Over paarden en vliegtuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Over paarden en vliegtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:43

Hoe heet ze?

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:49

manic schreef:
Showjumper schreef:
Weet iemand misschien wat ongeveer de kosten zijn om een paard van Nederland naar Ierland te vliegen?

Van Nederland naar Ierland vliegen? o.O

Dat gaat gewoon over de weg tot zover ik weet....

Over drachtige merries, volgens mij hebben we er wel eens 1 op stal gehad die of geveulend heeft in het vliegtuig, of vlak erna...

Uiteraard heb ik dat allemaal al uitgezocht! Ben in dat geval al ruim 4 uur onderweg om in Ijmuiden te komen, dan moet alles op de boot naar de UK (Newcastle), vanaf daar verder rijden naar Holyhead en daar weer op de boot naar Dun Laoghaire.

@MelissaV Bedankt! Heb ik een beetje een indicatie. :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:54

Schoentje schreef:
Hoe heet ze?

Eerlijk gezegd geen idee. Degene met wie ik mee reed daar kwam ze paarden kijken

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:18

Gewoon uitbesteden aan een internationale transporteur?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:23

Doe ik ook zeker, maar een beetje informeren op voorhand kan geen kwaad natuurlijk.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:27

Ik bedoelde Showjumper en dan transport tussen Nederland en Ierland... Er zijn een hele hoop transportbedrijven die die route meepakken.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:08

Ik heb het nog even nagevraagd bij klatte over drachtig zijn en vliegen (een vriendin van mij wil een drachtige merrie naar Canada overvliegen, dat wordt mijn ticket naar canada :D ).
Zij houden tot de 270e dag van de drachtigheid aan..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:09

Hee wat goed, dankjewel voor de info! De mijne moet ook naar Canada, dus een goede indicatie.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:12

kleinvosje schreef:
Hee wat goed, dankjewel voor de info! De mijne moet ook naar Canada, dus een goede indicatie.

Ik heb ook een prijsopgave gevraagd naar Victoria, die krijg ik morgen..
Dan kun je je daar op voorbereiden :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:14

Top! Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het rond de 8000 euro kost. Mijn paard moet alleen niet naar Victoria maar helemaal naar de andere kant, Calgary...

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:16

Ik heb mijn paard van Calgary naar Luxemburg vervoerd. dat was 4000 euro voor de reis. daar kwamen dus nog taxen, DA, quarantaine, .. bovenop

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:19

Das van daar naar hier, schijnt ook vanuit Amerika al goedkoper te zijn. Snap alleen niet zo heel goed waarom er zo veel verschil in moet zitten...

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:23

kleinvosje schreef:
Top! Ik heb van verschillende kanten gehoord dat het rond de 8000 euro kost. Mijn paard moet alleen niet naar Victoria maar helemaal naar de andere kant, Calgary...

Rond de €8000-€9000 ben je wel kwijt ja. Calgary is, volgens mij, dichterbij, toch?(ze vliegen toch altijd van Nederland eerst naar t oosten v de USA?)
Dat bedrag is trouwens voor 1 paard (deelt dan de stal met zijn 3en), quarantaine en ik reken altijd voor t gemak de da kosten er ook bij (keuring bij verkoop en de verplichte bloedtesten). Dan komt de reis naar LA (USA)op ong €8000, het bedrag zal niet veel anders zijn naar Canada..
Ik zou wel op tijd boeken, want er gaan niet veel paarden die kant uit... Ik ben dus nu al een reis aan t boeken voor augustus..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:25

Ik ga pas offertes aanvragen op het moment dat ik zeker weet dat we gaan. e.e.a. is ook afhanklijk van de dracht van mijn merrie. Ik heb contacten daar in de buurt die me al aangeboden hebben te helpen met het vervoer.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 03:30

bliver schreef:
Schoentje schreef:
Hoe heet ze?

Eerlijk gezegd geen idee. Degene met wie ik mee reed daar kwam ze paarden kijken

Een iets oudere grijze dame? Annemarie? Die vloog namelijk met ons mee ja.

@kleinvosje, Richting Amerika gaan veel meer paarden heen dat dat er terug komen naar Europa. De stallen moeten natuurlijk wel terug en due zetten ze liever vol met paarden dan met goederen. Vandaar dat terug goedkoper is.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 06:20

[/quote]

Eerlijk gezegd geen idee. Degene met wie ik mee reed daar kwam ze paarden kijken[/quote]

Een iets oudere grijze dame? Annemarie? Die vloog namelijk met ons mee ja.

@kleinvosje, Richting Amerika gaan veel meer paarden heen dat dat er terug komen naar Europa. De stallen moeten natuurlijk wel terug en due zetten ze liever vol met paarden dan met goederen. Vandaar dat terug goedkoper is.[/quote]

Ja klopt zij was het.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:55

Carried out bloodwork and CEM test for mare Euro 450,--

Vanning from Holland to GK, Lastrup PLEASE PROVIDE ADDRESS

Layover Q-tine approx. 10 days Euro 200,--
Shared vanning from Gk, Lastrup to Luxemburg Euro 375,--
Airfreight 1 horse from Luxemburg until landed Calgary
in 1/3rd triple stall Euro 3.500,--
fuel and security Euro 700,--
Groomservice Euro 400,--

Horses must be Microchipped!

The rates includes coordination of preparation of the customs export documents with our export
clearance and agency fee.

We can offer a transport insurance according to Delvag policy #7479 for approx. 1.8 % of the
horse´s value from door to door (max. 30 day coverage). Otherwise the horses travel at owner´s risk.
Insurance costs for horses under 1 year of age on request.

For all costs after landed in Calgary please contact our agents “Overseas Horse Services”:

001 403 452 8911

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:45

hoe wordt je nou zo'n animal attendant eigenlijk?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:59

unihorses schreef:
hoe wordt je nou zo'n animal attendant eigenlijk?

Vraag ik me ook af. heb ooit de ambitie gehad omdat te worden maar kwam er niet uit

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:33

Animal Attendent dan ben je in dienst van de KLM. Moet je dus geluk voor hebben. Groom worden kan wel. Er is op een vlucht altijd 1 Animal Attendent aanwezig die ook opgeleid is wat te doen in een noodgeval en dus de speciale vluchtwegen en problemen kent in het vrachtgedeelte. Hij is dus ook verantwoordelijk voor de paarden en de grooms die mee zijn.
Heftige baan. Steeds nachten missen, 2 dagen ergens zijn en weer terug. 2 dagen vrij en weer vliegen.
Maar de grooms die zich proffesioneel door eigenaren laten inhuren hebben het helemaal zwaar. Tijd is geld dus die vliegen continu. Maar zijn dan ook eigen baas en hebben niet met rusttijden te maken.
Agenten zoeken soms grooms en als je een keer wilt vliegen kan je het beste daar proberen.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 06:32

Een vriendin van mij is prof groom bij Martinair en soms bij KLM, maar, wat ik begrepen heb is het niet een vetpot. Je kunt het dus niet zien als n volledige baan. Je wordt zo nu en dan eens gebeld en dan moet je een paar dagen later op komen draven. Wat ik begrepen heb zijn er genoeg prof groom, dus weigeren betekend dat een ander gevraagd wordt en dat jij de volgende keer onder aan de lijst komt....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:10

Groom via agent krijg je alleen een ticket. Prof groom moet je zelf je loon bij elkaar sprokkelen. Dan vlieg je dus continu. Ach kan je ook geen geld uitgeven".
In dienst van de KLM is het een leuke baan. Maar ook gronddiensten en dus ploegendiensten. Daardoor wel extra verdiensten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:16

Hoe kan je dit worden? Moet je dan ergens solliciteren?