Vervolg voor succesvol rentree van Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:52

R12312 schreef:
Easygoing, Isabell werth heeft inderdaad maar 8 medailles op zak..........

Dan nog gaat het om de percentages, en mag ik je even wat feiten geven............Anky heeft die score nooit behaald in de GP, Adelinde ook niet! Alleen Edward Gal en Charlotte Dujardin haalden hoger dan 82% in de GP.

Bijna 83% in een Grand Prix proef is een geweldige score. Maar wat je zegt klopt niet helemaal. Adelinde heeft wel degelijk een paar keer meer dan 82% behaald in een Grand Prix proef.

Verder hebben naast Edward en Charlotte ook Helen Langehanenberg en Kristina Sprehe scores behaald van bijna 85% in een Grand Prix proef.

Het is wel zo dat alle combinaties die boven de 84% hebben gereden nog niet meededen toen Edward met Totilas reed, het is dus maar de vraag of Totilas met Edward alles was blijven winnen, de concurrentie is ook sterker geworden. Ik persoonlijk zie echt niet veel verschil met vroeger, het lijkt mij dat hij gewoon weer de oude Totilas is, maar nu moet hij het opnemen tegen de "new kids on the block".

M3lisss

Re: Vervolg voor succesvol rentree van Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:28

Ook het filmpje maar even bekeken. Ik kan alleen maar zeggen: wow! Ze zijn echt enorm vooruit gegaan en hebben echt super gereden. Dit gaat voor iedereen een serieuze concurrent worden in Normandië!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:16

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:47

Dankjewel voor de link. Ga kijken morgenmiddag. Maar aangezien het morgen 33 graden wordt in Wiesbaden verwacht ik weinig kippenvel. :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:14

Hermelientje schreef:
Bijna 83% in een Grand Prix proef is een geweldige score. Maar wat je zegt klopt niet helemaal. Adelinde heeft wel degelijk een paar keer meer dan 82% behaald in een Grand Prix proef.

Verder hebben naast Edward en Charlotte ook Helen Langehanenberg en Kristina Sprehe scores behaald van bijna 85% in een Grand Prix proef.

Het is wel zo dat alle combinaties die boven de 84% hebben gereden nog niet meededen toen Edward met Totilas reed, het is dus maar de vraag of Totilas met Edward alles was blijven winnen, de concurrentie is ook sterker geworden. Ik persoonlijk zie echt niet veel verschil met vroeger, het lijkt mij dat hij gewoon weer de oude Totilas is, maar nu moet hij het opnemen tegen de "new kids on the block".

Van Adelinde kan ik het nergens terugvinden, maar misschien zoek ik niet goed genoeg :D 81, nog wat is de hoogste score die ik vind van haar. Die andere twee had ik niet eens opgezocht, zocht het meer in de Nederlandse voorbeelden.

En verder eens, niemand weet of Gal met Totilas wel de rest had kunnen verslaan.
Laatst bijgewerkt door R12312 op 08-06-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:23

Ik zag toch haast geen ongelijk voorbeen meer in de uitgestrekte draf. Het zag er goed uit. Ik ben onder de indruk van de overgangen van piaffe naar passage. Dat was toch altijd bij Edward ook wel een lastig puntje, maar nu leek ie heel stabiel. Leuk om te zien dat Rath Totilas weer uitbundig beloonde. Dat heb ik voorheen (haast) niet bij hem gezien.