Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitana schreef:Gezien de algemene houding van een redelijk aantal ruiters tegenwoordig en het feit dat niet alle ruiters meer op de voor hen bedoelde plekken rijden, maar ook over wegen en paden gaan waar ze niet horen, kan ik me ook wel en beetje voorstellen dat er bij een automobilist die de zoveelste ruiter voor zich krijgt die midden op de weg gaat rijden om je af te laten remmen, er een knop omgaat en zo´n ruiter aan de kant wil duwen.
Natuurlijk is het niet goed te praten, je moet niet moedwillig letsel aan willen brengen, en ik weet ook niet of zoiets hier aan de hand was, maar we kennen maar 1 kant van het verhaal.
Zelf trouwens ook nog wel eens een vriendin kunnen redden van een gek die het niet van plan was om langzamer te gaan door haar paard bij het hoofdstel te grijpen, dus ik weet ook wel dat er rare mensen bestaan...
Voor hetzelfde geld was hij onder invloed van verdovende middelen en vond hij het op dat moment leuk om een paard te rammen.... Geen idee.
Uiteraard moet de dader gewoon gepakt en gestraft.

danoesje schreef:Ik begrijp wel dat sommige mensen hun paard midden op de weg 'parkeren' om auto's af te laten remmen.
Jolien87 schreef:Ik moet hier toch wel een beetje om lachen. In een topic over ergernissen in het verkeer is een aantal bokkers niet te spreken over het feit dat ouders hun kinderwagen (9 van de 10 keer voorzien van kind) zo zonder te kijken, de straat op duwen om daarna zelf te volgen, 'omdat de auto's dan toch wel moeten stoppen'.
Want als het eigenlijk net te smal is, blijken automobilisten het vaak toch nog te proberen, en als het misgaat ben je te paard of op de fiets wel de kwetsbaarste partij. Shadow0 schreef:Jolien87 schreef:Ik moet hier toch wel een beetje om lachen. In een topic over ergernissen in het verkeer is een aantal bokkers niet te spreken over het feit dat ouders hun kinderwagen (9 van de 10 keer voorzien van kind) zo zonder te kijken, de straat op duwen om daarna zelf te volgen, 'omdat de auto's dan toch wel moeten stoppen'.
Voor mijn gevoel zijn er wel grote verschillen tussen je kinderwagen/paard/fiets ergens zonder te kijken voor gooien om over te steken, of midden op de weg gaan rijden om je plaats op te eisen. Dat laatste deed ik met de fiets ook op diverse plekken: als het eigenlijk net te smal is om veilig in te kunnen halen, dan haal ik graag alle twijfel wegWant als het eigenlijk net te smal is, blijken automobilisten het vaak toch nog te proberen, en als het misgaat ben je te paard of op de fiets wel de kwetsbaarste partij.
Jolien87 schreef:danoesje schreef:Ik begrijp wel dat sommige mensen hun paard midden op de weg 'parkeren' om auto's af te laten remmen.
Ik moet hier toch wel een beetje om lachen. In een topic over ergernissen in het verkeer is een aantal bokkers niet te spreken over het feit dat ouders hun kinderwagen (9 van de 10 keer voorzien van kind) zo zonder te kijken, de straat op duwen om daarna zelf te volgen, 'omdat de auto's dan toch wel moeten stoppen'. Evenals ouders die een kind achter- of voorop de fiets hebben en zo voor een auto oversteken. "Hoe durven ze het leven van hun kind in gevaar te brengen?" Hier ben ik het volledig mee eens hoor. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat ik in dit topic meermaals heb gelezen dat je best je paard dwars voor een auto kunt zetten, ook al brengt dit je paard in gevaar.
russel schreef:Hoe kan jij beoordelen vanuit Portugal dat een redelijk aantal ruiters tegenwoordig zich zo opstelt in Nederland?
Langs snelwegen lopen wij niet en in polderwegen zijn bermen en als die te smal zijn loopt niemand midden op de weg.
Wat meer aan de hand is in Nederland het asociaal rijgedrag van automobilisten....
Ayasha schreef:Reggledoos schreef:Poging tot doodslag
Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.
Ayasha schreef:Reggledoos schreef:Poging tot doodslag
Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.