Anoniem schreef:nu ben ik wel benieuwd eigenlijk (gaan we wel een beetje offtopic).
Omdat ik ook het idee heb dat controle over het paard toch wel een probleem is (zeker in een massa start).
Zouden jullie voorstander zijn om voor het starten van Endurance een min. B+1 dressuur te vragen? Net als gebeurt in het springen(B+1 dressuur) en SGW (B+1 springen).
Zodat er meer controle is op de rijkwaliteiten van de ruiter.
nee dat zou ik juist niks vinden...
dan moet je nog weer een startkaarr daarvoor aanvragen en dat maakt de drempel om endurance te starten alleen,maar groter.
ik heb ook meer het idee dat het aan het type paard ligt of je stuitert of niet.
mijn pony reageert redelijk relaxt op de massastart.
ik denk dat de meeste ruiters die echt linke paarden hebbe er zelf wel voor kiezen om achter de massa aan te starten.
dus die extra regel hoeft van mij echt niet.
en dat de basissport (laat staan klasse I/II) niet te vergelijken is met internationale wedstrijden en wat ook al wordt gezegd dat de controles in de (Nederlandse) basissport zo veel zijn,dat het zowiezo niet te vergelijken is.
. Dan moet je eerst nog springen, 1m voor de meeste en dat vind ik toch best knap met een AV tussen de paarden
Mee eens. Eet smakelijk Ruud!
ben benieuwd hoe gecontrolleerd dat zou gaan
krijg je ook geen race massa starts.