Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:18

Wat leuk geschreven! Herken mijn paardje er wel in bij sommige stukjes xd. En die tekst onder de foto, haha :')

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:20

Ooooo echt niet mee eens! Of heb ik dan een extreem makkelijk paard (hengst en ruin!!)? Ik heb op zijn zachts gezegd geen goede ervaringen met merrie's. Zeker niet buiten of met andere dieren. Alleen in hun geïsoleerde wereld. Haha.

Maar wel leuk geschreven

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:23

Haha geniaal. Ken mijn merrie er welingelichte behalve het punt van de hygiëne, elke keer weer is ze zo smerig :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:27

Leuk geschreven!
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het mannelijke geslacht :o

CM_

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:28

Haha herkenbaar, ik heb niet voor niets 11 merries en maar 3 ruinen, en de ruinen zijn duidelijk gemiddeld genomen irritanter of meer schijterig dan de meiden.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:30

Er klopt niet veel van als ik het vergelijk met mijn 2 merrie's. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:32

Mijn enige ruin is ook de grootste kroelkont, en de grootste held-op-sokken.
Ik heb ook een kroelmerrie, maar over het algemeen klopt de beschrijving heel aardig :D

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:43

Merries staan vaak negatief in de kijker. Ze zijn moeilijk en hebben een continue veranderende gemoedstoestand. Sommige eigenaren noemen ze zelfs liefkozend "pismerries". Daarom nu vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen.

1. Noem het evolutie, maar merries lijken een grotere mate van zelfbehoud te hebben. De kans dat een merrie in blinde paniek in een sloot terecht komt is iets kleiner dan voor een ruin. Dit betekent dat wanneer een merrie er vandoor gaat voor een tractor je, zolang je jezelf goed vasthoudt en laaghangende takken en obstakels ontwijkt in het proces, veilig bent.

= geen idee nog niet mee gemaakt

2. Voor dezelfde redenen zijn merries minder geneigd een balk te raken bij het springen en zouden zij eerder weigeren dan over een sprong vliegen waarbij zij de afstand niet halen en een gevaarlijke landing riskeren. Bonus.

= niet altijd waar , ken merries die gewoon dwars door de sprong knallen..

3. Op dezelfde basis zou een merrie ook, houd de vingers gekruist, aanvallers in de weide uit de weg gaan, in plaats van te proberen een vriendschap te sluiten of hen te irriteren met goed bedoelde pesterijen zoals ruinen doen. En wie wil er nou geen lagere dierenartskosten?

= niet waar k ken genoeg merries die juist het veroorzaken

4. Het trainen van een merrie leert je dat je, in eerste instantie, veel beter iets aardig kunt vragen in plaats van er vanuit gaan dat je krijgt wat je eist. Een belangrijke les die je kunt gebruiken in alle aspecten van het leven.

= bij zowel ruinen als merries dan hengsten kan je beter dit gewoon toepassen

5. Het trainen van een merrie zorgt ook voor een tienvoudige verbetering van je onderhandelingsvaardigheden, waardoor een hele nieuwe wereld voor je open zal gaan aan carrière mogelijkheden: van mediator tot vredes gezant bij de Verenigde Naties.

= niet waar kan ook bij ruinen en hengsten lijkt mij

6. We zeggen niet dat ze nooit in de viezigheid rollen of dat alle hopen mest perfect gestapeld zullen worden in een hoek van de stal. Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.

= niet waar , onze merrie is verren van dat.

7. Vanzelfsprekend kun je ook geen veulen fokken uit je favoriete ruin.

= waar

8. Je kunt een merrie uitrusten met roze bandages en een Swarovski frontriem, zonder dat je anderen er steeds aan moet herinneren dat je een merrie hebt, en geen ruin.

=waar maar baby blauw is ook mooi

9. Merries zijn over het algemeen scherper en slimmer dan ruinen. Dit is ook vaak het geval bij andere diersoorten, zoals de mens. (Ja, hier op Bokt is 90% vrouw. En nee, natuurlijk zijn we niet bevooroordeeld.)

= niet waar

10. Merries zijn minder geneigd je onder te kwijlen wanneer je aankomt op stal in vergelijking met ruinen. (We geven toe, dit kan mogelijk komen omdat ze te druk zijn met zuur kijken en de oren in de nek te leggen)

= niet alle merries kijken zuur en merrie lief doet juist wel kwijle ''neemt slok water en doe haar mond open om ons te kwallen en zijn dus zijk nat''

11. Merries zullen ook niet aan de rits van je vest zitten of de tanden zetten in je nieuwe waterproof jas om zichzelf te vermaken. Ze hebben een duidelijk gevoel van persoonlijke ruimte - en ze vragen beleefd of je dit wilt onthouden.

=zeker niet waar merrie lief sloopt alles of het nou eigen is of van kleding die mensen aan hebben ook zelf honden riemen gaan er bij ons aan

12. Er wordt gezegd dat merries opwaarts kunnen lopen op twee manieren. Dat noemen we pas balans en lenigheid!

=geen idee

13. Ruinen zijn over het algemeen meer in voor een knuffel. Merries laten je harder werken voor iedere vorm van affectie. Het is alsof je een kat met een hond vergelijkt. Ruinen zijn allemans vrienden, waarbij merries meer selectief zijn en hun eigenaren speciaal laten voelen.

=mwa ken maar zat ruinen die maar echt 1 ''baas'' hebben en merrie lief is ook een allemans vriend

14. Wanneer we een euro kregen voor iedere keer dat wij een ruiter hoorden zeggen: "Wanneer je een goede merrie treft, gaan ze voor je door het vuur." zouden we inmiddels miljonair zijn.

=waar maar daar zijn ruinen niet minder om

15. Merries nemen de taak op zich om alle ruinen op stal in toom te houden. Wanneer je een ruin de leiding zou laten nemen, zou het een complete chaos worden.

=niet altijd waar

even mijn meningen , of wij hebben gewoon een rare merrie hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:44

Ik vind het totaal niet kloppen :')

Alles wat ik lees zou zo mijn ruin kunnen zijn en is het tegenovergestelde van wat de merrie van een vriendin van mij doet.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:46

dit lijkt, voor het overgrote deel, wel een omschrijving van onze ruin. de merrie daarentegen zou zo een ruin kunnen zijn. Al moet ik zeggen dat ze daarmee ook wel de negatieve houding van mijn moeder ten opzichte van merries heeft bijgesteld

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:52

En welke wetenschapper heeft dit lijstje in elkaar gezet? :')
Geef mij maar lekker een ruin, ik vind namelijk niets viezer dan hengstigheidgeplas.

IlseBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:53

Haha leuk geschreven. Al kunnen merries ook de tanden in je jas zetten en van een modderbad zijn mijn verzorgpony's ook niet vies. Maar ook herkenbare puntje haha

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:58

Heerlijk :') En het klopt aardig, behalve het hygiënegedeelte dan. Mijn merrie gedraagt zich alleen wel af en toe als hengst, maar dat is een klein detail :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:00

dat zelfbehoud hebben ze er bij mijn merrie toch niet in gestoken geloof ik. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:10

Gelukkig ben ik altijd al een merrieliefhebber geweest. Maar goed, heb ook wel ruinen en hengsten gereden hoor. Voordeel van een merrie is voornamelijk het veulentjes kunnen fokken.

paradisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:14

Hahahahahahaha 7 ! _/-\o_ _O-

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:16

Leuk! Herken wel een aantal punten ervan. Heb een pismerrie eerste klas. Heeft 'ruzie' met ieder paard en zodra er geneusd wordt, wordt er gepist en gegild!

Geen ander paard gehad, dus heb geen vergelijking. Vind het een heerlijk dier.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:17

In sommige punten herken ik mijn merrie echt:)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:19

Hahaha, prachtig!
Alleen dit punt:

11. Merries zullen ook niet aan de rits van je vest zitten of de tanden zetten in je nieuwe waterproof jas om zichzelf te vermaken. Ze hebben een duidelijk gevoel van persoonlijke ruimte - en ze vragen beleefd of je dit wilt onthouden.

Dat doen de merries bij ons op stal écht wel :') Er is bij mij al menig ritsje gesneuveld door een paar lieftallige merrietanden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:21

UMayDream schreef:
Hahaha, prachtig!
Alleen dit punt:

Dat doen de merries bij ons op stal écht wel :') Er is bij mij al menig ritsje gesneuveld door een paar lieftallige merrietanden. :P

Mijne ook :j

de rest klopt heel aardig :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:25

"Noem het evolutie, maar merries lijken een grotere mate van zelfbehoud te hebben. De kans dat een merrie in blinde paniek in een sloot terecht komt is iets kleiner dan voor een ruin. Dit betekent dat wanneer een merrie er vandoor gaat voor een tractor je, zolang je jezelf goed vasthoudt en laaghangende takken en obstakels ontwijkt in het proces, veilig bent. "

Ik moest hier heel hard om lachen _O- !

Verder zijn er wel een paar puntjes die kloppen met de merrie en hengst die hier staan.
Maar ik ga toch 100x liever op pad met de merrie :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:31

Nope nope nope, geen merries voor mij.
Heb er ooit één lange tijd gereden, die was niet 100% in d'r hoofd, sprong gewoon over de omheining van het springparcours en dat soort dingen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:42

Ik heb geen voorkeur.
Merries zijn gemiddeld wel ijveriger en sneller beledigd, dat wel. Maar ik bekijk het per individu. Voordeel van een merrie is dat je er een veulen mee kunt fokken.

Ik kan helaas alleen merries houden, want mijn ruin verdraagt geen mannelijke dieren.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:01

Geniaal stukje, erg herkenbaar! :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:08

Ik ben altijd al een merrie-mens geweest en herken er best veel in.

Maar lang niet alles, want mijn pony is toch echt een allemansvriendinnetje die van kroelen en tutten en knuffelen houdt.