Springruiter Denis Lynch en Coulisa gevallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:29

Zo'n verkeerde ruiter vind ik Dennis Lynch anders niet. Ik vind hem meestal zeer netjes rijden.
Er zijn genoeg ruiters die ik slechter en lelijker vind rijden en als ik dan namen moet noemen:
Kijk eens naar Michel Robert, het is onbegrijpelijk hoe hij zijn paard zo rond kan rijden.

Dit was gewoon een zeer ongelukkig gelopen parcours en ik vond dat ze het na de eerste struikelpartij nog knap dat ze zich zo herpakten. Hoop dat het paard goed hersteld.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:12

"Denis Lynch and Coulisa Update: Denis Lynch's brother Shay reports that the operation on Coulisa near Rotterdam today, following her heavy fall in the Rotterdam Grand Prix, was "very successful" and that the mare was back on her feet afterwards. "It's very early days," he said, "but the first signs are very positive." Coulisa will shortly be transported back to her own stable in Germany where she will undergo a four to eight month recuperation period."

marlonFloris

Re: Springruiter Denis Lynch en Coulisa gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:25

gekukkig dat het er nu beter uit ziet voor haar en dat de operatie goed is gegaan. maar we weten dus nog niet waar ze aan geopereerd is of lees ik daar over heen? :)

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:44

vilheide schreef:
Zo'n verkeerde ruiter vind ik Dennis Lynch anders niet. Ik vind hem meestal zeer netjes rijden.
Er zijn genoeg ruiters die ik slechter en lelijker vind rijden en als ik dan namen moet noemen:
Kijk eens naar Michel Robert, het is onbegrijpelijk hoe hij zijn paard zo rond kan rijden.

Dit was gewoon een zeer ongelukkig gelopen parcours en ik vond dat ze het na de eerste struikelpartij nog knap dat ze zich zo herpakten. Hoop dat het paard goed hersteld.

Neem aan dat je Roger Yves Bost bedoeld... Michel Robert is namelijk een stijlruiter :o en "Bostie" en gedrocht om naar te kijken.. :n

Ik vraag mij eerlijk gezegt af of diegenen die zoveel rijtechnisch commentaar hebben op Lynch... of zij zelf wel eens op iets "hoger" niveau parcoursen hebben gesprongen? Maakt namelijk wel verschil.. een B parcours of bijvoorbeeld een Z parcours. En om over balans te beginnen... dacht dat de merrie toch een behoorlijk staaltje uhm.. kracht/karakter/ervaring (geen idee hoe ik het verwoorden kan) laat zien met het struikelen in de dubbel en toch nog foutloos er over komen..

Edit: Vilheide ik ben het dus verder helemaal met je eens.. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:21

Yinthee schreef:
"Denis Lynch and Coulisa Update: Denis Lynch's brother Shay reports that the operation on Coulisa near Rotterdam today, following her heavy fall in the Rotterdam Grand Prix, was "very successful" and that the mare was back on her feet afterwards. "It's very early days," he said, "but the first signs are very positive." Coulisa will shortly be transported back to her own stable in Germany where she will undergo a four to eight month recuperation period."

Voorlopig goed nieuws dus, gelukkig.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:19

Blij te lezen dat de operatie goed is gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:39

MariJanneke schreef:
vilheide schreef:

Neem aan dat je Roger Yves Bost bedoeld... Michel Robert is namelijk een stijlruiter :o en "Bostie" en gedrocht om naar te kijken.. :n

Ik vraag mij eerlijk gezegt af of diegenen die zoveel rijtechnisch commentaar hebben op Lynch... of zij zelf wel eens op iets "hoger" niveau parcoursen hebben gesprongen? Maakt namelijk wel verschil.. een B parcours of bijvoorbeeld een Z parcours. En om over balans te beginnen... dacht dat de merrie toch een behoorlijk staaltje uhm.. kracht/karakter/ervaring (geen idee hoe ik het verwoorden kan) laat zien met het struikelen in de dubbel en toch nog foutloos er over komen..

Dit vind ik echt de grootste boktdooddoener hé. Waarom mag men hier geen mening hebben over de rijstijl van topruiters? Deze staan immers in de schijnwerpers en zijn voorbeeld voor de amateurs. We hoeven alleen niet klakkeloos aan te nemen dat het zo hoort wat ze doen. Maar dat zijn meningen, ik vond het persoonlijk ook wel tijd worden om terug te trekken, maar ik weet ook uit ervaring dat als je eenmaal in zo'n parcours zit je een bepaalde flow kunt hebben dat je erop vertrouwd dat je wel heelhuids binnen komt. Nu zeggen dat Dennis had moeten stoppen is iets voor de achterafman, daar kun je over door blijven gaan maar heeft geen zin.

Ik laat me verder niet teveel uit over het feit dat internationale ruiters veel over hebben voor hun paarden, want dat is niet zoals de doorsnee ruiter veel over heeft voor zijn paarden. Het gaat er op een andere manier aan toe, en dat is imo niet het beste voor de paarden over hebben...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:40

Om een vraag van hierboven te beantwoorden:
Ja ik heb wel eens in het M of Z mijn paard even stil gezet om te herpakken.
Hij kwam in een lange lijn te vroeg en raakte echt met een klap de balk van de oxer met zijn achterbenen.
Heb hem gelijk stil gezet om hem even te herpakken. Had uiteindelijk alleen die balk en paard was ook zijn vertrouwen niet kwijt naderhand.

Daardoor vind ik nog steeda dat de ruiter had moeten afgroeten of in ieder geval een volte had moeten rijden.
Winst zat er toch niet meer in, en ja bij elke ruiter en bij elke tak van onze sport zou ik precies hetzelfde denken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:45

marlonFloris schreef:
gekukkig dat het er nu beter uit ziet voor haar en dat de operatie goed is gegaan. maar we weten dus nog niet waar ze aan geopereerd is of lees ik daar over heen? :)

idd mijn gedachten ook..
Ik heb de val gezien en dacht direct die heeft zijn been gebroken :o

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:54

MariJanneke schreef:
vilheide schreef:

Yep die bedoel ik, wat een stomme fout.
Maar helaas kan ik het niet wijzigen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:22

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:20

Hoop dat het paardje snel is opgeknapt een ongeluk zit soms gewoonweg in een klein hoekje.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:46

oji schreef:
Knap dat mensen kunnen zien dat een paard niet rad is voor het parcours, als van dat deel niet eens beelden zijn waarbij de benen van het dier in beeld zijn _-:(
Ik denk dat er geen paard is dat de eerste 1, 2 passen na een struikel regelmatig loopt, dat heet herpakken.
Ja de rit verdiende geen schoonheidsprijs. Maar hebben we allemaal wel eens niet ons dag, dat je net ff geen lekker ritme pakt, alles net niet helemaal klopt. Buiten de struikel in de dubbel was het geen geweldig parcours, maar ook geen parcours dat direct aanleiding gaf om op te geven. Dan zou er gewoon een regel moeten komen, als een paard een keer struikelt in parcours, uitsluiting. Het was gewoon een bijzonder kort ingezette wending, waarbij het paard naar buiten uitzwaaide en daardoor veel te groot afging. Taxatiefout, maken we allemaal wel eens. Gewoon een tragisch ongeluk. Hopelijk voor het paard en ruiter komt het weer goed.

Eens!!

Equnews pakt weer met zo'n idioot artikel uit, waar het op gebaseerd is, geen idee, maar dit is toch zwartmakerij!
http://equnews.be/varia/denis-lynch-zwa ... rotterdam/

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:13

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:02

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:35

Hoe zou het hier nu mee zijn ?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:09

Coulisa is deze week ingeslapen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:31

Och jeetje! Wat verschrikkelijk sneu! Je hoopt toch altijd op een goede afloop

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:36

Hey xmanadisx heb je daar een bron van? Ik kan het nergens op internet vinden.

Dat zou wel onverwacht zijn aangezien ze eerst zo positief waren over het herstel.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:59

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:05

Ik wilde hem net er op zetten :) Volgens mij is dat echt net geplaatst! Xmanadisx je loopt op het nieuws vooruit.

Wel erg akelig allemaal! Ik denk dat Denis Lynch nu nog meer kritiek over zich heen gaat krijgen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:17

Sorry, ik had het via worldofshowjumping.com al gezien ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:36

erg sneu, eerste berichten na de operatie waren redelijk positief, maar helaas.....

Bokkertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:24

Het is erg triest voor alle partijen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 06:45

Wat verschrikkelijk naar :(
Is dit nog terug te kijken? Ik ben wel benieuwd naar de 'vooruit duwende' rijstijl waar continu over gesproken wordt in artikelen. Kon zelf niets vinden, maar wie weet.