.
(addertje onder het gras en elke keer trapt men er weer in pffffffff en achteraf........... de zoveelste alweer)

Zo gauw het langdurig op rust moet en of te oud is wil men er vanaf en of zoveel mogelijk uitbesteden en dat dan graag zo goedkoop mogelijk zo niet het liefst gratis................

Lekker makkelijk................

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:58

xSBSx schreef:
Suzanne F. schreef:
Slechte praktijken maar neem dan gewoon zelf je verantwoordelijkheid als eigenaar en laat zo'n dier inslapen als je er niet meer voor kan zorgen.
Voor niks gaat de zon op. Ze hadden al kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Maar goed, die mevrouw heeft het vertrouwen wel beschaamd natuurlijk.

een gezond paard of waar geen nood bij is in laten slapen? dat vind ik eigenlijk niet kunnen... geef je paard voor een klein prijsje of gratis aan iemand die je kent... een vriendin van mij heeft haar pony ook aan mij gegeven omdat hij iets te oud werd en er geen stallen meer over waren.

Niet iedereen kent iemand die een paard kan onderhouden en of kan omgaan met de paarden (de niet paardengekken) dus dat kan niet altijd. En of wil niet opdraaien voor de kosten van een oud paard (ouderdom komt met de gebrekken en dus vette dierenartskosten...) waarmee er niet meer gereden kan worden en of niet kan betalen, zeker niet als het afgedankt is enkel omdat het te oud is...dit vind ik ook al walgelijk (afdanken ivm ouderdom dier).

Gewoon de tijd nemen om naar een goed tehuis te verkopen (gezonde paarden), al duurt het maanden........ die verantwoordelijkheid heb je ook naar je dier toe, dat als je het niet meer wilt en of ervoor kan zorgen dat het naar een goed tehuis gaat.

De quote van KIWIKO...ben ik helemaal mee eens! Ook met LUSITANO ben ik het helemaal mee eens.

Je hebt het leed zelf veroorzaakt naar jezelf en je (ex-)paard en daar was je helemaal zelf bij.
(In het kort en in mijn eigen woorden)

Want wie gaat er nou zo hup brengen/ ophalen naar een opvang, dat kosteloos is???, en er dan lekker geen omkijken naar heeft en zo heeeeel af n toe op komt zoeken of een mailtje/ telefoontje??? ik kan het me niet voorstellen.

Zeker niet in de vieze nare paardenwereld waar geld alles is.

Als ze te oud zijn en of mankeren maar wel als grasmaaier plezier in het leven heeft, prima maar hou het zelf en zorg er zelf voor en wanneer het moment daar is, in laten slapen en of naar de slager en dan dit ook zelf te regelen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-08-14 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Georged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:06

NathalietjeB schreef:
Tjah eerlijk gezegd vind ik dat als je paard oud is of op is iets heeft dat je zelf gewoon t paard moet weg brengen al dan niet naar de slager of inslapen.

Denken dat iemand wel alle kosten voor een afgekeurd/paard met problemen over neemt is gewoon dom

je ziet t steeds meer zowel op bokt markt als marktplaats.
Onder t mom weide maatje paard kan niet meer bereden etc worden. Of paarden van 28+ zoeken nieuwe baas .
Dan denk ik breng t dier gewoon weg.

helemaal mee eens Nathalie!!
Op dit moment zoek ik een gezond leuk recreatiepaard via deze websites mmar ik had ook al het idee dat er maar twee categorieen paarden te koop staan: luxe sportpaarden of afdankertjes...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:14

En dit is dus de reden waarom mijn pony bij mij zal sterven.
hoog opa gehalte, atrose, snel bevangen, bok voetjes, slechte gezondheid en het is een Shetlander.
Ik neem mijn verantwoording want hij was en is mijn keuze en ik ga hem niet ruilen ook al kan hij niks.
Zou niet weten waar hij dan terecht zou komen en hij is te lief om in zulke praktijken te belanden.
Wat een drama zeg.
Mensen wees dan zelf toch slim.
Niets is wat het lijkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:19

Lusitana schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, dergelijke praktijken komen voort uit het feit dat mensen zo´n moeite hebben met in laten slapen of naar de slager brengen.
Er zijn mensen waarbij het lijkt alsof ze hun paarden liever dood te zien gaan na en lange lijdensweg, of dat nu in een "rusthuis" , bij wildvreemden, of eigen wei is.
Nog nooit zijn er zoveel "recreatiepaarden" en "grasmaaiers" aangeboden en gehouden.
En dan heb ik het over paarden die chronische degeneratieve aandoeningen hebben, niet om dieren opgeleid zijn als recreatiepaard of "gras maaien" omdat ze bv nooit zijn ingereden.

De lage prijzen daarvoor maken ook dat paarden nu ook nog veel toegankelijker zijn voor elke drol die denkt er ook maar enig verstand van te hebben, of zelfs dat niet. En zo gaan ze van hand tot hand.

De enige die er wel bij varen zijn de handelaars en de alternatieve genezers en leveraars van suplementen etc.

Los van dat weet ik helaas uit eigen ervaring hoe het is als je je dieren tijdelijk denkt te kunnen toevertrouwen aan iemand en ze vervolgens verdwijnen. Maar dat ging om kerngezonde ponies.

_/-\o_
dat dus. Toen mijn hengst echt kapot bleek kreeg ik vanuit een heleboel hoeken berichten dat hij wel bij hun op de wei mocht. Want een jong paard herstelt snel en ze zouden er een homeopaat bij halen. Los van het feit dat ik me afvroeg wat ze wilden homeopaat-en bij een 3-jarige met artrose klasse 4 en heel veel pijn vond ik het idee al stuitend. Als op de wei zetten zou helpen zou ik dat zélf hebben gedaan. Al voordat ik wist hoe ernstig het echt was riep ik al dat hij dus nooit bij me weg zou gaan, want hij zou geheid in het handelscircuit zijn beland. Prachtig jong paard dat keihard was voor zichzelf.
Veel te veel mensen willen alles maar redden, al betekent dat een lijdensweg voor het paard.
ik had alles gedaan om hem bij me te houden, had hem met alle liefde van de wereld op de wei gezet als hij daar wat aan had gehad. Maar niet ten koste van hem.
Heb met heel veel verdriet mijn verantwoording genomen en hem laten gaan. Maar echt geen haar op mn hoofd die eraan dacht om hem maar bij een ander te dumpen. Hij was míjn vriendje en ík was verantwoordelijk voor hem.

Ik geloof beslist dat sommige paarden nog een heel fijne toekomst krijgen en ook verdienen maar verder zou een hoop ellende bespaard blijven als mensen zelf hun verantwoording zouden nemen in plaats van hun kapotte paard elders te plaatsen.
Dit soort horrorverhalen lees je gewoon te vaak...

ik hoop oprecht dat alle verdwenen paarden in goede gezondheid weer boven water komen. Lijkt me voor de oud-eigenaren een nachtmerrie.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:39

Okey , neem je verantwoordelijkheid zeggen veel mensen.

Maar nu de andere kant.
Mevrouw verkocht wel leugens zowel tegen de "verkoper" als de nieuwe koper, en dat is ook niet bepaald netjes.
Verhalen waarvan ze heel goed wist bij voorbaat dat ze die niet ging waarmaken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:50

Dat deze vrouw geen verantwoordelijkheid neemt snapt denk iedereen. Neemt niet weg dat wij dit wel kunnen. Ben je verplicht naar je paard vind ik

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:52

Exact een gevalletje "Bram Haage"

Mensen LET OP !

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:09

Überhaupt deze dame en haar dochter niet vertrouwen !!!

( ongeacht de discussie die ontstaat , echt pas op ! )

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:15

jeetje zeg, dat is echt op 1 km afstand! waar ze woon(de) ziet het er nu aardig leeg uit.....
vreselijk dat je zoiets zou doen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:34

Waar ik dan weer bang voor ben is dat iemand een leuk pensioen paard heeft die wij dan graag als recreatie paardje willen gebruiken.Gewoon buitenritje,hobbelen in de wei,beetje springen.En dat het paard dan niets meer kan.En als het paard er eenmaal is kan ik het niet meer wegdoen.Dus ik kan daar ook mee opgelicht worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:31

Britta, een pensioenpaard is met pensioen! Daar zou je imo dus ook niet meer mee moeten willen springen e.d. Zoek dan gewoon een ouder gezond paard.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:39

Dat bedoel ik ook.Maar een paard die de sport niet meer aan kan is toch ook met pensioen.Onze Britta kon het tempo van de manege niet meer aan.Maar bij ons kan ze alles nog.Geen springen en alles rustiger natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 07-08-14 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:42

Daarom krijgen mijn paarden , als ik het niet meer bekostigen kan, een enkele reis "eeuwige groene weides" van mij...

No way dat ik ooit nog met mijn paarden leuren ga, daar heb ik wel zo van geleerd, toen ik zelf zo ziek was en nog maar een paar jaar had gekregen van de artsen.
En dan ben ik nog zo een etter letter, dat ik ze als een havik in de gaten houd, goddank maar, want ik ben er nog steeds , dat had ik mijzelf ook nooit vergeven als ik ze nu al kwijt was geweest...