Pony's gered uit ondergelopen weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Pony's gered uit ondergelopen weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:22

Ja wat is dat voor programma, nieuws van SBS6. Kom even niet op de naam, maar zal vanavond misschien ook nog wel komen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:32

hart van nederland :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:36

Lekker van het waterschap....

Gelukkig pony's op het droge geholpen, maar ik zou als eigenaar ook niet al te vrolijk zijn als mijn pony's ineens badeendjes waren geworden.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:50

net even teruggekeken. wat een ontzettend mooie stallen en ontzettend mooie shetjes lopen ertussen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:52

Het zijn volgens mij geen shetjes maar minipaardjes.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:57

oww zat net op hun site te kijken naar de paardjes *zoek toevallig een shetlander* waren wel veel mini's maar ook 1 van 86 cm dat is zag

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:07

Ils_K schreef:
Domi_94 schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat bij zulke weersvoorspellingen de dieren op die plek bleven staan. Had ze dan binnen gehaald of op een beter stuk gezet, dan had er al veel voorkomen kunnen worden in mijn ogen. Gelukkig staan ze nu wel droog

Ik denk niet dat ze hadden bedacht dat er zoveel zal vallen, dat de vecht het niet aan kon.

Ze hebben het elke keer over in net noorden veel regen, nou sinds gister avond valt hier pas echt wat regen. Je kan niks van de weerberichten op aan, het is allemaal zo plaatselijk.

Hier begon het maandagavond eerst te regenen en toen te hozen. 30 minuten bij Roden vandaan...

Ik werd gisterochtend rond half 6 wakker en toen stond het water ook tot mijn bestrating rond de stal... Had de pomp niet aangezet die het water uit de greppel/poel naar de schouwsloot wegpompt. Was echt letterlijk een waterbak van 10cm diep. Weiland ook deels onder water. Het kan echt heel snel gaan hoor, zeker als je op een laag stuk zit waar al het omgevingswater heen stroomt. Die avond stonde de greppel nog niet eens halfvol! En was het land nog droog.

Wel sneu voor die shetlanders, zag het net op het nieuws.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:21

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:27

Inderdaad! (Ver-)Oordelen is altijd zo makkelijk.

Mooi filmpje. Goeie reactie vd eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:45

Wat een poepies waren dat.

Mijn shet was ook, heul nat na vandaag weer buiten, dan is het zo een zielig hopie...mijn shet haten het om in de regen te staan... :(:)

De eigenaar zal wel blij zijn dat hij een droog plekje voor ze heeft..gelukkig zijn ze maar klein, zou een hele kudde grote paarden zijn zeg.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:02

Fijn dat de eigenaar alles thuis mooi voor elkaar heeft :)
Ik geef hem niet de schuld ofzo, ik zeg alleen dat ik het een beetje vreemd vond. Nu ik het filmpje heb gelezen zal ik eerlijk mijn mening bijschaven dat als het waterschap deze man had kunnen waarschuwen hij het had kunnen voorkomen. Helaas heeft het waterschap dit niet gedaan.
Het is goed afgelopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:00

Hier worden ook regelmatig sluizen open gezet, daar hoor je nooit wat van...zou gekke werk zijn...deze regenval is exceptioneel...shit happens

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:15

Ik werk in Ommen.
Ik had wel aan zien komen dat de uiterwaarden zouden vollopen. Die lopen altijd vol met veel regenwater.

Als het mijn pony's waren had Ik ze al veel eerder weggehaald.
Ik wil hiermee de eigenaar niet beschuldigen hoor.
Ze hadden hem wel moeten waarschuwen toen ze de sluizen open deden.

Hij zal vast een goede eigenaar zijn die het beste voor heeft met de pony's.
Hij is hoogstens een beetje naïef geweest.

Love_elize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:16

Gelukkig is het goed gegaan!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:39

Adrie heeft inderdaad prachtige stallen en ze zijn erg goed voor hun pony's. Het zijn inderdaad mini's en gwen shetlanders. Fijn dat het goed gaat mrt de pony's :)

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:17

Gelukkig staan de pony's nu droog

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:39

Whaha sorry maar ik lach me rot om hoe hij in het filmpje doet, ik ken hem in het echt en weet hoe veel pony's van hem er bij staan en daar wordt je niet echt blij van. Grappig dat je je op tv zo anders voor kan doen :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:59

__Lauraa schreef:
Whaha sorry maar ik lach me rot om hoe hij in het filmpje doet, ik ken hem in het echt en weet hoe veel pony's van hem er bij staan en daar wordt je niet echt blij van. Grappig dat je je op tv zo anders voor kan doen :')

En eerder in dit topic lezen we toch andere reacties. En leg eens uit wat je bedoelt met "ik weet hoe ze er bijstaan?" De pony's zien er goed doorvoed uit, lijken me zeer op de mens gericht en van een beetje prut of een klit in de manen gaat ze echt niet dood.

Ik ga er mee eens dat er te snel geoordeeld wordt door mensen die denken aan een half woord genoeg te hebben. Als het waterschap wel met opzet de uiterwaarden vol heeft laten lopen en hij niet is gewaarschuwd, treft hem geen blaam.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:05

Ik ga me er openbaar verder niet over uitlaten, mocht je benieuwd zijn dan wil ik het via pb best uitleggen hoor. Maar ik weet waar ik het over heb en oordeel niet te snel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:07

Domi_94 schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat bij zulke weersvoorspellingen de dieren op die plek bleven staan. Had ze dan binnen gehaald of op een beter stuk gezet, dan had er al veel voorkomen kunnen worden in mijn ogen. Gelukkig staan ze nu wel droog

Mijn dieren komen ook niet naar binnen bij weersverwachtingen. Ze zijn niet van suiker en vaak klopt van die codes van het KNMI ook geen hol.

Mooi dat die dieren er nu uitgehaald zijn, dieren zullen zich wel benauwd hebben gevoeld.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:08

Waar hangt de eigenaar uit op dat moment?
Gelukkig zijn ze eruit gehaald :)

fijn met zn allen in dat kleine trailer ding :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:16

__Lauraa schreef:
Ik ga me er openbaar verder niet over uitlaten, mocht je benieuwd zijn dan wil ik het via pb best uitleggen hoor. Maar ik weet waar ik het over heb en oordeel niet te snel.

Als je met een halve opmerking insinueert dat je meer weet maar hier openbaar verder niet over wilt uitweiden, hoef ik ook geen PB van je.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:19

Prima :)

Edit: wat ik wilde zeggen is dat alle lof nu naar de eigenaar gaat en dat het lijkt of hij zo geweldig voor zijn pony's is maar dat ligt iets genuanceerder. Dat is het enige wat ik aan wilde geven :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:22

elineXpooh schreef:
Waar hangt de eigenaar uit op dat moment?
Gelukkig zijn ze eruit gehaald :)

fijn met zn allen in dat kleine trailer ding :n

Beter dat dan ze daar langer laten staan om een andere trailer te zoeken..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:27

__Lauraa schreef:
Prima :)

Edit: wat ik wilde zeggen is dat alle lof nu naar de eigenaar gaat en dat het lijkt of hij zo geweldig voor zijn pony's is maar dat ligt iets genuanceerder. Dat is het enige wat ik aan wilde geven :)

In mijn ogen gaat in deze situatie niet alle lof naar de eigenaar maar wordt er aangegeven dat hij in dit geval er niets aan kan doen dat de pony's ineens in het water staan, als de waterschappen van tevoren niet waarschuwen. En ik geef hem groot gelijk als hij voor de camera even duidelijk aangeeft dat het niet terecht is om hem in dit geval te beschuldingen. Ik heb het niet niet over hoe hij normaal met zijn paarden omgaat, al vind ik de dieren er goed uitzien en de stallen netjes. En het feit dat de pony's komen als je ze roept ook al een teken dat jij het er misschien niet mee eens bent hoe hij met de dieren omgaat, maar de dieren er zelf zo te zien geen moeite mee hebben.