Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:12

bliver schreef:
[
Eurocommerce heeft in de zakenwereld zeker geen goed gedaan dat ben ik met je eens, maar ze hebben wel veel goed gedaan voor de paardensport en juist paarden behouden voor de sport. Dus ben het niet helemaal met je eens dat we maar blij moeten zijn dat ze weg zijn.

Allemaal op kosten van een belasting-aftrek-kontruktie...Nu ze op eigen benen moeten staan..
wordt het rendement in eens anders. :(:)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:16

Ik vind het al me al gewoon jammer dat ze ruiter en paard hier uit elkaar halen.

Hoop dat Gerco uiteindelijk de paarden voor een ander persoon weer zou mogen rijden, al ben ik daar bang voor.

de paarden worden verkocht voor en bedrag wat voor die paarden eigenlijk niks is.. zo jammer!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:25

ceasario schreef:
NatasjavE schreef:
[

Lijkt mij dat het een waardevolle hengst is voor de Nederlandse fokkerij.

We hebben het eigenlijk over de nalatenschap van Eurocommerce die samen met andere
op legale cq illegale wijzen zich hebben "verrijkt"..en blijven konkelen om niet op de blaren te zitten.

Ik denk dat Nederland niet moet "janken" om het verlies van zulke figuren...
Al is het altijd aantrekkelijk om in de slipstream mee te lopen..( de z.g.n. "nieuwe rijken".)

We hebben in het Nederlands paardenwereldje de laatste 20 jaar een stel gladjanussen gehad
die de sector geen goed gedaan heeft.. Dat was ook te voorspellen toen in die tijd de renbaan Duindigt over ging in buitenlandse hadden. (Ladbrook).

Duindigt was voorheen de plaats waar men "sier" probeerde te maken..en dat sloeg nadien over naar het warmbloed wereldje..wat nu het aandachtsgebied van justitie is geworden.

En die paarden..Die hinneken weer bij de volgende persoon die met een schep brok komt.

Ja en???

Ik geef de Rabobank groot gelijk dat ze hun geld gaan halen. En over het welzijn van die paarden maak ik me allerminst zorgen.

Wat ik zeg dat ik voor de Nederlandse springpaardenfokkerij hoop dat Berlin in Nederland blijft op dat hij enigszins redelijk(hij is nu al rete duur) beschikbaar blijft.

Gaat Berlin toch naar verwegnistan,...ik zal niet janken en geen nacht minder er om slapen. Ook niet om het " verlies" als een stal als Eurocormerce.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:38

Zonde om te zien dat het zo eindigd! Eigenaar van Eurocommerce had zijn paarden ook altijd nog (ten behoud van de NL sport) kunnen verkopen aan een geldschieter die ditzelfde doel ook voor ogen heeft en Gerco ook alsnog zijn london kan blijven rijden.

Nu is het een kwestie van duimen en hopen dat er genoeg Nederlandse bedrijven of miljonairs zijn die het zien zitten om een duur sportpaard te kopen uit belang voor de NL springsport.

Ben er alleen bang voor dat het dier naar de rijke olielanden gaat verhuizen....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:54

sheilarianne schreef:
Zonde om te zien dat het zo eindigd! Eigenaar van Eurocommerce had zijn paarden ook altijd nog (ten behoud van de NL sport) kunnen verkopen aan een geldschieter die ditzelfde doel ook voor ogen heeft en Gerco ook alsnog zijn london kan blijven rijden.

Nu is het een kwestie van duimen en hopen dat er genoeg Nederlandse bedrijven of miljonairs zijn die het zien zitten om een duur sportpaard te kopen uit belang voor de NL springsport.

Ben er alleen bang voor dat het dier naar de rijke olielanden gaat verhuizen....

Ze hebben vlak voor het failiesement alle paarden op een niet correcte wijze "verkocht"een Gevi international om te voorkomen dat ze dus wat nu gebeurt via een executie veiling verkocht moesten worden.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:49

Tja, dat is een open deur intrappen. De bank wil gewoon geld zien en daarbij staat het belang van de Nederlandse springsport niet voorop...

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:26

Eens met Natasja ve, ik zal er geen traan om laten, heb alleen medelijden met het personeel. De paarden komen wel terecht.
Het beeindigen van een andere bekende stal vind ik wel een groot verlies en daar hoor ik niemand over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:42

valori schreef:
Eens met Natasja ve, ik zal er geen traan om laten, heb alleen medelijden met het personeel. De paarden komen wel terecht.
Het beeindigen van een andere bekende stal vind ik wel een groot verlies en daar hoor ik niemand over.

Welke bedoel je?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:49

Toch blijf ik de keuze voor een Internet veiling een beetje apart vinden.
Dit is niet te vergelijken met de oude paarden van de zorgboerderij. Dat werkte zoveel sympathie op bij veel mensen dat men die paarden graag wilde redden. En de bedragen voor die paarden was natuurlijk zo even wat makkelijker bij elkaar gelegd.

Het lijkt me dat als er voor een gewone veiling was gekozen en dat aan had gekleed met een mooie ambiance, zoals bijvoorbeeld de veilingen bij Hendrix en VDL in Amerika, dat er dan makkelijker hoge bedragen betaald gaan worden.
Rijke lui willen graag gezien en verwend worden op zulke veilingen. Een fles champagne erin en het bod wordt nog eens een keer of 3 verhoogd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:57

Schoentje schreef:
Toch blijf ik de keuze voor een Internet veiling een beetje apart vinden.
Dit is niet te vergelijken met de oude paarden van de zorgboerderij. Dat werkte zoveel sympathie op bij veel mensen dat men die paarden graag wilde redden. En de bedragen voor die paarden was natuurlijk zo even wat makkelijker bij elkaar gelegd.

Het lijkt me dat als er voor een gewone veiling was gekozen en dat aan had gekleed met een mooie ambiance, zoals bijvoorbeeld de veilingen bij Hendrix en VDL in Amerika, dat er dan makkelijker hoge bedragen betaald gaan worden.
Rijke lui willen graag gezien en verwend worden op zulke veilingen. Een fles champagne erin en het bod wordt nog eens een keer of 3 verhoogd.

Een veiling met een mooie Ambiance vergt nogal wat tijd voor de organisatie en ...geld. De Rabobank wil gewoon zo snel mogelijk een deel van het geld terug zien.

Schoentje

Re: Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:05

Klopt, van die kant begrijp ik het ook. Ik denk wel dat dit tonnen kan schelen. En het gaat uiteindelijk om geld.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:11

BVA zal mooi aan verdienen ook :=
ben wel met schoentje eens , had niet BVA verwacht om de paarden te veilen , eigenlijk helemaal geen internetveiling

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:13

besita schreef:
ben wel met schoentje eens , had niet BVA verwacht om de paarden te veilen , eigenlijk helemaal geen internetveiling

Inderdaad ik googelde voor de grap (toen t nog niet duidelijk was dat het via bva ging) eens op eurocommerce veiling....

Nou de ferrari's van mr visser staan er al op :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:17

besita schreef:

Doe dat idd als een gewone veiling... heb je toch een heel ander soort van veiling è...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:20

• Olympische springpaard ‘London’
• ‘New Orleans’. Holstein
• 'Vingino’. KWPN
• ‘Capetown’. KWPN
• ‘Seoul’. BWP
• ‘Cleveland, SWB
• ‘Valesca’, KWPN
• ‘El Clarimo’. Holstein
• ‘Berlin’. Holstein
• ‘Namelus R’. KWPN
• ‘Melbourne’. KPWN
• ‘Dakota’. AES
• ‘Sacramento’. DWB
• ‘Brooklyn’. KWPN
• ‘Zagreb’. BWP
• ‘New york’. KWPN
• ‘Lexington’. KWPN
• ‘Tobalio’. KWPN
• ‘Callahan’. Hannover
• ‘Tokyo’. KWPN
• ‘Dantino’. KWPN
Londen gaat weg voor meer dan 10 miljoen, Berlin is oud, maar kan voor een hengstenhouder interessant zijn, DV kan worden opgeslagen en zo lang hij nog leeft en goed vruchtbaar is vers KI. Loop je het hele rijtje na, dan zou de teller misschien nog wel eens richting die vordering van 40 miljoen kunnen gaan. Worden ook nog vrachtwagens etc. geveild. Denk dat het totaal zeker wel met gemak op de 20 miljoen gaat halen. Van de 100 paarden, zijn er dus nog 30 aangetroffen. Geruchten van een verkoop van enkele paarden naar een familie in 1 der Arabische landen. wat gebeurd er met het ontroerend goed in Lochem? Ben benieuwd hoe alles loopt.
Als nu eens 100.000 mensen zich melden, en allen 200 euro inleggen, is samen 20 miljoen toch? en maakt er een stichting van, kan Londen wel behouden blijven denk ik zo.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:30

in principe zou London inderdaad meer moeten opbrengen dan Paloubet ...met al de anderen gaat de teller met tonnen omhoog dus dat gaat nog niet zo snel richting vordering vrees ik ...
en je wil echt niet weten wat aan BVA en de curatoren hun handen gaat blijven zitten qua onkosten en commissies

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:38

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:10

Wat ik me trouwens afvraag. Ger visser ging toch in beroep tegen de uitspraak. Mag rabobank dan gewoon die paarden en spullen veilen terwijl die zaak nog niet klaar is

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:04

igor001 schreef:
Laten we hopen dat alles een beetje binnen Nederland/Duitsland/België blijft. Scheelt voor die paarden ook een hoop stress. Word altijd zo kriebelig van die geldtrekkerij uit paarden. Laat ze gewoon lekker met de mensen die nu voor ze zorgen. Weten we in ieder geval dat ze het goed hebben. Fijn dat zij er de dupe van worden.

Hoop overigens dat de veiling ook inziet dat het verkoop van deze paarden naar het buitenland, niet alleen maar geld voor hen oplevert maar ook een flinke deuk achter laat in de Nederlandse paardensport branche! Wat misschien wel tot meer verlies zal leiden dan er nu is.

Die paarden zijn het reizen echt wel gewend.
Ik vlieg zelf soms als groom en geef mij deze paarden maar hoor...zo relaxed.

Ik vermoed ook wel dat er een hoop naar het Midden Oosten zullen gaan.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:34

bliver schreef:
sheilarianne schreef:

Ze hebben vlak voor het failiesement alle paarden op een niet correcte wijze "verkocht"een Gevi international om te voorkomen dat ze dus wat nu gebeurt via een executie veiling verkocht moesten worden.

Ik ben daarvan op de hoogte, maar dan nog vind ik het spijtig dat het op deze manier gebeurt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:28

Die paarden hebben écht écht écht geen last van de veiling hoor. Of ze 'op de normale manier' van eigenaar veranderen of via een veiling, dat dier staat in die zelfde tijd lekker in zijn box aan zijn hooi te knabbelen.

Ik hoop overigens ook dat ze in Nederland blijven, en anders niks gaan presteren in het buitenland.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:36

besita schreef:
in principe zou London inderdaad meer moeten opbrengen dan Paloubet ...met al de anderen gaat de teller met tonnen omhoog dus dat gaat nog niet zo snel richting vordering vrees ik ...
en je wil echt niet weten wat aan BVA en de curatoren hun handen gaat blijven zitten qua onkosten en commissies

Als je bied, komen de kosten eroverheen, dat is dus transparant, qua andere kosten is dit niet het geval.
Er komen ook spullen, vrachtwagens in de verkoop. Die paarden gaan totaal, echt meer opbrengen dan mogelijk gebruikelijk zal zijn. Dat gaat tegen elkaar op, Londen gaat voor veel meer dan 10 miljoen de laan uit. Berlin gaat boven een miljoen op brengen. Enkele andere paarden, komen ook royaal daarboven, ik zeg natuurlijk maar wat, maar het zal de schatting van opbrengsten overtreffen, dat weet ik zeker. Uniek, enkele topper zo op de veiling.

Weet iemand wat er gebeurd met het ontroerend goed in Lochem?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:41

komaan Agerrits Berlin , een hengst van 20 jr over het miljoen ... :n

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:46

een vrachtwagen nieuw ergens tussen 250 a 450.000 ...maar ze zijn niet meer nieuw dus kan je gelijk halveren
toppaarden ben ik met je eens , die blijven gewoon heel duur en er zullen er inderdaad een aantal bij zitten die rond he miljoen

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:53

Nou, ik zal vast een openingsbod doen van £100 op London.

Mijn mening, wat maakt het uit of die paarden naar het buitenland verkocht worden?
Meer dan de helft van de topruiters uit het buitenland rijdt op Nederlandse paarden rond, deze kunnen er ook nog wel bij.

En een stichting maken en met 100.000 man allemaal 100 euro inleggen?
Zaten er niet 100.000 leden op bokt? Mensen klagen nu al dat bokkers vals zijn.
Man, wat zal dat een slagveld worden als 100.000 vrouwen ineens eigenaar zouden worden van dit betreffende "assortiment".