Columniste doet aangifte tegen boswachter na akkefietje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

manic schreef:
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... Gooise-hei

Overigens was het zadelplaatje van Zwagerman verlopen, legt Van Oevelen uit. ,,De vergunning loopt telkens tot 1 maart.'' Sinds die datum moet het plaatje '2014/2015' aan kopstel of zadel hangen. Dat heeft Zwagerman overigens wel. ,,Dat ligt nog in de auto, moet ik er nog een keer op schroeven. Ik heb zelfs nog aangeboden het op te halen. Belachelijk eigenlijk, op het plaatje dat er nu hangt, staat toch 2014? Nou dan.'' Het GNR bevestigt dat Zwagerman sinds 2011 een vergunning heeft voor de Gooise ruiterpaden.

Wat een ontzettend domme doos zeg!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:03

Ah, aan het zadel mag dus blijkbaar wel?

De betreffende amazone heeft iig ruim twee maanden de tijd gehad om haar vergunning van 13/14 te wisselen voor die van 14/15. Dan ook niet miepen als je bekeurd wordt. 'Nou dan.'
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-05-14 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:04

manic schreef:
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... Gooise-hei

Overigens was het zadelplaatje van Zwagerman verlopen, legt Van Oevelen uit. ,,De vergunning loopt telkens tot 1 maart.'' Sinds die datum moet het plaatje '2014/2015' aan kopstel of zadel hangen. Dat heeft Zwagerman overigens wel. ,,Dat ligt nog in de auto, moet ik er nog een keer op schroeven. Ik heb zelfs nog aangeboden het op te halen. Belachelijk eigenlijk, op het plaatje dat er nu hangt, staat toch 2014? Nou dan.'' Het GNR bevestigt dat Zwagerman sinds 2011 een vergunning heeft voor de Gooise ruiterpaden.

Haha ik mag toch ook niet met een verlopen rijbewijs rond rijden... Ook al heb ik de nieuwe "wel ergens". Kwestie van prioriteiten stellen. Haar huidige kaart hangt ook met een touwtje geknoopt aan het zadel, niet zo moeilijk dus om te verwisselen.

manic

Re: Columniste doet aangifte tegen boswachter na akkefietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:13

Wat een ontzettende muts zeg. Lekker voorbeeld weer van hoe ruiters respectful om kunnen gaan met hun mederecreanten en toezichthouders.

Ben ook wel eens aangehouden door een boswachter terwijl ik zwaar illegale dingen deed, maar met een vriendelijke lach en "oh sorry, wist ik niet" is dat allemaal echt geen drama. Mensen doen ook gewoon hun werk... En dat gezever over hoe gewond ze wel niet is of hoe gevaarlijk de situatie was is echt helemaal van de put gerukt. Oh, maar gelukkig is ze een ervaren ruiter met een nuchter paard, ipv een meisje van de manege met een Arabier?

Echt joh? WTF?

Lekkere verspilling van politie en ziekenhuis tijd.

Dat die kerel lomp reageert als je gewoon keihard weg gallopeerd als hij volledig terecht om je identiteitsbewijs vraagt vind ik eigenlijk best begrijpelijk, die kerel was waarschijnlijk te verbouwereerd voor woorden. En dan ook nog met het excuus "Mac ging meteen in galop, het is een lang recht pad waarvan hij weet dat'ie er altijd los mag". Nou dan ben je wel echt een superervaren ruiter hoor, als je je paard gewoon weg laat sjeesen omdat hij dat daar altijd mag. Echt weer fijn voor het imago van de arrogante aso ruiter dit.

Muts.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:23

Citaat:
Dus nu dacht ik: ik wijs op het plaatje en rijd door. Maar hij riep 'ho, stoppen' en wilde mijn identiteitsbewijs zien. Nu weet ik toevallig dat ik dat niet hoef te doen. Dus ik zei 'hoor eens vriend, ik heb een geldige vergunning. Ga jij nu maar andere mensen lastig vallen, dan rijd ik door'. Mac ging meteen in galop, het is een lang recht pad waarvan hij weet dat'ie er altijd los mag.

??
Goh en dan verbaast zijn dat hij achter je aan komt?

Citaat:
Inmiddels heeft Zwagerman van mensen bij het GNR begrepen dat deze boswachter vaker uit zijn plaat gaat. ,,Er zijn meerdere klachten tegen hem ingediend vanwege agressie.''

Citaat:
Dat ontkent GNR-woordvoerder Edwin van Oevelen. ,,Hij staat bij ons al vele jaren bekend als een prima boswachter.''

Citaat:
Terwijl het bewijs dat ik keurig heb betaald aan mijn zadel hangt.

Dat was dus niet zo:
Citaat:
Overigens was het zadelplaatje van Zwagerman verlopen, legt Van Oevelen uit. ,,De vergunning loopt telkens tot 1 maart.'' Sinds die datum moet het plaatje '2014/2015' aan kopstel of zadel hangen. Dat heeft Zwagerman overigens wel. ,,Dat ligt nog in de auto, moet ik er nog een keer op schroeven. Ik heb zelfs nog aangeboden het op te halen.

Dus eerst roepen dat het klopt (wat dus niet waar is) dan er vandoor gaan in galop.
Verbaasd zijn dat je achtervolgd wordt en dan zeggen: ja ik weet dat hij is verlopen maar hij ligt in de auto.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:26

O. My. God.
Is dit serieus? Hoe oud ben je.. :')
Ze rijdt gewoon met een ongeldige vergunning, dat weet ze ook dondersgoed als ze vanaf 2011 daar al rijdt. Als je dan wordt aangehouden, accepteer dat dan gewoon... Ga niet van die domme dingen op twitter zetten wat helemaal NERGENS op slaat, en waarschijnlijk ook nog niks van waar is.
Heel dom...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:27

Ze maakt zichzelf steeds meer belachelijk :') .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:38

Ik wou net zeggen: ze maakt het alleen maar steeds erger.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:49

"Heb je enig idee hoe onveilig ik was? Midden op de hei alleen? Twitter was mijn enige middel"
Mijn god, ze slaat wel erg ver door zeg. Hoezo is twitter het eerste waaraan je denkt als je in een dergelijke situatie zit. Verder lees ik met open mond de rest van haar tweets. Storender vind ik nog wel de mensen die de boel nog eens extra opblazen en voor haar 'opkomen'. Laat het lekker tussen die twee om dit probleem om te lossen, maar ga geen foto's maken van agenten die 'dat belangrijker vinden dan een aangifte opnemen.'.

Ik ken haar niet, maar ze is van mijn kant alle geloofwaardigheid als journaliste verloren..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:54

Ik heb altijd nog beter bel dan internet signaal zeker midden op de hei. :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:56

Wat ik helemaal bijzonder vind is dat ze tweet @politie, kan er hier iemand heen komen? Bijzonder bijzonder..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:56

Misschien waren dr belminuten op :')

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:56

Als ik het me goed kan herinneren is dit een van de mensen achter de oprichting van Powned.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:13

Erg jammer dit, of de boswachter nu wel of niet fout is, je kunt je ongenoegen ook wat volwassener en professioneler uiten.

Er worden campagnes gevoerd om meer veiligheid en begrip voor paardensporters in het verkeer te creëren, er wordt moeite gedaan om toch de ruiterpaden open te houden en in het toch al volle Nederland ook voor de paardensport ruimte te houden.

En dan maakt zo'n viswijf (zo komt ze op mij over) op zo'n manier reclame.

Ik hoop dat mensen beseffen dat het meer over mevrouw zelf zegt dan over de Nederlandse paardenliefhebber.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:33

Ach gelukkig heeft het na dit zwaar incident ook een positieve kant voor haar, ze kan van columniste nu in een klap promoveren naar bestseller auteur met een trilogie over haar eigen leven. Het eerste boek kan ze beschrijven wat er allemaal vooraf gebeurde toen ze die bewuste dag de boswachter tegen kwam, in het tweede boek kan ze uitvoerig beschrijven wat er precies gebeurde en in het derde boek kunnen we haar lange fysieke en psychologische revalidatie meevolgen en wordt het erg spannend of ze nog ooit terug dezelfde persoon zal worden na deze dramatische gebeurtenis :(:) .

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:45

^^ :D :))

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:51

En toch vind ik het overkill om iemand van z'n paard te trekken. Als je er naast valt en paard schrikt dan ben je nogal snel onder de benen van het paard. En dan kan je makkelijk een paar gebroken botten of een trap tegen je hoofd krijgen en echt ernstige gevolgen hebben.

Of het nu fout is of niet wat ze deed. Dit is nergens een excuus, tijd voor wat herscholling van deze man.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:55

Mediageil!!! Hoe krijg ik aandacht, sommige bn-ers denken alles maar te mogen, niet dus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:58

Veulen84 schreef:
En toch vind ik het overkill om iemand van z'n paard te trekken. Als je er naast valt en paard schrikt dan ben je nogal snel onder de benen van het paard. En dan kan je makkelijk een paar gebroken botten of een trap tegen je hoofd krijgen en echt ernstige gevolgen hebben.

Of het nu fout is of niet wat ze deed. Dit is nergens een excuus, tijd voor wat herscholling van deze man.

Aan de hand van haar verhalen vraag ik me ernstig af of ze er wel echt van haar paard is getrokken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:01

Ik vind Twitter echt zo'n sneu medium. Dit bevestigd het maar weer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:44

is ze überhaupt van haar paard getrokken?
dat vraag ik me idd ook ernstig af, door het drama wat ze schopt is enige geloofwaardigheid tot nader order opgeschort voor mij :+