Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Esmeej333 schreef:Hoe zogenaamd braaf al die westernpaarden ook zijn, ze struikelen zeker ook nooit? Kun je nog zo'n braaf paard hebben maar ook die kunnen struikelen, hartstilstand krijgen of weet ik veel wat.
Als je sport aangestast wordt omdat je een cap moet gaan dragen ipv een hoed, tsja dan zou ik toch meer gaan twijfelen over je sport....
Alsof het ophebben van een cap gelijk staat aan weten dat je gaat vallen of een niet-braaf paard.
Je kunt immers altijd van je fiets vallen of aangereden worden door een auto. DubbelDun schreef:Het europees goed laten keuren van een helmhoed is behoorlijk kostbaar. Troxel heeft er voor gekozen om dat niet te doen omdat ze geen dusdanige omzet verwachten dat het die kosten rechtvaardigd.
Blijkbaar is een Amerikaans keur voor Europa dus niet goed genoeg.
Morganlefay schreef:Fijn om te lezen al die eigen verantwoording. Alleen ik heb weinig zin om de (ziekte)kosten op te hoesten die door zo'n eigenwijs gemaakt zijn.
DubbelDun schreef:Wendy schreef:Misschien moeten we de fietshelm ook maar gaan verplichten voor iedereenJe kunt immers altijd van je fiets vallen of aangereden worden door een auto.
Dat is helemaal niet zo'n vreemd idee, in het buitenland (Engeland/Amerika) zie je dat al best vaak.
PowerReiner schreef:Iedereen betaald voor iedereen. Ik betaal ook voor de ziektekosten van een dronkenlap die achter het stuur gaat zitten en een ongeluk veroorzaakt, ik betaal ook voor de skier die off piste gaat en geen helm op heeft, ik betaal ook ziektekosten voor iemand die niet heeft gekeken bij het oversteken en daarbij is aangereden.
DubbelDun schreef:Wendy schreef:Dat is helemaal niet zo'n vreemd idee, in het buitenland (Engeland/Amerika) zie je dat al best vaak.
Ja ach ik zou het ook niet zo erge vinden als dat verplicht zou worden, zeker op bepaalde wegen.
Maar paarden blijven vluchtdieren, (ja ook westernpaarden) en dat vind ik net een iets ander kaliber dan een fiets.
Wat een vooroordelen over Engelse ruiters zeg, bah.
Esmeej333 schreef:PowerReiner schreef:Iedereen betaald voor iedereen. Ik betaal ook voor de ziektekosten van een dronkenlap die achter het stuur gaat zitten en een ongeluk veroorzaakt, ik betaal ook voor de skier die off piste gaat en geen helm op heeft, ik betaal ook ziektekosten voor iemand die niet heeft gekeken bij het oversteken en daarbij is aangereden.
Ja klopt ook. Maar toch is eigen risico wel makkelijk gezegd, want je belast er toch zeker wel andere mensen mee. Niet eens per se financieel, maar ook die hebben mensen om zich heen die om hen geven, of iemand die ze vind. Als dat dan voorkomen of verminderd kunnen worden door een cap, is het wel dom.
Voor kinderen verplichten vind ik in ieder geval niet overbodig.
DubbelDun schreef:Waar de meeste westernrijders tegen aan hikken is het feit dat het 'hoort bij het western', als in het beeld van de cowboys op de prairie dagenlang te paard achter een kudde koeien aansjokkend.
Ik zou zeggen 'move on' ....
. Dan ligt je hoed niet werkloos in de kast.