Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ziezo heet de 10-jarige ruin van Debbie Goedemans uit het Noordhollandse Vijfhuizen. Het paard heeft kissing spines, een rugaandoening. ,,Met rust is dat te genezen'', vertelt de eigenares.
Sees schreef:Wat heb je aan een contract als je paard over de grens is verdwenen? Helemaal niets.
Als ik mijn paard weg zou kunnen geven aan een bekende, zou ik het nog overwegen maar waaróm zou je dat doen? Sowieso zou ik regelmatig (on)aangekondigd langs willen gaan.
Je zou ook een proefperiode kunnen afspreken van een paar maanden, als het louche figuren zijn, zullen ze daar veelal niet op zitten te wachten lijkt me.
Foss schreef:Is een mooi nummer van oud en afgedankt van Marco Borsato!
Mijn oudjes blijven bij mij tot de dood ons scheid heb mijn oudste 27 jaar en zijn laatste adem blaast hij bij mij uit.
Neem je verantwoordelijk tegen het dier weggeven is de makkelijkste weg!
xSBSx schreef:Suzanne F. schreef:Slechte praktijken maar neem dan gewoon zelf je verantwoordelijkheid als eigenaar en laat zo'n dier inslapen als je er niet meer voor kan zorgen.
Voor niks gaat de zon op. Ze hadden al kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Maar goed, die mevrouw heeft het vertrouwen wel beschaamd natuurlijk.
een gezond paard of waar geen nood bij is in laten slapen? dat vind ik eigenlijk niet kunnen... geef je paard voor een klein prijsje of gratis aan iemand die je kent... een vriendin van mij heeft haar pony ook aan mij gegeven omdat hij iets te oud werd en er geen stallen meer over waren.
NathalietjeB schreef:Tjah eerlijk gezegd vind ik dat als je paard oud is of op is iets heeft dat je zelf gewoon t paard moet weg brengen al dan niet naar de slager of inslapen.
Denken dat iemand wel alle kosten voor een afgekeurd/paard met problemen over neemt is gewoon dom
je ziet t steeds meer zowel op bokt markt als marktplaats.
Onder t mom weide maatje paard kan niet meer bereden etc worden. Of paarden van 28+ zoeken nieuwe baas .
Dan denk ik breng t dier gewoon weg.
Lusitana schreef:Hoe je het ook wendt of keert, dergelijke praktijken komen voort uit het feit dat mensen zo´n moeite hebben met in laten slapen of naar de slager brengen.
Er zijn mensen waarbij het lijkt alsof ze hun paarden liever dood te zien gaan na en lange lijdensweg, of dat nu in een "rusthuis" , bij wildvreemden, of eigen wei is.
Nog nooit zijn er zoveel "recreatiepaarden" en "grasmaaiers" aangeboden en gehouden.
En dan heb ik het over paarden die chronische degeneratieve aandoeningen hebben, niet om dieren opgeleid zijn als recreatiepaard of "gras maaien" omdat ze bv nooit zijn ingereden.
De lage prijzen daarvoor maken ook dat paarden nu ook nog veel toegankelijker zijn voor elke drol die denkt er ook maar enig verstand van te hebben, of zelfs dat niet. En zo gaan ze van hand tot hand.
De enige die er wel bij varen zijn de handelaars en de alternatieve genezers en leveraars van suplementen etc.
Los van dat weet ik helaas uit eigen ervaring hoe het is als je je dieren tijdelijk denkt te kunnen toevertrouwen aan iemand en ze vervolgens verdwijnen. Maar dat ging om kerngezonde ponies.