Woede om paardenmishandeling op YouTube

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:19

ThreeFingers schreef:
Wil toch even reageren. Er zijn hier personen die reageren van: ze moeten die kerels ook de kop inslaan enz. Maar dan ben je net zo slecht...

Ik ken dat filmpje met dat ezeltje en daar kwamen ook veel reacties als ze moeten die vent het ravijn ingooien of z'n kop afhakken.
Het banketstaaf was dat er diezelfde dag een filmpje voorbij kwam waarbij een man onthoofd werd...
Daar de reacties van afschuwlijk hoe kunnen ze zoiets doen enz enz.
En dacht ik heel stiekem, misschien was het de man die dat ezeltje....

Hier heb je een punt.
Mensen zulke verwensingen naar het hoofd slingeren vind ik not done.

Eilatan

Re: Woede om paardenmishandeling op YouTube

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:22

Nouja, als je zoveel geweld toont naar dieren, vind ik niet dat je in de samenleving thuis hoort, want de stap naar mensen is dan ineens nog maar heel klein en dus per definitie is zo'n persoon een gevaar.

Afijn, ik vind het filmpje eigenlijk heel raar.

Wat raakt die man? een zenuw? Dat het paard meteen instort? En nog wel geluid produceert? WTF? Waarom in godvredesnaam?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:23

Of het nou een mens of een dier is, dit kan je gewoon niet maken. Hij moet gewoon gestraft worden en mag 'ie best ff weten dat wat 'ie zelf heeft gedaan niet helemaal lekker voelt.
Laatst bijgewerkt door laughterline op 20-02-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:24

Hinnikt dat paard nog :oo Bewust geluid afgezet en nu weet ik weer waarom.
In het vervolg klik ik dergelijke links gewoon niet meer aan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:25

Gini schreef:
Hinnikt dat paard nog :oo Bewust geluid afgezet en nu weet ik weer waarom.
In het vervolg klik ik dergelijke links gewoon niet meer aan.

Jaa..toen 'ie op de grond lag hinnikte die nog.... :(

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:25

Wat een ongelofelijk walgelijk verhaal. Ik ga zeker niet kijken, mijn bloed gaat hier enorm van koken. May he burn in hell.

Zaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:26

Ik kende het filmpje al. Ik wordt hier ongelovelijk boos om! Ik vind het zo erg dat ik totaal machteloos ben.. Ik kan niks doen..
:n Vies kut joch dat hij is!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:42

In Nederlandse slachthuizen gebeurt dit niet, wel in Oost Europese. Waar onze atleten nu strijden om de medailles gebeuren zaken waar je maag vijf keer van omdraait, en ook daar hebben ze er lol in. Zal geen linkjes plaatsten maar geloof me, dat net zo wreed en gruwelijk.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:50

te belachelijk voor woorden. dit doe je geen enkel dier aan. als ze die mannen pakken, eerst zelf zo'n pak slaag geven zodat ze weten hoe dat voelt. en dan................

Zaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:50

bigone schreef:
In Nederlandse slachthuizen gebeurt dit niet, wel in Oost Europese. Waar onze atleten nu strijden om de medailles gebeuren zaken waar je maag vijf keer van omdraait, en ook daar hebben ze er lol in. Zal geen linkjes plaatsten maar geloof me, dat net zo wreed en gruwelijk.

Gewoon walgelijk

Zaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:55

Giolli schreef:
Dat er een waarschuwing bij staat, zegt niets over dat jonge kinderen het niet zullen zien. Iemand zoals jij (met de leeftijd van mijn jongste broertje) zou zulke filmpjes gewoon niet mogen zien. Zoiets hoort niet op het netvlies van een 12 jarige.

En dat het overal op internet staat, dat klopt. Maar ik neem aan dat bokt hier niet aan wilt mee werken.

Je doet alsof 12-jarigen kleine kinderen zijn.. Ik ben zelf ook 12 jarig en heb dit filmpje ook gezien. Ik vind het walgelijk wat die mannen doen.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:08

LisanneElena schreef:
ThreeFingers schreef:
Wil toch even reageren. Er zijn hier personen die reageren van: ze moeten die kerels ook de kop inslaan enz. Maar dan ben je net zo slecht...

Ik ken dat filmpje met dat ezeltje en daar kwamen ook veel reacties als ze moeten die vent het ravijn ingooien of z'n kop afhakken.
Het banketstaaf was dat er diezelfde dag een filmpje voorbij kwam waarbij een man onthoofd werd...

precies! Dan is het net zoiets als zeggen dat een ander begon en dan hetzelfde doen. Als je hetzelfde wil doen bij een mens is dat erger, want mensen zijn altijd nog belangrijker dan dieren.

Een mens is een dier :') en mensen zijn gelijk aan dieren, we zijn zelf een diersoort..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:08

Zaraa schreef:
Giolli schreef:
Dat er een waarschuwing bij staat, zegt niets over dat jonge kinderen het niet zullen zien. Iemand zoals jij (met de leeftijd van mijn jongste broertje) zou zulke filmpjes gewoon niet mogen zien. Zoiets hoort niet op het netvlies van een 12 jarige.

En dat het overal op internet staat, dat klopt. Maar ik neem aan dat bokt hier niet aan wilt mee werken.

Je doet alsof 12-jarigen kleine kinderen zijn.. Ik ben zelf ook 12 jarig en heb dit filmpje ook gezien. Ik vind het walgelijk wat die mannen doen.

Dat is ook nog jong, maar dat maakt niet uit. Ze bedoeld niet dat je het niet mág zien, maar dat het belachelijk is dat een kind dit uberhaupt ziet. Die hoeven hier niet mee geconfronteerd te worden. Ze bedoeld het niet verkeerd :) En ik ben blij dat je het walgelijk vind haha, dat is het ook.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:13

link naar filmpje is (gelukkig) verwijdert!

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:15

Nou ik ken totaal geen respect of wat dan ook opbrengen voor zo iemand, en ik ben dan zeker niet slecht als ik dat ook bij diegene zou willen doen kom op zeg, dit is gewoon debiel, ik kijk er ook niet naar want ik ben er goed ziek van en ben gewoon paar dagen van slag, dat is dan weer de pest van internet dat dit soort dingen allemaal verspreid worden met als doel dat het de wereld rond gaat, beetje jammer, en dat iedereen zomaar dit soort dingen erop zet

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:17

arinazazoe11 schreef:
link naar filmpje is (gelukkig) verwijdert!

_/-\o_ Gelukkig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:18

Heb wel zoiets voor bij zien komen, ik kijk dat soort dingen niet meer, mijn bloed gaat ervan koken en je kunt er nou eenmaal niets tegen doen.

Ik hoop dat deze mannen gevonden worden en hen hetzelfde wordt aangedaan, de enige passende straf in mijn ogen. Arm dier. :(:)

Edit: Over het roepen van die mannen hetzelfde wel/niet zoiets aan doen. Dieren kunnen in dat opzicht niet voor zichzelf opkomen en het hoort gewoon niet en daarbij hoort een passende straf. Die mannen mogen best weten/voelen wat zij een onschuldig dier wel niet aan doen, daar is in mijn ogen niets zieligs aan.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 20-02-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:21

TinekeHorses schreef:
ThreeFingers schreef:

Hier heb je een punt.
Mensen zulke verwensingen naar het hoofd slingeren vind ik not done.

Ik wel. Je bent mens en je hebt emoties. Ik vind het ook niet hetzelfde.

Ik vind het ene wezen echt wel meer waard dan het andere. En dat paard in dat filmpje (dat ik niet gezien heb want dat durf ik echt niet aan), is veel meer waard dan die misdadigers.
En ik vind een onschuldig mens ook veel meer waard dan een kwaadaardig mens. En een dier ook.

het rechtssysteem denkt daar misschien anders over maar het rechtssysteem is dan ook niet menselijk.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:24

idd heb er helemaal geen goed woord voor over, ik vind het allemaal zo erg ben zo goed voor mijn dieren en zo hoort het ook,

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:40

IK zou liever zien dat dat paard eeen flinkr trap uit zou delen. Bah walgelijk dit. Dieren zijn veel beter dan wij beesten

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:44

Het verbaast mij trouwens dat men in Arabië hier toch zwaar aan tilt. Dat is een positieve meevaller. Nu worden paarden ook vereerd in de Koran. Ik hoop dat ze de daders te pakken krijgen. Als die sjeik, die toch geld zat heeft, de politie wat extra geld geeft zodat ze er flink bovenop zitten, is er nog een kans. Maar ik vrees niet dat ze daar ooit iets nog over zullen laten horen. Dus dat komen we niet te weten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:46

EvelienKiss schreef:
Het is verwerpelijk dat bokt deze link aanbiedt. Zo krijgt de video meer aandacht en dat is de bedoeling van de maker. Ik tem.

eindelijk iemand die het begrijpt....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:46

Ik heb het filmpje nog niet gezien. Ben wel nieuwsgierig, heeft iemand de link? Afschuwelijk wat ik tot nu toe lees

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:47

Papegara schreef:
Ik heb het filmpje nog niet gezien. Ben wel nieuwsgierig, heeft iemand de link? Afschuwelijk wat ik tot nu toe lees

en dat wil jij zien dan???Wat een rare wereld leven we toch in....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:47

Even via de link naar die andere site kijken...