bliver schreef:Laura_Zodine schreef:ik vind dit echt een veel betere methode dan rangen - schoenen - zware peesbeschermers e.d.
Benhet volledig mee eens. Er is echt geen enkel paard op internationaal grand prix niveau die helemaal uit zichzelf zn benen zo hoog de lucht nooit. Of denken jullie serieus dat totilas nooit springschoenen met ringen om heeft gehad?? Ik zie liever dat iemand het zo uitlegt wat en waarom hij iets doet dan dat de deuren dicht gaan en er word gezegd dit doet ie allemaal vanzelf.
Het van achter naar voren rijden is hier niet van toepassing. Het gaat puur om het paard bewust te maken dat zn benen toch nog iets hoger kan optillen. Hier heb je dan profijt van onder het zadel.
Inderdaad. Hij vraagt geen passage/piaff enz. Hij vraagt enkel of het paard zijn benen wilt op tillen tijdens halthouden, stappen en draven. En ja dan die andere 3 benen moeten dan wel mee daarin.
Ik heb op deze manier een Shire geleerd ten eerste om voetje te geven en deze zelf vast te houden (van jongs af aan mocht hij lekker hangen aan jouw) en toen hij het moeilijk vond de overstap van mennen naar ruiter toe gaan, heb ik dit ook onder de man gedaan. Dan zat er een collega op, en ik vroeg hem op dezelfde manier zijn voeten op te tillen (dan alleen in stap, want met draf had het probleem minder) Want op 1 of andere manier had meneer bedacht dat als er iemand op zit kan ik niet lopen.