Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vilheide schreef:Zo'n verkeerde ruiter vind ik Dennis Lynch anders niet. Ik vind hem meestal zeer netjes rijden.
Er zijn genoeg ruiters die ik slechter en lelijker vind rijden en als ik dan namen moet noemen:
Kijk eens naar Michel Robert, het is onbegrijpelijk hoe hij zijn paard zo rond kan rijden.
Dit was gewoon een zeer ongelukkig gelopen parcours en ik vond dat ze het na de eerste struikelpartij nog knap dat ze zich zo herpakten. Hoop dat het paard goed hersteld.
en "Bostie" en gedrocht om naar te kijken..
Yinthee schreef:"Denis Lynch and Coulisa Update: Denis Lynch's brother Shay reports that the operation on Coulisa near Rotterdam today, following her heavy fall in the Rotterdam Grand Prix, was "very successful" and that the mare was back on her feet afterwards. "It's very early days," he said, "but the first signs are very positive." Coulisa will shortly be transported back to her own stable in Germany where she will undergo a four to eight month recuperation period."
MariJanneke schreef:vilheide schreef:Zo'n verkeerde ruiter vind ik Dennis Lynch anders niet. Ik vind hem meestal zeer netjes rijden.
Er zijn genoeg ruiters die ik slechter en lelijker vind rijden en als ik dan namen moet noemen:
Kijk eens naar Michel Robert, het is onbegrijpelijk hoe hij zijn paard zo rond kan rijden.
Dit was gewoon een zeer ongelukkig gelopen parcours en ik vond dat ze het na de eerste struikelpartij nog knap dat ze zich zo herpakten. Hoop dat het paard goed hersteld.
Neem aan dat je Roger Yves Bost bedoeld... Michel Robert is namelijk een stijlruiteren "Bostie" en gedrocht om naar te kijken..
![]()
Ik vraag mij eerlijk gezegt af of diegenen die zoveel rijtechnisch commentaar hebben op Lynch... of zij zelf wel eens op iets "hoger" niveau parcoursen hebben gesprongen? Maakt namelijk wel verschil.. een B parcours of bijvoorbeeld een Z parcours. En om over balans te beginnen... dacht dat de merrie toch een behoorlijk staaltje uhm.. kracht/karakter/ervaring (geen idee hoe ik het verwoorden kan) laat zien met het struikelen in de dubbel en toch nog foutloos er over komen..
Edit: Vilheide ik ben het dus verder helemaal met je eens..
MariJanneke schreef:vilheide schreef:Zo'n verkeerde ruiter vind ik Dennis Lynch anders niet. Ik vind hem meestal zeer netjes rijden.
Neem aan dat je Roger Yves Bost bedoeld... Michel Robert is namelijk een stijlruiteren "Bostie" en gedrocht om naar te kijken..
![]()
Ik vraag mij eerlijk gezegt af of diegenen die zoveel rijtechnisch commentaar hebben op Lynch... of zij zelf wel eens op iets "hoger" niveau parcoursen hebben gesprongen? Maakt namelijk wel verschil.. een B parcours of bijvoorbeeld een Z parcours. En om over balans te beginnen... dacht dat de merrie toch een behoorlijk staaltje uhm.. kracht/karakter/ervaring (geen idee hoe ik het verwoorden kan) laat zien met het struikelen in de dubbel en toch nog foutloos er over komen..
Edit: Vilheide ik ben het dus verder helemaal met je eens..
oji schreef:Knap dat mensen kunnen zien dat een paard niet rad is voor het parcours, als van dat deel niet eens beelden zijn waarbij de benen van het dier in beeld zijn![]()
Ik denk dat er geen paard is dat de eerste 1, 2 passen na een struikel regelmatig loopt, dat heet herpakken.
Ja de rit verdiende geen schoonheidsprijs. Maar hebben we allemaal wel eens niet ons dag, dat je net ff geen lekker ritme pakt, alles net niet helemaal klopt. Buiten de struikel in de dubbel was het geen geweldig parcours, maar ook geen parcours dat direct aanleiding gaf om op te geven. Dan zou er gewoon een regel moeten komen, als een paard een keer struikelt in parcours, uitsluiting. Het was gewoon een bijzonder kort ingezette wending, waarbij het paard naar buiten uitzwaaide en daardoor veel te groot afging. Taxatiefout, maken we allemaal wel eens. Gewoon een tragisch ongeluk. Hopelijk voor het paard en ruiter komt het weer goed.