Wiesbaden: Rath scoort ruim 80 procent met Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

Re: Wiesbaden: Rath scoort ruim 80 procent met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:55

aah oke dat gesprek heb ik dan gemist, bij dat ik niet de enige ben die het opvalt

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:56

Jolien87 schreef:
Ufurio4e schreef:
Ik had juist het idee dat totilas blij was met de ruimte die hij krijgt aan het einde van de proef. Veel spanning, fijn hem gezond weer te zien!

Heb je weleens hardgelopen? Dan vind je het ook heerlijk om even je benen en armen uit te "zwabberen" nadat je spieren zich zo hebben ingespannen.

Ja, dat doe ik drie keer in de week! Maar goed eindeloze discussie. Ik vind dat er gewoon te weinig ontspanning is te zien in de proef. En dat zijn vele met mij eens.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:56

Ik vermoed dat bij beide paarden de kinketting idd wat los zit. Dan gaat de stang al snel horizontaal, alleen het nadeel daarvan is wel dat mocht de stang een tongboog hebben, in sommige gevallen kan dat een behoorlijke boog zijn, dat deze dan wel tegen het verhemelte aan zit.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:09

Mousmous schreef:
Ik vermoed dat bij beide paarden de kinketting idd wat los zit. Dan gaat de stang al snel horizontaal, alleen het nadeel daarvan is wel dat mocht de stang een tongboog hebben, in sommige gevallen kan dat een behoorlijke boog zijn, dat deze dan wel tegen het verhemelte aan zit.

Wannner je aan de stang "strekt"kanteld het bit richting de tong niet tegen het gehemelte. Daarom heeft de stang een hefboom werking. Toch?!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:40

Nee, als stang haaks in de mond ligt dus haaks op de mondspleet dan steekt de tongboog in het verhemelte. Daarom is het ook de bedoeling dat de stang niet meer dan een hoek van 45 graden maakt.
Je kunt natuurlijk wel zeggen dat hij richting de tong kanteld maar zover komt hij niet.
Kijk maar eens naar een foto van zo'n doorgeslagen stang, dan kan je precies zien waar de tongboog zit.

Ik heb een anatomisch gevormde stang en die gaat wel richting de tong.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:57

Ik heb even gegoogled, maar kan het niet vinden wat je bedoelt mousmous wat betreft de doorgeslagen stang.

met de tongboog wel, en dat bedoelde ik in mijn vorige opmerking

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:38

Bij gewoon stanggebruik is de stang 45 graden met de mondspleet, een doorgeslagen stang kan tot 90 graden met de mondspleet zijn. Die staat daar dan haaks op, als een kruis als het ware. Als je kijkt hoe een stang met hoge tongboog eruit ziet, kan je op een foto van MAR met Totilas waar de doorgeslagen stang te zien is, ook zien waar de tongboog heenwijst. Die zit in dezelfde lijn als de scharen, tenzij er dus een anatomisch gevormde gebruikt wordt. En dan moet hij natuurlijk ook wel een stang met tongboog gebruiken, en dat weet ik niet of dat ook daadwerkelijk het geval is.
Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:11

avalonnancy schreef:
is er nou niemand die ziet dat toot hartstikke scheef is!! zijn staart hangt constant naar rechts.
daarbij zie je hem met zijn hoofd schudden tijdens het halsstrekken en zou ik denk dat ie last heeft van zijn atlas, de aanleuning is ook niet fijn over de rug, je ziet hem regelmatig vanuit de nek/atlas omhoog uit de aanleuning komen. is verder geen commentaar, maar denk toch dat deze combinatie niet past.
zelfde verhaal met bretton, die is ook niet in orde qua aanleuning en de enige reden waarom die zo aan het trekken is aan het begin is omdat ook dit paard niet " recht " is. dit zie je ook terug in de proef, want een fatsoenlijke lengtebuiging is ver te zoeken en hij zwaait constant uit.
daarbij hangt de stang bij beide paarden horizontaal.
Met de oefeningen die deze paarden moeten doen, gaat het niet lang duren voor beide paarden kreupel zijn.
vind de proef van toot absoluut geen 80% waard :n

Ik heb dat ook gezien hoor maar dacht het hier maar even netjes te houden.
Halverwege de proef van Bretton Woods dacht ik letterlijk 'als ie zo nog ff door gaat is dat hele paard kapot'.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:42

Jeutje die proef met Bretton :\ Het lijkt ook haast wel of ie niet goed kan blijven zitten en op de teugels steunt. Die binnenkomst ook... tsjee :S