Vrouw overleden na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Vrouw overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:01

Jeetje wat een verschrikkelijk ongeluk! Die vrouw moet echt naar op de grond terecht gekomen zijn. Veel sterkte aan de nabestaanden maar ook voor de omstanders moet dit een hele nare ervaring zijn geweest.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:08

Heel erg veel sterkte voor familie & nabestaanden Y;(

Erg jammer vind ik het dat wanneer ongelukken als deze gebeuren, iedereen maar weer met de vinger naar een zogezegde schuldige moet gaan wijzen. Ronduit belachelijk. Inderdaad erg mooi verwoord door jury!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:17

Een vreselijk ongeluk... heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:23

Vreselijk. Ze is lid van onze rijvereniging. Dit is een schok.

Ik denk niet dat men hier op bokt naar 'de schuldige' zoekt, maar naar een oorzaak om dit in het vervolg misschien te kunnen voorkomen.
En ook al ben je Z ruiter, menig paard word door voeren onrustig en is het een enorm risico. En idd als je vlak na de pauze aan de beurt bent voor je proef, dan rijd je al in tijdens de pauze. Lijkt me logisch.
Zouden ze eigenlijk moeten vermelden aan de deelnemers, zodat je rekening mee kan houden.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:26

;( het is heel erg wat er gebeurt is en daar heeft niemand schuld aan.
dit is een groot drama voor iedereen die er bij betrokken was.
wens iedereen sterkte zo wel nabestaande als de manege waar het gebeurd is.
dit is een nachtmerrie voor iedereen.
veel stekte er mee ;(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:35

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en iedereen die erbij betrokken was. Helaas blijkt maar weer dat een ongeluk vaak in een klein hoekje zit en het meestal een noodlottige samenloop van omstandigheden is...

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:51

Jeetje, wat heftig... Ik wens de nabestaande en de mensen die het hebben gezien heel veel sterkte.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:00

BrammetJee schreef:
Wat ij gehoord heb is dat het paard tijdens het inrijden bokte en zij eraf viel. Heel veel sterkte voor familie en nabestaanden.

Ongeluk zit in een klein hoekje

Wat erg. Gecondoleerd voor iedereen die haar kende, en vooral voor haar naasten.
Y;(

een klein beetje off-topic:
Zelf ben ik ook bij het inrijden door een bokkend paard gevallen. Ik leef nog, en dat besef ik.
Maar ik heb nog steeds (20 jaar na de val) veel last van nek - hersenletsel. het heeft een enorme impact in mijn leven.
Coördinatieproblemen, snel duizelig, kan niet meer autorijden etc.
Ik besef dat ik toch ook geluk heb gehad, maar soms is het wel dubbel als ik mensen zie rijden, ben ik wel jaloers. De liefde voor paarden blijft.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:00

jury schreef:
In je ruitercarrière val je er honderd x af.
Soms heb je pech en breek je iets.
Heel, heel soms gaat het echt mis en dan kun je het niet meer navertellen.
Dat kleine risico gaan we min of meer bewust aan door op een paard te gaan zitten.

Meer doen dan bewust met de risico's omgaan kun je niet.
Met autorijden is dat bv je autogordel omdoen. Bij paardrijden een cap en evt. bodyprotector. Ook je bewust zijn van je eigen kunnen en het soort paard wat daarbij past, kan het risico verkleinen.
De omgeving kan ook meehelpen om de situatie zo veilig mogelijk te maken. Ik denk dan aan een veilige bakrand, duidelijk rijbaanregels en mensen bij onverantwoord gedrag hierop aanspreken.

Maar het engeltje op je schouder maakt uiteindelijk toch net het verschil of wel of niet goed afloopt.
Nu maar hopen dat deze onfortuinlijke amazone goed opgevangen wordt door de engeltjes daarboven.

Laten we ajb niet anderen de schuld geven, niet de amazone, niet het paard maar ook niet de organisatie.

Zo is het maar net......

Heel veel sterkte voor de nabestaanden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:05

Veel sterkte voor haar man en moeder en voor alle collega's op haar werk en rijvereniging.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:56

Vreselijk! Heel veel sterkte voor de nabestaanden en getuigen die het hadden zien gebeuren.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:59

Ik wil nog even duidelijk maken dat ik ook niemand de schuld geef!
Het was vreselijk om mee te maken dat wel!
Ik gaf alleen aan hoe het volgens ons gebeurd is.. En ja we waren er dicht bij, ik heb haar paard gevangen en mijn vriend heeft haar haar handschoentjes nog moeten uittrekken..
Als het zo overkwam: Sorry!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:04

Was ze nog bij bewustzijn na haar val of heeft ze er niks meer van mee gekregen? Ik hoop het laatste voor haar.
Veel sterkte voor de nabestaanden en team Eehzerwold.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:06

Ze had haar ogen wel open, maar echt bij bewustzijn was ze niet.. Bah wat n vreselijk gezicht

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:20

Bah wat naar gezicht moet dat zijn geweest :( Hopelijk heeft ze er zelf niks meer van meegekregen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:23

Heel erg schrikken.. Heb gister ochtend nog wedstrijd gereden en dan hoor je dit nu.
Toch wel even een keer slikken dat dit zomaar iedereen kan gebeuren.

Heel erg veel sterkte voor alle nabestaanden en iedereen die dit ongeluk heeft zien gebeuren..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:33

Och jeetje wat heftig zeg. Wat een leuke middag had moeten zijn..
Sterkte voor de nabestaanden en iedereen die het heeft zien gebeuren.

Caballosb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:54

Heel veel sterkte voor nabestaanden en vrienden, hier is niemand schuld vreselijk ongeluk helaas....!!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:02

Ik ken haar niet heel goed, maar reed wel vaak tegen haar op wedstrijd. Ze kwam uit dezelfde kring. Altijd een hele spontane, vriendelijke vrouw die altijd wel even een praatje wou maken..
Wat er is gebeurd is verschrikkelijk, ik heb er geen woorden voor..

Ik wil alle nabestaanden en de mensen die het hebben zien gebeuren heel veel sterkte wensen!!!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:38

Dat is ook rot voor jou, Mistral Bink als je het van zo dichtbij hebt meegemaakt.

Sterkte met het verwerken,

Dyanavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:41

Heel veel sterkte aan iedereen ..... /3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:44

Wat een verschrikkelijk bericht, ik schrik er enorm van. Ik heb vaak tegen/met haar gereden en mijn moeder heeft vroeger veel met haar gereden, dus we maakten vaak een praatje met haar en haar moeder als we elkaar weer eens tegenkwamen op concours. Ik vind het zo onwerkelijk dat ze er niet meer is… Een paar maanden geleden werd ik nog met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht na een val met paard. Nu besef ik des te meer hoeveel geluk ik heb gehad. Ik wil haar familie en vrienden ontzettend veel sterkte wensen met dit enorme en zo plotselinge verlies.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:47

Heftig hoor.. :(

Sterkte aan familie, vrienden maar ook de mensen die erbij waren. Is niet niks..

Is ze dan zo hard gevallen dat ze eraan is overleden of is ze ongelukkig terechtgekomen? Op zich bijzonder dat iemand met cap op (ook bodyprotector?) en in een bak met zand zo lelijk terechtkomt dat je eraan overlijdt.. Echt heel erg vreselijk:(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:55

Dingen kunnen raar lopen.
Sommige mensen vallen van de bovenste traptrede naar beneden en houden er een enkele blauwe plek aan over en een ander kan van de stoeprand vallen en zijn nek breken.
Deze amazone heeft onwijs veel pech gehad (het staat wat knullig uitgedrukt maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) met alle gevolgen van dien.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:51

Het was een heftige middag.. Ik had vooral heel veel medelijden met de vrouw die erbij was, ze was zo vreselijk in paniek ;( ik hoop ook dat er goed voor haar gezorgd wordt.. Ik merk wat voor impact het op ons heeft, en ik heb alleen een hallo gehad.. Achteraf ben ik ook benieuwd hoe t met t paard is