Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:20

different1 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Olympisch kampioen versus grote(grootste?) kanshebber olympisch goud...
Vind de piaffe van de kanshebber dichter bij het ideaalbeeld komen(voorbeen staat iig loodrecht, tov onderstandig) dan die van de olypisch kampioen, en ook Valegro kan flink voorbeen-zwaaien.

En als we het dan over de uitgestrekte draf hebben, waarbij Totilas zogenaamd maar een slap achterbeen heeft, wederom versus Valegro.

[ Afbeelding ]

Ja, hij tilt het achterbeen inderdaad minder hoog op, maar brengt het achterbeen wel vergelijkbaar ver naar voren.
[ Afbeelding ]

De kans op olympisch goud was zo groot!
Er moet, zeker gezien het "blessureleed" van nu, een andere reden hebben dan het weg kunnen komen van een belofte.

Passage:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Anyway, ik wil hiermee enkel zeggen dat het toch niet heel gek is dat wij balen van het feit dat "onze" belofte verkocht is, maar ook zeker dat wij hem niet meer zo hebben zien stralen.
De vergelijkingsfoto's met Valegro zijn enkel bedoeld om aan te tonen hoe gewaagd deze 2 combinatie's aan elkaar zouden zijn.

Offtopic maar kanonne wat us die Valegro dik :oo

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:36

Beetje vreemd dat een aantal mensen doet voorkomen dat 'de Duitsers' de combinatie Gal / Totilas uit elkaar gespeeld zouden hebben, terwijl dat paard toch gewoon verkocht is door de Nederlandse eigenaar. En voor een lekker bedragje ook nog. Daar zal ook Gal financieel niet slechter van geworden zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:37

Totilas: het duurste sierpaard ter wereld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:38

tagger schreef:
Beetje vreemd dat een aantal mensen doet voorkomen dat 'de Duitsers' de combinatie Gal / Totilas uit elkaar gespeeld zouden hebben, terwijl dat paard toch gewoon verkocht is door de Nederlandse eigenaar. En voor een lekker bedragje ook nog. Daar zal ook Gal financieel niet slechter van geworden zijn.

Dat heb ik een paar jaren terug al eens proberen te melden maar het bleef die *** duitser zijn schuld... :+

tagger

Re: Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:43

Ayasha: Klopt. We hebben toch iemand nodig om onze frustratie op bot te vieren.. De grote buurman is daarvoor steeds de pisang.. Verkopen we een duur paard aan die mensen, is het wéér niet goed..

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:45

Ik hoop dat we hem ooit nog in de ring zien!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:46

Een hoop aannames en voorspellingen, en gelukkig weet iedereen ook wat zich achter de deuren van 'die duitsers' afspeelt. een ding weet ik zeker, de enige die weten wat er aan de hand is zijn schockemole en rath zelf.
Daarnaast is alle druk en commentaar zeker niet niets voor zo'n jonge ruiter, paard heeft wat bewezen en ik snap dat ze niet eerder naar buiten komen dan wanneer het duo een beetje op niveau kan meedraaien. Dat daar tijd in gaat zitten (en zeker in combinatie met blessures (wat die ook mogen zijn en bij wie)), zelfs een paar jaar lijkt me niet raar. Dat Totilas aardig wat gepresteerd heeft is aardig, maar het zijn 2 verschillende ruiters en rij hem maar even na, zoiets heeft zowiezo tijd nodig. Zonde dat Totilas niet naar de gemiddelde bokker hier verkocht is, want zoals ik lees hadden een hoop mensen dat in een paar maand tijd al klaargespeeld (gezien hun verwachtingen toch hoog liggen).

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:22

Wat leuk te lezen dat Glock nog geprobeerd heeft om Totilas terug te kopen voor Edward .
Jammer dat het niet gelukt is , tja een Duitser met gezichtsverlies ......

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:41

26_Deees schreef:
Volgens mij is dat paard nooit echt geblesseerd geweest.. Ze weten gewoon dat deze combi never zo goed wordt al met Edward

Dan waren ze hopelijk toch wel zo slim om stil via dr achterdeur te vertrekken (zoals met jack sparrow) en niet elk halfjaar de media te woord staan met hoe het er voorstaat en dat er toch ecccchht een keer gestart gaat worden ooit..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:48

Hoe vaak zie je het wel niet, paard wordt verkocht voor een godsvermogen, en daarna hoor je er nooit weer wat van, of ze hebben alle dikke pech van de wereld, net of het zo moest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:50

Vraag mij af hoe het met het paard zelf is....hoe zijn leven er nu uitziet....hoop paardwaardig. Zo te presteren hoeft niet altijd fijn voor een paard te zijn..

Boeien dat hij er niet meer is, krijgen andere ruiters ook een kans...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:21

Ik denk dat Totilas zelf vrij weinig te klagen heeft. Hooguit dat ie niet zoveel los/buiten kan staan ivm de genoemde blessures, maar die mensen bulken zo van het geld, dat we ons denk ik niet zo heel erg zorgen hoeven te maken om zijn welzijn. Ze zullen ook echt wel het beste voorhebben met Totilas, daar twijfel ik niet aan. Of ze ooit nog eens (succesvol) in de ring te zien zullen zijn heb ik meer twijfels over.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:25

liedjuh2 schreef:
Akhal_Teke schreef:
Zonde hoor.
Als eigenaar zou ik toch geprobeerd hebben de eerste ruiter te behouden.

Als de vermoedens kloppen dan hebben ze hem juist gekocht om hem weg te krijgen bij Edward omdat de combinatie die zij vormden een te grote concurrent was voor Duitsland.

Heeft dan weinig uitgehaald want Engeland is nu de meest geduchte concurrent. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:30

petraaken schreef:
Als de vermoedens kloppen dan hebben ze hem juist gekocht om hem weg te krijgen bij Edward omdat de combinatie die zij vormden een te grote concurrent was voor Duitsland.

Heeft dan weinig uitgehaald want Engeland is nu de meest geduchte concurrent. :+[/quote]
Inderdaad, als ze toch zo veel geld hebben, konden ze beter Valegro kopen :=

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:32

Ik kijk er naar uit om Totilas weer in de ring te zien. Deze mensen, de Ratht-jes, nemen gewoon rustig de tijd voor ze gaan starten:)
Laatst bijgewerkt door purkie op 24-04-14 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:34

Ik zie het als, Edward en Totilas hebben hun carriere samen schitterend afgesloten!
Voor hetzelfde geldt, (of minder geld :P) stond hij nu geblesseerd bij Edward op stal te schitteren...
Heel erg voor het paard, maar de 'duiters' moeten het nu maar doen met een 'ex' top paard waarmee zei nooit iets hebben kunnen bereiken, dus ongeacht wat de reden is geweest om Totilas weg te kopen uit Nederland, zei zitten er nu mee!!
Conclusie, aan wie Totilas ook wordt verkocht, hij blijft bij Edward Gal horen... alleen zal hij elders gestald en/of gereden worden. En ik verwacht niet dat dit paard nog zal gaan schitteren zoals hij gedaan heeft. Ik ben wel enorm benieuwd naar de nakomelingen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:52

Het is toch wel opvallend dat de berichtgeving over Totilas ieder jaar in het voorjaar piekt...
Zou het wellicht iets met het dekseizoen te maken hebben en het gezegde "uit het oog, uit het hart"?

Totilas zien we nooit weer terug op niveau.
Het is een mooie herinnering.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:09

Tuurlijk Tuurlijk Tuurlijk.

Het is gewoon ongeloofwaardig, men heeft het gewoon bewust zover laten komen.

Hij zou terug moeten gaan naar Edward Gal, wil het ooit weer kunnen schitteren.

Het is gewoon verleden tijd.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:20

Ragdollcat schreef:

Denk niet dat dat nog zin heeft, aangezien hij kapot gereden is. Dan kan Edje er ook weinig meer
mee denk ik.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:26

Alweer. Eerst zien dan geloven. := :=

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:29

secricible schreef:
Eerst maar eens zien of ze 1 proef ergens ooit gaan rijden, drie komt daarna wel..

_O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:29

Voor degene die (nu nog altijd...) vinden dat hij terug moet, ik vraag me uberhaupt af of NL en met name E.G er nog wel op zit te wachten? Hij heeft toch allang nieuwe aanvoer en wat was zal niet meer worden neem ik aan?..

Ik hoop voor Mattias en voor Toot dat ze gewoon eens kunnen gaan knallen in die wedstrijdring..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:31

Dees schreef:
Het is toch wel opvallend dat de berichtgeving over Totilas ieder jaar in het voorjaar piekt...
Zou het wellicht iets met het dekseizoen te maken hebben en het gezegde "uit het oog, uit het hart"?

:D :D :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:32

Dees schreef:

Haha...daar had ik niet eens over nagedacht, maar daar zit absoluut een (mogelijke) kern van waarheid in!

Zelf ben ik ook benieuwd naar die rentree. Zulke hele slechte scores had Rath niet toen hij in de vergetelheid verdween, al was het niet te vergelijken met het rijden van Gal. En nu Sjef zich ermee heeft bemoeit weet je het nooit natuurlijk. Al blijf ik als echt (ouder) Penny-meisje hopen in een sprookjesachtig einde van dit verhaal, namelijk dat de eigenaren van Totilas bezwijken voor het geld van Glock en hun goede hart laten spreken ipv hun trots!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:39

kimberley12 schreef:
Ragdollcat schreef:

Denk niet dat dat nog zin heeft, aangezien hij kapot gereden is. Dan kan Edje er ook weinig meer
mee denk ik.

Ik zou graag willen weten hoe jij zo zeker weet dat hij kapot is gereden. Ben je bij een training geweest ofzo?