Paarden masseren mag alleen door dierenartsen in Arizona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:05

Ik vraag al 2 pagina's het juiste artikel waarin te lezen valt dat massages uitsluitend door fysio's en DA gegeven mogen worden en dat artikel komt er maar niet, graag vet gedrukt de juiste woorden waar het om gaat.

Ik vind je verhaal erg onduidelijk. Wil alleen maar die woorden vanuit de wet aangehaald krijgen.

En ja er zijn goede fysio's, maar helaas ook erg veel arrogante fysio's die zichzelf zelfs nog beter wanen dan een arts...en errruug antie sportmasseur zijn :D en dan zijn er vele ex fysio patienten uit eindelijk bij een goede sport masseur terecht komen.

En eerlijk gezegd komt er bij mij paard een goede DA of een goede masseur, een fyio vind ik geen toegevoegde waarde...de DA onderzoekt en kijkt er in en geeft advies voor eventueel een onschuldige sportmassage en de goede masseur maakt de spieren soepel....of er is meer aan de hand en dat regelt de DA voor mij...

Maar voor jouw geen nood want jij werkt toch volgens de regels van de WUD en dat is UITSluitend op verwijzing van de. DA en niet op eigen initiatief. Dus zou mij als het jouw was boeien of er sportmasseurs aan paarden komen, jij krijgt je klantjes via de DA, zoals het hoort, dus dan zit je juridisch helemaal goed.

Allebei blij.

En zoals het in Arizona is geregeld, is het NOG niet hier, we zullen het zien.

Juut

Re: Paarden masseren mag alleen door dierenartsen in Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:09

^ ik zou een goeie fysio anders ook niet uitsluiten...net zo min als een goeie chiro. Is maar net wat paardlief nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:09

Citaat:
Gisella is een goede kundige collega. Uiteraard ben ik er niet bij als ze die cursus geeft, maar haar kennende zal ze zeker erbij zeggen wat er wel/niet mag als je geen erkend dierenfysio bent. Dus ik vind het erg naar dat je haar nu door het slijk haalt alsof zij illegaal bezig is met haar cursus. Doet ze niet, ze is heel integer juist.

Zo jij bent eng! Je verdraaid iets wat in jouw straatje past ! Lijkt op opruiing om mij dingen in de mond te leggen! Erg triest.

Zeg juist dat zij echt wel weet waar ze mee bezig is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:10

Juut schreef:
^ ik zou een goeie fysio anders ook niet uitsluiten...net zo min als een goeie chiro. Is maar net wat paardlief nodig heeft.

Voor mij een hele goede arts met alle apparatuur om er in te kijken, te veel leed en lege portemonixen door vaag werkende gogen, helaas.....

Maar gelukkig chiroractors etc nog nooit nodig gehad....

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:39

russel schreef:
Zo jij bent eng! Je verdraaid iets wat in jouw straatje past ! Lijkt op opruiing om mij dingen in de mond te leggen! Erg triest.

Zeg juist dat zij echt wel weet waar ze mee bezig is!

zoooo, en dit was voor mij de druppel van russel-de-opruier, en nu ben ik pleite hier. wat een slangenkuil, tssssskkk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:18

Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over de exacte uitleg van het artikel. Dus was misschien ook maar een storm in een glas water? Even wat roepen, mensen afschrikken en het er bij laten zitten? Sjammer, gemiste kans...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:59

Ik denk niet dat het zin heeft hierop door te gaan. Discussie wordt alleen maar persoonlijk(er).

Laten we het er op houden dat paardenmasseurs wel degelijk mogen masseren, alleen niet mogen behandelen. Wat betekend dat problemen zoals kreupelheid en pijnlijk op spieren reageren doorverwezen moeten worden. Curatief is alleen vanuit doorverwijzing van dierenarts, of fysio ed.

Dat er mensen zijn die hier niet blij mee zijn, is wel duidelijk. Jammer, want mijn mening is nog steeds dat samenwerking een paard een hoop goed zou kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:27

Klopt, is ook langzamerhand persoonlijk gemaakt. Op deze manier zijn goede paardenmasseurs onder geschuffeld, maar als je de wet goed leest staat er nl niet dat masseurs niet mogen masseren, er staat alleen wat fysio's mogen doen en niet meer dan wat er in de wet staat. Zij behandelen blessures en dat is met name omschreven om te zorgen dat ze niet op de stoel van bv een Da gaan zitten...

Dit topic heeft dan wel een vervelende wending genomen, maar goede lezers lezen nu wel dat als ze tevreden zijn over een masseur dat ze die nog steeds ongestraft op de dam mogen laten komen!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:14

Ik ben wel jurist ;) . Het draait in feite om de vraag: wat is 'behandelen' van een paard.
Niets meer en niets minder. En daarop geeft de WUD geen pasklaar antwoord. Toen de wet gemaakt werd was de er namelijk nog niet zoveel als paardenmassage e.d. Volgens de wet is het echter wel duidelijk dat je bij een preventieve massagebeurt direct je behandeling behoort te staken en door te verwijzen zodra je iets tegenkomt wat in een gezond paardenlijf ongebruikelijk is.

En ja, dan rijst weer de vraag; wat is ongebruikelijk? :+
Zo houd je altijd vragen. Maar een beetje respect voor elkaar is altijd prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:01

Precies zo lees ik ook de wet. En elke goede masseur weet dat als ze iets tegen komen wat niet binnen het simpel masseren hoort, doorverwijst....zowel humaan als dat ook geinstrueerd zal zijn bij de paarden...

En daar wordt al pagina's over gesteggeld....duidelijk dus.