Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:28

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:33

Stal Bartels?? Dat is wel de laatste stal waarbij ik dit verwacht. Heel vreemd dit...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:37

En dan is op Facebook ook het volgende bericht erover; https://www.facebook.com/dressagehorseu2?fref=ts

Kan me ook niet voorstellen dat het bij The Academy verkeerd is gegaan. Lijkt mij dat er objectief een onderzoek ingesteld dient te worden alvorens er met modder wordt gegooid. Met modder gooien is zo simpel en goedkoop :n :r

Kathleen_vW

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:42

Ik vind het nogal wat, zo'n aanklacht. Academy Bartels is wel de laatste stal waar ik zulke praktijken van zou verwachten en ik moet eerlijk zeggen dat ik er dan ook weinig van geloof. Vreemd dat er aan de ene kant wordt beweerd dat er nooit een ruiter van de stal op het paard gereden heeft op de eenmalige showavond na. Aan de andere kant staat daar weer een medisch rapport tegenover van niet een van de minste klinieken. Wel vind ik het nogal laag om gelijk de media zo op te zoeken en van de Telegraaf is het wederom niet het beste staaltje journalistiek om een verhaal maar vanaf één kant te belichten.

Vreemd verhaal wat ongetwijfeld een staartje zal krijgen.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:45

Ik was er niet bij maar dat alles wat zulke toppaarden kunnen niet alleen met suikerklontjes bijgebracht word is natuurlijk ook wel duidelijk!!
Maar voor €2500,- wil ik U2 wel hebben! :D

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:47

Was bij hun toen ook niet dat stukje over heel kort bijzetten?
Met die fotos van die valk pony?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:47

Wie weet krijgt de klaagster niet de nodige media aandacht via modellenwerk en probeerd ze het zo om aan aandacht en centen te komen?
Ik vind het ook behoorlijk dramatisch klinken allemaal :roll: ,kan me ook echt niet voorstellen dat stal Bartels zichzelf zo in een kwaad daglicht zal stellen dmv een paard te mishandelen. :n

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:48

Merkwaardig.. op facebook staan nog allemaal leuke plaatjes en verhalen van zeer recente datum..? Dus dat paard is dan kennelijk zeer recentelijk 'beschadigd'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:48

Sammieloverr schreef:

Nee dat was van Baalen. Ik vind het allemaal nogal wat ongeloofwaardig :n Ben benieuwd.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:50

Sammieloverr schreef:

Dat was Van Baalen

Sammieloverr

Re: Academy Bartels aangeklaagd *update blz 2 reactie AB*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:52

Ah oke. Excuses!
Ben niet zo thuis in de topdressur ;)
Naam kwam me bekend in de oren haha.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:53

Sammieloverr schreef:

bij van baalen was dat, zeker niet bij bartels hoor

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 11:54

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:54

Jannepauli schreef:
Merkwaardig.. op facebook staan nog allemaal leuke plaatjes en verhalen van zeer recente datum..? Dus dat paard is dan kennelijk zeer recentelijk 'beschadigd'?

Daar ben ik het dus wel mee eens, vond ik ook een beetje raar...

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:57

Lijkt een beetje op het verhaal van de fjordenfokker v.d.Berg. Wat bezielt zulke dames om iemand zo het leven te verpesten? Las ergens dat ze eerst nog van die lieve sms'sjes heeft gestuurd hoe geweldig haar paard verzorgt was die hele tijd!

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:58

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, zo'n beschuldiging is niet mis.

RobertMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:59

Ze geven aan dat het paard eind januari vertrokken is bij Stal Bartels. Ben dus erg benieuwd wat daarna met U2 gebeurd is. In 2 maanden tijd kan een hoop gebeuren...

Ik kan niet voorstellen dat Academy Bartels hier ook maar iets te maken mee heeft, gezien hun staat van dienst voor de paardensport en reputatie.

Ook een beetje raar aan het verhaal is dat bij vertrek zij nog lovende berichtjes hebben gehad voor de goede verzorging van U2.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat er op de nieuwe stalling is gebeurd...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:00

bir schreef:
Lijkt een beetje op het verhaal van de fjordenfokker v.d.Berg. Wat bezielt zulke dames om iemand zo het leven te verpesten? Las ergens dat ze eerst nog van die lieve sms'sjes heeft gestuurd hoe geweldig haar paard verzorgt was die hele tijd!

Het is allemaal ik heb gelezen en twee verhalen van beide kanten.
De reacties zijn ook niet objectief hier..

Ik zou de rechtszaak afwachten, en dan horen we objectieve details.
Ik ben er in ieder geval zeer benieuwd naar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:05

Op Facebook van het paard stond dat hij volgens mij was het rond 15 februari uit de wedstrijden is gehaald ivm problemen bij het paard alleen de reden is niet bekend. Als het paard rond januari is weg gegaan is het toch niet zo uit de lucht komen vallen. Waarschijnlijk loopt het al langer maar is het nu pas serieus. Advocaat moet ook bewijs verzamelen en dat zal die eerst hebben gedaan voor dat ze met zo'n verhaal naar buiten komen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:09

Furrow schreef:
bir schreef:

Het is allemaal ik heb gelezen en twee verhalen van beide kanten.
De reacties zijn ook niet objectief hier..

Ik zou de rechtszaak afwachten, en dan horen we objectieve details.
Ik ben er in ieder geval zeer benieuwd naar.

Wat is er niet objectief aan dan: de meeste mensen geven aan de training van dichtbij te hebben meegemaakt, er is een gezondheidsverklaring afgegeven in januari dus lijkt me stug dat ze dit soort zaken (tot bloedens toe open plekken van sporen misbruik, etc.) dan over het hoofd hebben gezien. Denk dat er niemand is die bij Bartels ooit een paard met tot bloedens toe open plekken van sporen heeft gezien, om maar een voorbeeld te noemen.

Als je vele weken per jaar vreemden hebt toekijken bij je trainingen, dan moet je het wel verdomd goed verstoppen als je het kennelijk normaal gesproken anders doet. Imke is juist degene die nu bezig is met de teugeldrukmeter om nóg beter te weten wat ze doet.... Denk dat heel wat toppers een voorbeeld kunnen nemen aan de manier waarop bij Bartels wordt getraind !
Laatst bijgewerkt door Netje op 20-03-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ronin37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:10

Kieferverletzungen
Kieferfraktur

Kieferfrakturen sind beim Pferd nicht selten, wobei der Unterkiefer häufiger bricht als der Oberkiefer.

Besonders schnell splittert der Unterkiefer an der zahnlosen Lücke (Lade). Dort liegt beim Reiten das Trensen- oder Kandarengebiss, gepolstert durch die Zunge, die sich breit über Knochen und Lade legt. An dieser Engstelle ist zwischen den beiden Unterkieferästen bei einem normal großen Warmblüter nur drei Zentimeter Platz, so dass gerade das Gelenk der Trense dazwischen passt.

Häufig ist der Kieferbruch offen, Knochensplitter bohren sich durch die Haut nach außen. Bei gedeckten oder geschlossenen Brüchen dagegen sind außen am Kopf höchstens ein Knubbel an der Bruchstelle oder eine vermehrte Beweglichkeit feststellbar.

In den ersten Tagen nach dem Bruch kann das Pferd Fieber bekommen. Die Bruchstelle schwillt diffus und schmerzhaft an. Um dem Schmerz auszuweichen, streckt das Pferd den Kopf vor. Aus dem leicht geöffneten Maul hängt die Zunge; Speichel fließt. Das Pferd hat üblen Mundgeruch. „Es kann nicht richtig kauen, frisst sehr langsam oder manchmal gar nicht mehr“, sagt Pferdezahnspezialist Privatdozent Dr. Claus Peter Bartmann aus Bad Reichenhall.

Im Bereich des Oberkiefers brechen meistens ein oder mehrere Zahnfächer (Alveolen) der Schneidezähne, was als Zahnfachfraktur bezeichnet wird. Dann stehen die Schneidezähne schief oder wackeln, Blut läuft aus dem Maul, der Oberkiefer schwillt an.

Der Tierarzt spült vor der Untersuchung die Maulhöhle mit Wasser, um Futterreste aus offenen Brüchen zu entfernen. Danach öffnet er das Maul sehr vorsichtig, betrachtet die Maulhöhle samt Gebiss und röntgt den Kiefer in verschiedenen Ebenen. Auf den Bildern erkennt er die Bruchlinien und Verlagerungen von Knochen oder Zähnen.

http://www.cavallo.de/pferde-medizin/ko ... tm?skip=10

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:12

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:15

Wat ik dan wel knap vind, is dat er op 29 januari nog foto's gepost zijn dat het zo leuk was om met hem te springen.. vind ik toch wel bijzonder op z'n zachtst gezegd, zo toegetakeld lijkt ie dan niet :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:28

kohtje schreef:
Dit is ook het soort type mens die je niet als klant wil. Ze denken dat ze met hun geld alles kunnen maken.
Ik geloof niet dat er bij Bartels op stal dit soort dingen gebeuren en ik hoop dat dat ook snel bewezen wordt.

Erg Amerikaans ook, om te overdrijven en om overal zoveel mogelijk geld uit te kunnen slepen.

Ik geloof er dan ook niks van of het moet zo zijn dat de eigenaar het zelf had veroorzaakt nadat het is weggehaald bij de stal Bartels.............

Ik vind het dan ook vreselijk voor de familie en stal Bartels, dat ze onterecht aangeklaagd zijn en hun goede naam de vernieling ingeholpen is door zo'n gek als die tuthola.