Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EskeGirl schreef:Wat is er precies training aan rondjes stappen/draven?
Vind deze er wel beter uitzien.
.
. Een half uur goed stappen is goed voor een paard. Mousmous schreef:Nou anneliesdj, ik heb 9 paarden, waarvan ik er 5 moet rijden, ook voor de wedstrijden, daarbij een baan en al het werk wat we thuis hebben, omdat ze dus aan huis staan. Dus zelf mesten enz., maar al kon ik het betalen dan zou ik zo'n ding echt niet willen hebben. Er wordt hier dan ook niet gewandeld met de paarden, ze gaan, buiten het rijden om natuurlijk, gewoon naar buiten in de wei of in de bak.
Dus al had ik er 30, werd er nog niet gewandeld![]()
Ik heb een aantal paarden laten opereren in het verleden aan een chip, en die moesten wel 'gewandeld' worden. Nou, dat is goed te doen. Daar is echt wel tijd voor vrij te maken.
En we lopen wel eens met jonge paarden een rondje over de weg om ze te laten wennen aan een andere omgeving. Maar dat is ook alles ook.
Ik zit hier vlakbij een grote bekende dressuurstal, waar dus wel veel met de paarden gewandeld wordt door de grooms, juist ook omdat ze daar geen stapmolen willen hebben.
Mousmous schreef:Idd geen tijd of interesse in wandelen of fietsen. En als je een druk leven hebt zoals wij, ben je blij dat je op een gegeven moment even op de bank kan hangen. Heerlijk, en daar is niets mis mee.