Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:37

Ceriadwen schreef:
Tabaluga12 schreef:
Wij hoeven ook geen bewijzen te hebben Ceriadwen? Of wel? De politie weet voldoende voor een aangifte en ik weet ook voldoende!!

Het enige wat ze wil is haar paard terug vinden en geen verhoor op bokt.

Op het moment dat je het de media ingooit wel.

Ik zou ook een bericht de media in kunnen gooien dat Tabaluga12 toch echt de boel oplicht, beetje een verhaal erom heen verzinnen et voila, sta jij op de voorpagina van Bokt in al je glorie oplichter te wezen.

Die bewijzen moet je niet in de media delen hoor. Politie, advocaat, rechtbank,... daar moet je je bewijzen kunnen voorleggen, gelukkig niet op bokt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:40

Gini schreef:
Die bewijzen moet je niet in de media delen hoor. Politie, advocaat, rechtbank,... daar moet je je bewijzen kunnen voorleggen, gelukkig niet op bokt.

Prima, maar dan kan je niet van mensen verwachten dat ze niet enigszins kritisch zijn met betrekking tot "eigen aandeel" in dit verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:41

Jij wilt gewoon je gelijk krijgen he Ceriadwen? TS heeft toch helemaal nooit de naam van de bokker genoemd?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:42

Dat is toch niet nodig? Olie op het vuur gooien? Hoe dan ook, het paard is tegen de afspraken in verkocht hoe goed of slecht die afspraken ook waren. Daarbij heeft ze aangifte gedaan en wanneer die vals zou zijn bega je ook een strafbaar feit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:42

"Enigszins kritisch", je verwoordt het wel mooi. :+ ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:43

Sterker nog, vind de eigenaar in dit verhaal nog heel rustig overkomen. Als werkelijk blijkt dat het paard verkocht is, tegen de afspraak in, dan is het natuurlijk ontzettend vervelend dat je paard weg is.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 26-03-14 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:45

Valt het dan niemand op dat de eigenaar niet de TS is?
Oftewel ze heeft dit bericht niet zelf op de voorpagina van bokt gezet.
Wil me er verder niet in mengen hoor maar volgens mij heeft ze zich alleen gemeld om wat duidelijkheid over het nieuwsbericht te geven.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:47

Ik denk altijd als iemand zo druk doet in het topic: en wat weet jij dan wel? Ben je betrokken misschien? Zeg dat dan ipv zo hard te roepen. Want kritisch is prima maar sommigen gaan onder het mom van kritisch finaal aan de andere kant staan.
De regel dat een paard van eigenaar overgaat als je als verzorger betaalt en zorgt is echt een boktmythe. :+ daarnaast weet de politie er wel wat van en toetsen zij aangiftes ook bij een officier v justitie. Ik vind het een baar verhaal en wens de eigenaar veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:50

Naskapower schreef:
Wil me er verder niet in mengen hoor maar volgens mij heeft ze zich alleen gemeld om wat duidelijkheid over het nieuwsbericht te geven.

_/-\o_ _/-\o_ Je hebt helemaal gelijk Naskapower. Gelukkig ben jij wel wakker. Maar ik denk dat er wel begrepen wordt wat we bedoelen te zeggen. Ik hoop dat het paard snel terecht komt. Dat is belangrijk en niet of het paard weg gegeven of verkocht is of wat dan ook.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:51

Naskapower schreef:

Ik bedoelde met TS de eigenaresse aangezien er een link werd geplaatst naar het topic van de eigenaresse in OV.
Laatst bijgewerkt door karijn op 26-03-14 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:52

Mijn laatste berichtje voorlopig, ik moet zo aan het werk. Ik weet dat het een moeilijke zaak is, ik had een contract op moeten stellen, maar daar kan ik nu niets meer aan doen. Dat is achteraf. De 'verkoper' heeft in de maanden dat ze bij haar was de stallingskosten betaald. Maar had altijd aan kunnen kloppen. Juridisch gezien is het allemaal erg moeilijk, maar de grootste zorg voor mij is om haar te vinden. Ik vraag ook niet om haar te veroordelen, dan had ik haar wel bij naam genoemd en info vrijgegeven.

Als laatste toevoeging, ik heb geen bewijs van aankoop van haar. Ik heb haar meer dan 4 jaar gehad.

En ik ben idd niet de ts. Ben ook niet gevraagd dit verhaal op de voorpagina te zetten.

karijn

Re: Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:53

Ik hoop echt dat je haar zult vinden.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:55

Ceriadwen schreef:
Politie is ook geen jurist. Juridisch ben jij geen eigenaar meer als je financieel afstand hebt gedaan van je paard.

Jij bent wel een jurist? Want ik vraag me sterk af waar deze onzin vandaan komt, die wordt zo vaak verspreid op bokt..

Zou mooi zijn.. ik leen MIJN auto uit aan een kennis omdat ik een halfjaar naar aruba ga om af te studeren, in de tussentijd betaald hij verzekering/belasting omdat hij er ook in rijd, hij tankt de auto ook steeds zelf vol met benzine.. ik kom terug van Aruba, en opeens is hij de eigenaar want ik heb financieel afstand gedaan -O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:56

Stel je voor, je bent een bokker met een plekje over. Je helpt een andere bokker uit de brand en neemt haar oudere paard over. Zij kan/wil er niet meer voor zorgen. Je bent een held :) . Na 3 maanden word je onverwacht werkeloos en kan dit paard niet meer onderhouden, je moet het helaas
wegdoen. Terug naar de vorige eigenaar lijkt jou geen optie, je wil een blijvend plekje voor je eigen paard en de vorige eigenaar heeft 'm vast niet voor niets weg gedaan.

Dit zou toch zomaar de andere kant van het verhaal kunnen zijn?

Ik snap niet dat mensen aangevallen worden omdat ze meer willen weten, ik verwacht namelijk dat er wel het een en ander scheef zit want anders was in het hele verhaal wel duidelijker dat de TS gewoon eigenaar was.

En nog kwalijker vind ik het, dat Bokt hier aan meewerkt. Er is een speciaal stuk voor opsporing verzocht ( want dat is het in feite) , honderden topics van deze strekking worden gesloten, als je een probleem heb met een bokker omdat die je via markt oplicht, heb je pech gehad en kun je hooguit een bemiddelaar inschakelen.... Maar nu, zet Bokt een ruzie tussen twee bokkers gewoon neer als Voorpagina nieuws...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:57

Eens met ruitje, fijn verwoord :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:58

Als jij het paard niet meer had kunnen onderhouden had je moeten overleggen met de eigenaar! Er is geen enkele goede reden te noemen waarom je dat niet zou doen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:59

Jaime_ schreef:
Ceriadwen schreef:
Politie is ook geen jurist. Juridisch ben jij geen eigenaar meer als je financieel afstand hebt gedaan van je paard.

Jij bent wel een jurist? Want ik vraag me sterk af waar deze onzin vandaan komt, die wordt zo vaak verspreid op bokt..

Zou mooi zijn.. ik leen MIJN auto uit aan een kennis omdat ik een halfjaar naar aruba ga om af te studeren, in de tussentijd betaald hij verzekering/belasting omdat hij er ook in rijd, hij tankt de auto ook steeds zelf vol met benzine.. ik kom terug van Aruba, en opeens is hij de eigenaar want ik heb financieel afstand gedaan -O-

Je hebt niet een beetje het idee dat er misschien een soort van verschil zou kunnen zitten tussen een auto en een paard?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:59

ruitje schreef:
Stel je voor, je bent een bokker met een plekje over. Je helpt een andere bokker uit de brand en neemt haar oudere paard over. Zij kan/wil er niet meer voor zorgen. Je bent een held :) . Na 3 maanden word je onverwacht werkeloos en kan dit paard niet meer onderhouden, je moet het helaas
wegdoen. Terug naar de vorige eigenaar lijkt jou geen optie, je wil een blijvend plekje voor je eigen paard en de vorige eigenaar heeft 'm vast niet voor niets weg gedaan.

Ik snap niet dat mensen aangevallen worden omdat ze meer willen weten, ik verwacht namelijk dat er wel het een en ander scheef zit want anders was in het hele verhaal wel duidelijker dat de TS gewoon eigenaar was.

En nog kwalijker vind ik het, dat Bokt hier aan meewerkt. Er is een speciaal stuk voor opsporing verzocht ( want dat is het in feite) , honderden topics van deze strekking worden gesloten, als je een probleem heb met een bokker omdat die je via markt oplicht, heb je pech gehad en kun je hooguit een bemiddelaar inschakelen.... Maar nu, zet Bokt een ruzie tussen twee bokkers gewoon neer als Voorpagina nieuws...

Ja hoor... zonder iets te laten weten en te liegen over waar het paard nu is??

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:00

ruitje schreef:

Just my point.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:01

ruitje schreef:

Een bokt-ruzie? Waar zie jij dat? De eigenaar geeft juist aan de bokker niet zwart te willen maken en noemt geen naam. Wil de bokker waarschijnlijk niet eens vervolgen maar wil gewoon weten waar haar paard is.
Wat is er zo moeilijk aan om te geloven dat het paard gewoon niet netjes is verkocht, of het nou rechtvaardig is of niet. De bokker wil enkel weten waar haar paard is en wat bokt daar mee doet is toch niet haar schuld?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:02

ruitje schreef:

Maar het paard is toch niet overgenomen? Er is toch geen koop noch schenking geweest?
De eigenares mag niet veel lossen over de zaak, maar dat heeft ze nu wel duidelijk gezegd op de eerste pagina ergens.
Laatst bijgewerkt door Gini op 26-03-14 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:02

Ceriadwen schreef:
Op het moment dat jij je paard meegeeft en zegt "alsjeblieft, hier kan jij voor gaan betalen" is het paard niet meer van jou en is diegene aan wie je hem meegeeft eigenaar.

Waar haal je toch al die bull vandaan? Er zijn genoeg mensen die HUN paard door iemand anders laten stallen/rijden/uitbrengen en waarvan die mensen opdraaien voor alle kosten van het onderhoud maar het paard blijft gewoon in eigendom van de eigenaar hoor.
Kennissen van mij hebben hele goede paarden, fokken echt paarden waar geld voor wordt neergeteld, maar zelf hebben ze de rijtechnische kwaliteiten niet, ze willen een paard vaak niet verkopen omdat ze er emotionele waarde aan hechten en dan doen ze het paard naar iemand die wel die kwaliteiten heeft maar niet de financiele middelen voor de aanschaf. Die betaald het onderhoud/gebruikskosten maar mijn kennissen blijven toch echt eigenaar.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:03

Ceriadwen schreef:
Je hebt niet een beetje het idee dat er misschien een soort van verschil zou kunnen zitten tussen een auto en een paard?

Jawel hoor, een paard is een levend wezen en een auto is dood materiaal. Maar voor de wet zijn het beide goederen. Dus gelden dezelfde wetten en regels.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:05

Tabaluga12 schreef:
Ja hoor... zonder iets te laten weten en te liegen over waar het paard nu is??

Als nou blijkt dat door handelen van de oude eigenaar, zij inderdaad oude eigenaar is. Is dan een nieuwe eigenaar verplicht om de oude eigenaar op de hoogte te stellen als er een besluit over het paard genomen wordt?

Ik ben zelf van mening van niet. En daarom is dit topic heel gevaarlijk. Met halve informatie wordt een persoon weggezet als dief/oplichter of hoe je het ook maar wil noemen. Als ik de persoon was waar dit over ging en ik heb ter goede trouw gehandeld omdat het feitelijk mijn paard was, dan had bokt wel een probleem gehad vrees ik.

En dat is het enige wat er boven tafel moet komen, voordat er een heksenjacht geopend gaat worden richting iemand die misschien wel gewoon de wettelijke eigenaar van dat dier was, en dus bevoegdheid had om dat dier te verkopen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:06

Waar is de heksenjacht? Waar wordt het woord dief/oplichter genoemd? Waar staat de naam van de verzorgster?