Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:51

Vind er niet veel hypocriet aan.
Wij eten lekker vlees. Wij hebben 3 pony's staan.
Alle 3 zijn ze niet uitgesloten van de slacht. Als het moet, gaan ze enkeltje slachthuis binnen.
Veel liever dat ze zo nog 'nuttig' zijn, dan dat Rendac op mijn kosten aan mijn paard verdiend.
Dus moesten we onze paarden moeten weg doen en we vinden niemand geschikt, dan zal het enkeltje slachthuis zijn. Mss cru, maar wel fair. Snel gedaan en geen vechten en zorgen nadien.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:55

Keandra schreef:
Vind er niet veel hypocriet aan.
Wij eten lekker vlees. Wij hebben 3 pony's staan.
Alle 3 zijn ze niet uitgesloten van de slacht. Als het moet, gaan ze enkeltje slachthuis binnen.
Veel liever dat ze zo nog 'nuttig' zijn, dan dat Rendac op mijn kosten aan mijn paard verdiend.
Dus moesten we onze paarden moeten weg doen en we vinden niemand geschikt, dan zal het enkeltje slachthuis zijn. Mss cru, maar wel fair. Snel gedaan en geen vechten en zorgen nadien.

Ik zeg toch juist dat het hypocriet is dat men bij het ene beest (de hengst) het verschrikkelijk vind dat hij na een goed leven (weliswaar kort, maar in een natuurgebied is het meestal goed vertoeven) maar dan 'S avonds wel het andere beest eten dat waarschijnlijk een veel minder goed leven heeft gehad, en dat prima vinden.

Eet zelf geen vlees, maar met vlees eten an sich vind ik niks mis hoor. Zeker niet dat van een paard, na een goed leven te hebben gehad. Het gaat mij om de manier waarop.

Maar ik ben blij dat deze hengst een goed plekje heeft gevonden.

bliver

Re: Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:00

wat een lekker opgeklopt nieuwsbericht ook weer. Het ging dus gewoon om een jonge hengst die niet handmak is en was ontsnapt. Fijn dat iemand zich erover ontfermd! Ik zou zeggen ballen eraf en gewoon lekker mee aan het werk, je zal zien dat in een paar weken dit een braaf paard is.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:12

YOURLOVER schreef:
xSogno schreef:
En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.

Hier wil ik even mijn mening over geven.
Vleesvarkens en -koeien worden over het algemeen geproduceerd voor
de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.

Hierin zit een groot onderscheid, dus ik vind jou mening onterecht.

Dieren worden niet "geproduceerd", ze worden gewoon geboren. Of dat nu een varken, paard of koe is maakt niet uit, dat onderscheid is puur cultureel bepaald. Zo is het hier not done om een hond op te eten, maar in sommige andere culturen is dat heel normaal, en daar worden honden dan ook 'geproduceerd' voor consumptie.

Ik vind het fijn voor dit paard dat het een tweede kans krijgt, lijkt me ook een leuk projectje om je tanden in te zetten (moehaha :+ ). Maar vergeleken met de weet-ik-hoeveel paarden die te voor een appel en een ei te koop staan, of afgevoerd worden omdat de markt verzadigd is en er veel teveel (hersenloos) gefokt wordt, is dit... tja, inderdaad op zijn minst dubbel. :)

Oh ja, en ik eet zelf al heel lang geen vlees meer, maar heb er op zich geen moeite mee als andere mensen dat wel doen, graag wel met enig bewustzijn van de achtergrond van wat ze eten. ;)

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:38

Ik moet dit ook niet lezen...
Geproduceerd.........aaaargh.......
Auto's en koelkasten worden geproduceerd. Koeien en mensen worden geboren.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:11

Ik vind deze discussie off topic. Hoor liever meer over de hengst.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:29

die beesten worden puur gemaakt om op gegeten te worden. dat heet productie. Kunnen we hier allemaal hypocriet gaan doen dat het niet zo lekker klinkt maar het is gewoon de waarheid niks meer en niks minder.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:35

Deze discussie hoort hier niet ;) Iedereen zijn mening, laat het lekker zo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:36

fijn dat het hengstje nu een baasje heeft. Ben benieuwd naar hoe het zal gaan opgroeien en wat er van hem gaat worden. Ik vind het zulke mooie dieren.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:53

Zo is dat! De hengst had niet een fijn leven en hard handig aangepakt waarschijnlijk. Al met al ben ik heel blij met hem en hij is nog zo jong! Weet zeker dat het een top paard word. Volg ons op facebook mijn naam is Benice Celik en ons bedrijf Ginnys Horse Ranch!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:55

BeniceCC schreef:
Zo is dat! De hengst had niet een fijn leven en hard handig aangepakt waarschijnlijk. Al met al ben ik heel blij met hem en hij is nog zo jong! Weet zeker dat het een top paard word. Volg ons op facebook mijn naam is Benice Celik en ons bedrijf Ginnys Horse Ranch!

waar haal je die conclusie vandaan dan dat hij hardhandig aangepakt zou zijn?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:58

Een donatie....ik zat er eigenlijk op te wachten. Ik heb ook een heel stoer peerd waar ik gewoon zelf de kosten van moet betalen en waarvoor ik ook geen donaties krijg. (Zal wel weer te kort door de bocht zijn).

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:24

Donatie? Ik heb geen facebook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:28

PussInBoots schreef:
Een donatie....ik zat er eigenlijk op te wachten. Ik heb ook een heel stoer peerd waar ik gewoon zelf de kosten van moet betalen en waarvoor ik ook geen donaties krijg. (Zal wel weer te kort door de bocht zijn).

ik ga ook trouwen en deel van het geld gaat ook naar de dierenarts nu :j (of eigenlijk -O- want het is even goed balen...)

Hmmm ik had het toch anders moeten aanpakken :=
(Maar nee, ik durf niet zo schaamteloos om geld te vragen :o )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-08-14 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:29

Ja ze vragen een donatie om de castratie ed te kunnen betalen. Omdat Benice het van den bruiloftpotje gehaald heeft. Tja..apart vind ik het wel..

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:51

zou me niet zo druk om maken als hij geslacht zu worden. Maar dan wel in de wei zonder extra stress van een trailer rit.

En om nou te zeggen dat het zielig is en hij beter terug kan.
een hengst zou opnieuw moeten vechten is dat dan niet zielig.
Nee laat hem op het plekje waar die staat dan nu slachten. vroeg of laat zou dit toch gebeuren.
Hij heeft een mooi los leven gehad wat wil je nog meer. veel koeien varkens en kippen kunnen dit in deze tijd nietmeer zeggen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:52

veranadautje schreef:
zou me niet zo druk om maken als hij geslacht zu worden. Maar dan wel in de wei zonder extra stress van een trailer rit.

En om nou te zeggen dat het zielig is en hij beter terug kan.
een hengst zou opnieuw moeten vechten is dat dan niet zielig.
Nee laat hem op het plekje waar die staat dan nu slachten. vroeg of laat zou dit toch gebeuren.
Hij heeft een mooi los leven gehad wat wil je nog meer. veel koeien varkens en kippen kunnen dit in deze tijd nietmeer zeggen.

heb je het topic wel gelezen?

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:00

ja ik heb het topic gelezen. Ik ben ook blij dat iemand met verstand hem nu heeft maar het gaat mij meer om het feit dat mensen gelijk stampij om een paard maken als mensen hem willen slachten.

zelfde als donaties vragen ik koop ook geen paard en vraag daarna om geld

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:02

je hebt het over dat hij opnieuw zou moeten vechten. Het gaat helemala niet om een wild paard maar om een jonge hengst die gewoon niet handmak is en is ontsnapt.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:25

ontsnapt uit een natuur gebied hier staan altijd meer paarden maar laat maar.
hij heeft gelukkig een goed nieuw huis met mensen die er verstand van hebben

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:30

Gelukkig snappen genoeg mensen dat we niet schaamteloos om geld vragen en zeggen dat elke donatie welkom is. Wij hebben een paard gered en wel te verstaan een paard die nooit voor de slacht bedoelt was. Wij weten hoe t zit en t maakt me niet uit wat anderen denken. Ik ben blij dat er meer mensen zijn die voor zijn dan tegen. En mensen die gedoneerd hebben heel erg bedankt! En t is niet zomaar een koop van "hey" ik wil een paard kopen, het is geheel onverwachts gekomen, vandaar dat wij zeggen elke kleine donatie is welkom. Dus vergis je er niet in wat jullie zeggen. Dit is tevens mijn laatste bericht.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:32

Huh, ik dacht vandaag te lezen dat die hengst door Ginys ranch ofzo was gekocht/gekregen..
en dat hij daar nu heen ging..
Maar dat zal we een ander verhaal zijn geweest..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:37

Benice is van Ginny's horse ranch horseland93

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:39

Avelienvd schreef:
Benice is van Ginny's horse ranch horseland93

Aah kijk dat verklaart een hoop :+ :o
maar hij leeft dus nog, gezien de laaste nieuwsberichten..
in mijn ogen is het gewoon een ongeschoold paard

Wat een prachtige hengst trouwens! <3

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:57

Ik volg het verhaal al met verbazing en nu val ik helemaal van mijn stoel...
Laten we de held spelen en de hengst redden en dan vervolgens donaties gaan vragen om het te kunnen castreren ed .... Juist vraag me werkelijk af waar het mis gaat in dit verhaal..

*gaat ook op zoek naar zielig paard en opent rekeningnummer