Perl-Borg: Rath met Totilas naar 85.180 procent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:36

kimberley12 schreef:
Ik ben wel eens benieuwd hoe het paard het zou doen onder een amazone...

Ik ook, het is toch ook niet gek dat een paard moeite heeft met presteren als er 100 kg op z'n rug zit? dat het nu een stuk beter gaat komt vooral omdat Rath rustiger zit.

xSlvna

Re: Perl-Borg: Rath met Totilas naar 85.180 procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:40

Maar ja, als je London (etc.) dan de 1,60 m ziet lopen met een man erop...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 16:41

Rath weegt heus geen 100 kg hoor.. ;) En Gal ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:45

En Gerco al helemaal niet :)).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:56

Ja Gerco is toevallig een smal ventje _O-

Houtzager weegt toch bijna een 90 kg, paarden presteren ook uitstekend.

Edward zou een 70 kg wegen, en Rath is ook maar smal, denk niet dat die (veel) zwaarder is.

Denk dat die paarden, bij nader inzien, minder gewicht op de rug hebben als mening tank hier in Nederland.
Die arme dieren hebben zelf al 80 kg overgewicht (even zuinig bekeken) en dan nog 90 kg niet-goed-bewegend-gewicht extra erop. :')

Oh erg
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 28-06-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:57

En klein, vergeet klein niet :)).

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:13

FriesWytske schreef:
Inderdaad. Dat valt mij ook steeds meer op hier op bokt. Je mag bijna je eigen mening niet meer zeggen, want je hebt er geen verstand van als je niet op dit niveau rijd.

FriesWytske schreef:
Ben wel benieuwd naar hoeveel hij krijgt bij de juryleden die vaak op de grote concoursen jureren. De juryleden die hier hebben gejureerd, heb ik nog nooit van gehoord.

Tja als jij niet weet dat ten minste drie van de vijf juryleden die jij hier als nobody wegzet op de Olympische Spelen hebben gejureerd dan moet je niet vreemd opkijken als mensen denken dat jij er geen verstand van hebt. }>

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:19

Wow...wat is er mis met de sport, als een paard dat toch echt heel duidelijk onregelmatig in de passage is, 85% kan scoren???

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:36

Precies, no matter what horse en what rider?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:38

Hermelientje schreef:
FriesWytske schreef:
Inderdaad. Dat valt mij ook steeds meer op hier op bokt. Je mag bijna je eigen mening niet meer zeggen, want je hebt er geen verstand van als je niet op dit niveau rijd.

FriesWytske schreef:
Ben wel benieuwd naar hoeveel hij krijgt bij de juryleden die vaak op de grote concoursen jureren. De juryleden die hier hebben gejureerd, heb ik nog nooit van gehoord.

Tja als jij niet weet dat ten minste drie van de vijf juryleden die jij hier als nobody wegzet op de Olympische Spelen hebben gejureerd dan moet je niet vreemd opkijken als mensen denken dat jij er geen verstand van hebt. }>

Goh, moet je nu ook al onthouden wie waar en wanneer altijd jureert. En dan nog. Daar vond ik de juryleden het ook regelmatig bij het onjuiste eind hebben. Ruk en plukwerk lijkt hedendaags de normale zaak te zijn in de dressuur. Want oh, wat is het mooi. Maar ik vind het niet om aan te zien. Mogen ze wat mij betreft heel erg op afgerekend worden. En dan doel ik niet alleen op de buitenlanders, maar ook op de Nederlanders die dit doen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:39

Ach ik kan me nog goed het paard van werth herinneren die tijdens de os in hong kong vol in de staak ging en vervolgens super punten kreeg.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:36

Juut schreef:
Wow...wat is er mis met de sport, als een paard dat toch echt heel duidelijk onregelmatig in de passage is, 85% kan scoren???

Dat vraag ik me ook steeds af, als je er achter bent, wil je het dan even doorgeven?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:45

Toch wel opvallend dat de grote discussies der moderne wedstrijddressuur altijd gevoerd lijken te worden in topics waar Rath en Totilas in de titel vermeld worden. Wanneer een Nederlander(se) iets wint worden deze discussies zelden in dit subforum gezien.
De discussie van het onregelmatige lopen is terecht, maar waarom nu pas? Waarom pas nu er een Duitser in het zadel zit?
Waarom de discussie over de problemen die er in het hedendaagse dressuur te zien zijn (die ik overigens niet ontken) altijd oprakelen wanneer Rath voorbij gehuppeld komt?

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:53

Super score voor Rath en Totilas!

Trouwens, dat "bokt" alleen nu klaagt over hoe Totilas gereden wordt is niet waar. Ik kan me nog enkele flinke discussies herinneren van een paar jaar terug, over Edward Gal.

[RT-D] Achterbeengebruik Totilas

[RT-D] Totilas, is het niet te extreem?

Toen weinig gehoord over het onregelmatig lopen van Totilas. Ach het is ook nooit goed en er zijn altijd negatieve punten te vinden, of eigenlijk moet ik zeggen verbeterpunten. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:56

Inderdaad, dan werd er zo eens een grote discussie opgestart. Maar niet bij ieder nieuwsbericht dat er over Gal verscheen. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:56

Gini schreef:
Toch wel opvallend dat de grote discussies der moderne wedstrijddressuur altijd gevoerd lijken te worden in topics waar Rath en Totilas in de titel vermeld worden. Wanneer een Nederlander(se) iets wint worden deze discussies zelden in dit subforum gezien.
De discussie van het onregelmatige lopen is terecht, maar waarom nu pas? Waarom pas nu er een Duitser in het zadel zit?
Waarom de discussie over de problemen die er in het hedendaagse dressuur te zien zijn (die ik overigens niet ontken) altijd oprakelen wanneer Rath voorbij gehuppeld komt?

Omdat daar voor niemand Het wilde zien...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:59

FriesWytske schreef:

Dat zegt meer over jou dan over die juryleden :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:07

Jennyj01 schreef:
Hoge scores of niet. Ik blijf het een weg zap combinatie vinden. Net als Adelinde trouwens. Het kan me gewoon niet blijven boeien.

Mee eens :-).

Overigens ook met dat AW in deze proef, krijg je in de M geen voldoende voor zo. Maar weet ook niet wat MAR had.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:15

5. Halt - Rein back 5 steps: 8 9 8.5 9 8.5
Dit dus...

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:24

vur schreef:
Dit dus...

Inderdaad... Die krijgen al 10% hoger bij het überhaubt binnenrijden in de piste, terwijl ong. 65%/70% ruiters net zo goed kunnen halt houden maar een 6 of 7 krijgen, vind dat onterecht! Maar hoelang klaagt men al over jury's... Hoe dan ook, zij zien het beter dan ik, want ik ben geen 5* jurylid dus mag daar ook niet over oordelen! :o

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:26

R12312 schreef:
FriesWytske schreef:

Dat zegt meer over jou dan over die juryleden :D

Eerlijk gezegd zijn dat niet de minste juryleden.. Wüst, Alonso, McMullen, Eisenhardt... Zijn niet de minste jurynamen! Enkele van hen zitten dit jaar ook in het WK Jurypanel en jureerden o.a. EK's WK's en OS! Aan hun ligt het niet! :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:11

koenborias schreef:
vur schreef:
Dit dus...

Inderdaad... Die krijgen al 10% hoger bij het überhaubt binnenrijden in de piste, terwijl ong. 65%/70% ruiters net zo goed kunnen halt houden maar een 6 of 7 krijgen, vind dat onterecht! Maar hoelang klaagt men al over jury's... Hoe dan ook, zij zien het beter dan ik, want ik ben geen 5* jurylid dus mag daar ook niet over oordelen! :o

Je zou ook kunnen bediscussiëren dat er dan wellicht in de basissport te streng gejureerd wordt.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:22

Inderdaad... Die krijgen al 10% hoger bij het überhaubt binnenrijden in de piste, terwijl ong. 65%/70% ruiters net zo goed kunnen halt houden maar een 6 of 7 krijgen, vind dat onterecht! Maar hoelang klaagt men al over jury's... Hoe dan ook, zij zien het beter dan ik, want ik ben geen 5* jurylid dus mag daar ook niet over oordelen! :o[/quote]

Je zou ook kunnen bediscussiëren dat er dan wellicht in de basissport te streng gejureerd wordt.[/quote]
Dat is ook zo! Zelfs nog in de Lichte Tour. Juryleden liggen al een nacht wakker nadat ze een 8 hebben gegeven, in de GP strooien ze met 10en als het ware.. Erg jammer, terwijl er in de niveau's onder de GP veel goede paarden lopen die ook voor 10en kunnen lopen!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:23

:j
R12312 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Wat gaat dat dier onregelmatig zeg, vooral de laatste lijn lijkt ie zich steeds op 1 been te gooien en dat hoofd zo knikken.

Ik kon het met de beste wil van de wereld niet negeren en vraag me af hoe de jury dat wel kan.

Ik zou zeggen, lees je eigen onderschrift eens!

Top gedaan! Een score die Totilas in de GP nog nooit heeft gelopen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:13

R12312 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Wat gaat dat dier onregelmatig zeg, vooral de laatste lijn lijkt ie zich steeds op 1 been te gooien en dat hoofd zo knikken.

Ik kon het met de beste wil van de wereld niet negeren en vraag me af hoe de jury dat wel kan.

Ik zou zeggen, lees je eigen onderschrift eens!

Top gedaan! Een score die Totilas in de GP nog nooit heeft gelopen!

Eens!

Ik vind het een fijn gereden proef en ze zijn gegroeid tot een heel passende combinatie :j .